Kysyn nyt täältä, kun en muualta ymmärrä kysyä:
hyvä ystäväni on menettänyt puolisonsa ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä vainaja siunataan hautaan lähiperheen kesken. En ole lähettänyt vielä kukkia, olemme kyllä jutelleet useita kertoja puhelimessa. Ostin adressin ja kauniin CD-levyn, jotka lähetän postitse. Muistelisin, että adressin lähettämiseen liittyy joitain ohjeita -osaako kukaan täällä neuvoa. Tuntuu niin vaikealta laittaa adressiin esim. vainajan nimen kohdalle koko nimi, kun aina ollaan oltu niin läheisiä.
Pieniä asioita suuren surun keskellä, mutta en halua aiheuttaa mitään hämminkiä, kun tiedän ystäväni olevan tarkka tällaisissa asioissa.
Suruvalittelusta
7
4316
Vastaukset
- tehnyt
Kyllä aivan hyvin käy esimerkiksi: "Pekan omaisille" ja sitten tarkka osoite. Varmasti löytää perille!
- äitemuzzi
mukaan olen kirjoittanut adressiin näin: "etunimi" "sukunimen omaisille" ja osoite osoiteriville.
Vaikeata se kyllä on, mutta näin on yleensä toimittu. En todellakaan tiedä, mitä joku kultaisen käytöksen kirja sanoo, mutta tuolla lailla osoitettuna kukaan ei harmistu, eikä pahoita mieltänsä. Ei siihen adressiin voi leskenkään nimeä laittaa.- näin on
toimittu.
- olen toiminut
ja samantapaisesti vastaanottanut itsekin. Hyvä, tyylikäs, vanha tapa, huomioi kaikki omaiset.
Otan osaa suruusi.
- Viola j
Surutaloon. Osoitetaan sille perheenjäsenelle, jonka lähettäjä parhaiten tuntee. Vanha kaunis tapa.Adressin kuoreen teksti. Surutaloon. Ystävän nimi.Osoite. Adressin sisälle kirjoitetaan vainajan koko nimi. Muistolauseen voi itse kirjoitaa tai valita valmiiksi painettu. Adressit yleensä luetaan muisto tilaisuudessa.
- Viola j
Osoitetaan sille kuka on lähettäjälle läheisin. Surua on minullakin tällä hetkellä. Serkkuni mies kuoli 50v. Kaksi sisartani vakavasti sairaana, syöpä. Enkeleitä ympärillesi ja voimia omaisille.
- lähetettäessä
"Juuri näin" antoi oikean ohjeen, ei kuoreen "Surutaloon".
Jos vie itse adressin mennessään siunaustilaisuuteen riittää kuoren päälle pelkkä "Surukotiin".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965