Onko 4 lasta mielestäsi jo suurperhe?
onko 4 lasta?
17
2342
Vastaukset
- kylma_tila
Ei ainakaan minun mielestäni ole vielä suurperhe.
- Emäntänen
Muttei mun mielestä kyllä oo.
- äippäpäippä
kolmelapsinen perhe lasketaan virallisesti suurperheeksi, että kyllä 4 lapsinen perhe on jo suurperhe.
Se on sitten ihan sama kenen mielestä se on suurperhe ja kenen ei, se on makuasia.
Omasta mielestä 4lapsinen perhe on suurperhe. - sisiliskosisko
minkä ikäisiä lapset on, vaikka se hassulta tuntuukin.
Minä ainakin ajattelen että "oi kun on iso perhe ja vilinää" jos jossain törmää perheeseen jossa lapset esim 1v, 3v, 4v, ja 6v. Jos taas törmää perheeseen jossa lapset on 18v, 16v, 9v ja 2v niin ei perhe on mielestäni ihan normaalin kokoine.
Hassua :D- 4:n äiti
Perhe jossa on vähintään 3 alle 18 vuotiasta kotona asuvaa lasta, on virallisesti suurperhe. Eli vaikka jollain pariskunnalla olisi 15 lasta, mutta vain 2 alle 18 vuotiasta asuu heidän kanssaan, ei heillä ole suurperhettä.
- se...
hyvä alku.
- mapee
tilastonikkarit on luokitellut sen jo suurperheeksi kolmestakin lapsesta joka nyt on ainakin alakanttiin. Meidän nelikko ei mielestäni ole suurperhe vielä varsinaisesti.
Useimmiten kun joku kysyy montako lasta on niin sanotaan; onpa iso perhe tms eli iso on se sana jota useimmin käytetään. Itsekin koen sen oikeammaksi kuin suurpeheen joak on vasta joku kuuusi lasta tai enemmän. Viisikin siroteltuna vuosien varrelle voi olla ihan meikäläisten tapainen isoperhe. - suurperhe...
...nimenä, on kamala.
Perhe on vain perhe, oli siinä kaksi tai kaksikymmentä jäsentä.- kuulostaa inhottavalta
... tulee mieleen pirttiviljely ja entisajan köyhien likaiset ja resuiset kakarat.
- just sellanen
kuulostaa inhottavalta kirjoitti:
... tulee mieleen pirttiviljely ja entisajan köyhien likaiset ja resuiset kakarat.
Voi tsiisus ku oot ahdasmielinen tapaus!!!!Mun lapset ei ainakaa ole resuisia,likaisia eikä olla köyhiä.Nykyään kun ei köyhillä olisi varaa hankkia suurta perhettä.Katsoppa suurperheiden taloja ja autoja!!
- totta..
kuulostaa inhottavalta kirjoitti:
...sama minulle mieleen....ja sehän on tänä päivänä ihan eri juttu. :)
- että..
just sellanen kirjoitti:
Voi tsiisus ku oot ahdasmielinen tapaus!!!!Mun lapset ei ainakaa ole resuisia,likaisia eikä olla köyhiä.Nykyään kun ei köyhillä olisi varaa hankkia suurta perhettä.Katsoppa suurperheiden taloja ja autoja!!
...useimmiten suurperheet tinkivät kaikesta muusta voidakseen asua mukavasti lastensa kanssa sekä käydä joskus jossain (laki vaatii kaikki lapset turvavöihin). Siksi kai tila-autot.(Itselläni ei ole)
Näihin kuluvat rahat ovat pois alkoholista,matkoista,kulttuurista yms.
- jonna14
ei musta vielä, mullaon kohta 8 sisarusta
- vielä,
vaikka kyllä niistäkin jo kuluja ja huolta on - ja vilskettä. Neljä lasta on mielestäni normaalin yläraja.
- äiti neljälle
Sanon että meillä on pieni suurperhe :)
- ikäeroista
Minunkin mielestäni riippuu ikäeroista, eli jos lasten välillä on vuosien ikäerot, niin perhe ei vaikuta niin isolta. 4 lasta ei minun mielestäni kuitenkaan ole vielä suurperhe (virallisista määritelmistä huolimatta!), ja voisin itsekin aivan hyvin kuvitella, että minulla olisi 4 lasta, vaikka en voisi ikinä kuvitella itselleni suurperhettä. Suurperhe-sanasta tulee mieleen juuri nimenomaan ne entisaikojen surkeat köyhät perheet, likaiset puolialastomat lapset, sorretut vaimot ja pirttiviljely.
- Täti
Koska lapset yleensä tulevat perheeseen yksi kerrallaan,
niin lapsilaumaan jotenkin tottuu pikkuhiljaa.
Meillä on viisi lasta, enkä ole koskaan tuntenut olevani suurperheen äiti,
vaikka nuorimmat syntyivätkin yhtäaikaa.
Tilanteeseen tottui nopeasti, ja vaikka välillä olin lopen uupunutkin,
niin silti kaikki tuntui olevan jotenkin asiaan kuuluvaa ;)
Nyt kun lapset ovat jo isoja, ei olo tunnu sitäkään vähää suurperheeltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241546- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691217- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18952Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855