Hamsterini kuoli

ddina

Mun hamsteri kuoli eilen :'(
Kauhea ikävä tänään koulun jälkeen kun muistin että taas se odottaa mua, pikku nenä vipattaa innoissaan ja sen tuttu juoksupyörän ääni kuuluisi huoneestani. Mutta sitten muistin että söpö lemmikkini oli poissa. Itku tuli silmään. Vaikka se olikin niin pieni, se oli jo 2-vuotta vanha. Siihen vain kiintyi niin nopeasti. Pikku tyytöhamsumme lähti eilen pois, enkä tule unohtamaan sitä IKINÄ. ;(

Alone in the rain, and my only friend is pain.

*****************
Hyvää ja rauhallista joulua teille kaikille hamsterin omistajille!

40

4014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :((

      Otan osaa . Mulle kävi samoin just vähän aikaa sitte . Tiiän miltä tuntuu kauhee ikävä . mun hamsulla oli kasvain . :(( ;(

    • Animalili

      Tiiän kuinka kamalaa on menettää oma lemmikki!
      Mulla kuoli vähän yli vuos sitte mun rakas gerbiili.
      Ja vaikka siit on jo sen verran aikaa, niin vieläki melkein joka päivä aattelen. Aattelen kuinka ihana se oli, ja oispa se viel mul.
      Välil vielkäki illal kun ajattelen sitä, alan itkemää. Älä peittele surua!
      Puhu asista jollekkin, jos haluat,niin voi tuntua helpommalta! Yritä selvitä! Vaikka itse en voi IKINÄ
      selvitä mun RAKKAAN Tipsu gerbun kuolemast>!);

      • Mulla sama


    • .Vili.Fani.95.

      Otan suuresti osaa :( Olen kokenut saman 2 kertaa. Ensimmäiseni kuoli 1,5 v :( Se oli silloin vielä aika nuori :'( Ja toinen kuoli melkein 3 v ja sillä oli munuaisvika :'( Nyt minulla on 4 kk vanha pikkuinen enkä tahtoisi kokea sen kuolemaa hetkeen! Mutta koeta jaksaa vaikka se on vaikeaa. Hamsteriin kiintyy niin helposti

      • :(((

        Meillä on hamsteri ja näin kerran siitä unta, jossa se kuoli. Kuullostaa ehkä vähän oudolta, mutta se uni oli niin todellinen että heräsin omaan itkuuni. Onneks viereisestä huoneesta kuului iloinen narskutus kun hamsterini söi seinää, ja olisin voinut alkaa itkemään uudestaan onnesta :)
        Tiedän että on kamalaa luopua jostain mihin on kiintynyt. Se on ehkä lemmikeissä kaikkein kurjin juttu. Joskus hamsterin kuolema saattaa olla raskaampaa kun vaikka jonkun sukulaisen. Ehkä niitä ei voi verrata, mutta mitä läheisempi mihinkin on, sitä kauheammalta menetys tuntuu.
        Koita selvitä, ja kyllä se menee ohi, että kuukausien kuluttua opit muistelemaan hamsuasi ja hymyilemään itseksesi - usko pois :D :D ;D ;D


      • Animalili
        :((( kirjoitti:

        Meillä on hamsteri ja näin kerran siitä unta, jossa se kuoli. Kuullostaa ehkä vähän oudolta, mutta se uni oli niin todellinen että heräsin omaan itkuuni. Onneks viereisestä huoneesta kuului iloinen narskutus kun hamsterini söi seinää, ja olisin voinut alkaa itkemään uudestaan onnesta :)
        Tiedän että on kamalaa luopua jostain mihin on kiintynyt. Se on ehkä lemmikeissä kaikkein kurjin juttu. Joskus hamsterin kuolema saattaa olla raskaampaa kun vaikka jonkun sukulaisen. Ehkä niitä ei voi verrata, mutta mitä läheisempi mihinkin on, sitä kauheammalta menetys tuntuu.
        Koita selvitä, ja kyllä se menee ohi, että kuukausien kuluttua opit muistelemaan hamsuasi ja hymyilemään itseksesi - usko pois :D :D ;D ;D

        Kuules :((( ei lemmikin kuolemaa voi vaa unohtaa kuukausienkaan päästä. Tai ehkä joku!
        Mutten mä! Sillä mun gerbun kuolemast on YLI VUOSI ja melkei joka päivä vieläki muistelen sitä haikein mielin kamalasti itkien.
        );kamalaa se on!);


      • Hese
        Animalili kirjoitti:

        Kuules :((( ei lemmikin kuolemaa voi vaa unohtaa kuukausienkaan päästä. Tai ehkä joku!
        Mutten mä! Sillä mun gerbun kuolemast on YLI VUOSI ja melkei joka päivä vieläki muistelen sitä haikein mielin kamalasti itkien.
        );kamalaa se on!);

        Mulla on ollu tähän mennässä 4 hamsteria. kaikki ovat kuolleet vanhuuteen. Onneksi. Itellä on silleen ku hamsterini on kuollu, olen vähän murheissani, mutten mitenkään ihan itsemurhan partaalla. Ajattelen aina että nyt oli sen aika lähteä ja se on ihan normaalia, vaikka se on tietysti surullista. Jos hamsterini kuolisi esim johonkin sairauteen tai johonki onnettomuuteen, silloin olisin todella surullinen.


      • Hese
        Hese kirjoitti:

        Mulla on ollu tähän mennässä 4 hamsteria. kaikki ovat kuolleet vanhuuteen. Onneksi. Itellä on silleen ku hamsterini on kuollu, olen vähän murheissani, mutten mitenkään ihan itsemurhan partaalla. Ajattelen aina että nyt oli sen aika lähteä ja se on ihan normaalia, vaikka se on tietysti surullista. Jos hamsterini kuolisi esim johonkin sairauteen tai johonki onnettomuuteen, silloin olisin todella surullinen.

        Siis. jos joku luulee että ei olisi hyvä että hamsteri pääsee pois tuskista, niin ei. Meinaan että JOS hamsterin kuoleman aiheuttaa sairaus tai onnettomuus tms. niin sitten olisin vielä surullisempi. Tottakai haluan että hamsteri pääsee pois tuskistaan.


    • minä

      tiedän tunteen! itsellänikin kuoli hamsu puolivuotta sitten ja ikävä on hirveä, rupean itkemään melkein aina kun joku edes puhuu hamsterista, juu, kuulostaa varmaan oudolta mutta tuli kyllä tippa silmään.. :(

    • voimia

      voimia sulle mullakin on kuollut mun toinen hamsu se sairastu kyllä hirveeltä tuntuu kun oma lemmikki kuolee :(

    • <3

      Meillä ei vielä ole hamsua, mutta ymmärän kuitenkin surunne, sillä meillä on 6-vuotias koira... Kyllä itelläki tuli kyynel, kun luki nuita aikasempia viestejä ja kun ajattelee, että kyllä se oma rakas Otto(koiramme) vielä joskus lähtee pois... Otan osaa kaikkien puolesta

    • Ikävä....

      Mullakin kuoli hamsteri :((Rakkain hamsteri,älyttömän kiltti oikea rautamamma :) en osaa sanoin kuvailla minkälainen ikävä sitä on :(( R.I.P. KIKI

    • Osanottaja

      Vaikka tämä on jo vanha viesti, niin OTAN OSAA! Minulla oli noin vuosi sitte vielä kaksi kesyrottaa ja muistan kuinka kauheata se oli kun ne kuolivat :( Juuri nyt minulla on Hamsu, Taffel.

    • surullinen3

      Itse menetin ihanan hamsterini eilen ;( Kauheaa tuskaa ja en vain voi ymmärtää että en sitä takaisin saa.

    • Ikäväain

      Mun rakas hamsterini kuoli pari päivää sitten. Oon itkenyt joka ilta, kun nään tyhjän häkin. Kun lemmikki kuolee kuolee myös itsestään osa. Mutta vielä joskus tapaan hamsuni<3 Mun hamsu on tullut mun uniin useasti tapaamaan. Se oli 2v ja se oli sairas. otin sen häkeistä ja se oli kylmä ja kova. Mentiin koko perheen kanssa hautaan se.:( Itkin kokoajan...
      RIP PRINSSI D:

      • yhyyy

        Munkin rakas hamsteri kuoli tänään uutenavuotena rupesin heti itkee huoneessani kuin sain tietää ;( Ikuisesti kaivaten :(( Kuolema aika: Klo 5:40 - 5:42 :( (sain tietää ku pelasin)


    • SamppaKr

      Minullakin kuoli hamsteri viime yönä. Se oli mun 11 hamsteri jo, joten osasin aavistaa että pian tulee kuolemaan kun korvat ei olleet enää hereillä ollessa hörössä. Olen siis monta hamsterin kuolemaa nähnyt, aina se vaan itkun tuo, mutta onneksi siitä pääsee itkemällä nopeasti yli. Itse aina olen hankkinut mahdollisimman pian uuden hamsun vielä lievittämään menetystä. Nyt osui pahaan aikaan kuolema, asun yksin ja juuri joulun alla ei enää toinen sydän lyökään asunnossa. Täytynee yrittää jos vaikka löytäisi uuden hamsun ennen joulua.

      Muistakaa kaikki kenen hamsu kuolee, että se tulee joka tapauksessa eteen kun hamsut elää max. 3vuotiaiksi. Sitä en ole kokenut, enkä toivottavasti koskaan koe, että hamsterini kuolee onnettomuuteen.

      PS. Jos hamsterinne voi huonosti ja varsinkin jos on iäkäs, menkää viipmättä hakemaan lopetuspiikki. Itselläni toinen hamstereistani hengitti viikon mutta käytännössä mikään muu ei toiminut kuin sydän löi. 9/11 mun hamstereista on lähtenyt nopeasti, eli illalla hengissä ja ihan ok voimissa ja viimeistään aamulla nukkunut pois.

    • odottelenvastauksia

      Otan osaa!!!;( Vaikka vanha viesti onkin!

      Mutta kysäsen tässä kysymyksen eli onko roborovski kasvattajia seinäjoen lähistöllä?

    • hamstre

      Tää on aika vanha viesti, mutta otan osaa suuresti. Oma rakas hamsuni jonka nimi oli Mango kuoli jo, kun se oli 4kk. Kun Mango oli vapaana huoneessani niin mun kamu astu sen päälle se on niin 100% varmaa. Mun kamu ei sanonu mitään, mutta kun tutkittiin vähän sen kehoa, että onko se jotenki tippunu jostain yms, ja sit selvis et sen keho oli littaantunu. Mangon kuolema oli niin radikaalinen kokemus, että en pidä hamsujani enää koskaan kun joku tulee mulle kylään. Ikävöin Mangoa paljon ainakun käyn sen haudalla:( Voimia sulle ja yritä kestää hamsterin ja kaikkien kuolema on todella raskasta ja surullista!

      • Yhyy

        Otan suuresti osaa mullakin kuoli tänä yönä hamsteri :( ja olen kyllä silti yli 7 hamsterin kuoleman kestänyt


    • SamppaKr1

      Itselläni siis kuoli hamsteri 22.12. Kuten tuossa viestissäni kirjoitin, en halua kokea kertaakaan sitä että olisin aiheuttanut hamsterin kuoleman huolimattomuudellani tms, johon kuuluu myös vieraiden "tallaamiset" tms. Tuskin enää sen jälkeen voisin hamsteria ottaa. Esim. kun käytän alkoholia, silloin on päivän selvä että hamsterilla ei ole asiaa lattialle juoksemaan. Juoksualueenkin olen rajannut, ettei pääse ahtaisiin paikkoihin tai nakertelemaan sähköjohtoja, vaikka kova hinku on hamsuilla ollut perässäni tulla kiellettyyn huoneeseen.

    • Yhtääkkiä

      Minä hommasin omalle meidän tytön hamsterille Unifier(in) nettikaupasta sellaisen laatikon missä me hautasimme Pörrön. Tytölle tuli parempi fiilis kun sai haudata "arvokkaammin" omalle pihalle. Suosittelen kaikille

    • menettäjä

      mulla ja mun siskolla oli mun kaverin hamsteri hoidossa kun ne lähti lomalle. hamsteri oli alkuviikosta ihan normaali kunnes 1.1. 2017. sen maha oli pullistunut ja ei jaksanut liikkua minnekkään. noin 12-13 pävällä yritettiin antaa ananasmehua että suoli alkaisi toimimaan. se ei kuitenkaan pikkuista pelastanut. kellahti maahan ja sätkytteli siinä pari kertaa, sen jälkeen olikin jo rakas hamsteri poissa. hamsteri ei ollut oma mutta rakas kuitenkin.

      • Kyyneltenvaluttaja

        Oma hamsterini kuoli eilen 00.12... mutta huomasin tänää sen rakkaan axun liikuttomana 2h sitten.. Eilen rakas vielä juoksi juoksupyöräänsä kunnes 00.12 jälkeen ei kuulunut mitään ... ja ajattelin vain, että tuo oisi nukkumassa.... 😭 Hamsuni oli 1v 7kk Syntyi 16.9 2015.. Alexandralla oli sairaus... ja menehty vanhuuteen tai sairauteen.. Mikään hamsteri ei voi tuoda iloa minulle kuin rakas Alexandrani 😭❤️


    • Hamsterit

      Minun hamsterin nimi oli Hali Hulda. Hali ei juonut paljon ja eikä syönyt tuoreruokaa. Mun hamsteri oli laihtunut ja oli tullut yhtäkkiä huonovointiseksi, mutta ajattelin sen johtuvan vanhuudesta olihan Hali jo 2v. Otin sen mun hamsterin mökille mukaan. Se söi taas tuoreruokaa ja oli reippaampi ja joi taas enemmän. Juhannuksen jälkeen Hali oli viellä elossa mökillä. Illalla Hali söi, joi ja oli reipas. Seuraavana päivänä tulin mun kaverilta mökille kello oli jo klo 20 illalla. Minun iskä sanoi minulle Hali ei ole tänään liikkunut? Menin häkin luokse ja näin Kuolleen Halin!!! Itkin ja Huusin!

    • Eläinten_menettäjä

      Otan osaa ja tiiän miltä tuntuu menettää joku tärkee. Meiän kissa lopetettiin ku olin 6 ja mun oma pupu kuoli ku olin 10 ja se eli kuusvuotiaaksi. Myös meillä oli pari marsua ku olin tosi pieni mut en muista niistä mitään enkä ees älynny ku ne kuoli. Mun ja mun siskon hamsteri kuoli myös ku olin tosi pieni mutta sain oman hamsterin ku olin 8 vuotta ja sen menetys oli jotaki niin kamalaa ja se kuoli ku olin kait 10. En tiiä miten pystyin sen jälkeen vielä mutta otin uuden hamsterin ku olin 11v ja se oli tosi ihana pieni vipeltäjä joka kuoli valitettavasti viime yönä ja eli kuitenki yli kaks ja puol vuotta. Oon nukkunu vaan vähän yli tunnin viime yönä. Ja se kuoli mun kädelle noin puol neljältä. Huomasin et se oli outona jo yheltä yöllä ku olin menossa nukkuu mut menin antaa sille kurkkuu mut otinki sen sit käelle ja älysin et se oli iha niinku mun edellinen hamsteri ku se oli kuolemassa. Kaikki nukku jo mut herätin mun isosiskon joka sano et laittaa se häkkiin ja koittaa nukkua. En sit tietenkää tehny nii vaa pitiin sitä käellä ja itkin. Sit se sai ku se oli ollu pari tuntia mun käellä nii sellasii jäykistys juttuja ja sit se vaan kuoli. Puhuin sille kokoaja ennenku se kuoli kaikkee mitä ollaan tehty ja et se on mulle tosi tärkee. Sit ku älysin et se ei enää oikeesti oo täällä nii aloin itkee vielä enemmän ja juoksin se käessä mun isososkon tykö ja en saanu sanottua mitään. Itkin vaan ja näytin käellä makaavaa hamsteria. Mun sisko onneks heräs ja halas mua ja sano et "se eli pitkän hyvän elämän sun kans ja se on varmasti onnellinen et valvoit sen kans tän koko ajan ja et se sai kuolla sun käelle" Olin tosi ilonen nuista sanoista ja tuli heti paljo parempi mieli. Mun sisko sano et laittaa se häkkiin ja koittaa nukkua ja niin tein tälläkertaa. Hamsterin menettäminen on monelle varmasti tosi kova paikka niinku se on mullekki mut koittakaa vaan aatella et sil on nyt hyvä olla. Me haudattiin mun hamsteri äidin kans meiän takapihalle muitten eläinten viereen. En tuu koskaan unohtaan mun rakasta Ninniä. Meillä on myös kaks sellasta rotukissaa jotka on onneks vasta 1 ja 2 vuotiaita mut sit meillä on myös yks tosi vanha koira joka on ollu meillä siitä asti ku täytin vuoden ♡♡♡ Toivottavasti ees joku luki tän loppuun xd...

    • Tassu2

      Mun hamsteri kuoli 2 vuotta sitten vanhuuteen ja meillä on nyt uus hamsu ja se on ihan kuoleman partaalla ja itken koko ajan että aamulla se ei oo siellä.

    • Kamalaa

      Mun pieni rakas lähti hetki sitten mun luota:’(
      Olo on hirveä ja ikävä on nyt jo ihan kamala.
      Hyvää matkaa rakas pieni, muista aina että oot ikuisesti mun sydämessä<3
      Mamin rakas ei tunne enää kipua ja sillä on nyt kaikki hyvin :”(
      Lepää rauhassa rakkaani💔

    • Anonyymi

      Otan osaa😢❤️💔⚰️🥀mun hamsteri oli vaan vuoden ja kuoli eilen⚰️💔🥀😢😢😭

    • Anonyymi

      Hamsterini meni taivaaseen 2 päivää sitten:'( en enään kuule tai näe häntä illoin... Tulen aina koulusta niin suru valtaa minut uudestaan ja uudestaan. Niin pieni söpöliini jätti niin ison kolon sydämmeeni;' (

    • Anonyymi

      Munkin hamsteri kuoli mutta se kuoli 8.7.2021 ja sitä on vielki ihan sika iso ikävä itku tulee vielläkin ku häntä ajattelee

      • Anonyymi

        Mun hamsteri on ihan kuolemanpartaalla. Oon yrittäny jutella sille ja antaa sille paremman olon
        Se ei jaksa avata silmiään ja se ei oo jaksanut pestä itseään. Mulla tulee kova ikävä mut toivon että nään sen vielä unissani❤💐


    • Mulla kuoli tänään😭👼🏽 Mut se nyt lentää pilvien päällä ja syö kurkkua❤️

    • Anonyymi

      Tämä on jo aika vanha keskustelu, mutta ihan sama siitä. Ajattelen kuitenkin kertoa, että minun hamsteri lopetettiin noin viikko sitten. Huomenna siitä on jo viikko. Mun syyrianhamsterilla oli siis kasvain ja se oli mun ihan eka oma lemmikki. Lemmikin tärkeyden mulle tajusin vasta lopetuksen jälkeen, mutta se oli hyvä, että hamsteri pääsi pois kivuista. Otan osaa muidenkin hamstereista. Voimia kaikille jotka ovat menettäneet lähiaikoina tärkeän lemmikin❤️😭

      • Anonyymi

        Kiitos.


    • Anonyymi

      Mun eka lemmikki, rakas Helmeri-hamsterini nukkui eilen pois :'( Hän oli jo 2 ja puoli vuotias elikkä tosi vanha. Koko ajan itkettää ja olen ihan järkyttynyt. Toissapäivänä vielä liikkui, ja eilen kun menin antamaan ruokaa, huomasin ettei hän enää liikkunut. Kohta haudataan se takapihalle :-(

    • Anonyymi

      Kiitos mutta koin tuon eilen pikku siskon hamsteri kuoli minä rakastan sitä rakastin ja tulen aina rakastamaan koulu on rakasta ilman pikku ystävää sen hamsterin nimi oli Hamsu ❤

      • Anonyymi

        Otan osaa.


    • Anonyymi

      Ajoin mu tuolilla vahingossa mu siskon hamsterin päältä ku se oli päästäny sen vapaaks talon sisälle nii se meni iha paskaks

      • Anonyymi

        Voi harmi. Eläinparka. Nyt on iso suru siskollasi. Ehkä hamsteri oli päässyt karkuun? Vapaaksi ei ole viisasta päästää pikkulemmikeitä juuri turvallisuussyistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe