Terve. Mulla on nyt JO 15 vee vanhat AKG K 240 vehkeet. Ovat edelleen iskussa. Niihin oon kolme vee sitten hankkinut uudet tyynyt.
Näinkin vanhat tuntuvat hyvältä. On silti alkanut aatella mallia K 701. Ovat tuoreudessaan varmaankin mennen-tullen paremmat.
Laatu varmaan on vähintäin samalla tasolla?
Kannattaa kait ottaa vanhat mukaan vertailua varten?
Onko kellään kokemuksia tästä K 701 mallista?
Ovatko hyvät kaikenlaiseen musiikkiin?
AKG K 701
11
9581
Vastaukset
- kuuloke K701
Minulla ei vielä ole noita K701 luureja mutta kohta on :-) Kiersin useita kertoja eri liikkeitä omien levyjen kanssa. Kokeilin myös useita eri kuulokevahvistimia ja nuo AKGt on minun mielestä parhaat alle 600e luurit.
- ehdottoman luonnon mukainen ääni. esmes HD650 on jotenkin tumppu verrattuna hyviinkaiuttimiin. K701 on vailla mitään varsinaista virhettä äänessä.
- mukavuus päihittää muut luurit
Mutta jos haluat helpot luurit, tutki HD650iä. Ne ei kyllä tarjoa sitä viimeisintä luonnollisuutta. Mukavan pehmeän tuiterin kyllä.
Sopivaan hintaa K701
http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html- Onko kellään?
Oon liittänyt vanhan AKGn vahvariin ja sen volumesäädöllä hoidellut paineet. Ja hyvin on kuulunut.
Aika on kait ajanut edelle kun tämmöinen -KUULOKEVAHVISTIN- on mulle outo juttu. Oon pärjännyt ilman. Onko kuulokevahvistin erillinen laite? Mikä on hintahaarukka? Ääntähän se ei kait pysty parantamaan kun on uusi lenkki matkassa? Onko siinä bass ja diskanttisäädin?
Ei taida kai olla tarpeellinen hankinta jos vahvistimessa on kuuloketta varten liitäntä ja siinä volumesäätö?
Kiva jos vielä viittisit vastata! - toki toki
Onko kellään? kirjoitti:
Oon liittänyt vanhan AKGn vahvariin ja sen volumesäädöllä hoidellut paineet. Ja hyvin on kuulunut.
Aika on kait ajanut edelle kun tämmöinen -KUULOKEVAHVISTIN- on mulle outo juttu. Oon pärjännyt ilman. Onko kuulokevahvistin erillinen laite? Mikä on hintahaarukka? Ääntähän se ei kait pysty parantamaan kun on uusi lenkki matkassa? Onko siinä bass ja diskanttisäädin?
Ei taida kai olla tarpeellinen hankinta jos vahvistimessa on kuuloketta varten liitäntä ja siinä volumesäätö?
Kiva jos vielä viittisit vastata!Viritinvahvarin kuulokeliitäntä toteutetaan vaimentamalla päätevahvistimien signaalia sarjavastuskella. Tämä nostaa kuulokkeiden näkemää syöttöimpedanssia hyvin korkealla kymmeniin tai jopa sataan ohmin. Kun kuulokkeen impedanssi on aikas paljon taajudesta riippuva (puhutaan impedanssivasteesta), on lopputulksena se, että taajuusvaste muuttuu impedanssikäyrän mukaan. Lisäksi kuulokelementin kontrolli heikkenee joka johtaa ylimääräiseten värähtelyjen kasvun.
Kunpuhutaan hyvistä kuulokkeista kuin K701 tai HD650, on tällaisella asialla jo suuri merkitys. sanoisin, että jos et satsaa erilliseen kuulokevahvistimeen hyvien kuulokkeiden kanssa menetät hyvin paljon.
Homman voi toki hoitaa ilman erillsitä kuulokevahvistintakin jos kytketään kaiutinlähtöihin sopiva vastusjako kuten vahvistimen sisällä mutta pienemmillä vastuksilla jolloin kuuloketta syöttävä impedanssi saadaan riittävän pieneksi.
Erillinen vahvistin on silti suositeltavin.
Katsele vaikka www.hifiharrastajat.org/forum/ josta valitse "kuulokkeet". Palstalta löytyy paljon tarinaa kuulokkeista ja kuulokevahvistimista.
- popeye02
30 vuoden aikana mulla on ollut parit Senneiserit, vieläkin on Beyerin DT 880 edellinen malli, pari päivää on ollut AKG K 701. Se on ciimeistelyltään omassa luokassaan. Ääni on lievästi diskanttivoittoinen, mikä joidenkin testaajien mukaan tasoittuu parinsadan tunnin käytössä. Minä ajan niitä sisään syöttämällä radiosta musiikkiohjelmaa öisin.
Erittelevimmät luurit kuulemistani ja vähiten kalloa kutistavat tosi mukavat käyttää. - AKG-fani
Kuukausi sitten ostin ja ei kaduta pätkääkään.
Tuntuu paremmilta päässä kuin aiemmat 24- sarjan kuulokkeet.
Täältä saa myös hyvään hintaan verrattuna kaikenmaailman vertaa.fi - kauppoihin jotka rokottaa huomattavasti enemmän.
http://www.mksmedia.net/media- Osjur
Itse ostin kuulokkeet 5kk sitten ja aluksi ääni toisiaan oli diskanttivoittonen ja bassot jotenki uupu mutta kun olin antanut niille sen 300h siniaaltoo niin johen aukesivat, basso tuli mukaan ja diskantin räväkkyys katosi, siitä tuli mukavan pehmeä. Näiden kuulokkeiden paras ominaisuus on silti keskiäänet, varsinkin naisvokalistit ovat aivan jumalalliset. Toinen tod. hyvä puoli on että näissä on amphiteatterin kokonen äänialue (soundstage). Suosittelen ostamaan mutta parhaat mölyt saat aikaan jos ostat erillisen kuulokevahvistimen, mielellään putkikuulokevahvistimen ja siihen lämpimät putket koska näistä puuttuu se lämpö soundissa ja eivät ole yhtään anteeksiantavia eli huonosti encoodattu mp3 kuulostaa myös tod. huonolta.
- Onko kellään?
Ostinpa sitten K701 luurit. Kun vertaan vanhoihin 240 luureihini on ero havaittavissa. Hyvä ostos vaikka aikas kallis.
On se vaan niin, että köyhän ei kannata huonoa ostaa...- perfectos
Aivan taivaallisen hyvät saundit..eikä väsy kuuntelemiseen.. diskantit kohdillaan ja bassot tulee täydellä potkulla. Ainut probleema on ajan puute.
Kyseessä lienee vielä pientä säröäkin..vaikka ei putkivahvari olekaan. :D
- Miihkali12
Ei taida MP3-soittimessa riittää potku noille?
- hiffisti69
Eipä taida ilman erillistä vahvistinta riittää.
Mp3-soittimen seuralaiseksi erinomainen kuulokevalinta on Grado SR80i, hinta vajaat 150 euroa.
- akggka
http://media.headphone.com/productphotos/large/0060120000_3010.jpg
Lähtee näköjään nuo pehmusteet kiertämällä irti että voi pestä niitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913040Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3001727Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461597IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051417- 871411
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031323Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21169Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381077Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun339930Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden267909