Miten varaan pennun

puhelimitse asiallisesti?

Kun olen kertonut nimeni ja näin, niin rupeanko päällepäsmäriksi ja heti sanomaan että haluan sen ja sen? eli antakaa vinkkejä miten sulatan kasvattajan sydämen puhelimen välityksellä?

4

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.sorsa

      otappas aluksi selville rodusta minkä haluat.

      Kirjoista, netistä, rodunomistajilta, pentuvälityksestä, kasvattajilta ja käyt katsomassa rotua vaikkapa jossain näyttelyssä.

      Siinävaiheessa, kun on jonkunlainen tieto rodusta voit alkaa pentuja katselemaan ja vanhenmpia voit tutkia koira.net.

      http://jalostus.kennelliitto.fi/

      Kyselet kaikkea tyhmää kasvattajilta ja sanot omia kommenteja väliin.

      Saat jo taustatietojesi turvin vähän tietoa kasvattajan ammattitaidosta rodun suhteen, onko kyseessä kasvattaja joka esim. on teetättännyt ensinmäiset pennut ja saattaa olla vielä huonompi tieto rodusta, kun sinulla.

      Eikä puhelimitse koiria ostella vain joudut kyllä valitettavasti menemään paikanpäälle varaamaan/ katsomaan pentuja. Pahinmassa tapauksessa joudut hakemaan koiran satojenkin kilometrien päästä.

      Varaudu siihen, että saattaa upota rahaa ennenkuin edes näät koiraa useita satoja euroja.

    • miksiköhän

      Miksi sinun pitäisi esittää jotain muuta kuin olet?

      Olemalla oma itsesi keskustelun aikana. Ja kyllä sinun tulee nähdä pennut, et voi näkemättä varata.

      Ja kunnon kasvattaja haluaa nähdä sinut.

    • Ehkä saat,ehkä et,siis puhelimitse ;)

      Mitään vinkkejä ei ole antaa,kun on reilusti vaan oma itsensä.Aina hyvä asia on se,että on ottanut selvää rodusta paljon,miettinyt pitempään koiran ottoa,ja nimenomaista rotua ym.

      Ja aina kannattaa muistaa,että kaikki kasvattajat ei suinkaan ota varausta vastaan näkemättä ihmistä/koko perhettä,korkeintaan voi tehdä alustavan varauksen eli jättää lopullisen päätöksen teon vasta sitten,kun on nähnyt perheen.

      Minä mm.olen niin ikävä ihminen,ettei niin isoa rahaa löydy,että varaisin jollekin pennun näkemättä perhettä.
      Kun se puhelin on kuin netti.Puhua voi mitä vaan,ja olla jotain ihan muuta...

      • vitkastele

        parhaita yhdistelmiä kysellään hyvissä ajoin, mieluiten käy esittäytymässä kasvattajalla jo ennen pentujen syntymää tai kun tiedät milloin yhdistelmä toteutetaan.

        Moni jää langalle soittelemaan kun alkaa kyselemään pentuja vasta niiden ollessa muutaman viikon ikäisiä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe