..... Niin, mikä?
Mikä Tekee Ihmisestä KaikkiRuokaisen?
21
800
Vastaukset
- HTZA
Syömällä paljon ihminen totuttaa aivonsa määrättyyn sokerimäärään veressä.
Jättämällä ison mahan vajaaksi se alkaa "kurnia".
Ja siten ihminen syö mitä vaan ja paljon.
Sian elimistöä käytetään lääketieteessä opetuksessa, se kun on aika samanlainen kun ihmisellä.
Ja sikaa vessanpyttyyn verratessa, pytty ei niele sentään mitä tahansa.
Tarkkailepa Jouluna, vihanneskeitto, paistijauhelihapihvi, pari ruisleipäviipaletta, ohuella voilla, 17% juustoviipaleet. Riittäisi ihan hyvin mutta mitäs kuitenkin syödään?- namisuku
...nyt en tarkoittanut tuota, vaan mikä saa 5 v heppulin vetämään tillilihaa urakalla, kun muut herkuttelevat hampparilla;)
- HTZA
namisuku kirjoitti:
...nyt en tarkoittanut tuota, vaan mikä saa 5 v heppulin vetämään tillilihaa urakalla, kun muut herkuttelevat hampparilla;)
Kymmenisen vuotta sitten minäkin söin kun hevonen, liikunta vaati veronsa, nyt kun on ikää tullut syön kuin aasi.
Mutta edelleenkin minä saan "kicksejä" erilaisista mauista.
Seuraa vain "nuorta herraasi", jokunen vuosi vielä niin huudahdat hämmästyksestä:"No, voi sun!!!! sehän on kuin HTZA!!"
Ja uskon että , vaikka joudut vanhemmilleen näyttelemään ankaraa, niin sielussasi olet onnellinen.
Se on mummon osa. Mummot ovat IHAN AINA viisaampia. - namisuku
HTZA kirjoitti:
Kymmenisen vuotta sitten minäkin söin kun hevonen, liikunta vaati veronsa, nyt kun on ikää tullut syön kuin aasi.
Mutta edelleenkin minä saan "kicksejä" erilaisista mauista.
Seuraa vain "nuorta herraasi", jokunen vuosi vielä niin huudahdat hämmästyksestä:"No, voi sun!!!! sehän on kuin HTZA!!"
Ja uskon että , vaikka joudut vanhemmilleen näyttelemään ankaraa, niin sielussasi olet onnellinen.
Se on mummon osa. Mummot ovat IHAN AINA viisaampia....mitä nyt syöt? Maistuuko?
Tarkoitin yleensä mitä ruokia on tarjolla pikkusille!
Taavi...
Mummit ei aina ole viisaampia, täytyy kyllä nyt myöntää...
Eiks toi Taavi ollut joku proffa jossain ankassa? - HTZA
namisuku kirjoitti:
...mitä nyt syöt? Maistuuko?
Tarkoitin yleensä mitä ruokia on tarjolla pikkusille!
Taavi...
Mummit ei aina ole viisaampia, täytyy kyllä nyt myöntää...
Eiks toi Taavi ollut joku proffa jossain ankassa?ei nyt syö, ylin vatsalihas meinaa painua läskin joukkoon ja Joulu on edessä.
Ja, mikä parasta, "namisuku" saa sitten tulla "Hietsun uikkarille" tarkistamaan tilanteen ja vahvistamaan että HTZA ei koskaan puhu tyhjiä.
- maissi55
...loputon uteliaisuus,
halu elää, kokea ja nauttia ympäröivä maailma kaikkineen kaikilla aisteilla- namisuku
...oma mielipiteeni on, että jos vaaveli saa vehnäleipää ja sammakonreistä pikkusena, tietysti kaiken maalmin muutakin, hänestä kehittyy makuNautiskelija, ihana ElämänRuokailija, Uskaltaja;?
- maissiii
namisuku kirjoitti:
...oma mielipiteeni on, että jos vaaveli saa vehnäleipää ja sammakonreistä pikkusena, tietysti kaiken maalmin muutakin, hänestä kehittyy makuNautiskelija, ihana ElämänRuokailija, Uskaltaja;?
..sitä voi olla kaikkiruokainen musiikin ja kirjallisuuden ja vaikka minkä muun tahansa elämyksen suhteen, ettei kulje vain laput silmillä ja torju uutta ja erilaista
...koska vain kuvittelee että ei pidä siitä - namisuku
maissiii kirjoitti:
..sitä voi olla kaikkiruokainen musiikin ja kirjallisuuden ja vaikka minkä muun tahansa elämyksen suhteen, ettei kulje vain laput silmillä ja torju uutta ja erilaista
...koska vain kuvittelee että ei pidä siitä...totta;)
- oon...
.ihminen, niin en voi sanoa olevani kaikki ruokainen enään.?
Nuorena kävi melkein tyttö kuin tyttö, naisesta nyt puhumattakaan.
Olin 15-minuuttia sitten kaupassa. Jouduin odottaa vuoroa kun eräs 50 nainen osti tosi paljon maitoa. Hän sanoi minulle kun lopetti, että hänen poikansa juo noin paljon maitoa? Mietin miksei poika hae tuollaista määrää. UUSAVUTTOMAKSI yksi äiti kasvattaa taas!- namisuku
...kantaa myös alkomahoolit:(
- oon...
namisuku kirjoitti:
...kantaa myös alkomahoolit:(
..myös havainnut, ja vieläpä alaikäiselle pojalle?
- &&))69
ahneus
- tanssiva_tamma
kerrottiin kerran, että joillakin meistä on todella herkkä makuaisti. Ohjelmassa näitä ihmisiä kutsuttiin "supermaistajiksi", normaalielämässä heitä usein kutsutaan nirsoiksi. Mun lapseni on semmoinen. Ei todellakaan syö kovin monipuolisesti. Huomaa heti, jos joku tuttu ruokalaji on tehty hiukan eritavalla kuin ennen. On pienestä asti syönyt firman B emmentalia. Sattui ostamaan firman A emmentalia ja tuohtuneena selitti, että siinä juustossa oli joku vika ja hän heitti sen roskikseen. Näistä supermaistajista tulee hyviä juuston- tai viininmaistajia, sikäli mikäli he suostuvat maistamaan yhtään mitään. Maistaminen kun voi olla joillekin järkyttävä kokemus! :))
tosiaan, että supermaistajan hyvä makuaisti tekisi hänestä nirson? Kuulostaa uskomattomalta, minä olisin luullut päinvastoin.
Uteliaisuus ja avoin mieli saa minusta ihmiset kiinnostumaan uusista mauistakin.
Kuinka monta kertaa uutta vierasta makua pitäisi maistaa tunteakseen sen oikeasti? Jokin makuaistiin liittyvä tutkimus kertoi, että maistamiskertoja pitäisi olla monia - luulen luvun olevan jossain 10 ja 20 välillä. Kerrottiinko siinä ohjelmassa?
Itse olen huomannut joidenkin vähemmän mieleisten makujen muuttuneen useiden maistelukertojen jälkeen suorastaan herkuiksi. Olen vuosien varrella "joutunut" syömään kaikenlaista vähemmän mieleistä kohteliaisuudesta ystäviä tai liiketuttavia kohtaan. Viimeisetkin ennakkoluulot ovat ehtineet karista ja maistan mielelläni kaikkea syötäväksi tarkoitettua - ainakin kerran.
Omassa kodissani lasten on aina pitänyt maistaa kaikkea, mutta ei ole ollut pakko syödä enempää.
Maistamisen järkyttävän kokemuksen luulen lähtevän enemmän korvien välistä kuin mistään muualta. Hämmästyttää, miten jotkut aikuiset ihmiset sanovat jonkun syötäväksi tarkoitetun tuotteen maistuvan pahalle, vaikka eivät ole koskaan edes suostuneet maistamaan sitä. Miten he voivat tietää asian varmasti - kokeilematta?
PS: Vai juuston ja viinin supermaistajaa sinä kasvatat.;) Urana se voi olla kiehtova ja johdattelee varmaan tutustumaan kaikenlaisiin kulttuureihin. Vanhemmatkin voisivat joskus päästä maistelemaan harvinaisia herkkuja.- tanssiva_tamma
optimisti-orvokki kirjoitti:
tosiaan, että supermaistajan hyvä makuaisti tekisi hänestä nirson? Kuulostaa uskomattomalta, minä olisin luullut päinvastoin.
Uteliaisuus ja avoin mieli saa minusta ihmiset kiinnostumaan uusista mauistakin.
Kuinka monta kertaa uutta vierasta makua pitäisi maistaa tunteakseen sen oikeasti? Jokin makuaistiin liittyvä tutkimus kertoi, että maistamiskertoja pitäisi olla monia - luulen luvun olevan jossain 10 ja 20 välillä. Kerrottiinko siinä ohjelmassa?
Itse olen huomannut joidenkin vähemmän mieleisten makujen muuttuneen useiden maistelukertojen jälkeen suorastaan herkuiksi. Olen vuosien varrella "joutunut" syömään kaikenlaista vähemmän mieleistä kohteliaisuudesta ystäviä tai liiketuttavia kohtaan. Viimeisetkin ennakkoluulot ovat ehtineet karista ja maistan mielelläni kaikkea syötäväksi tarkoitettua - ainakin kerran.
Omassa kodissani lasten on aina pitänyt maistaa kaikkea, mutta ei ole ollut pakko syödä enempää.
Maistamisen järkyttävän kokemuksen luulen lähtevän enemmän korvien välistä kuin mistään muualta. Hämmästyttää, miten jotkut aikuiset ihmiset sanovat jonkun syötäväksi tarkoitetun tuotteen maistuvan pahalle, vaikka eivät ole koskaan edes suostuneet maistamaan sitä. Miten he voivat tietää asian varmasti - kokeilematta?
PS: Vai juuston ja viinin supermaistajaa sinä kasvatat.;) Urana se voi olla kiehtova ja johdattelee varmaan tutustumaan kaikenlaisiin kulttuureihin. Vanhemmatkin voisivat joskus päästä maistelemaan harvinaisia herkkuja.Tälle mun lapselleni yliherkkä makuaisti on taakka. Ilmeisesti "pahat maut" on todella kamalia ja niitä sitten yrittää välttää syömällä tuttua ja turvallista. Velipojat on ihan "normaaleja" ja kaikki ruokaisia. Sen sijaan setä on myös "supermaistaja", maistaa kahvista sen merkin mistä se on keitetty :)). Myös hajuaisti on yliherkkä: vaimo on helisemässä, kun talossa ei voi käyttää ruuanlaittoon kalaa, sipulia, kaalia eikä lanttua.
- Heikkinen*
tanssiva_tamma kirjoitti:
Tälle mun lapselleni yliherkkä makuaisti on taakka. Ilmeisesti "pahat maut" on todella kamalia ja niitä sitten yrittää välttää syömällä tuttua ja turvallista. Velipojat on ihan "normaaleja" ja kaikki ruokaisia. Sen sijaan setä on myös "supermaistaja", maistaa kahvista sen merkin mistä se on keitetty :)). Myös hajuaisti on yliherkkä: vaimo on helisemässä, kun talossa ei voi käyttää ruuanlaittoon kalaa, sipulia, kaalia eikä lanttua.
Tympääntyneinä erääseen viininasiantuntija ystäväämme päätimme tehdä hänelle jekkua. Hänelle kaadettiin alkoholitonta viiniä. Kuinkas kävikään hän "juopui" illan kuluessa samassa tahdissa kuin me muutkin äijät, joilla oli alkoholipitoista.
- Pirre*
pitkän kehityksen tulos, sen evoluution.
Ilmeisesti kaikkiruokaisuus on ollut tarkoituksenmukaista lajimme säilymisen kannalta.
Melkein kaikkea minkä juoksemalla kiinni saamme :)- namisuku
...ne jossain vain "pärjää" riisillä?
- Pirre*
namisuku kirjoitti:
...ne jossain vain "pärjää" riisillä?
pakko pärjätä, niin yksinkertaista se on, jos tarkoitat näitä nälkää näkeviä joissain kehitysmaissa. Näkyyhän se heidän yksipuolinen ravinto vatsojen sairaaloisena pulleutena.
Perinteisissä riisinsyöjä valtioissa, kehittyneemmissä sellaisissa, syödään riisin lisäksi paljon vihanneksia.
- jartsev
Ns:ttu kaikkiruokaisuus on hyvin pitkälle kotona opittua ruuan kunnioitusta. Se sääntö lapsena on aivan hyvä että maistaa pitää kaikkea mitä kotona syötäväksi tarjotaan. Nirsoilu hyvänkin sapuskan kanssa on joillakin pelkkää turhamaista snoppailua. Makuja on monenlaisia, mausta voi keskustella ja pitää jostakin enemmän kuin jostakin toisesta jne.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52745