Autoilu Italiassa

kokemuksia?

Ollaan lähdössä keväällä Italiaan. Tarkoitus on vuokrata auto Roomasta lentokentältä ja matkustaa Etelä-Italiaan. Onko kellä kokemuksia liikenteestä - ajokokemusta kyllä löytyy. Toimiiko navigaattori luotettavasti? Myös tietulleista haluaisin lisätietoa. Entä polttoaineen hinta? Entä muuta huomioitavaa ja tärkeää tietoa? Kiitos jo etukäteen

3

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kyllä

      Italian liikenne on nopeatempoisempaa ja joustavampaa kuin meikäläinen. Etelä-Italiassa tempo on selvästi kiihkeämpi. Tietulleista, mitä niistä? Tulleja kerätään autostradoilla, maksun perintä tapahtuu hyvin kätevästi, esimerkiksi Rooma-Napoli Autostrada del Solella maksaa n 10e. Bensa on Suomen hinnoissa tai jonkun sentin kalliimpaa, diesel melkein 20 prosenttia kalliimpaa. Navigaattoreista en tiedä, miksi ihmeessä se ei toismisi?

      • jooh...

        Se G-kirjain lyhenteessä GPS tulee sanasta Global. Eli toimii kyllä ihan samalla tavalla missä tahansa päin maailmaa. Tietysti se pitää huomioida, että jos omassa navigaattorissa on esimerkiksi vain Pohjoismaiden kartat, ei se tietenkään toimi Pohjoismaiden ulkopuolella.


    • Italiassa

      Itse olin viime kesänä autoilemassa Italiassa, ja hyvin meni koko reissu, vaikka liikenteestä vähän peloteltiinkin...

      Eli ehkä nopeampaa ja kaoottisempaa on, mutta toisaalta myös joustavampaa. Teidänkin pitää vain muistaa se sama joustavuus, eli tietä pitää antaa nopeammille, niin hyvin se menee! gps meillä ei ollut, jopa kartan avulla pärjää... Tietulleillehan on aina myös ne ilmaiset (lue, pienemmät ja huonommat) tiet vaihtoehtona, mutta eipä tietulleista ihan konkurssiin mennyt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe