Joo olen tässä toiminyt siivoojana jo jonkin aikaa (alle puoli vuotta).
Ihmettelen vaan, että miten siivoojilla voi olla näin pieni palkka. Kuka sillä palkalla oikeen tämänpäivän Suomessa elää. Ostovoima on todella heikko ja normaaleilla itsenäisillä ja mahdollisesti perheellisilläkin ihmisillä on paljon menoja.
Kuka tälläisellä palkalla elää?
Olis aika tehdä varmaan asialle jotakin. Nyt onneksi saatiin pienet korotukset, mutta ne on niin pienet.
Osa siivoustyöstä on todella vaativaa. Esim. elintarviketehtaissa puhtausvaatimukset ovat kovat, eli pitää olla mikrobiologisen puhdasta.
Samaten työssä käsitellään vaarallisen voimakkaita pesuaineita jotka ovat syövyttäviä. Samaten työssä ollaan tekemisissä terävien terien kanssa. Työ on myös märkää ja hiostavaa.
Mutta olen sitä mieltä että tavallisen toimistosiivoojankaan palkassa ei ole hurraamista. Mutta teollisuussiivoojan, ja etenkin elintarvikesiivoojan, palkka on todella pieni.
Siivoojan työ on kuitenkin töistä tärkeimpiä, esim. jos siivoojat elintarviketehtaissa menisivät lakkoon loppuisi ruuan teko todella pian.
Ehdotankin että tarpeen vaatiessa vaan kylmästi lakkoon.
siivoojan palkka
6
1966
Vastaukset
- on...
Että elintarvikepuolen siivoojilla on kohtuu palkka,esim ISS/RTK ja muut työnantajat maksavat n7,5e h.Se on kohtuutoman pieni palkka jos mikä.
- Anonyymi
Mikä sitä tai tätä JÄKÄ JÄKÄ olet läpimätä
ei tuosta mitään selvää saanut fokkiaivo!
PUHU HOMO SUOMENKIELTÄ JUUSTOPALLI
T.- AVAAJA
- moppi2
moni muu ala lakkaisi toimimasta jos se "heikoin lenkki",muiden mielestä, tosiaan lopettaisi toiminnan.tulisipa tosiaan se päivä jolloin KOKO siivouspuoli tosiaan laittaisi perseet penkkiin.tosiaan me luuttuleenat ja lasset mahdollistamme työpanoksellamme sen että toiset voivat työskennellä,tuskin mikään ammattiryhmä alkaisi tai päättäisi työpäivänsä siistimällä työkohteensa ja TÄLLÄ PALKALLA.palvelualalla siivous ja kiinteistöala ovat kaikkein heikoimmilla,jo jäsenmäärän takia,kauppa ja mara sanelevat jäsenmäärällään marssijärjestyksen.pamin tes oli taas huono siivouspuolen osalta,mutta jos edes joka toinen siivooja olisi liitossa jotain voisi edes VAATIA ei rukoilla.suomessa marssijärjestys on tämmöinen, eli se ammattiliitto neuvottelee palkat ja työtaistelutilanteet. itsekin voi toki käydä neuvotteluja palkasta työnantajan kanssa,ja niin kannattaa tehdäkin.tarve lakkoon on ollut jo monia vuosia,minkäs teet.viimeksi sorvatun tessin vauhdittamiseksi järjestettiin ulosmarsseja työpaikolta ,työnantajapuoli on haastanut ammattiosastoja(ammattiosastot ovat vastuussa esim. ulosmarssista jäsentiensä osalta) työtuomioistuimeen,työrauha oli voimassa silloin,eli vanha tes voimassa.tämä ei nyt ole palopuhe siitä että pitäisi liittyä pamiin(itse pettynyt,tyhjän saa tekemättäkin)mutta se nyt vaan on ainoa kanava mistä palkkaa löytyy siivoojille tällä konseptilla mikä suomenmaassa löytyy
- mutta luulenpa . . .
...ettei siivoojat kovin innokkaasti ole liittoihin liittyneet.
Nämä nälkäpalkat on neuvotellut ammattiliitto. Sellainen liitto, jossa ei ole jäseniä.
Sellaista liittoa työnantajat eivät kuuntele.
Mitähän sille voisi tehdä?- LIITOTON
Kun joskus muinoin siivousalalle lähdin,niin palkkani neuvottelin työnantajan kanssa itse.Työnantaja on kylläkin yksityinen yritys,ei siivousfirma.Palkankorotukset olen vuosien varrella sopinut itse.Yhdentoista vuoden aikana en ole kertaakaan tarvinnut Pamia.Palkkani on nykyään 2*tes.Olen toki onnellisessa asemassa oleva siivooja.Tyytyväinen myös siksi,että työnantajani on asiallinen eli mitään epäselvyyksiä ei ole.Vaan jos olisin jollain siivousfirmalla töissä,liittoon liittyisin ensitöikseni.
- Anonyymi
Kyllä siivojan palkalla elää oikein hyvin. Jos tekee valtavat määrät ylitöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984