NIMIÄ!

Ireth

Oisko ideoita fantasia kirjan pää henkilön nimeks? Pää henkilö on tyttö...
Voin ottaa muitakin nimiä fantasia tekstini hahmoille! Eli kaikkia nimiä vaan kehiin, mitkä kävis fantasia hahmoille!

64

18749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dunc

      Kannattas ensin miettiä oikeinkirjoitusta ennenkun jotai hahmojen nimiä...

    • jaska

      paavo-porsas paulapossu8
      iu7ui

    • Gogopad

      tässä ois pari minu lemppari nimee.. siis: Ewlyn, Emeth, Nadijaana(Nadjan) Myyrith, Elsiana Ibradothin Tytär.......

      hmm.. no nyt ei keksi, eiköhän tuolla pääse alkuun!!! olis kiva lukea sun hengentuotoksia, jos suunnittelet kirjottavasi jotain, voisitko lähettää "näytteen" minun mailiin??

      [email protected]

    • Mr. Pallonapa

      • ? 12w

        O_o..hauskoi nimii :)


      • Anonyymi

        Scif Mcfanface


    • Katju

      nimet tehdään seuraavasti:

      1)Suljetaan silmät ja lätkäistään rähmäkäpälät siihen näppikselle

      2)Poistetaan liiat konsonantit

      3) Lisätään nimen loppuun vokaali, joka kertoo henkilön sukupuolen (esim. o tyypillisesti miespuolinen, a taas yleensä naispuolinen, joskin myös joskus miespuolinen)

      (Haluan myös olla ystävällinen ihminen ja auttaa sinua oikeinkirjoituksessa: Yhtenäisen käsitteen muodostavat sanaparit kirjoitetaan usein yhteen, mikäli alkuosa on nominatiivissa, harvemmin, mikäli se on genetiivissä. Nyrkkisäännön mukaan yhteen vai erikseen -ongelma on helposti tarkistettavissa siten, että sanojen väliin asetetaan esimerkiksi "kin" partikkeli. Ei sanota siis pää"kin" henkilö, vaan päähenkilö"kin", joten kyseessä on yhdyssana. Yhdyssanoissa, joissa toinen osa on "vierasperäinen", käytetään väliviivaa, joten esimerkiksi kirjoitusasu fantasia-kirja saattaisi olla myös korrekti, mutta sana "fantasia" on mielestäni kyllä jo niin kotiutunut suomeen, että voit hyvin kirjoittaa fantasiakirja. Kannattaa kerrata oikeinkirjoitussäännöt, sillä kirjoitustaito on kirjoittajan työkalu, ei seppäkään käy liian kylmillä vehkeillä takomaan, siinä menee rauta pilalle.)

      • Nimimestari 5000

        Iohrsos. Tuollaisen nimen sain aikaiseksi sinun konstillasi. Ei paha!

        vop'qaew. Ja tuossa toinen.

        kl'agapo ja kolmas!!!


      • heenas

        Iohrsos on hyvä, mutta pitkässä testissä ja suomen kielessä olisi helpompi käyttää Vop´qaew tilalta vopguata ja klágapon tilalta Agapota


      • Anonyymi

        Efbuo
        Juu tollasen nimen sit sain miehelle ja naiselle:
        Ajfvja


      • Anonyymi
        Nimimestari 5000 kirjoitti:

        Iohrsos. Tuollaisen nimen sain aikaiseksi sinun konstillasi. Ei paha!

        vop'qaew. Ja tuossa toinen.

        kl'agapo ja kolmas!!!

        Itsekin olen just tekemässä fantasiakirjoitelmaa, tosin vain koulussa. Joten tässä mietin nimiä tarinani ja ajauduin jotenkin tänne. Hienoja nimiä. Kiitos avusta. @katju:n tekniikalla itse sain aikaan nimen lbugua.


      • Anonyymi

        Awgiky tuli mulle! XD
        Kavbys tuli kans toisella yrityksellä! ;)
        Akirs kolmannella! :D

        Jos tarttee voi käyttää jos on ees hyvii


    • Shiva

      SiNafay,Malice ja Brizza

    • Ice

      Nimiä löytyy....katsotaanpas...Redeia, Erea, Alya,
      Liset, Liana, Delena....jne
      Sitten vähän vinkkiä nimien keksimiseen:
      Kannattaa valita vain joku kirjain josta tykkää ja sitten vaan toinen perään ja sitten niitä muodostuukin...kun sen oppii ei se ole vaikeaa!!
      Onnea!

      • pikipeikko

        Mä vihaan nimien keksimsitä henkilöille (aina ne kuulostaa niin tekaistuilta ja samantapaisilta, ja tunnen oloni hassuksi kirjoittaessani suomeksi ja laittaessnai nimeksi esim. Elfrehamegot ;) ) ja kokeilin Icen neuvoa - ja kas, sain aikaan nimen Kimarane. Mistäköhän sairaan mielen perukoilta tuokin mahtoi tunkea itsensä esille? älä hullu kysy!


      • Keksin tuolla taktiikalla Elynda, Oderya, Liany, Deya.
        Aika paljon y:tä.


      • Anonyymi
        Alppitassu kirjoitti:

        Keksin tuolla taktiikalla Elynda, Oderya, Liany, Deya.
        Aika paljon y:tä.

        Noita voisi jopa käyttääkkin. Keksin itse Erwinda, Opikelius, Weirdowa, Estetoas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noita voisi jopa käyttääkkin. Keksin itse Erwinda, Opikelius, Weirdowa, Estetoas.

        Kyllähän noistakin saa muotoilemalla kivoja. Erwindya, Windy, Esterodas.


    • 12w nimikone XD

      akite, shukite, asuka, asumi.... :) tossa on esimerkkei

      • Animehater

        Kuulostaa aika animelle


    • +Teuvo Toivoton

      Jorma, Jarmo& kahden euron juusto, Pauli, Pastilli, Tahdon Kallen vessaan, Kämäräinen, Kyllikki, Hintikka, Itikka, Auvinen, Virtanen, Kankkunen, Mäkinen, Kirva, Kyrp.. Karva. Karva Nuppi, Kyrv... Nuppi, Teuvo Tatti...

      Kyllä jos ei joku näistä nimistä löydy seuraavasta super fantasia- saaaagoista ni on ihme!

      • 12www tyyppi :)

        jee, jee kahen euron juusto.......xD


    • Mä en ymmärrä miten jotkut voi olla niin kyynisiä. Joku vaan kysyy nimiehdotuksia nii heti alkavat ihmiset kettuilla ja sanoo vaan ihan urpoja nimiehdotuksia. Jos ei kerta kiinnosta nii miks pitää vasta kysymykseen?

      • Selitys

        No, mutta tuollaisiahan 12v lapset ovat :)


    • Mäkin olen kirjoittamassa fantasia kirjaa ja nimiä etsin itsekin mut tässä on nyt jotain: Sam (kirjani päähenkilö), Chuck,Alex, Clerisse,Camilla,Pipper,Leo,Jason,Jacob,Percy,Carter;Sadie... Siinä oli nyt poikiakin mut kuumiskin.

    • nsw211

      Tässa on pari ehdotusta: Anya, Luna, Lisa ja Rosa

    • FantsuFani

      Iryelza, Hlianosa (Hlianoosa), Djemerethe...Tietysti voi myös lainata nimiä mytologiasta yms. ja sitten niitä voi vähän muutella (Persephone-Pershaphion)

    • jatämmösiä

      Areocus, Beyforos, Equart, Neehal, Murén, Osgwerio, Scureyck

    • niin mei tein

      Nimet on hankalia, varsinkin fantasiassa. Yksi konsti on, että ottaa allakan, katsoo siitä nimen ja kääntää sen takaperin, esim Sakari , nii tulee Irakas, ja jos sana ei miellytätai on hankala taivuttaa, lisää tai poistaa kirjaimen tai kokeilee toista sanaa. Myäs kasvien ja eläinten tieteelliset nimet on hauskoja Canis Lupus... Tagetes... Samoin saa hyviä nimiä kun köyttää googlen käntäjää, kirjoittaa jonkun sanan ja kysyy sitä latinaksi, esperantoksi, italiaksi...

    • kotikirjailija

      Kokeilin " niin mie tein" vinkkiä
      Acer = vaahtera,
      Stelleria = tähtimö
      Acorus = kalmojuuri
      Saponaria= suopayrtti
      Lucidu = valoisa
      Regalis = kuninkaallinen
      Cyanus= sinenen
      Amabilis = rakastettava
      Eikö olekin ihan käyttökelposia nimiä ja myös helposti taivutettavia (regalis, regaliksen, regalikselle)
      Sanat öäysin Puutarhanimistöä- nimisestä kirjasesta. Myös eläinkirjoista löytyy kivoja tieteellisinä nimiä joko kokonanna käytettäväksi tai pätkiä sanoista.

    • Lol!!

      miten ois Jue ta Ariana ta kenties Suni :)

    • adaadsawswewewrtt

      Suosittelen alottamaan ensi siitä maailmasta, nimet tulee ku luonnostaan sen jälkeen. Itse kirjoitan kanssa kirjaa, pää henkilön nimi on Jack Wolf, hahmoille pitää rakentaa oma elämä, menneisyys, sekä miettiä miten ne kaikki liittyvät toisiinsa. Eli ensi rakentaa se maailma, sitte vasta miettiä oikeinkirjoitusta. Se on täyttä paskaa mitä osa sanoo " oikein kirjoitus ensin" ensi pitää olla tarina ja maailma mistä kirjottaa =)

    • Lisää nimiä!

      Oon tekemässä kans fantasiatarinaa, ois kiva saada nimiä mitkä ei oo yleisiä, tai semmosia mitä vois kuvitella olevan jossain tosi suositussa kirjassa...;D

    • Vaikkapa tuolta
    • Saphire365

      Riippuu täysin kirjan hengestä, mutta itse käytän keinoa Google kääntäjä; Suomi-latina :D
      Siis kirjoitan jonkin luonteeseen sopivia sanoja, kunnes joku hyvä tulee vastaan, muokkaan hiukan ja katson tuleeko mitään. Toimii aina!

    • Kirjailijanalku

      Mun fantasia sarjassa naisten nimiä on ainakin Benedikta, Twinkledance, Celena, Morgaine, Illye, Nemenis... On niitä muitakin. Mutta nimiä löytyy mummoassa kun pistät Googleen "erikoisia nimiä" tai jotain tonne päin. Ja hyviä keinoja on yhdistellä jotain sanoja, kuten vaikka sukka ja marsu. Siitä tulee kivasti muokattuna Sukrua. Eipä tuo kovin hyvä nimi ole, mutta tuolla tyylillä niitä nimiä tulee kuin vettä kaatosateella. Kannattaa myös ottaa joku latinan kielinen sana ja muokata sitä vähän. Kannattaa kuitenkin ottaa sana, joka tarkoittaa jotain järkevää, ihan itsensä takia...

    • Kokenut kirjoittaja

      Ehdottaisin Nessaa ja Fannya :3. Mul on ne kirjassa ne on nii awwww nimiä!!!

    • LIntuHaluatkoHeinää

      Mäkin kirjoitan kirjaa! Sekin on fantasiakirja, ja mäkin tarvitsin siihen nimiä. Teidän konsteilla mäkin sain ihan mukavia nimiä aikaseksi, ja nyt munkin tarinalla on hyvä alku! Thank you! =)

    • JeeNytselöyty

      Kiitos Nienmietein tai jotain sinnepäin :D googlekääntäjävinkki oli ihan paras, ja sain pikku muuntelulla monenkin päähenkilön nimen :D

    • Keijuhöpö

      Esim. Betha, Cina/Cinna, Cosmo
      Mäkin oon kirjoittamassa fantasia tarinaa niin noita nimiä oon ainakin käyttänyt(:

    • kirjailija12

      Hyvä kysymys! Itekkin kirjotan kirjaa. Onko sen nimen pakko olla olemassa? jos ei niin Lansad vois vaikka olla hyvä nimi. jos pitää niin se voi olla vaikka Mary.

    • kirjailija12

      Kiitti muuten IHAN HIRVEESTI tosta google kääntäjä jutusta. oon jo alottanu mut toi tulee tarpeeseen! t: kirjailija12

    • Anonyymi

      Emily, annna, sara, aurora, ella tai vaikka nelly.

    • Anonyymi

      Sellainen vinkki, että ei kannata tehdä koskaan tekstissä usein toistuvia henkilönimiä tyyliin "Zxr' agoh" tai mitään muutakaan, jonka lausuminen on mahdotonta. Se on lukijan kiusaamista.

    • Raimo

    • Anonyymi

      Ite tykkään esim kukkien nimistä kuten Azalea, Poppy tai Rose

    • Anonyymi

      Raamatussa on hyviä nimiä, esimerkiksi Pontius Pilatus, Jessus, Aasi ja Jumalauta. Hyödynnä niitä vapaasti, tekijänoikeus on mennyt jo umpeen.

      • Anonyymi

        Älä herjaa toisten uskontoa kai sinä itsekkin tiiät ettei kukaan nyt omaan kirjaan päähenkilön nimeks laita jotain rumaa sanaa niin ole vaan kommentoimatta kiitos


    • Anonyymi

      Mulla oli yhden romaanin naispäähenkilönä Elisabeth ja aika nopeasti alkoi pitkä nimi ottaa pannuun. Siksi olen myöhemmissä kirjoissa käyttänyt Ninaa ja Noraa ja Rosaa yms. Jonkun elossa olevan naisen nimen voi myös pölliä. Siitä saa omaan romaanihenkilöön eloa, mutta kaikkea ei kannata kopioida.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on ainakin kolme karkeata yhdyssanavirhettä, ehkä aivan alkuun aloittajan olisi hyvä selvittää mistä löytyy oikolukija tulevan menestyskirjan käsikirjoitukselle.

    • Anonyymi

      kannattaa koittaa sellaista tatiikkaa kuin, hakkaa näppäimistöä ja sen jälkeen poista numerot, lätki välejä ja muokkaa niistä parempia :)

    • Anonyymi

      Ooda

    • Anonyymi

      Täältä löytyi monipuolisesti nimivinkkejä omaan kirjaan. Kiitos siitä !
      Tässä on pari fantasiatarinan nimien löytämiseen vinkkejä :

      - katso vaikka google kääntäjästä esim. Suomi italia sanoja yms. Sieltä voi muotoilla kauniita nimiä ;)
      - voit esim valita sinun mielestä hyvän ns. normaalin nimen ja laittaa sen väleihin erikoisempia kirjaimia niin jo löytyy hyvää materiaalia kirjaan.
      Toivon että vinkkini auttoi sinua ♡

    • Anonyymi

      Tuula Kuel ois kiva.

    • Anonyymi

      Vaikka Aurora

    • Anonyymi

      homo

    • Anonyymi

      Pekka

    • Anonyymi

      Pimpsa on minusta aika kiva nimi. Kokeile sitä.

    • Anonyymi

      paras kyl ois Alistajamestari

    • Anonyymi

      bicmac

    • Anonyymi

      bonoso

    • Anonyymi

      Vaikka mursu

    • Anonyymi

      Mä sain tolla yhdellä tekniikalla lryäca naiselle ja miehelle nqobo ihan okei varsinkin Iryäca

    • Anonyymi

      Luminara
      Elara
      Sylva
      Thalassa
      Selene
      Aria
      Isadora
      Althea
      Morana
      Lyra

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe