Missä ammateissa olette?

Uteliaisuudesta kysyn

Ihan vain yleisestä uteliaisuudesta haluaisin kysyä, että missä ammateissa homot tuppaavat työskentelemään tai jos opiskelette, niin mitä alaa? Minkä ikäisiä olette?

Itse opiskelen sosiaalialaa ja olen 22 v.

74

6920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaus...

Olen palomies-sairaankuljettaja! Aika maskuliinisessa, miesvaltaisessa, testosteronilta tihkuvassa hommassa, jossa luulis olevan ennakkoluuloja ja syrjintää homoja kohtaan ja tosi homofobinen ilmapiiri.

Tosin meidän työpaikassa tää on poikkeus ja kaikki työkaverit ja kundit on hyväksyneet mut ihan sellaisena kun oon.. Joten tässäkin voi olla osoitus asenteiden pikkuhiljaa tapahtuvista muutoksista.

Olen 27 vuotias..

• Ei kliseitä

Mahdoton sanoa koska: homoilut ja homous ei liity ammatteihin. Heitä löytyy kaikista ammateista ja ryhmistä. Itse olen iso karski mies ja olen tehnyt ns. raskaita,ja riskialttiita töitä. Olen ollut myös erillaisten järjestöjen työntekijänä.
      Ja lisää profiilia. Esim. naisten alushepenet ovat heikkouteni, siis ne tyttömäiset.
      Missään en mainosta ulkopuolisille homouttani, tunnen toki muita homoja ja kirjo on moninainen.

• Anonyymi

Kaikissa ammateissa on homoja ei homous liity ammatin valintaa ihan kun ei heterotkaan valinnat. Pitää oppia ymmärtämään että homous on ainoastaan seksuaalinen suuntaus ihmisellä , ei siis mitään muuta. Joten siksi ei mitenkään voi liittää ammattia siihen .nikkari, palomies, lääkäri , sairaan hoitaja, ambulanssikuskien, kampaaja tehtaan työläinen putkimies maalari jne kaikissa ammateissa on vaan ihmisiä eikä mitään voi laskea seksuaalisen suuntauksen piikkiin .

• Anonyymi

Ihan niin mitä sukupuolisella suuntauksella voisi olla ammatin valinnan kanssa tekemistä
        Kuten heterotkin niin kaikilla mahdollisilla aloilla työtä tehdään. Opiskelet sosiaali alalla , jotenkin vaikuttaa että kuitenkin lajittelet ihmisiä karsinoihin. Silloin kun ihminen otetaan ainoastaan ihmisenä niin osaa myöskin ajatella asioita siltä pohjalta .
        Mutta niin kauan kun on mainittava että on homo on kehitys jumissa.

• Mardeni Gay

työttömänä

• candyboy 22

Opiskelen liiketaloutta ja yrittäjyyttä...22wee

• sinä olet

tradenomiopiskelija!!

• _=|=_sepeteus_=|=_

mä oon jätehuoltofirmassa jätekuskina... eli suomex paskakuski.. ihan nasta homma muuten mut vähä kiire tahtoo pukkaa päälle :)

• Anonyymi

ite maatalouslomittaja 60 vgay

• JJns

erikoistutkija, 37v.

• Opiskelija =)

Treenaan päivittäin jotta musta tulisi huippujuoksija, siis huippu-ammattilainen ;)
        Tietysti opiskelenkin tässä sivussa.
        Ikää kohta 19vuotta.

• kokkiboiga

Onks selvä?

• Tanskuu

Mä opiskelen lähihoitajaks(ensohoidon ko.)! Mun luokkalaiset kyl suurin osa tietää musta, ja hyvin ova ottaneet..eip mitään valittamista! Ikää on 18v

• Hanski#

Minä, 23-vuotias homo, valmistun insinööriksi (amk).

• Thom17

Itse olen 20 täyttänyt maaliskuussa ja duunaan metalli alan firmassa Ruotsissa.

• addh

minä taas olen tarjoilija.

• itsensä näyttäminen

Homo ammatit:
        -taiteilija
        ihan sama mitä taiteilee kunhan vaan saan sanoa että olen taiteilija tai vähintäänkin taiteellinen..

-kampaaja
        juoruakka siis

-tarjoilija
        ainakin saa miestä kun haluaa..heti!

-sisustaja
        tai joku muu toisten kotien puunaaja ja helvetinmoinen käskyttäjä

-näyttelijä
        no joo..tämä se on joka homopojan haave..tulla kuuluisaksi homoksi.eikä tarvitse omata mitään ammattitaitoa.

-drag queen
        kaikki homot haluaa pukeutua naiseksi..kuten jo yllä nähtiin.rimpsut kiharalle ja sitten miehiin!

• Anonyymi
        itsensä näyttäminen kirjoitti:

Homo ammatit:
        -taiteilija
        ihan sama mitä taiteilee kunhan vaan saan sanoa että olen taiteilija tai vähintäänkin taiteellinen..

-kampaaja
        juoruakka siis

-tarjoilija
        ainakin saa miestä kun haluaa..heti!

-sisustaja
        tai joku muu toisten kotien puunaaja ja helvetinmoinen käskyttäjä

-näyttelijä
        no joo..tämä se on joka homopojan haave..tulla kuuluisaksi homoksi.eikä tarvitse omata mitään ammattitaitoa.

-drag queen
        kaikki homot haluaa pukeutua naiseksi..kuten jo yllä nähtiin.rimpsut kiharalle ja sitten miehiin!

Ei enemmän väärää käsitystä voi olla ihmisellä homoista.
        Ja mitä tulee juoruamisen niin sen kyllä hoitelevat tavalliset juntit nykyään ,ennen oli mies mies joka ei mihinkään juoruihin osallistunut, vaan nykyään itseään miehiksi kutsuvat ovat niitä suurimpia juorukelloja,
        Homoteivät mitenkään juorua toisten asioista
        Eivät myöskään haaveile tulevansa kuuluisaksi sen enempää kun heterotkaan
        Tarjoilijoita on niin homoja kun heteroitakin joten ei sekään ole mikään homo ammatti
        Jaa että homot haluaa pukeutuanaiseksi, eikös ne ole ne transvestiitin joilla on se pukeutuminen naiseksi tapana, niin että sekoittele asioita hyväsesti.Siis mikään ammatti ei ole mitenkään riippuvainen siitä mikä seksuaalinen suuntaus ihmisellä on, ainoastaan se mihin on koulutus tulee olemaan ihmisen ammatti . Joten juntit voivat olla ihan rauhassa.
        Kunhan lopetettaisiin lajittelemasta ihmisiä sukupuolisen suuntauksen vuoksi ja otettaisiin ainoastaan se ihminen sellaisena kun hän on, ei kai heterotkaan toisiltaan kysele heidän seksielämäänsä eivätkä mielikuvittele mitenkään heistä mitään , miksi eräille on niin tärkeää jauhaa homoista joka päivä , eivät hekään jauha heteroista mitään. Koska on Suomikin niin paljon kehittynyt että ymmärtää ettei yksittäisellä ihmisellä ole lupa alentaa toista ihmistä hänen seksuaalisen suuntauksensa vuoksi

• - JJ -

Dippainssi, ohjelmoija. 32v.

• tähän

olen toimitusjohtaja, 39v.

• olen

Itse oon toimitusjohtaja, ikää 51, tosin olen bi mutta haitanneeko tuo mittään :)

• komistuksia?

firmaasi?

• vieressä...

Kyllä haittaa, tuossa vieressä on palsta nimenomaan bissukoille. Mistäköhän se johtuu, että sinne ei juurikaan biit (yleensä biukkomiehet) eivät kirjoittele, vaikka se juuri sitä varten?

• ettö
        vieressä... kirjoitti:

Kyllä haittaa, tuossa vieressä on palsta nimenomaan bissukoille. Mistäköhän se johtuu, että sinne ei juurikaan biit (yleensä biukkomiehet) eivät kirjoittele, vaikka se juuri sitä varten?

itse ainakin tunnen kuuluvani ja samaistuvani ennemminkin tänne miesten puolelle kuin kaipuutaan ruikuttavien bi-naisten palstalle...

• kokemusta on

menkö vakuutusalalle, siellä kohdellaan homoja todella pahasti.

• K-H 17v.

Oon rakennusalan-opiskelija 17v.

• jäbä

olen ammatiltani puutarhuri ja töissä kiinteistöpalvelussa

• Kalamies94

Putkimies

• guy86

sama täällä eli putkimies!

• tapsa_

IT-alalla yrittäjänä... ikää 31v.

• Bilsaboy

Biotieteiden opiskelija olen. 24vee. Töitä olen tehnyt varastoissa , metallityöpajassa ja rakennusalalla. Varastoilla homovastaisen ilmapiirin huomaa, mutta ompa siellä ollut homomyönteisiäkin työkavereita. Kaikki pitävät minua töissäni tietysti aina heterona, heteronoloinen kun olen.

• j-qq

Opettaja

• j-qq kirjoitti:

Opettaja

Koulutukseltani olen toimistopalveluiden ja viestintä painotteisen suuntautumislinjan Merkonomi ja jatko-opintoina suuntautumassa IT ja sihteeri alalle.

Tuskinpa tulee hirveästi homovastaista työilmapiiriä näkymään meikäläisen tulevaisuudessa ^^ mutta en menis kuitenkaan yleistämään mitään aloja.

Mitä merkitystä sillä on millä alalla homot työskentelevät?
        Työelämässä meidän jokaisen on kyettävä tekemään työtä muiden kanssa, olivat he minkälaisia ihmisiä tahansa, ikävä kyllä hirveän moni ei tätä vain tajua.

• Herran hallussa

Olen pastori, ikää 35v.

• määmämämä

opiskelen just kokiksi, mut en tiedä jäänkö alalle , muut hommat kiinnostaa..

• Kynttilälaaksosta

Viisikymppinen opettaja ollaan.

• From keski-suomi

Viittomakielentulkki ja tanssinopettaja
      ikää 24v.

• jäbä_93

Lähihoitajaks ois tarkotus alkaa opiskelemaan, täällä hetkellä oon hoitoapulanen.

• vcxkjv

Ekonomiksi opiskelen johtamista ja organisointia, KTM tutkinto kohta taskussa

• Isäjarmohartikainen_90

Mää oon strippiclubin työn tekijä siis kassalla

• academia.edu

Professori ja 41 v.

• masteri :D

• HerraaLähellä

Olen kuoropoika katolisessa kirkossa. Ikää 69 v

• KeittiöMesu

Keittiömestari 55v. Umpihomo.

Kasarilla oli vielä normia, että tarjoilijat oli homoja ja kokit heteroita.
      Nykyään valtaosa salin puolella ovat heteroita. Ja n.50% kokeista on bi-seksuaaleja.
      Eli pillua tekee mieli, mutta kundien kesken on yhtä kivaa.

• AmmatinVarjopuolia

Olen kampaaja, tarjoilija, tanssia ja kansanedustaja.

• Anonyymi

tanssija peruskoulu pohjalta

• Anonyymi

Insinööri - Ekonomi nyt eläkkeellä

• Anonyymi

Huoltomiehenä työskentelen ikää 49v..

• Anonyymi

Eikö homoja häiritse se että heitä syrjitään? Edelleen heitä ohjataan tiettyihin ammatteihin. Ei tietenkään mihinkään arvostettuihin kuten lääkärin, asianajajan ja insinöörin ammattiin. Homojen odotetaan menevän naisellisille aloille, ainakin heidän jotka ovat avoimesti homoja.

• Anonyymi

Miten muka syrjitään? Vapaassa maassa voi mennä opiskelemaan mitä haluaa ja hakea niitä työpaikkoja mitä haluaa. Koulun opinto-ohjaaja ei kysy, oletko homo, vaan mistä olet kiinnostunut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten muka syrjitään? Vapaassa maassa voi mennä opiskelemaan mitä haluaa ja hakea niitä työpaikkoja mitä haluaa. Koulun opinto-ohjaaja ei kysy, oletko homo, vaan mistä olet kiinnostunut.

Siis missä päin ja missä oloissa olet elänyt suomessa jos et ikinä ole kuullut että homoja edelleen syrjitään suomessa? Olen aina vähän ällistynyt kun joku kieltää koko syrjinnän olemassaolon.

Minulla on sellainen tunne että homot ei jotenkin kuulu joillekin aloille. Minua on myös homoteltu ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa. En tiedä oliko se sen vuoksi että heidän mielestä homojen ei kuulu opiskella sitä mitä olen opiskellut. Jokaisessa työpaikassa ja niitä ei ole montaa missä olen ollut olen kohdannut homovihaa.

Moni vähemmistöön kuuluva on omalla työpaikallaan kaapissa – tutkija kertoo syitä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/07f142b3-7212-4255-a0b5-41970e023234

Tutkija: Homo- ja transnuoret kokevat syrjintää miehisillä työpaikoilla ja epäröivät kasvatusalaa

– Osa ei-heteroseksuaaleista miehistä jättää valitsematta joitain miesenemmistöisiä aloja, koska he jo etukäteen ajattelevat, että siellä voi esiintyä syrjintää.

https://yle.fi/a/3-9483267

Tässä tutkimuksessa mainitaan miten se että on homo vaikuttaa siihen mitä menee opiskelemaan.

Syrjintä koulutuksessa ja vapaa-ajalla: Erityistarkastelussa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvien nuorten syrjintäkokemukset toisen asteen oppilaitoksissa

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/79679

"Usein joutuu miettimään, miten pitäisi olla ja minne olla menemättä" : Selvitys vihapuheesta ja häirinnästä ja niiden vaikutuksista eri vähemmistöryhmiin
        Lainaus tutkimuksesta

”Ensimmäinen työpäiväni koitui viimeiseksi. Olin vastannut avoimesti perhesuhteeseen liittyvään kysymykseen, joka minulle esitettiin. Kerroin, että elän rekisteröidyssä parisuhteessa ja meillä on lapsi. -- kommentoi kesken hiljaisuuden "Me ei tänne mitään hinttejä haluta,--" -- kommentti jäi ilmaan, eikä siihen kukaan sanonut sanaakaan. Poistuin paikalta.”

https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/76633

• Anonyymi

Olen kiihkeä homohuora! Tienaan kymppitonnin kuussa ja pukeudun nahkaan!

• Anonyymi

Taitava opo kysyy oletko homo ja ohjaa peruskoulu- ja amispuolen ammatteihin.
      Miksi olla kymmenen vuotta yliopistossa, kun akateemisiä työttömiä on pilvin pimein?

• Anonyymi

Jokainen työpaikka on toimii omalla tavalla. Jos olen tulevaisuudessa työnantajana firmassa, palkkaan ainoastaan 20v..50v "palomies" homoja, jotka ovat miehen kanssa naimisissa.

• Anonyymi

Työ on vakituinen kun maistraatin todistus on esitetty. Heterokin ihailee kun miehet ovat tiukasti yhdessä.

• Anonyymi

Homoja on kaikissa ammateissa ja kaikenikäisiä.

• Anonyymi

Niin ennen, mutta 2023 20-30v ?

• Anonyymi

Baareissa enemmistö lähihoitaja, palomiehiä. urheilijoita. paskakuskeja ja raksalta.

• Anonyymi

Miten gay olisi heti joku johtaja ?

• Anonyymi

Niin just, yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa on hienoa hetero herrasväkeä. Peruskoulu ja amispaikat on kaikille gay pojille.

• Anonyymi

Korkeakoulutasolla on Suomessa hyvä maine. Yksikään uusi opiskelija ei...fistaa

• Anonyymi

Koulussa ei saa häiritä, mutta liikunnanopettaja saa seurustella kun oppilas on lopettanut viimeinen vuoden.

• Anonyymi

Yrittäjä mainosala

• Anonyymi

Olen puolustusvoimissa jääkärikomppanian yliluutnantti ikää 22v.

• Anonyymi

Muut työntekijät ei varmaan tiedä että olet homo? Siellä pitää olla kaapissa, valitettavasti. No ehkä jokin päivä asiat ovat toisin ja myös homot voivat avoimesti olla puolustusvoimissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muut työntekijät ei varmaan tiedä että olet homo? Siellä pitää olla kaapissa, valitettavasti. No ehkä jokin päivä asiat ovat toisin ja myös homot voivat avoimesti olla puolustusvoimissa.

Kyyyllä ne sen tietää , ovat monta kertaa pyytäneet saunassa selän pesijäks.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin , sitten kun ihmiset nähdään ainoastaan ihmisinä on kehitys mennyt oikeaan suuntaan , se kun kuulee ihmisten nykyään puhuvan esim ” minun hammaslääkärini on homo” siis mitä sillä on tekemistä hampaiden hoidon kanssa.
        Tai että ambulanssin kuljettaja on homo, siis hän ajaa autoa siihen ei mitenkään tarvitse lisätä hänen suuntaustaan. Näitä esimerkkejä on paljon joissa ihmisten on selitettävä että joku on homo.
        En minäkään sano esim hammaslääkäristäni että hän on hetero, silläkään ri ole mitään työhön liittyvää tarkoitusta joka pitäisi ilmaista. Niin kauan kun ihmiset ovat kaapissa menee kehitys kuten homofoobit haluaakin , siis meinaavat että pysykööt ikänsä siellä kaapissa.
        Annetaan kaikille ihmisille oikeus olla mitä ovat niin kauan kun eivät tee mitään rikollista
        Ja tulkaa jaspista ulos , sillä kenenkään ei tarvitse pelätä tai hävetä että on homo.
        Juntit jotka eniten vastustaa ovat pian manan marjoilla ikänsä puolesta ja heilläkin on lapsia jotka on pakotettu kaappiin. Siis heidän rakkaus omaan lapseensa on ehdollista , niin kauan kun eivät tiedä että poikansa in homo menee hyvin, mutta auta armias jos poika tulee ulos kaapista niin se pinnallinen rakkaus omaan lapseen loppuu siihen.ja tälläistenkö vuoksi olisi alistuttava ja kiellettävä oma ainut elämänsä . Normaali vanhempi rakastaa lastaan ilman ehtoja .nenä ole koskaan heterona kokenut homoutta uhkana omaan heteroituneeni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyyyllä ne sen tietää , ovat monta kertaa pyytäneet saunassa selän pesijäks.

Taisit pestä muuta kuin selkää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisit pestä muuta kuin selkää

Juu.

• Anonyymi

Eipä taida olla Suomessa 22v ylilutia.

• Anonyymi

Olen 41 v opiskelija ja en ole työelämässä ollut vielä mutta tarkoitus olisi etsiä töitä kun 3 vuoden päästä valmistun.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1762
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1465
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1348
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1193
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      8
      1102
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1085
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1019
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      980
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe