Leivänjakelu??

Janne 09

Voisiko joku leipäkuski tai kyseisiä hommia tehnyt kertoa, miten normaali päivä menee? Pitääkö nämä leivät tosiaan viedä kaupassa leipäosastolle ja alkaa lajitella oikeisiin paikkoihin yms kuskin tehtäviin minun mielestä ei kuulumatonta hommaa. Onko muuten helppoa/vaikeeta hommaa tämä leivänjakelu? Monta paikkaa mahtuu 8h työpäivään?

23

4116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Ite en kylläkään leipiä kovin usein jakele, mutta joskus satunnaisesti joutuu lauantaina niitäki ajeleen. Kyllä se ainaki tähän asti on riittäny ku ne leivät vaan sinne hyllyn viereen nippuna tai lavalla roudaa, ei niitä tarvi alkaa hyllyttää. Se on kaljamiesten hommaa se hyllytys. Paikkoja kyllä ehtii kiertää muutaman kymmenen per päivä, toki seki riippuu jakaako kaupungissa vai maakunnassa.

      • leipomoilla

        Joillain leipomoilla on sopimuksia jonka mukaan kuski hyllyttää, silloin myös kerätään vanhentuneet leivät pois, isossa kaupassa voi mennä melkein tunti.
        Normaalisti viedään leipäosastolle nippuna, tyhjät laatikot tietysti pois.
        n. 5-7 paikkaa/tunti reitllä ollessa lienee normaalia, jos leivänjakelua koko 8 h niin silloin yleensä kaksi reittiä (kuormaa).


      • pepää
        leipomoilla kirjoitti:

        Joillain leipomoilla on sopimuksia jonka mukaan kuski hyllyttää, silloin myös kerätään vanhentuneet leivät pois, isossa kaupassa voi mennä melkein tunti.
        Normaalisti viedään leipäosastolle nippuna, tyhjät laatikot tietysti pois.
        n. 5-7 paikkaa/tunti reitllä ollessa lienee normaalia, jos leivänjakelua koko 8 h niin silloin yleensä kaksi reittiä (kuormaa).

        Ne 8h päivät ovat harvinaisia.Venyy yli 10h yleensä.


      • maaseutu linjaa
        pepää kirjoitti:

        Ne 8h päivät ovat harvinaisia.Venyy yli 10h yleensä.

        Jos yli kymmenen tuntia pelkkää leipä jakelua, ajatko kaksi lenkkiä vai pitkää maaseutu linjaa.


      • kovat!
        maaseutu linjaa kirjoitti:

        Jos yli kymmenen tuntia pelkkää leipä jakelua, ajatko kaksi lenkkiä vai pitkää maaseutu linjaa.

        Kerran Kalliossa sattumalta näin kun jakelivat leipää, kyllä oli pitkät jonot!


    • Nähnyt

      Tuossa K-kaupassa ostarilla olen huomannut että kuski tuo laatikot sisään ja duunaa ja ässä kaupassa lodjupinot on käytävällä.Itse aikoinaan tein tuotakin hommaa oman leivän jatkeena.Neljän,viiden aikaan aamulla Fasulla kuorma kyytiin määrätyssä järjestyksessä jakolistan mukaan ja tienpäälle.Mielenkiintoista, varsinkin talvella kun mitään teitä ei siihen aikaan ollut aurattu,saati kauppojen lastausalueita.Tarkoittaa sitä että roudasit laatikkopinot hankea pitkin kaupan takaovelle kun lähelle ei päässyt.Nöösipoikana tietty pisimmät jaot.Ja jos takana jostain ajovirheestä johtuen rysähti pinot nurin.Oli turha jatkaa kierrosta.Eikun takaisin Hakkilaan.

    • Hetken leipiä ajanut

      Aamulla noin kello 05 leipomolle.

      Isot kaupat tai marketit, laatikot FIN-lavoille, muiden laatikot vain lastauslaituria pitkin työntäen autoon. Pinojen sekaan kuormakirjat, aina ylimmän alle kirja. Eikä kannata sitten kesken lenkin sekoittaa pinoja ja papereita, et enää kohta tiedä mikä pino menee minnekin!

      Kuormassa noin 20 paikkaa, aikaa menee noin 5-6 tuntia siihen, että auto on tyhjä ja tyhjät laatikot palautettu leipomolle. Tämä lenkki siis kaupungissa, maaseudulla voi mennä vaikka kuinka kauan.

      Kaupoissa laatikot hyllyn viereen. Jos leipomo myynyt rahdin hyllytettynä niin sitten hyllytetään. Tuntipalkka on tuntipalkka. Ja kun autoa on jonkin aikaa ajanut työkseen niin ihan mukava tehdä muutakin välillä kuin vain pyörittää rattia.

      Homma on fyysisesti kohtuullisen kevyt, mutta samalla tylsä. Elintarvikkeiden kylmä- ja pakkasjakelu on minusta mielenkiintoisempaa, vaikkei sekään mitään suurta ajattelua vaadi. Sen verran kuitenkin, että paikkoja per kuorma on vähemmän ja siirrettävät kuormat raskaampia, joten vähän pitää älyäkin käyttää välillä. Leipien ajossa alkaa ennen pitkää rasittamaan 20 kertaa neljässä tunnissa autosta laskeutuminen ja autoon nouseminen ja jatkuva perälauden avaaminen ja sulkeminen.

      Hyvä ja helppo homma päästä alkuun kuljetusalalla, mutta äkkiä tuohon kyllästyy. Siinä se lyhykäisyydessään.

      • terve,,,,

        Autonkuljettaja on autonkuljettaja eikä varastomies! Kenenkään kuskin ei pidä mennä hyllyttämään, vaikka kuin olis leipomo niin myynyt... Sun asenteesi tuntuu olevan täysin väärä, kun väität, että muutakin on kiva tehdä kuin pyörittää rattia...

        Eihän ne kaupantäditkään tule sun autoasi ajamaan, vaikka sä varmaan menetkin Siwan kassalle istuun kun pyytävät...

        Suuret kiitokset kun osaltasi pilaat tätä alaa!


      • Anonyymi
        terve,,,, kirjoitti:

        Autonkuljettaja on autonkuljettaja eikä varastomies! Kenenkään kuskin ei pidä mennä hyllyttämään, vaikka kuin olis leipomo niin myynyt... Sun asenteesi tuntuu olevan täysin väärä, kun väität, että muutakin on kiva tehdä kuin pyörittää rattia...

        Eihän ne kaupantäditkään tule sun autoasi ajamaan, vaikka sä varmaan menetkin Siwan kassalle istuun kun pyytävät...

        Suuret kiitokset kun osaltasi pilaat tätä alaa!

        Hyvä kuljettaja kollega, terve,,,, Ei tässä kukaan muu pilaa alaa kuin sinä itse omalla surkuhupaisalla asenteellasi.Miksi sinulla on niin kielteinen asenne hyvään asiakaspalveluun,No ehkä vuodet 2008 vuoteen 2019 on lieventänyt asenteitasi. Nyt vuonna 2019 jokainen kuljettaja joka aikoo pärjätä alalla ymmärtää,että kuljettajan työ on asiakaspalvelutyötä. Sinulla on tavaroita joita toimitat asiakkaalle ja haluat,että kaikki asiat sujuvat hyvin ja mukavassa hengessä jotta matka jatkuu sujuvasti seuraavalle asiakkaalle.Kun työpäivä on on ollut mukava ja kaikki on olleet tyytyväisiä niin myöskin sinun (kuljettajan) on mukava aloittaa vapaa-ajanvietto Hyvä mieli kaikilla ja hyvä niin. Ankea asenne kuuluu amikseen ei työelämään. Outs Töks Töks.


    • Anonyymi

      Toimitan leipiä enkä oo koskaan joutunut hyllyttään niitä. Riittää vaan ett jätän varastoon tai vien leipähyllyjen tykö ja otan tyhjät laatikot mukaan. On muutenkin ruokajakoa sen jälkeen joka on tietty aikataulutettu nii ei olis ees aikaa hyllyttää.

    • Anonyymi

      noniin! Eka vuoro takana ja voin sanoa että MAHTAVAA!!!! Kerrankin saa ihan oikeasti kuljettaa yhtä leipää kerrallaan! Ja ei tartte tehdä kuormia muille jaokuskeille saati itse tonkia lavojen seasta omia kamoja! Salosessa josnäytön alla lukee "Stockaman herkku" (helvein hullut päivät :D) niin sieltä otetaan kaikki sinne menevät jne jne...

