Jos joku luokittelee itsensä transpersoonaksi, onko hän silloin väistämättä transseksuaali, vai ovatko transvestiititkin tässä kategoriassa? En kehtaa kysyä ko. henkilöltä suoraan.
transpersoona?
6
1475
Vastaukset
- pipyjtu
Olisikohan tuo nimike sama kuin transihminen. Silloin se olisi "sateenvarjonimike" joka Suomessa tarkoittaa kaikkia transihmisiä, transsukupuolisia, transvestiittejä ym. Vastaava nimike Englannin kielessä on transgender.
Jospa kyseinen henkilö ei osaa määritellä mihin transihmisten luokaan hän kuuluu ja siksi käyttää tuollaista yleisnimikettä.- joku toinen
Itse yleensä jos on pakko jotain trans-sanaa käyttää niin suosin joko transihmistä tai pelkkää trans omalla kohdallani.
Säästää myös sen vaivan ettei tarvi selitellä transsukupuolinen vs transseksuaali termejä. - "Miia"
joku toinen kirjoitti:
Itse yleensä jos on pakko jotain trans-sanaa käyttää niin suosin joko transihmistä tai pelkkää trans omalla kohdallani.
Säästää myös sen vaivan ettei tarvi selitellä transsukupuolinen vs transseksuaali termejä.Itse olen kohta 18 vuotias mies, mutta pukeudun naiseksi aina kun voin. Transpersoona nimikettä itsestäni käytän usein, sillä transvestiitti-nimityksellä on monen korvissa hyvin kielteinen merkitys. Transpersoona on sopivan neutraali ja mukavankuuloinen nimitys ja sopii ainakin minun kohdalleni hyvin.
- "Miia"
"Miia" kirjoitti:
Itse olen kohta 18 vuotias mies, mutta pukeudun naiseksi aina kun voin. Transpersoona nimikettä itsestäni käytän usein, sillä transvestiitti-nimityksellä on monen korvissa hyvin kielteinen merkitys. Transpersoona on sopivan neutraali ja mukavankuuloinen nimitys ja sopii ainakin minun kohdalleni hyvin.
otsikon kuului olla: Olen itse. Pieni moka mutta korjasin kuitenkin ;)
- sepposepi
Onko täälä oikeesti näin idiootteja ihmisiä.. Transpersoonallisuus ei todellakaan liity transsukupuolisuuteen!!!!!!!!
Transpersoonalla tarkoitetaan sitä että on yliluonnollisia kokemuksia ja tiedostaa sen itse mitä ne ovat.- ilmarikalmari
Just nuin seppo. Transpersoona vaipuu usein transsiin, jossa tilassa voipi olla kovinkin yliluonnollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735