Ongelma sormuksen koosta

Kihlauksen ensikertalainen

Haluaisin kihlata avovaimoni, mutta kuinka tiedän, minkä kokoinen sormus on hänelle sopiva. Ei sitä voi kysyä, jos haluaa säilyttää kihlauksen yllätyksellisyyden.

Kuinka selvitän asian? Mitä teen?

9

2686

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kihlauksen ensikertalainen

Vaimokkeella ei ole muita sormuksia. Hän on sporttisen hoikka, jos se nyt kertoo jotain sormuksen koosta.

• Kihlauksen ensikertalainen

Sopiiko siihen laittaa timanttia vai vasta vihkisormukseen?

• niin ei tule sutta

Perinteinen tapa on ollut, että kihlasormus on sileä rengas. Osta sellainen, ne eivät maksa kovin montaa kymppiä. Katsele vähän tulevan kihlattusi sormuksia, että tykkääkö enemmän hopeisista vai kultaisista ja jos käyttää esim. pelkästään hopeisia koruja, niin sitten kannattaa ostaa valkokultainen kihla.

Jos ostat monimutkaisen kihlasormuksen, se ei välttämättä käy yksiin morsiamesi maun kanssa eikä sovi yhteen tulevan vihkisormuksen kanssa (jonka tyttiksesi haluaa taatusti valita itse).

• ........

Ehkä kannattaa kosia ilman sormusta, niin tyttöystävä saa mieleisensä ja oikean kokoisen sormuksen. Mutta jos välttämättä haluat ostaa sormuksen valmiiksi, sormuksen voi käydä myöhemmin suurennuttamassa tai pienennyttämässä. Niin kultasepänliikkeessä tehdään muutenkin, jos oikean kokoista sormusta ei hyllystä löydy.

Minulla on kihlasormus usealla timantilla, mutta nämähän ovat puhtaasti makuasioista.

• niin se käy

Kihlaa tuleva morsmaikkusi tuohi-, kukkapunos- tai muulla vastaavalla kertakäyttösormuksella ja ostakaa oikeat sormukset yhdessä. Ja jos välttämättä haluat sen oikean sormuksen jo kosintaan, osta kaivertamattomana ja sovi liikkeen kanssa että voit vaihtaa sen isompaan / pienempään tarvittaessa.

Timanttia saa olla jos haluaa, mutta ennen kuin ostat yhtään näyttävämpää ja kalliimpaa sormusta niin kannattaa olla varma morsmaikun mausta.

• sitä

sormusta siihen kihlaukseen tarvita, kosit vain ja jos suostumus tulee, olette kihloissa, ja sitten aikanaan menette naimisiin. Voihan sen sormuksen sitten myöhemmin ostaa, jos tahtoo, mutta ei sitä todellakaan tarvita.

• Mimmu -81

Mun mies oli toiminut niin, että oli saanut sormusliikkeestä sellaisen reikäviivottimen lainaan, ja yöllä nukkuessani oli testannut sillä oikean koon. Onnistuu siis jos morsmaikkuehdokas on yhtä sikeäuninen kuin minä :)

Ja sopiva sormus tuli, tosin itselleen mies oli ostanut sitten liian ison sormuksen jota ennen kaiverruksia piti vielä vähän pienentää :D

• niitä sormuksia

pienentää tai suurentaa?

• otetaan
        niitä sormuksia kirjoitti:

pienentää tai suurentaa?

pala pois jos pienennetään ja juotetaan uudestaan kiinni sekä tietenkin viimeistellään. Suurennettaessa ilmeisesti lisätään tavaraa, tästä ei niin selkeää tietoa minulla.:D joka tapauksessa sormus ei kuitenkaan mene pilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      121
      2632
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      69
      1094
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      210
      1044
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      982
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      931
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      894
    7. 36
      876
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      122
      842
    9. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      812
    10. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      4
      809
    Aihe