      Noh homma EI ole mahtavaa jos alkaa tulemaan 4-6vuoroa viikossa, katotaan mitä tulevaisuus tuo

      • Anonyymi

        Meidän pitää muistaa,että tämä viestiketju on peräisin vuodelta 2007. Silloin Suomi oli aivan toisenlainen paikka kun nyky-Suomi 2019. Silloin teollisuus ja kaupanala teki sopimuksia jossa kuljettajalle määritettiin erilaisia tehtäviä joita piti tehdä kaupassa,esim juurikin leipien hyllytystä ja vanhentuneiden tuotteiden poistamista. Pitää myös aina muistaa,että se ei ollut kuljettajien riistämistä vaan huomioitiin varsin hyvin palkassa ja oli kuljettajalle itseasiassa hyvin hyvä bisnes.
        Vähemmän asiakkaita ja parempi liksa kuin peruskuljettajalla.Hyvä myyntihenkinen ja särmä kuski tienasi itseasiassa todella hyvin. Pikkuhiljaa kun kaupanala aloitti kiristämään teollisuutta niin kaikki tällainen hyvä asiakaspalvelu loppui. Ensin loppui Saarioisten ja Jalostajan suoramyyntiautot sitten loppui Valion ja Ingmannin (nyk. Arla) palvelevat myyntiautot. Viimeisenä taisi loppua Pågensin myyntiauto toiminta viime vuonna kun kaikki kanelipullat menevät tukkujen kautta asiakkaille. Tässäkin viestiketjussa mollataan hyvää palvelua jos ollaan kuljettajia pitäisi vain nykykuskien mielestä olla tylyjä kuskeja ei mitään asiakaspalvelua. Se on ihan virhe ajattelua, ne vanhat hyvät ajat jolloin palveltiin asiakasta hyvin ja hyllytettiin tavarat ja edistettiin oman yrityksen toimintaa oli paljon palkitsevampaa niin henkisesti kuin rahallisesti ja silloin työnteko oli paljon hauskempaa ja vapaampaa kuin nykyisin ja hyvä tyyppi palkittiin myös kunnon liksalla. Tiedän koska olen ollut alalla 36 vuotta. Silti ei ole tänä päivänäkään kiellettyä olla kohtelias ja ystävällinen asiakkaille . Se kuuluu hyviin tapoihin.
        Hieno homma ,että Turun omapoika Bussissa on taas palannut kommentoimaan kuljetusalaa ja Elosen leipomon toimituksia Turun Stockmannille. Turku rules !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän pitää muistaa,että tämä viestiketju on peräisin vuodelta 2007. Silloin Suomi oli aivan toisenlainen paikka kun nyky-Suomi 2019. Silloin teollisuus ja kaupanala teki sopimuksia jossa kuljettajalle määritettiin erilaisia tehtäviä joita piti tehdä kaupassa,esim juurikin leipien hyllytystä ja vanhentuneiden tuotteiden poistamista. Pitää myös aina muistaa,että se ei ollut kuljettajien riistämistä vaan huomioitiin varsin hyvin palkassa ja oli kuljettajalle itseasiassa hyvin hyvä bisnes.
        Vähemmän asiakkaita ja parempi liksa kuin peruskuljettajalla.Hyvä myyntihenkinen ja särmä kuski tienasi itseasiassa todella hyvin. Pikkuhiljaa kun kaupanala aloitti kiristämään teollisuutta niin kaikki tällainen hyvä asiakaspalvelu loppui. Ensin loppui Saarioisten ja Jalostajan suoramyyntiautot sitten loppui Valion ja Ingmannin (nyk. Arla) palvelevat myyntiautot. Viimeisenä taisi loppua Pågensin myyntiauto toiminta viime vuonna kun kaikki kanelipullat menevät tukkujen kautta asiakkaille. Tässäkin viestiketjussa mollataan hyvää palvelua jos ollaan kuljettajia pitäisi vain nykykuskien mielestä olla tylyjä kuskeja ei mitään asiakaspalvelua. Se on ihan virhe ajattelua, ne vanhat hyvät ajat jolloin palveltiin asiakasta hyvin ja hyllytettiin tavarat ja edistettiin oman yrityksen toimintaa oli paljon palkitsevampaa niin henkisesti kuin rahallisesti ja silloin työnteko oli paljon hauskempaa ja vapaampaa kuin nykyisin ja hyvä tyyppi palkittiin myös kunnon liksalla. Tiedän koska olen ollut alalla 36 vuotta. Silti ei ole tänä päivänäkään kiellettyä olla kohtelias ja ystävällinen asiakkaille . Se kuuluu hyviin tapoihin.
        Hieno homma ,että Turun omapoika Bussissa on taas palannut kommentoimaan kuljetusalaa ja Elosen leipomon toimituksia Turun Stockmannille. Turku rules !

        Eipä tainnut olla oikea Bussissa-nimimerkki. Ansiokkaasti anonyymi kyllä kirjoitti kuten Turun suuri älykääpiö Bussissakin. Saman tyyppistä skeidaa oli teksti pitkälti kuin original-kääpiöhomolla. Hauskasti oli mukailtu ja feikattu, ei siinä mitään.
        Edelleen ihmetyttää mihin palstan suurin idiootti on kadonnut. Bussissa, 15/16, Nolo Sika, Turun poik ja Kiki-nimimerkit on totaalisesti hävinnyt. Eipä silti, en kaipaa idioottia takaisin, mutta mielenkiintoista olisi tietää mitä puupäälle on tapahtunut.

        -On se vaan tyhmä on se-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tainnut olla oikea Bussissa-nimimerkki. Ansiokkaasti anonyymi kyllä kirjoitti kuten Turun suuri älykääpiö Bussissakin. Saman tyyppistä skeidaa oli teksti pitkälti kuin original-kääpiöhomolla. Hauskasti oli mukailtu ja feikattu, ei siinä mitään.
        Edelleen ihmetyttää mihin palstan suurin idiootti on kadonnut. Bussissa, 15/16, Nolo Sika, Turun poik ja Kiki-nimimerkit on totaalisesti hävinnyt. Eipä silti, en kaipaa idioottia takaisin, mutta mielenkiintoista olisi tietää mitä puupäälle on tapahtunut.

        -On se vaan tyhmä on se-

        Toi teksti oli suoraan Bussissa nimimerkin aiemmista kirjoituksista. Taitaa ko. hahmo olla lataamossa tai telkkien takana. Kovin kauan on ollut täällä rauhallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi teksti oli suoraan Bussissa nimimerkin aiemmista kirjoituksista. Taitaa ko. hahmo olla lataamossa tai telkkien takana. Kovin kauan on ollut täällä rauhallista.

        Kuka vaan pystyy kirjoittamaan nk. toisen nimissä, joko kopioimalla suoraan toisen tekstiä tai kirjoittamalla suurinpiirtein samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vaan pystyy kirjoittamaan nk. toisen nimissä, joko kopioimalla suoraan toisen tekstiä tai kirjoittamalla suurinpiirtein samalla tavalla.

        Nimenomaan noh totta eiks jep :)


    • Anonyymi

      Hyvä asiakaspalvelu on hyvä asia aina elettiin tätä päivää tai eilistä. Positiivisella asenteella pystyy rakentamaan omiin asiakkaisiin hyvän suhteen sellaisen "meidän kuski asenteen" sitten kun jonain päivänä asiat eivät suju mallikkaasti niin asiakas onkin hyvin joustava ja ymmärtäväinen ja ymmärtää ,että myöhästyminen on inhimillinen asia. Kuljettajan työ on kuitenkin asiakaspalvelutyötä jossa asiakkaan toiveiden täyttäminen on kuljettajan tehtävä ei se ratin vääntäminen otsa kurtussa.
      Tämän takia meillä Suomessa on kahdet kuljetusalan markkinat. On ne kuljettajat joille asiakaspalvelu on sydämen asia ja sitten ne jotka ajavat vain koska on pakko jotain tehdä. Voitte itse miettiä kuka sen tilin tekee.....

    • Anonyymi

      Voitte itse miettiä kuka sen tilin tekee...... Oli niin hieno edellinen kirjoitus,että pakko oli kommentoida asiaa. Positiivisistä ihmisillä on taipumus saada ystäviä ja sana leviää kun kuljetusalla ollaan. Jos on hauskaa töissä,mukavia asiakkaita,kun saavut asiakkaan luokse niin heti mukava jutustelu alkaa ja hyvin mielin taas matka jatkuu seuraavalle asiakkaalle. Joku tarjoaa vasta keitetyt kahvit ja sämpylät siihen päälle. Kuljettajan työ on parasta silloin kun tuntee kuuluvansa yhteisöön ja on odotettu ihminen . Täällä keskustelufoorumilla on liian paljon sellaista negatiivista kirjoittelua sillä ei hyvä kuljettajan työ ole mitään tylyjä kohtaamisia. Onko joillakin asenteissa vikaa?

      • Anonyymi

        Autokuskit ovat asennevammaisia.


      • Anonyymi

        Kuljetusalalla on varmaankin eniten asennevammaisia työntekijöitä. Ei niinkään asiakaspalvelun suhteen vaan lakien noudattamisen ja turvallisuuden suhteen. Porukka kikkailee digikorttien kanssa ja väärentää pahvisia piirturin kiekkoja. Ajetaan jatkuvaa ylinopeutta, ylikuormia. Kuormat on kiinnitetty tai peitetty miten sattuu, jos ollenkaan. Ajo-ja lepoaikoja ei noudateta ja niiden noudattamista valvovien viranomaisten huijaamiseen etsitään apuja ja neuvoja internetistä.
        Että kun näillä asenteilla mennään, niin ei tarvitse ihmetellä miksi kuljetusalan arvostus on sitä mitä se vielä nykyäänkin on. Ja vielä vähemmän kannattaa ihmetellä jatkuvia onnettomuusuutisia joissa kerrotaan raskaan ajoneuvon olleen mukana ikävissä tapahtumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuljetusalalla on varmaankin eniten asennevammaisia työntekijöitä. Ei niinkään asiakaspalvelun suhteen vaan lakien noudattamisen ja turvallisuuden suhteen. Porukka kikkailee digikorttien kanssa ja väärentää pahvisia piirturin kiekkoja. Ajetaan jatkuvaa ylinopeutta, ylikuormia. Kuormat on kiinnitetty tai peitetty miten sattuu, jos ollenkaan. Ajo-ja lepoaikoja ei noudateta ja niiden noudattamista valvovien viranomaisten huijaamiseen etsitään apuja ja neuvoja internetistä.
        Että kun näillä asenteilla mennään, niin ei tarvitse ihmetellä miksi kuljetusalan arvostus on sitä mitä se vielä nykyäänkin on. Ja vielä vähemmän kannattaa ihmetellä jatkuvia onnettomuusuutisia joissa kerrotaan raskaan ajoneuvon olleen mukana ikävissä tapahtumissa.

        miksi kikkailla digipiirtureiden kanssa (museoautojen pahvikorttien kanssa) kun leipomoala on mennyt ihan persiilleen viimeisen 20 vuoden aikana. Ennen ajettiin 3 vuoroa kauppoihin. O-vuoro aamun heti tuoreet yöllä paistetut sämpylät ja ranskanleivät ja sitten heti klo 9 ruokaleivät ja sitten vielä klo 12 viinerit pullapitkot ,kakut sun muut. Nyt sitten monien vaiheiden jälkeen jopa sellaiset jätit kuin Fazer ajaa vain yhden vuoron asiakkaille,koska asiakas haluaa itse paistaa ja kaupan asiakas haluaa ostaa vain sellaista kaupassa paistettua.Se kun on niin perkuleen hyvää.
        Jos haluatte nuoret kuskit saada kokopäivä duunin ja kunnon liksat niin kiertäkää leipomot kaukaa. Eihän kukaan voi elää sellaislla 5-6 tunnin työpäivillä ja saada sitä särvintä oman perheen ruokapöytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miksi kikkailla digipiirtureiden kanssa (museoautojen pahvikorttien kanssa) kun leipomoala on mennyt ihan persiilleen viimeisen 20 vuoden aikana. Ennen ajettiin 3 vuoroa kauppoihin. O-vuoro aamun heti tuoreet yöllä paistetut sämpylät ja ranskanleivät ja sitten heti klo 9 ruokaleivät ja sitten vielä klo 12 viinerit pullapitkot ,kakut sun muut. Nyt sitten monien vaiheiden jälkeen jopa sellaiset jätit kuin Fazer ajaa vain yhden vuoron asiakkaille,koska asiakas haluaa itse paistaa ja kaupan asiakas haluaa ostaa vain sellaista kaupassa paistettua.Se kun on niin perkuleen hyvää.
        Jos haluatte nuoret kuskit saada kokopäivä duunin ja kunnon liksat niin kiertäkää leipomot kaukaa. Eihän kukaan voi elää sellaislla 5-6 tunnin työpäivillä ja saada sitä särvintä oman perheen ruokapöytään.

        Leipomoalan kuljetukset ovat marginaalisen pieni ala koko kuljetusalaan suhteutettuna. Vaikka siellä ei lakipykälillä kikkailu olisikaan yleistä, se ei tarkoita sitä, etteikö kaikenlainen lakien rikkominen olisi yleistä muilla kuljetusalan sektoreilla.


    • Anonyymi

      Pitkästä aikaa tälläkin keskustelupalstalla asiallisia hyviä kirjoituksia jossa ei pelkästään mollata jotain henkilöä. Rakentava keskustelu on aina tervetullutta. Siitä kiitos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe