Perheeseemme jossa on 8-vuotias norwichi koiraherra saapui joitakin aikoja sitten kissan pentu. Jo ennestään hieman pulska koiraherramme tietysti kiinnostuikin uusista tarjolla olevista ruoista, eli siis kissan ruokakipoista. Koira söisi kaiken kissalle tarkoitetun, niin kuivamuonan, maidon ja varsinaisen ruoan(valmisruoan). Joka kerta kun olen jättänyt kissan ruoat vahtimatta keittön nurkkaan, on koiramme käynyt tyhjentämässä heti kupit. Onko kissan ruoka millään tapaa epäterveellistä koiralle? Entä kenelläkään hyvää vinkkiä miten hoitaisi kissan ja koiran ruokakuviot siten, että eläimet eivät söisi toistensa ruokia. Esim. pöydälle en vielä viitsi kissan ruokapaikkaa nostaa, koska kissa on vielä sen verran pieni ettei niin korkealle pääse hyppäämään.
Koira syö kissan ruokaa
6
2401
Vastaukset
- nousemaan pöydälle..
Meillä myös aina kelpasi kissanruoka koiralle.Sitä ei suositella koiran syötäväksi,koska koostumus on hyvin erilainen,eikä välttämättä hyväksi näin ollen.Kyllä meidän haukku on syönyt kissan jämät 10 v.Eikä mitään vaivoja tullut.Kissankupissahan ei koskaan ole niin pahaa ruokaa,ettei se koiralle kelpaa.Nyt tuo herkuttelu on loppunut,kun kissa siirtyi kissojen taivaaseen.
Kyllä se kissa äkkiä oppii pöydälle hyppäämään ja usko vaan,paljon korkeammallekin,kuin pöydälle.Nostat muutaman kerran sen sinne,ja se on siinä kohta kerjäämässä ruokaa.
Harjoittelemaan vain. - meillä..
Meillä kisujen ruoat on ollut meidän kaappipakastimen päällä elikkä meillä on yksittäinen kaappipakastin ja siinä päällä ruoat. Tosin kun telkkari lähti niin laitoin neruoat alustan päälle kirjahyllyyn.
Jonnekkin korkealle laitat, myöskin huomasin välillä koiran yrittävän ruokia niin annan kisuille ruoan kun lähden koiran kans lenkille taikka kun koira ei ole kotona niin saavat syödä rauhas taikka kun olen kotona että voi seurata koiran puuhia....enää se ei kissojen ruokiin ole koskenut. - Mannaryynönen
Kissanruoka on paljon rasvaisempaa ja sisältää enemmän energiaa kuin mitä koira tarvitsee. Koirallasi on vaara lihoa liikaa, mikäli annat sen jatkuvasti syödä kissanruokaa, edes pieniä annoksia. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Ihan sen terveyden vuoksi kannattaa nostaa kissanruokakuppi pöydälle. Kissat taas eivät välitä koiranruuasta, koska se on niille liian kuivaa ja mautonta.
Nosta vaan kissankuppi tiskipöydälle, ei niin pientä kissaa olekaan ettei se oppisi hyppäämään. Meidän kissat hyppivät jopa minun olkapäälleni suoraan lattialta. Nehän hyppivät luontaisestikin paljon ja ovat ketteriä.
Voit laittaa jonkin laudan tai jakkaran ensialkuun pöytää vasten, jotta kissa oppii reitin. Houkuttele se pöydälle vaikka narun avulla leikkimällä, niin se ymmärtää kyllä nopeasti missä ruoka on.
Tuosta tosin on se huono puoli, että kissa oppii sitten hyppimään kaikille pöydille. Jos sitä et halua, niin laita ruokakuppi jonnekin sellaiseen paikkaan, jonne koira ei pääse: vessaan, kylppäriin tai pöydän taakse, tai hanki näköesteeksi kaunis pieni sermi, joka voi olla jatkuvasti kissankupin suojana. - pipa72
koirat on myös syöneet kissanruoan jämät ja välillä myös tarkoituksella olen nokareen koirille laittanut nappuloitten päälle.ei ne vielä oo naukumaan ruvennu,vaikka oon sitä harrastanut jo varmaan 15 vuotta!mun kissoilla oli aina tiskipöydällä ruokakipot.se on hyvä keino opettaa kisu kun laittaa semmosen porrasjakkaran tason viereen.semmonen myös siskollani joka kasvattaa pyhiä birmoja.
- Vaarallista
Kissojen ravinto on koirille erittäin haitallista. Haitat eivät rajoitu lihomisvaaraan vaan kissojen ravinnossa on monia ravintoaineita niin paljon että ne ovat erittäin haitallisia koirien terveydelle ja jopa hengelle jos koira saa syödä "paljon" ja usein kissojen ravintoa.
Eli kissoille on syytä järjestää ruokailupaikka johon koirilla ei ole pääsyä. Mikä ratkaisu on paras riippuu monesta asiasta, mutta.. Läytyy portteja ja oven raolleen likitsevia apuvälineitä jne. Kissan kasvettua hyödyntää voi myös korkeutta.
Myös kissojen uloste ja kissanhiekka on koirille erittäin haitallista.- lääkärin...
Vastaanotolla.Hän sanoi,että ei siihen koirat kuole,ei ruokaan,eikä myöskään ulosteisiin,jos nyt sattuisi koira niihin pääsemään ja syömään.
Eihän kukaan kuitenkaan koiriaan sentään näillä ruoki.Hiekka tietysti enemmän syötynä on vaarallista.Mutta muutama muru ei heilauta minnekkään päin.Koirapuistot ovat myös kissojen temmellyskenttiä,joten sieltäkin se haukku voi kyllä löytää kissan jätöksiä.Kissoja liikkuu edelleen vapaalla jalalla,vaikka laki sen kieltääkin.Ei kannata nyt panikoida asian takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372766Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891194Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.621005Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127999Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos85935- 66917
EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta102862Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70825Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25728Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30694