Kysyisin, että minkälaisia rahtimylläreitä olisi saatavilla? Meillä on käynyt 3 kertaa yksi niistä ja kahdella ekalla kerralla kaikki sujui hyvin. Viime käynnin jälkeen alkoivat ongelmat. Kaveri olikin jauhanut vasaramyllyllä työn jäljestä päätellen. Rehu on lajittunut runsaasti, alussa tuli hyvä rehu ja nyt viikon ajan lehmät ovat saaneet pelkkiä akanoita ja pölyä. Alussa puolet lehmistä sai ripulin, kun ei ymmärretty, että pitäisi kalibroida kioskia pari kertaa päivässä. Kun 10 kiloa rehua vaihtelee 7-13 kiloon, niin ripulihan siitä tulee. Ja kioskilta tulee nyt sellaisia pölynaamoja että voisi jopa naurattaa, ellei harmittaisi niin paljon. Maitomäärätkin ovat ihan pohjalukemissa. Ei kyllä ole yhtään luottoa tähän mylläriin. Olisiko toisia parempia, luotettavampia?
Rahtimylläri töppäsi
4
2209
Vastaukset
- jauhatat
Mutta miksi pitää jauhattaa?
Käytettyjä myllyjä on tarjolla paljonpuoleisesti, hinnat alkaa 100 eurosta.
Osta oma mylly, eteen joku -70 luvun raksa jossa ulosotto toimii. Halpaa jauhatusta ja jos väärä seula on kiinne niin tietää ketä syyttää...
Eikö nää rahtimyllärit oo sitä seitkytlukua.- Ap.
Kokeiluhan tämä rahtimyllytys meillä on kun olemme saaneet niin paljon hyvää palautetta muilta. Oma myllyhän meillä on, mutta usein pelkkä jauho holvaa kioskeissa eikä lehmät saa silloin ollenkaan ruokaa. Pellonpajan kioskit lopettivat toimintansa kokonaan kun jatkuvasti holvasivat. Kokeiltiin apehommaakin, mutta oli niin työläs. Rahtimyllytys lähti siitä kun meillä oli niin paljon halvauksia. Ajateltiin että seosrehuun voisi sisällyttää helposti kivennäiset ym tarpeelliset ja halvaukset vähenisivät.
Jos tekisi itse omat seoksensa, niin saako niitä niin hyvin sekaisin? Onko kokemuksia? - --------
Ap. kirjoitti:
Kokeiluhan tämä rahtimyllytys meillä on kun olemme saaneet niin paljon hyvää palautetta muilta. Oma myllyhän meillä on, mutta usein pelkkä jauho holvaa kioskeissa eikä lehmät saa silloin ollenkaan ruokaa. Pellonpajan kioskit lopettivat toimintansa kokonaan kun jatkuvasti holvasivat. Kokeiltiin apehommaakin, mutta oli niin työläs. Rahtimyllytys lähti siitä kun meillä oli niin paljon halvauksia. Ajateltiin että seosrehuun voisi sisällyttää helposti kivennäiset ym tarpeelliset ja halvaukset vähenisivät.
Jos tekisi itse omat seoksensa, niin saako niitä niin hyvin sekaisin? Onko kokemuksia?Meillä on käynyt Pohjanmaan rehujauhatus jo useamman
vuoden ongelmitta. Litistettynä kun teettää ei ainakaan meillä ole lajittumisongelmia ja rehu reseptin saa tehdä mieleisensä. - ratketa
Ap. kirjoitti:
Jos tekisi itse omat seoksensa, niin saako niitä niin hyvin sekaisin? Onko kokemuksia?sillä, että vaihtaisit holvaantuvan Pellonpajan rehunjakelijoiden tilalle holvaanumattoman Westfalian annostelijan. Tuo pitäisi onnistua, sillä sekä Pellonpaja että Westfalia käyttävät saman saman firman tekniikkaa (Nedap). Nuo "työttömäksi" jäävät annostelijat voisit varustaa kivennäisen jakoon sinne kioskeille, mikäli laitteistosasi on vielä lisäannostelijan mahdollisuus. Kioskiruokintaan ei mielestäni tarvita mitään seosrehua, pelkkä erillisjakelu riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758