AKG K 701

Onko kellään?

Terve. Mulla on nyt JO 15 vee vanhat AKG K 240 vehkeet. Ovat edelleen iskussa. Niihin oon kolme vee sitten hankkinut uudet tyynyt.
Näinkin vanhat tuntuvat hyvältä. On silti alkanut aatella mallia K 701. Ovat tuoreudessaan varmaankin mennen-tullen paremmat.
Laatu varmaan on vähintäin samalla tasolla?
Kannattaa kait ottaa vanhat mukaan vertailua varten?
Onko kellään kokemuksia tästä K 701 mallista?
Ovatko hyvät kaikenlaiseen musiikkiin?

11

9494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuloke K701

      Minulla ei vielä ole noita K701 luureja mutta kohta on :-) Kiersin useita kertoja eri liikkeitä omien levyjen kanssa. Kokeilin myös useita eri kuulokevahvistimia ja nuo AKGt on minun mielestä parhaat alle 600e luurit.

      - ehdottoman luonnon mukainen ääni. esmes HD650 on jotenkin tumppu verrattuna hyviinkaiuttimiin. K701 on vailla mitään varsinaista virhettä äänessä.
      - mukavuus päihittää muut luurit

      Mutta jos haluat helpot luurit, tutki HD650iä. Ne ei kyllä tarjoa sitä viimeisintä luonnollisuutta. Mukavan pehmeän tuiterin kyllä.

      Sopivaan hintaa K701
      http://www.stpaulssound.fi/kuulokkeet.html

      • Onko kellään?

        Oon liittänyt vanhan AKGn vahvariin ja sen volumesäädöllä hoidellut paineet. Ja hyvin on kuulunut.
        Aika on kait ajanut edelle kun tämmöinen -KUULOKEVAHVISTIN- on mulle outo juttu. Oon pärjännyt ilman. Onko kuulokevahvistin erillinen laite? Mikä on hintahaarukka? Ääntähän se ei kait pysty parantamaan kun on uusi lenkki matkassa? Onko siinä bass ja diskanttisäädin?
        Ei taida kai olla tarpeellinen hankinta jos vahvistimessa on kuuloketta varten liitäntä ja siinä volumesäätö?
        Kiva jos vielä viittisit vastata!


      • toki toki
        Onko kellään? kirjoitti:

        Oon liittänyt vanhan AKGn vahvariin ja sen volumesäädöllä hoidellut paineet. Ja hyvin on kuulunut.
        Aika on kait ajanut edelle kun tämmöinen -KUULOKEVAHVISTIN- on mulle outo juttu. Oon pärjännyt ilman. Onko kuulokevahvistin erillinen laite? Mikä on hintahaarukka? Ääntähän se ei kait pysty parantamaan kun on uusi lenkki matkassa? Onko siinä bass ja diskanttisäädin?
        Ei taida kai olla tarpeellinen hankinta jos vahvistimessa on kuuloketta varten liitäntä ja siinä volumesäätö?
        Kiva jos vielä viittisit vastata!

        Viritinvahvarin kuulokeliitäntä toteutetaan vaimentamalla päätevahvistimien signaalia sarjavastuskella. Tämä nostaa kuulokkeiden näkemää syöttöimpedanssia hyvin korkealla kymmeniin tai jopa sataan ohmin. Kun kuulokkeen impedanssi on aikas paljon taajudesta riippuva (puhutaan impedanssivasteesta), on lopputulksena se, että taajuusvaste muuttuu impedanssikäyrän mukaan. Lisäksi kuulokelementin kontrolli heikkenee joka johtaa ylimääräiseten värähtelyjen kasvun.

        Kunpuhutaan hyvistä kuulokkeista kuin K701 tai HD650, on tällaisella asialla jo suuri merkitys. sanoisin, että jos et satsaa erilliseen kuulokevahvistimeen hyvien kuulokkeiden kanssa menetät hyvin paljon.

        Homman voi toki hoitaa ilman erillsitä kuulokevahvistintakin jos kytketään kaiutinlähtöihin sopiva vastusjako kuten vahvistimen sisällä mutta pienemmillä vastuksilla jolloin kuuloketta syöttävä impedanssi saadaan riittävän pieneksi.

        Erillinen vahvistin on silti suositeltavin.

        Katsele vaikka www.hifiharrastajat.org/forum/ josta valitse "kuulokkeet". Palstalta löytyy paljon tarinaa kuulokkeista ja kuulokevahvistimista.


    • popeye02

      30 vuoden aikana mulla on ollut parit Senneiserit, vieläkin on Beyerin DT 880 edellinen malli, pari päivää on ollut AKG K 701. Se on ciimeistelyltään omassa luokassaan. Ääni on lievästi diskanttivoittoinen, mikä joidenkin testaajien mukaan tasoittuu parinsadan tunnin käytössä. Minä ajan niitä sisään syöttämällä radiosta musiikkiohjelmaa öisin.
      Erittelevimmät luurit kuulemistani ja vähiten kalloa kutistavat tosi mukavat käyttää.

    • AKG-fani

      Kuukausi sitten ostin ja ei kaduta pätkääkään.
      Tuntuu paremmilta päässä kuin aiemmat 24- sarjan kuulokkeet.
      Täältä saa myös hyvään hintaan verrattuna kaikenmaailman vertaa.fi - kauppoihin jotka rokottaa huomattavasti enemmän.
      http://www.mksmedia.net/media

      • Osjur

        Itse ostin kuulokkeet 5kk sitten ja aluksi ääni toisiaan oli diskanttivoittonen ja bassot jotenki uupu mutta kun olin antanut niille sen 300h siniaaltoo niin johen aukesivat, basso tuli mukaan ja diskantin räväkkyys katosi, siitä tuli mukavan pehmeä. Näiden kuulokkeiden paras ominaisuus on silti keskiäänet, varsinkin naisvokalistit ovat aivan jumalalliset. Toinen tod. hyvä puoli on että näissä on amphiteatterin kokonen äänialue (soundstage). Suosittelen ostamaan mutta parhaat mölyt saat aikaan jos ostat erillisen kuulokevahvistimen, mielellään putkikuulokevahvistimen ja siihen lämpimät putket koska näistä puuttuu se lämpö soundissa ja eivät ole yhtään anteeksiantavia eli huonosti encoodattu mp3 kuulostaa myös tod. huonolta.


    • Onko kellään?

      Ostinpa sitten K701 luurit. Kun vertaan vanhoihin 240 luureihini on ero havaittavissa. Hyvä ostos vaikka aikas kallis.

      On se vaan niin, että köyhän ei kannata huonoa ostaa...

      • perfectos

        Aivan taivaallisen hyvät saundit..eikä väsy kuuntelemiseen.. diskantit kohdillaan ja bassot tulee täydellä potkulla. Ainut probleema on ajan puute.
        Kyseessä lienee vielä pientä säröäkin..vaikka ei putkivahvari olekaan. :D


    • Miihkali12

      Ei taida MP3-soittimessa riittää potku noille?

      • hiffisti69

        Eipä taida ilman erillistä vahvistinta riittää.

        Mp3-soittimen seuralaiseksi erinomainen kuulokevalinta on Grado SR80i, hinta vajaat 150 euroa.


    • akggka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe