lentosukat vai tukisukat

jalat sukkiin

Hei,
Mitä kokemuksia ja tietoja löytyy pitkää lentoa varten ns.lentosukista? Käykö ihan marketista ostetut pitkät lentosukkina myytävät sukat vai kannattaako tähänkin uhrata vähäisiä eurojani ja hankkia koko perheelle esim instrusta paremmat tukisukat. Onko syytä varhaisteini-ikäisillekin hankkia sukat? Joku sanoo sukkien puristavan ja varpaiden olevan lennon aikana kylmät, mutta onko se asiaan kuuluvaa? Kiitos asiallisista viesteistä?

39

14742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostin

      Itselläni on moneen kertaan jo leikatut suonikohjut, joten ostin kunnon tukisukat. Tukisukkien ostossa pitää olla tarkkana että tulee oikean kokoiset. Käytä mittanauhaa.Jalkajumppa pitää verekierron hyvänä myös istuallaan. Miehelläni on tervet jalat ja on pärjännyt lentosukilla. Joten jos ei ole oireita laskimotukoksista, niin uskon että lentosukat ja jalkajumppa riittää.

      • sukkia

        Itse lennän aina paljain varpain - heti koneessa nilkkasukat ja kengät pois. Terve ihminen ei mitään erikoissukkia tarvitse.


      • tiamont
        sukkia kirjoitti:

        Itse lennän aina paljain varpain - heti koneessa nilkkasukat ja kengät pois. Terve ihminen ei mitään erikoissukkia tarvitse.

        Kingtex merkkisiä,ne on kyllin pieniä,.sultan on meikälle pikkukaluiselle jai maak.


      • Nimetön
        sukkia kirjoitti:

        Itse lennän aina paljain varpain - heti koneessa nilkkasukat ja kengät pois. Terve ihminen ei mitään erikoissukkia tarvitse.

        Minulla, vaikka ei suonikohjuja olekkaan,
        niin tahtoo jopa pitkillä automatkoila repiä jalkoja. Lieneekö sit reumatismiä yms.
        Eka kerran, kun lensin sitten Taikkuihin, eli pitkä lentomatka edessä,ajattelin et miten selviän vähimillä säryillä.
        No, ostin Norlynin tukisukkahousut ja ei mitään riesaa ollut jaloissa koko matkan aikana.
        Miehelläni ja murrosikäisellä pojalla oli ihan normaalit sukat, eivätkä kokeneet mitään ongelmia jalkojensa suhteen.
        Joten meillä toimitaan näin parin viikon päästäkin, kun edessä odottaa ihana TAIKAMAA:)


    • katariina-6

      Kyllä, kunhan ovat oikeata kokoa ! Lisäksi sairaanhoitajan neuvo; aloita Aspirin cardion 100mg syönti (apteekista ilman resptiä), jos olet yli viisikymppinen. Ovat halpoja ja tarkoituksena siis estää tulppien muodostusta, jotka pitkilä lennoilla ovat vaarana terveilläkin ihmisillä. Pitää silti muistaa heilutella varpaita ja jalkoja koneessa ja jaloitella mahdollisuuksien mukaan.Mieheni ja minä kaukomatkoilla otamme ns."napapiikin 6 tuntia ennen lentoa mennen tullen. Reseptin saa kukin omalta lääkäriltä. Tuo on erityisen tärkeää, jos suvussa sydän- ja verisuonitauteja.Liiallinen varovaisuus on joskus tod.aiheellista. Ei pidä säikähtää..lentosukat ja pikkuasperiini,,,siitä se loma alkaa. Thaimaa on ihana lomakohde, yksi suosikeista ja paljon on muitakin!

      Ihanaa lomaa, niin ja asperiinin syönti aloitettava viikoa ennen matkaa.

      Kritiikkiä varmaan tulee, puoleen jos toiseenkin. Vastaan mielelläni, jos kysyttävää.

      Rauhallista Joulun odotusta

      • tietämätöntauno

        Paljonko maksaa napapiikki,kuka pistää,milloin
        pistetään,onko sama kuin ennen leikkauksia
        nykyisin pistetään?
        Jos verenvuoto taipumus miten asrepin silloin?


      • alkup.
        tietämätöntauno kirjoitti:

        Paljonko maksaa napapiikki,kuka pistää,milloin
        pistetään,onko sama kuin ennen leikkauksia
        nykyisin pistetään?
        Jos verenvuoto taipumus miten asrepin silloin?

        Kiitos, olemme vielä alle maagisen ikärajan, mutta olen samaa mieltä, että varovaisuus ei ole pahitteeksi. Taidamme päätyä silti tavallisiin lentosukkiin, kun ei ole svk-ongelmia esiintynyt, mutta toi asperiini oli hyvä tieto. Kiitos!


      • tavallinen aspiriini tms
        alkup. kirjoitti:

        Kiitos, olemme vielä alle maagisen ikärajan, mutta olen samaa mieltä, että varovaisuus ei ole pahitteeksi. Taidamme päätyä silti tavallisiin lentosukkiin, kun ei ole svk-ongelmia esiintynyt, mutta toi asperiini oli hyvä tieto. Kiitos!

        Vai pitääkö tosiaan olla jotain tiettyä? Miksi se syönti pitää aloittaa jo viikkoa ennen? Meinaan vaan, kun ei tuo vatsa oikein aspiriinia kestä. Lindexiltä kävin jo lentosukat ostamassa, 50 on jo tuota ikää. 30 vuotta sitten lensin Intiaan, vaan sillonhan ei mitään "vaivoja" tullut edes ajatelleeksi, eikä niitä tainnut ollakaan. Varalta kyselen, että sujuisi pitkä lentomatka mahdollisimman mukavasti.


      • katariina-6
        tavallinen aspiriini tms kirjoitti:

        Vai pitääkö tosiaan olla jotain tiettyä? Miksi se syönti pitää aloittaa jo viikkoa ennen? Meinaan vaan, kun ei tuo vatsa oikein aspiriinia kestä. Lindexiltä kävin jo lentosukat ostamassa, 50 on jo tuota ikää. 30 vuotta sitten lensin Intiaan, vaan sillonhan ei mitään "vaivoja" tullut edes ajatelleeksi, eikä niitä tainnut ollakaan. Varalta kyselen, että sujuisi pitkä lentomatka mahdollisimman mukavasti.

        Ns.pikkuasperiini(100mg) tuskin mitään vaivoja vatsaan aiheuttaa.Tabletin nauttiminen viikkoa lentoa siksi, että vaikutus elimistöön saavuttanut tarpeellisen tehon. Jatkat vielä loman ajan ja muutama pvä loman jälkeen. Me saiaalaimmeiset olemme senverran asoista tietoisia, että pääsääntöisesti otamme vielä "napapiikin" (=on ihan sama, kun leikkausta ennen annettava). Piikki 6 tuntia ennen lentoa mennen tullen, kuten tuolla ylempänä kerroinkin. Reseptin saa omalääkäriltä, hän myöskin kertoo pistotavasta, viimekädessä apteeki neuvoo! Jos asperiini ei todellakaan sovi edes pienenä annoksena, sitten vain tukisukat. Ne ovat ehdoton turva tulppien estoon ja myöskin liikkuminen koneessa.
        Niin se on ihan totta, että 30-vuotta sitten matkustettiin...eikä todellakaan lääkitty. Noh malarian ehkäisyyn sentään popsittiin pillereitä ja rokotukset pidettiin ajan tasalla, kun kauas mentiin. Maailma muuttuu, hyvää matkan odotusta ja iloista mieltä...


      • doktor gray
        katariina-6 kirjoitti:

        Ns.pikkuasperiini(100mg) tuskin mitään vaivoja vatsaan aiheuttaa.Tabletin nauttiminen viikkoa lentoa siksi, että vaikutus elimistöön saavuttanut tarpeellisen tehon. Jatkat vielä loman ajan ja muutama pvä loman jälkeen. Me saiaalaimmeiset olemme senverran asoista tietoisia, että pääsääntöisesti otamme vielä "napapiikin" (=on ihan sama, kun leikkausta ennen annettava). Piikki 6 tuntia ennen lentoa mennen tullen, kuten tuolla ylempänä kerroinkin. Reseptin saa omalääkäriltä, hän myöskin kertoo pistotavasta, viimekädessä apteeki neuvoo! Jos asperiini ei todellakaan sovi edes pienenä annoksena, sitten vain tukisukat. Ne ovat ehdoton turva tulppien estoon ja myöskin liikkuminen koneessa.
        Niin se on ihan totta, että 30-vuotta sitten matkustettiin...eikä todellakaan lääkitty. Noh malarian ehkäisyyn sentään popsittiin pillereitä ja rokotukset pidettiin ajan tasalla, kun kauas mentiin. Maailma muuttuu, hyvää matkan odotusta ja iloista mieltä...

        Kuulehan sairaalaimmeinen,mitä se on nimeltään tämä napapiikki?Kun olet ammattilainen niin tiedätkö
        voiko pistää jos käyttää verenohennuslääkettä?
        Paluumatkan pistos? mistä ruiskuja jne.
        Mitä tarkoitat:elimistö saavuttanut tarpeellisen
        tehon?Jos miniasperiini estää tulpat niin miksi
        sitä ei rutiinisti käytetä,tiedätkö?


      • napapiikki
        doktor gray kirjoitti:

        Kuulehan sairaalaimmeinen,mitä se on nimeltään tämä napapiikki?Kun olet ammattilainen niin tiedätkö
        voiko pistää jos käyttää verenohennuslääkettä?
        Paluumatkan pistos? mistä ruiskuja jne.
        Mitä tarkoitat:elimistö saavuttanut tarpeellisen
        tehon?Jos miniasperiini estää tulpat niin miksi
        sitä ei rutiinisti käytetä,tiedätkö?

        Itse en tuota kirjottanut mutta vastaanpa silti. Napapiikkiä löytyy mm nimillä Klexane ja Fragmin, ovat valmiita annosruiskuja siis pistosvalmiita. Jos syöt Marevania niin silloin et voi ottaa napapiikkiä, veresi on jo "tarpeeksi noriaa"!


      • maksaa
        napapiikki kirjoitti:

        Itse en tuota kirjottanut mutta vastaanpa silti. Napapiikkiä löytyy mm nimillä Klexane ja Fragmin, ovat valmiita annosruiskuja siis pistosvalmiita. Jos syöt Marevania niin silloin et voi ottaa napapiikkiä, veresi on jo "tarpeeksi noriaa"!

        siis resepti ja aine.


      • seurata
        napapiikki kirjoitti:

        Itse en tuota kirjottanut mutta vastaanpa silti. Napapiikkiä löytyy mm nimillä Klexane ja Fragmin, ovat valmiita annosruiskuja siis pistosvalmiita. Jos syöt Marevania niin silloin et voi ottaa napapiikkiä, veresi on jo "tarpeeksi noriaa"!

        kun "ammattilaiset" tohtoroi.
        Hupsista vain.


    • elina

      lentosukat on tosi hyvät pitkillä makoilla en voi kun suositella mutta ne kannattaa laittaa jalkaan monta tuntia ennen lentoa itselläni on paksut jalat ja eikä puristanut jalkoja taika varpaita jos varpaat on kylmät niin se voi johtua nyös siitä et koneessa on kylmä itselläni oli tukisukat ja villasukat siinä päällä olin ilman kenkiä ja tuntu nii kivalta villasukilla kun voi hyvin kävellä käyävillä en usko et instrulla on sen parepia sukkia kun marketissa

      • riittää

        Kyllä ihan marketista ostetut lentosukat (pitkät polvisukat, missä on kevenevä puristus nilkasta ylöspäin) riittää! Siis jos olet muuten ok-kunnossa!!!!! Mutta liike on todellakin lääkettä, myös terveelle ja nuorelle matkaajalle! Nilkkajumppaa... ojennuksia ja koukistuksia, rullauksia ja kiertoja sekä pumppaavaa toistoa pitkin matkaa lennon aikana. Kyllä siis ihan markettisukat riittää. Ja mummin VILLASUKAT joulupaketista mukaan, niin ei varpaat jäädy! Hyvää matkaa kaikille!


      • Frequent Flyer

        Itse olen käyttänyt lentosukkia jo pitemmän aikaa - paljon lentävänä vähän rauhoittaa mieltä... Viimeisimmät tilasin kampe.fi stä. Laadukkaat sukat, eikä paljoa maksaneet!


      • käyttää päivittäin
        Frequent Flyer kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt lentosukkia jo pitemmän aikaa - paljon lentävänä vähän rauhoittaa mieltä... Viimeisimmät tilasin kampe.fi stä. Laadukkaat sukat, eikä paljoa maksaneet!

        Olen nyt käyttänyt jo muutaman viikon aloe veralla kyllästettyjä tukisukkia, hankin ne lääkäripäiviltä ja en voi kuin suositella.


    • mies37.

      Olen siis mies ja joudun matkustelemaan usein, mm lentokoneissa. En ole koskaan käyttänyt muuta kuin tavallisia sukkia. Puolivuotta sitten vaimoni antoi minulle kokeeksi omat lentosukkansa ja ihastuin niihin heti. Jalkani pysyvät paljon virkeämpinä ja ei tule sellaista paineentunnetta pohkeisiin kun pitkään seison taikka matkustan jalat kippurassa.

      Nämä vaimoni antamat ovat kyllä sellaiset läpinäkyvät ja ohuet, mutta mukavammat kuin marketin paksut ja puuvillaiset lentosukat. Näytti aluksi vähän oudoilta koska olivat läpikuultavat.

      Mutta suosittelen lämpimästi, vaikka ei ongelmia olisikaan vielä ilmennyt.

    • Mauno Kunttu

      Suomessa olen tormannyt usein, liian usein haiseviin sukkiin. Pls. peskaa sukkanne ennen matkalle lahtoa.

      • viäräleuka

        Ehkä kantsii pestä myös jalat varmuudeksi.


    • Tammikuussa lentoon

      Itsellä toisinaan muutenkin vaivana levottomat jalat,niin ajattelin ilman muuta noin pitkälle lennolle hankkia tuki-tai lentosukat. Auttaa siihen vaivaan. Jalat käyvät levottomiksi jo 5-6 tunnin lennolla.
      Tukisukat pitää muistaa laittaa jalkaan enne vuoteesta nousua lentopäivän aamuna.

    • Matkalle lähdössä

      Napapiikin saa myös tablettina. Reseptilääke.

    • Thai kulkuri

      Tästä tukisukka-asiasta ja veren ohennuksesta on "väännetty" paljonkin.
      Itse kuusikymmpiseksi asti en käyttänyt mitään, lukuisilla Thaimaanlennoillani, mutta sitten sairastuin vakavasti, jonka seurauksena joudun käyttämään toisessa jalassa mittavien leikkausten takia tukisukkaa jatkuvasti päivittäin. Lopulta hankin toiseenkin jalkaan pitkille lennoille lentosukan. En kylläkään havainnut eroa aiempaan lennoilla. Joillekkin voi tietysti olla lentosukista asiaan apua.
      Tuosta napapiikistä luin jokunen vuosi sitten, että vain se on tehokas apu lennoille, aspiriinit eivät auta. Kirjoittaja oli sydän- ja verisuonitauteihin erikoistunut lääketieteen professori, joten uskoin kyllä kirjoitukseen.

      • totuuden ääni

        Tukisukat pelkkää höpö höpöä markkinointia että kauppa kävisi. Samoin kuin maitohappopillerien syönti. Turhaa touhua. Aina terveenä matkalla ja thaimaan reissuja lukuisia tehty. Malaria lääkitys myös turhaa ettehän te viidakkoon mene.


      • khshro
        totuuden ääni kirjoitti:

        Tukisukat pelkkää höpö höpöä markkinointia että kauppa kävisi. Samoin kuin maitohappopillerien syönti. Turhaa touhua. Aina terveenä matkalla ja thaimaan reissuja lukuisia tehty. Malaria lääkitys myös turhaa ettehän te viidakkoon mene.

        Toivottavasti joskus saat vaivaksesi levottomat jalat. Muuttuu joku mielipide ainakin.


      • Tri.Koira
        totuuden ääni kirjoitti:

        Tukisukat pelkkää höpö höpöä markkinointia että kauppa kävisi. Samoin kuin maitohappopillerien syönti. Turhaa touhua. Aina terveenä matkalla ja thaimaan reissuja lukuisia tehty. Malaria lääkitys myös turhaa ettehän te viidakkoon mene.

        totuuden äänelle tiedoksi,ettei tukisukat liity mitenkään Thaimaan matkoihin vaan pitkille lentomatkoille jossa joudutaan olemaan istuma-asennossa tunteja jolloin alaraajojen verenkierto vaikeutuu.
        Mahdollinen veritulppa on usein hengenvaarallinen.

        Malariaa ei yleensä lennoilla esiinny.


      • "Minä ite"
        totuuden ääni kirjoitti:

        Tukisukat pelkkää höpö höpöä markkinointia että kauppa kävisi. Samoin kuin maitohappopillerien syönti. Turhaa touhua. Aina terveenä matkalla ja thaimaan reissuja lukuisia tehty. Malaria lääkitys myös turhaa ettehän te viidakkoon mene.

        Näitä "totuuden ääniä" on maailma vääränään jotka ovat sitä mieltä että jos heillä ei ole jotakin vaivaa niin sitä ei ole olemassakaan.

        He toimivat myös niinkin päin heillä että se mitä muut omistaa sellaista mitä heillä ei ole niin se on hömppää, ja jos joku matkustaa sellaisissa kohteissa missä hän ei itse matkusta niin ne muut on jotenkin vinksahtaneita.


      • odotellaan
        totuuden ääni kirjoitti:

        Tukisukat pelkkää höpö höpöä markkinointia että kauppa kävisi. Samoin kuin maitohappopillerien syönti. Turhaa touhua. Aina terveenä matkalla ja thaimaan reissuja lukuisia tehty. Malaria lääkitys myös turhaa ettehän te viidakkoon mene.

        toivotaan että et saa veritulppaa....olisi kohtalon ivaa jos sinä siihen menisit lennon jälkeen....tuhansia siihen menee juuri pitkän lennon vuoksi.


      • miksi ?
        Tri.Koira kirjoitti:

        totuuden äänelle tiedoksi,ettei tukisukat liity mitenkään Thaimaan matkoihin vaan pitkille lentomatkoille jossa joudutaan olemaan istuma-asennossa tunteja jolloin alaraajojen verenkierto vaikeutuu.
        Mahdollinen veritulppa on usein hengenvaarallinen.

        Malariaa ei yleensä lennoilla esiinny.

        Miksi sitten aloittaja laittoi kysymyksen Yleistä Thaimaassa osioon ! Ei yleistä lentämisestä ?


      • lääkefirmat
        odotellaan kirjoitti:

        toivotaan että et saa veritulppaa....olisi kohtalon ivaa jos sinä siihen menisit lennon jälkeen....tuhansia siihen menee juuri pitkän lennon vuoksi.

        Lääkefirmat kehoittaa malaria lääkitystä thaimaahan. Ja tyhmät menee lankaan.


    • 28x...

      Jos matkustajalla on ikää niin toki kunnolliset apteekista ostetut oikeankokoiset tukisukat ovat tarpeelliset pitkillä lennoilla. Primaspan on oikea lääke verenohennukseen, saa ilman reseptiä eikä maksa kuin muutaman euron. Se ei myöskään ärsytä vatsalaukkua kuten Aspiriini. Lennon aikana pienet jalkajumpat ovat paikallaan, riittää nilkkojen pyörittely ja varpaiden kipristely pienen kävelyn ohessa. Lennon jälkeen tukisukat mahdollisimman pian pois.
      Kunnolliset tukisukat eivät ole halpoja mutta ehkäisevät tehokkaasti laskimotukoksia.
      Nimim. totuuden ääni pilkkaa ikääntyneitä ihmisiä; en tiedä miksi.

      • pieni korjaus

        veritulppa ei katso ikää....tiedän alle 30 joilla se on ollut.


    • Insrusta

      Itse ostin lentosukat Instrumentariumilta, niissä pitoa enemmän, kuin marketteien sukissa, maksaa hieman enemmän noin 15euroa, vaan hintansa väärtit ovat olleet ja kestäneet jo kolmisen uotta(matkustelen 2-3 kertaa vuodessa)

    • voi voi teikäläisiä

      Totuus tämä: mitä enemmän ko. palstaa lukee, niin sitä vähemmän innostaa lähteä taikamaahan ja tämä on Surullinen totuus..

      • toiminta ohje

        Peru siis matkasi. Se sopii meille kaikille.


      • Käsky 1
        toiminta ohje kirjoitti:

        Peru siis matkasi. Se sopii meille kaikille.

        Jospa klikkaisit itsesi ekaksi häivyksiin palstalta ja koetapa perua oma aikeesi, jos osaat..


    • thaimaarules

      kävin ostamassa pitkää lentoa varten hybrid-lentosukat www.kompressiomyynti.fi - verkkokaupasta. eivät olleet halvimmat mutta eipä paljon jalat oikkuilleet 13 tunnin lennon aikana!

    • 28x...

      thaimaarules veti esiin kirj.ketjun joka nyt on asiallinen ja ajankohtainen aina pitkillä lennoilla. Minäkin sukille aikoinani naureskelin (samalla myös vanhuksille).
      Entisen vaimoni n:o 2:n kanssa lennettiin Delhiin ja Hän sai pohkeeseen kai laskimotukoksen. Vaimoni ikä taisi olla silloin jotain 30...
      Oli minua 20 vee nuorempi. Sen jälkeen olen käyttänyt sukkia itse jopa aivan Välimeren lennoilla. Kalliit ovat mutta luulen että niillä samoilla mennään loppuikä. Saahan niitä joskus pestä.....

      Sukkien ansioita tai ei mutta minulla ei ole koskaan ollut koipivaivoja lennoilla. Suosittelen kuitenkin Primaspanin popsimista ennen pitkiä lentoja.

    • Käytetty monta vuott

      Näitä sukkia olen ostanut Tallinnasta apteekeista. Hinnat pilvissä Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe