White Eagle Lodge

kummastus

Tietääkö joku jotain tästä lahkosta, jonka
väitetään siepanneen pikkulasten äidin
Ruotsissa?

7

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkija-X
    • S-paatti:-)

Itse olen kovasti ihannoinut White Eaglen ajatuksia, ja ne tuntuvat puhtailta. Tuntuu todella kummalta ja ilkeältä, että tämänkin asian ympärille on pitänyt perustaa joku lahko tai yhdyskunta, joka sitten tekee kaikenlaista pahaa jonkun White Eaglen tai muun hengen nimissä.

Mutta ei ihminen eikä uskonnollinen ajattelu muutu näköjään koskaan. Tämäkin on ihan suoraan verrannollista 2000 vuoden takaisiin tapahtumiin. Ensin ratsastaa Jeesus aasilla, ja jälkeen tulevat aasit ratsastavat Jeesuksella. Ja aina pitää jollain tavalla käyttää näitä sinänsä hienoja ja maailmaa parantavia ajatuksia sitten pahaan: toisten kontrollintiin, aivopesuun ja hyödyntämiseen tavalla tai toisella jonkun eliitin hyväksi.

En kyllä tiedä mitä tuolla naiselle on tapahtunut ja kuka oikeasti on siepannut. En ole lukenut ko. uutista. Joku sieppaushan on täysin White Eaglen ajatusten vastaista. Mutta kaikkia hulluja riittää joka seurakuntaan ja ulkopuolellekin.

• xXx-man

Enpä tiedä tuosta liikkeestä mitään, aivan uusi asia minulle. Ehkä nuo liikkeen kotisivulla olevat kukka-somisteet ovat minun makuuni turhan "imelän"-oloisia, eli kiiltokuvamaisia ja viittaavat mielestäni että liike haluaisi vedota jotenkin erityisesti naisiin, tai muuten sen henkisiin ihmisiin..
        Mutta tuo AASI- vertaus oli kyllä aika hauska ja osuva, enpä ollut ennen kuullut.
        niinhän sitä on jotkut todennut että Jeesus oli tavallaan "ensimmäinen" "-hippi", eli rauhan ja rakkauden lähettiläs, mutta sittemmin hänen nimessään on kuitenkin paljon sodittu, kidutettu ja yms pahaa tehty.

xXx-man kirjoitti:

Enpä tiedä tuosta liikkeestä mitään, aivan uusi asia minulle. Ehkä nuo liikkeen kotisivulla olevat kukka-somisteet ovat minun makuuni turhan "imelän"-oloisia, eli kiiltokuvamaisia ja viittaavat mielestäni että liike haluaisi vedota jotenkin erityisesti naisiin, tai muuten sen henkisiin ihmisiin..
        Mutta tuo AASI- vertaus oli kyllä aika hauska ja osuva, enpä ollut ennen kuullut.
        niinhän sitä on jotkut todennut että Jeesus oli tavallaan "ensimmäinen" "-hippi", eli rauhan ja rakkauden lähettiläs, mutta sittemmin hänen nimessään on kuitenkin paljon sodittu, kidutettu ja yms pahaa tehty.

Minä itse koin jonkinmoisen havahtumisen 1990-luvulla kun käteeni osui White Eagle- teos. Muistaakseni hän itse puhuu näiden järjestäytyneiden uskonyhteisöjen olevan turhia.

Mutta myös kyseisistä teoksista voi joku napata perusteet omille väärinkäytöksilleen eli voi hiljentaa toisen siteeraamalla kuin Raamattua.

Aasivertaus on ilmeisesti jonkun suomalaisen poliitikon lohkaisema joskus 1970-luvulla.

Kyllä kai Jeesus tosiaan oli vähän liian radikaali kapinallinen, sosialisti ja feministi ja hippi ja henkiparantaja. Uskomatonta on mikä määrä verta on vuodatettu hänen nimiinsä ja kuinka suuria omaisuuksia on kerätty ja tuskaa tuotettu. Niinköhän se Jeesus tarkoitti oikeasti?

• xXx-man
        S-paatti:-) kirjoitti:

Minä itse koin jonkinmoisen havahtumisen 1990-luvulla kun käteeni osui White Eagle- teos. Muistaakseni hän itse puhuu näiden järjestäytyneiden uskonyhteisöjen olevan turhia.

Mutta myös kyseisistä teoksista voi joku napata perusteet omille väärinkäytöksilleen eli voi hiljentaa toisen siteeraamalla kuin Raamattua.

Aasivertaus on ilmeisesti jonkun suomalaisen poliitikon lohkaisema joskus 1970-luvulla.

Kyllä kai Jeesus tosiaan oli vähän liian radikaali kapinallinen, sosialisti ja feministi ja hippi ja henkiparantaja. Uskomatonta on mikä määrä verta on vuodatettu hänen nimiinsä ja kuinka suuria omaisuuksia on kerätty ja tuskaa tuotettu. Niinköhän se Jeesus tarkoitti oikeasti?

vielä kysymys, onko tuo White Eagle- liike jotenkin samanhenkinen kuin esim. Ruusu-risti,
        joka minulle oli josainmäärin asiana tuttu entuudetaan?

xXx-man kirjoitti:

vielä kysymys, onko tuo White Eagle- liike jotenkin samanhenkinen kuin esim. Ruusu-risti,
        joka minulle oli josainmäärin asiana tuttu entuudetaan?

No kun mielestäni se ei ole liike lainkaan. Tai ei ainakaan ollut tarkoitettu semmoiseksi. Mutta minkäpä asian ympärille ei ihminen kehittäisi jotain liikettä? Tulee mieleen tästäkin Monty Pythonin "Brianin elämä"- elokuva. :)) Kun Brian huusi väkijoukolle, että "Minä en ole messias" niin väkijoukko huusi takaisin jotenkin niin, että "Hän on messias, koska kieltää asian" :D Ja kun Brian yritti käänteispsykologiaa huutamalla että "Ok, olen messias" niin fanaattinen väkijoukko huutaa: "Messias, messias".

Kyseessä on White Eagle- nimisen intiaanin ajatuksia ja henkisen kasvun sanoja, jota joku ihminen on kanavoinut ja ne on julkaistu kirjoina. Jumalasta hän käyttää usein ilmaisua "Suuri Valkoinen Henki"

Ja myöskin Kristus-hengestä on usein puhe, kun WE yrittää selittää rakkautta, joka muuttaa maailmaa. Tavallaan voi nähdä jotain Ruusu-ristiläisyyttäkin siinä mielessä, että Jeesuksen merkitys ja korkeat energiat on näissä teksteissä läsnä maapallon värähtelyjen nostajana. Mutta hän näkee muutkin suuret opettajat yhtä merkityksellisenä, puu hedelmistään tunnetaan. Myös syyn ja seurauksen laki on keskeinen asia ajatusten puhtauden lisäksi.

White Eagle antaa käytännön neuvoja siinä, miten ihminen voi muuttaa asioita keskittymällä hyvään ja rakastamaan lähimmäistä. Laitan tästä ajatuskokoelmasta erään tiivistelmän:

"Nähkää Jumala.
        Totuuden etsinnäsänne teidän tulee jatkuvasti heijastaa hyvän tahdon, veljeyden ja rakkauden ajatuksia. Nähkää aina hyvää, vaikkakin hyvä tuntuisi äärettömän pieneltä verrattuna kaikkeen muuhun. Levittäkää rakkauden ja hyvän tahdon ajatuksianne. Ette tiedäkään, kuinka paljon hyvää voitte tehdä antamalla korkemman minänne hallita elämäänne".

Kannattaa etsiä kirjastosta teoksia "Henkisen kehityksen tiellä","Kohti henkisyyttä" ja "Henkisyyden satoa". Varmasti itse lukemalla jokainen voi arvioida itse, mihin kategoriaan kyseisen intiaanin ajatukset ja opetukset laittaa. Jokainen käsittää asiat tavallaan. Kaikki fanatismi loistaa poissaolollaan näistä opuksista. Jokainen oppii laillaan, ennemmin tai myöhemmin.

• S-paatti:-) kirjoitti:

No kun mielestäni se ei ole liike lainkaan. Tai ei ainakaan ollut tarkoitettu semmoiseksi. Mutta minkäpä asian ympärille ei ihminen kehittäisi jotain liikettä? Tulee mieleen tästäkin Monty Pythonin "Brianin elämä"- elokuva. :)) Kun Brian huusi väkijoukolle, että "Minä en ole messias" niin väkijoukko huusi takaisin jotenkin niin, että "Hän on messias, koska kieltää asian" :D Ja kun Brian yritti käänteispsykologiaa huutamalla että "Ok, olen messias" niin fanaattinen väkijoukko huutaa: "Messias, messias".

Kyseessä on White Eagle- nimisen intiaanin ajatuksia ja henkisen kasvun sanoja, jota joku ihminen on kanavoinut ja ne on julkaistu kirjoina. Jumalasta hän käyttää usein ilmaisua "Suuri Valkoinen Henki"

Ja myöskin Kristus-hengestä on usein puhe, kun WE yrittää selittää rakkautta, joka muuttaa maailmaa. Tavallaan voi nähdä jotain Ruusu-ristiläisyyttäkin siinä mielessä, että Jeesuksen merkitys ja korkeat energiat on näissä teksteissä läsnä maapallon värähtelyjen nostajana. Mutta hän näkee muutkin suuret opettajat yhtä merkityksellisenä, puu hedelmistään tunnetaan. Myös syyn ja seurauksen laki on keskeinen asia ajatusten puhtauden lisäksi.

White Eagle antaa käytännön neuvoja siinä, miten ihminen voi muuttaa asioita keskittymällä hyvään ja rakastamaan lähimmäistä. Laitan tästä ajatuskokoelmasta erään tiivistelmän:

"Nähkää Jumala.
        Totuuden etsinnäsänne teidän tulee jatkuvasti heijastaa hyvän tahdon, veljeyden ja rakkauden ajatuksia. Nähkää aina hyvää, vaikkakin hyvä tuntuisi äärettömän pieneltä verrattuna kaikkeen muuhun. Levittäkää rakkauden ja hyvän tahdon ajatuksianne. Ette tiedäkään, kuinka paljon hyvää voitte tehdä antamalla korkemman minänne hallita elämäänne".

Kannattaa etsiä kirjastosta teoksia "Henkisen kehityksen tiellä","Kohti henkisyyttä" ja "Henkisyyden satoa". Varmasti itse lukemalla jokainen voi arvioida itse, mihin kategoriaan kyseisen intiaanin ajatukset ja opetukset laittaa. Jokainen käsittää asiat tavallaan. Kaikki fanatismi loistaa poissaolollaan näistä opuksista. Jokainen oppii laillaan, ennemmin tai myöhemmin.

www.henkinenkehitys.fi

Ainakin ennen sitä oli myynnissä Spiritualisen seuran tiloissa. Niitä oli kaksi kirjaa jotka olen aikoinaan lukenut, sekä nyt nimet unohtanut.
        Kokeile muiltakin paikkakunnilta, kunhan päivystys jälleen alkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2403
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      755
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      742
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      694
    Aihe