Ongelma sormuksen koosta

Kihlauksen ensikertalainen

Haluaisin kihlata avovaimoni, mutta kuinka tiedän, minkä kokoinen sormus on hänelle sopiva. Ei sitä voi kysyä, jos haluaa säilyttää kihlauksen yllätyksellisyyden.

Kuinka selvitän asian? Mitä teen?

9

2679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kihlauksen ensikertalainen

Vaimokkeella ei ole muita sormuksia. Hän on sporttisen hoikka, jos se nyt kertoo jotain sormuksen koosta.

• Kihlauksen ensikertalainen

Sopiiko siihen laittaa timanttia vai vasta vihkisormukseen?

• niin ei tule sutta

Perinteinen tapa on ollut, että kihlasormus on sileä rengas. Osta sellainen, ne eivät maksa kovin montaa kymppiä. Katsele vähän tulevan kihlattusi sormuksia, että tykkääkö enemmän hopeisista vai kultaisista ja jos käyttää esim. pelkästään hopeisia koruja, niin sitten kannattaa ostaa valkokultainen kihla.

Jos ostat monimutkaisen kihlasormuksen, se ei välttämättä käy yksiin morsiamesi maun kanssa eikä sovi yhteen tulevan vihkisormuksen kanssa (jonka tyttiksesi haluaa taatusti valita itse).

• ........

Ehkä kannattaa kosia ilman sormusta, niin tyttöystävä saa mieleisensä ja oikean kokoisen sormuksen. Mutta jos välttämättä haluat ostaa sormuksen valmiiksi, sormuksen voi käydä myöhemmin suurennuttamassa tai pienennyttämässä. Niin kultasepänliikkeessä tehdään muutenkin, jos oikean kokoista sormusta ei hyllystä löydy.

Minulla on kihlasormus usealla timantilla, mutta nämähän ovat puhtaasti makuasioista.

• niin se käy

Kihlaa tuleva morsmaikkusi tuohi-, kukkapunos- tai muulla vastaavalla kertakäyttösormuksella ja ostakaa oikeat sormukset yhdessä. Ja jos välttämättä haluat sen oikean sormuksen jo kosintaan, osta kaivertamattomana ja sovi liikkeen kanssa että voit vaihtaa sen isompaan / pienempään tarvittaessa.

Timanttia saa olla jos haluaa, mutta ennen kuin ostat yhtään näyttävämpää ja kalliimpaa sormusta niin kannattaa olla varma morsmaikun mausta.

• sitä

sormusta siihen kihlaukseen tarvita, kosit vain ja jos suostumus tulee, olette kihloissa, ja sitten aikanaan menette naimisiin. Voihan sen sormuksen sitten myöhemmin ostaa, jos tahtoo, mutta ei sitä todellakaan tarvita.

• Mimmu -81

Mun mies oli toiminut niin, että oli saanut sormusliikkeestä sellaisen reikäviivottimen lainaan, ja yöllä nukkuessani oli testannut sillä oikean koon. Onnistuu siis jos morsmaikkuehdokas on yhtä sikeäuninen kuin minä :)

Ja sopiva sormus tuli, tosin itselleen mies oli ostanut sitten liian ison sormuksen jota ennen kaiverruksia piti vielä vähän pienentää :D

• niitä sormuksia

pienentää tai suurentaa?

• otetaan
        niitä sormuksia kirjoitti:

pienentää tai suurentaa?

pala pois jos pienennetään ja juotetaan uudestaan kiinni sekä tietenkin viimeistellään. Suurennettaessa ilmeisesti lisätään tavaraa, tästä ei niin selkeää tietoa minulla.:D joka tapauksessa sormus ei kuitenkaan mene pilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe