Mitenkäs ulosotto suhtautuu autoetuun.
Mulla on kertynyt veroja ulosottoon joku 50t.
En oo nyt jaksanut tehdä sit töitä kun sen suojaosuuden verran n.600e/kk.
Ajatuksen ehkä odotella 5 vuotta verovelkojen vanhenemista.
Mitenkäs ulosotto suhtautuu jos otan työsuhdeauton jonka autoedun arvo olis joku 800e/kk?
Pitääkö sit nostaa muutama satanen liksaa.. minkä ulosotto saa viedä, olisko ne sit tyytyväisiä.
Vai mitenkähän se menis?
Autoetu ja ulosotto
8
6340
Vastaukset
- maksunsa hoitanut
vaan ota vaikka Ferrari tai Maserati ??? ja nosta nyt sen verran liksaa että saat bensaa vehkeeseen.
Itse olen maksanut omat verovelkani "hammasta purren" ja ajanut vanhalla japsilla.- mike e
Niin, sitä pitäis laittaa melkeen tonni kuussa sen viiden vuoden ajan, että sais ton maksettua.
Helpomalla pääsee kun odottaa saman ajan, ja ottaa välillä rennommin. Jää muutama satanen kk vähemmä rahaa, mut ei tarvi hirveesti töitä tehdäkkään.
Kyllä Ferrari ja Maserati menee vähän yli budjetin. :)
Uutta Audin A4:sta 3.0 TDI oon vähän miettinyt.
Tai uutta 330D Coupe BMW:tä.
- Ymmärrys
Muistaisin lukeneeni, että autoetu katsotaan tuloksi. Googlaa "ulosottolaki"
- joopajoopas
Googlaa "sossu"
- on tuloa
josta tehdään ulosmittaus. On työntekijän ja työnantajan välinen asia miten palkka maksetaan, mutta työnantaja on velvollinen pidättämään ulosmittauksen palkasta. Jos nostat vain etuja etkä rahaa, työnantaja joutuu tilittämään silti laskennallisen osuuden ulosottoon. Tässä tulee ongelmaksi se että työntekijä velkaantuu työnantajalle, joten tuollaiset venkoilut loppuu yleensä siihen.
- mike e
Joo, kiitos vastauksista.
Kyllä mä vähän katselin jo tota ulosottolakia.
Eli ilmeisesti ei mitään ongelmia, jos vaikka otan 1000e/kk autoedun.. jos nostan lisäksi palkkaa sen verran että ulosotto saa oman siivunsa tuloista ulosmitattua.
Mitenköhän ulosotto suhtautuu jos otan autoedun jonka kk arvo on alle suojaosuuden?
Kun suojaosuushan on tarkoitettu kattamaan pakolliset elinkustannukset. Ja käyttäisin sen sit tollaseen ns. ylellisyystuotteeseen.
Mulle tollanen kalliimpikin autoetu on siinä mielessä mielenkiintoinen vaihtoehto. Vaikka auton verotusarvo olis kallis, niin ei veroprosentin nouseminen juuri haittaa, kun tulot on niin pienet. - gsgsgashahash
Höpö höpö. Ei työnantaja joudu tilittämään mitään laskennallista osuutta ulosottoon tyhjästä nyhjästen. Laskennallinen osuus joudutaan tilittämään vain silloin, kun sen verran (tai alle) nettopalkkaa oltaisiin tilittämässä palkansaajan pankkitilille.
Siinäkin tapauksessa, että autoetu olisi ainoa etu, on työntekijän suojaosuus kaikesta huolimatta olemassa, eikä siihen saa koskea.
Suomessa on paljon työtehtäviä, joissa autoetu on sama asia kuin työpaikka. Esimerkiksi myyntineuvottelijoilla, kiinteistönvälittäjillä, ja niin edelleen, on pakko olla käytössään työsuhdeauto. Tällöin kyseessä ei edes ole etu, vaan työpaikan mahdollistava käyttöauto, jota ilman työpaikkaa ei olisi.
Jos teet näin ja saat jonkinlaisen vääränlaisen päätöksen ulosottoviranomaiselta, valita asiasta oikeuteen. - Puhut soopaa.
gsgsgashahash kirjoitti:
Höpö höpö. Ei työnantaja joudu tilittämään mitään laskennallista osuutta ulosottoon tyhjästä nyhjästen. Laskennallinen osuus joudutaan tilittämään vain silloin, kun sen verran (tai alle) nettopalkkaa oltaisiin tilittämässä palkansaajan pankkitilille.
Siinäkin tapauksessa, että autoetu olisi ainoa etu, on työntekijän suojaosuus kaikesta huolimatta olemassa, eikä siihen saa koskea.
Suomessa on paljon työtehtäviä, joissa autoetu on sama asia kuin työpaikka. Esimerkiksi myyntineuvottelijoilla, kiinteistönvälittäjillä, ja niin edelleen, on pakko olla käytössään työsuhdeauto. Tällöin kyseessä ei edes ole etu, vaan työpaikan mahdollistava käyttöauto, jota ilman työpaikkaa ei olisi.
Jos teet näin ja saat jonkinlaisen vääränlaisen päätöksen ulosottoviranomaiselta, valita asiasta oikeuteen.Höpö höpö itsellesi
http://www.oikeus.fi/5625.htm
Katsoppa viimeinen esimerkki.
Kyllä siinä on ihan selkeästi se laskennallinen osuus, autoetu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532464Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖312104Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt821703Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3071588Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle181376- 1411319
- 701137
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231018Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu111003Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.131000