Ongelma sormuksen koosta

Kihlauksen ensikertalainen

Haluaisin kihlata avovaimoni, mutta kuinka tiedän, minkä kokoinen sormus on hänelle sopiva. Ei sitä voi kysyä, jos haluaa säilyttää kihlauksen yllätyksellisyyden.

Kuinka selvitän asian? Mitä teen?

9

2631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kihlauksen ensikertalainen

      Vaimokkeella ei ole muita sormuksia. Hän on sporttisen hoikka, jos se nyt kertoo jotain sormuksen koosta.

    • Kihlauksen ensikertalainen

      Sopiiko siihen laittaa timanttia vai vasta vihkisormukseen?

      • niin ei tule sutta

        Perinteinen tapa on ollut, että kihlasormus on sileä rengas. Osta sellainen, ne eivät maksa kovin montaa kymppiä. Katsele vähän tulevan kihlattusi sormuksia, että tykkääkö enemmän hopeisista vai kultaisista ja jos käyttää esim. pelkästään hopeisia koruja, niin sitten kannattaa ostaa valkokultainen kihla.

        Jos ostat monimutkaisen kihlasormuksen, se ei välttämättä käy yksiin morsiamesi maun kanssa eikä sovi yhteen tulevan vihkisormuksen kanssa (jonka tyttiksesi haluaa taatusti valita itse).


    • ........

      Ehkä kannattaa kosia ilman sormusta, niin tyttöystävä saa mieleisensä ja oikean kokoisen sormuksen. Mutta jos välttämättä haluat ostaa sormuksen valmiiksi, sormuksen voi käydä myöhemmin suurennuttamassa tai pienennyttämässä. Niin kultasepänliikkeessä tehdään muutenkin, jos oikean kokoista sormusta ei hyllystä löydy.

      Minulla on kihlasormus usealla timantilla, mutta nämähän ovat puhtaasti makuasioista.

    • niin se käy

      Kihlaa tuleva morsmaikkusi tuohi-, kukkapunos- tai muulla vastaavalla kertakäyttösormuksella ja ostakaa oikeat sormukset yhdessä. Ja jos välttämättä haluat sen oikean sormuksen jo kosintaan, osta kaivertamattomana ja sovi liikkeen kanssa että voit vaihtaa sen isompaan / pienempään tarvittaessa.

      Timanttia saa olla jos haluaa, mutta ennen kuin ostat yhtään näyttävämpää ja kalliimpaa sormusta niin kannattaa olla varma morsmaikun mausta.

    • sitä

      sormusta siihen kihlaukseen tarvita, kosit vain ja jos suostumus tulee, olette kihloissa, ja sitten aikanaan menette naimisiin. Voihan sen sormuksen sitten myöhemmin ostaa, jos tahtoo, mutta ei sitä todellakaan tarvita.

    • Mimmu -81

      Mun mies oli toiminut niin, että oli saanut sormusliikkeestä sellaisen reikäviivottimen lainaan, ja yöllä nukkuessani oli testannut sillä oikean koon. Onnistuu siis jos morsmaikkuehdokas on yhtä sikeäuninen kuin minä :)

      Ja sopiva sormus tuli, tosin itselleen mies oli ostanut sitten liian ison sormuksen jota ennen kaiverruksia piti vielä vähän pienentää :D

      • niitä sormuksia

        pienentää tai suurentaa?


      • otetaan
        niitä sormuksia kirjoitti:

        pienentää tai suurentaa?

        pala pois jos pienennetään ja juotetaan uudestaan kiinni sekä tietenkin viimeistellään. Suurennettaessa ilmeisesti lisätään tavaraa, tästä ei niin selkeää tietoa minulla.:D joka tapauksessa sormus ei kuitenkaan mene pilalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe