Kotiutuneen kokemuksia

*-*00

Tässä mun mietelmiä Margaritalta:
Rahanvaihdosta:Yleisen mielipiteen mukaan kurssi paranee koko ajan vuodenvaihdetta kohden(siis pimeästi vaihtaen), jos nyt sai eurolla 7000 bolivaria,dollari 5000 Bs, just ennen vuodenvaihdetta ties kuinka paljon enemmän. Toisaalta hinnat nousevat koko ajan ja kukaan ei tiedä mitä hinnoille tapahtuu ens vuonna, ehkä sama kuin suomessa eli markka muuttu suoraan euroksi. Eli esim retket kannattaa maksaa bolivareilla,säästää jokusen kympin!
Pikku yllätys lentokentällä retkelle lähtiessä; lentokenttävero n. 15000 bolivaria, voi maksaa myös dollareissa. Canaiman luonnonpuistomaksu 8000, Los Roques vero saarimaksu 30000 bolivaria, molemmat noin(muistaakseni?) hintoja.Los Roques snorklausvälineiden vuokra 20000.Kannattaa tarkkaa kysellä matkatoimistosta mitä maksuja missäkin täytyy maksaa ettei tule yllätyksiä.
Suosittelen bussilla ympäri saarta suhaamista, mielenkiintoista, antoisaa ja halpaa.Paikalliset ryhtyvät mielellään bussissa juttusille ja arvostavat sitä että vaikka sulla turistina on rahaa taxilla ajeluun,käyttäydyt silti kuin tavalliset ihmiset. Pois muutenkin ylimielinen käytös ja tippien levittely, edessä päin hymyillään ja kumarretaan tipille, takana näytetään keskaria.Mieluummin ystävällinen käytös ja hymy, saat saman palvelun ellei paremman. Tippi silloin kun se on tarpeen,ei siksi että sulla on millä mällätä.
Jatkan myöhemmin jos jaksan,pakko vaipua välillä levolle...

10

6625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta matkaan

      Kiva kuulla kun joku sieltä tuleva jaksaa alkaa kirjoittaa kuulumisia, mutta voisitko kertoa missä hotellissa olit, onko turvallista oleilla ja käveleskellä rannoilla, mitä tuliaisia kannattaa sieltä ostaa. Kiitos etukäteen!

      • *-*00

        Portofino oli hotelli, ihan OK noin kolmen tähden paikaksi.Ruoka vaan pikkasen tökkii,toisaalta pääseehän sieltä muualle syömään.Suosittelen kävelyä Manzanillon kylän läpi rantaan, loistavia kalaravintoloita ja rauhallinen paikka muutenkin ilman turisteja.
        Mielestäni siellä oli ihan turvallista yksinkin oleilla ja liikkua, tosin pimeällä en yksin/kävellen ollut matkassa.Muutenkin liikuin mahdollisimman vähin tavaroin,hameen/shortsien taskuun sen verran rahaa kun tarvitsee ja vesipullo käteen.Aquan ranta on kohtuulisen hiljainen(hinnat nousussa)ja varsinkin aamusella siellä sai kävellä lähes autioita hiekkarantaa.Toisaalta korumyyjä kauppasi kokaiinia ja saarikierrokselle olisi päässyt sexiä vastaan, tiukalla mutta ystävällisellä EIllä näistäkin selviää.
        Tuliaisiksi voi tuoda keramiikkaa, riippumattoja, kaikenlaisia koruja, helmiä,nahkavöitä, hyvälaatuisia paitoja, jopa pitkähihaisia löytää n.6 eurolla.Kengät on halpoja, tosin eivät minun jalkaan koot mahtuneet.Porlamarissa Plaza Bolivarin ja sen kadun kulmassa mihin Aqualta tulevat bussit pysähtyy on iso kenkäkauppa,laareittain alesandaaleita.Aukion toisella puolella kulmassa,mistä kävelykatu alkaa on hyvä vaatekauppa, nimee en nyt muista. Shoppailuun muuten suosittelen Juan Griegoa, pienempi paikka samoin tavaroin.Muista vaan että iso osa kaupoista sulkee siestan ajaksi toisin kuin Porlamarissa.Juan Griegosta löytyy myös loistavia rantaravintoloita ja se auringonlasku tuopposen äärellä...


      • Eldondo
        *-*00 kirjoitti:

        Portofino oli hotelli, ihan OK noin kolmen tähden paikaksi.Ruoka vaan pikkasen tökkii,toisaalta pääseehän sieltä muualle syömään.Suosittelen kävelyä Manzanillon kylän läpi rantaan, loistavia kalaravintoloita ja rauhallinen paikka muutenkin ilman turisteja.
        Mielestäni siellä oli ihan turvallista yksinkin oleilla ja liikkua, tosin pimeällä en yksin/kävellen ollut matkassa.Muutenkin liikuin mahdollisimman vähin tavaroin,hameen/shortsien taskuun sen verran rahaa kun tarvitsee ja vesipullo käteen.Aquan ranta on kohtuulisen hiljainen(hinnat nousussa)ja varsinkin aamusella siellä sai kävellä lähes autioita hiekkarantaa.Toisaalta korumyyjä kauppasi kokaiinia ja saarikierrokselle olisi päässyt sexiä vastaan, tiukalla mutta ystävällisellä EIllä näistäkin selviää.
        Tuliaisiksi voi tuoda keramiikkaa, riippumattoja, kaikenlaisia koruja, helmiä,nahkavöitä, hyvälaatuisia paitoja, jopa pitkähihaisia löytää n.6 eurolla.Kengät on halpoja, tosin eivät minun jalkaan koot mahtuneet.Porlamarissa Plaza Bolivarin ja sen kadun kulmassa mihin Aqualta tulevat bussit pysähtyy on iso kenkäkauppa,laareittain alesandaaleita.Aukion toisella puolella kulmassa,mistä kävelykatu alkaa on hyvä vaatekauppa, nimee en nyt muista. Shoppailuun muuten suosittelen Juan Griegoa, pienempi paikka samoin tavaroin.Muista vaan että iso osa kaupoista sulkee siestan ajaksi toisin kuin Porlamarissa.Juan Griegosta löytyy myös loistavia rantaravintoloita ja se auringonlasku tuopposen äärellä...

        Tutustuitko saaren baareihin tai diskoihin? Jos tutustuit niin mitä suosittelet? Entäs hyviä ruokaravintoloita porlamarista?


      • ei kokemuksia
        Eldondo kirjoitti:

        Tutustuitko saaren baareihin tai diskoihin? Jos tutustuit niin mitä suosittelet? Entäs hyviä ruokaravintoloita porlamarista?

        Porlamarissa ei tullut käytyä syömässä ja baarit myöskin jäi paitsioon. Mieluummin hyvässä seurassa rannalla/altaalla/terassilla viinipullon kera!(lyhyt matka nukkumaan...)
        No, ehkä joku muu matkaaja osaa vastata.


    • Heli

      Isla margarita ei ollut kauheasti mun mieleen. Siellä ”meidän” alueella Playa el Aqualla ei ollut mitään tekemistä, ei kunnollisia ravintoloita (ainoa discokin Woody's oli ihan huono --> meluinen, huonoa musiikkia ja aika junnua porukkaa), ei kunnollisia kauppoja, mutta ranta ok (tosin sellainen aika rauhallinen). Vaikka mulla oli määrittelemätön hotelli, pääsin all inclusive -hotelliin. Hotelli oli siisti, mutta ei mikään hieno-hieno. Kämppiksenä oli yksi ruotsalainen keski-ikäinen nainen. Ihan jees tyyppi.

      Viikon aikana aurinkoa pystyi ottamaan vain kolmena päivänä, koska muuten oli pilvistä, tuulista ja sateista. Olisi pitänyt mennä niinä päivinä saaren eteläpuolelle, jossa tuntui paistavan koko ajan aurinko. Ja El Labyrinto Tropical –puisto (kasveja ja eläimiä) oli vähän pettymys, vaikkakin eläimet kivoja.

      Porlamarin (saaren isoin kaupunki) "Kaniinimarkkinoilta" en viitsinyt ostaa mitään. Ihan kuin olisi ollut Tallinnan Mustanmäen torilla ja sellainen kama ei kiinnosta. Porlamarin keskustassa myytävät vaatteet taas ovat liian bling-bling mulle sekä retkun näköisiä. Porlamarissa on kuulemma ihan kivoja discoja, joihin kannattaa mennä. Sambil (viereisessä kaupungissa) oli ihan kiva ostoskeskus, mutta hinnat lähellä Suomen tasoa ja ne vaatteet eivät mahdu mun päälle, kun ne ovat niin pieniä. Samoin kuin en löytänyt sieltä kenkiäkään.

      Sit multa yritettiin siepata laukku kun olin kävelemässä puolen yön aikaan tohon Woody's discoon siellä "meidän" alueella, mutta pistin kampoihin. Seurassani olleelta naiselta saatiin vietyä laukku. Eli käveltiin 400 metrin matkaa (suora tie hotellilta discoon), kun auto pysähtyi jarrut kirskuen viereen ja takapnekilät hyppäsi ulos nuori sälli, joka juoksi mun luo ja yritti repiä mun laukkua. Kundi kuitenkin kaatui ja mä laitoin nyrkit pystyyn valmiina lyömään häntä, jos hän vielä tulee kohden. Kundille tuli avuksi toinen kundi sieltä takapenkiltä, jonka jälkeen lähdin karkuun ja he kävivät tämän tuttavani laukkua repimään, joka ei pärjännyt kundeille. Kun yritin mennä avuksi, kudit juoksivat autoon ja minä mätkäisin autoa laukullani. Tuttavani kaatui riuhtomisen seurauksena. Mitään aseistusta kundeilla ei onneksi ollut ja siksi uskalsinkin vastustella. Luotettiin liikaa siihen, kun oppaat sanoivat, että Playa el Aquassa ei ole mitään erityistä tapahtunut. Enemmän tästä jutusta tuossa Isla Margaritan turvallisuus -ketjussa.

      Plussaa reissussa uinti delfiinien kanssa (retki) sekä Playa el Yaque -ranta, Juangrieco -kaupunki ja Castillo de Santa Rosa (pieni linnoitus La Asuncionissa). Olisin myös halunnut mennä vesiputousretkille, mutta huonoksi onnekseni kadotin Porlamarissa luottokorttini, eli käteisen piti riittää viikon elämiseen. Onneksi sitä ei ole tähän mennessä käytetty ainakaan minun tietääkseni. Toki kuoletin kortin heti kun huomasin katoamisen. En ainakaan huomannut, että kukaan olisi varastanut sitä.Lisäksi jeeppisafariretkeä kehuttiin tuon Angel Falls -retken lisäksi.

      Eli yhteenvetona... Kannattaa käydä erilaisilla retkillä varsinkin, jos on siellä esim. kaksi viikkoa. Tietty riippuu mitä haluaa. Itse en ainakaan jaksa olla tekemättä yhtään mitään. Ja vaikka sanotaan, että Playa el Aquassa on suhteellisen turvallista, niin kannattaa olla varovainen ja ottaa virallinen taksi pimeällä.

      Mulle toi Etelä-Amerikan matkailu saa ehkä vähäksi aikaa riittää. Viime kerralla Brasilian Rio de Janeirossa meidät ryöstettiin veitsellä uhaten. On aika tylsää lomailla koko ajan niin, että joutuu olemaan varovainen. Kaukoidässä on rennompaa.

      • elpu

        Kiva lukea sun omakohtaisia kokemuksia paikasta ja hotellista. Itse olen lähdössä yksin samaan paikkaan ja hotelliin, Golden Paradise. Olen varannut yhden hengen huoneen. Sääli, jos säät todella on siellä noin huonot. Mun oli tarkoitus vaan maata se viikko ja ottaa aurinkoa. Kirjoitit jostain saaren eteläosasta jossa paistoi enemmän. Minkäs niminen paikka? Jospa otan taxin sinne sadepäivinä =) Tuntuiko hotelli kuitenkin turvalliselta ja jaksoitko itse syösä niitä hotellin pöperöitä koko viikon vai ruokailitko välillä muualla? Mites ne hotellin uima-altaat? Luin jostain, että melko pieniä, mutta rantahan tais vieressä olla aikas hyvä?! Olitko vaihtanut suomessa jo bolivareja vai vaihdoitko paikan päällä pimeesti? Kiva jos jaksat vielä vastailla =)


      • Heli
        elpu kirjoitti:

        Kiva lukea sun omakohtaisia kokemuksia paikasta ja hotellista. Itse olen lähdössä yksin samaan paikkaan ja hotelliin, Golden Paradise. Olen varannut yhden hengen huoneen. Sääli, jos säät todella on siellä noin huonot. Mun oli tarkoitus vaan maata se viikko ja ottaa aurinkoa. Kirjoitit jostain saaren eteläosasta jossa paistoi enemmän. Minkäs niminen paikka? Jospa otan taxin sinne sadepäivinä =) Tuntuiko hotelli kuitenkin turvalliselta ja jaksoitko itse syösä niitä hotellin pöperöitä koko viikon vai ruokailitko välillä muualla? Mites ne hotellin uima-altaat? Luin jostain, että melko pieniä, mutta rantahan tais vieressä olla aikas hyvä?! Olitko vaihtanut suomessa jo bolivareja vai vaihdoitko paikan päällä pimeesti? Kiva jos jaksat vielä vastailla =)

        Saattaa olla, että noi säät ovat vain mun huonoa säkää. Edellisellä viikolla siellä oli ollut kauniimpaa ja sateita oli tullut vain öisin. Lämpöä riittää 30. Kiva ranta siellä eteläosassa on Playa El Yaque ja me maksoimme sinne taksista 50000 bolivaria yhteen suuntaan. Se kiva rantaosuus on euurinpiirtein Hotelli El Yaque Paradisen kohdalla.

        Jotelli Golden paradise vaikutti ihan turvalliselta. Kannattaa kuitenkin oittaa turvalokero, jossa säilyttää arvokkaampaa omaisuutta. Hotellin pöperöt olivat syötäviä, mutta eivät mielettömän hyviä. Kävin jollain ostosreissuillani syömässä myös muualla. Hotellissa on kaksi uima-allasta. Toinen ihan pieni ja toinen hiukan suurempi. Ne ovat lähinnä sellaisia kastautumispaikkoja. Ranta on tien toisella puolella ja Ravintola Golden Fishin kohdalla rantatuolit ovat ilmaisia hotellin asiakkaille.

        Vaihdoin Suomessa rahaa 100 euroa, mutta vähempikin olisi alkuun riittänyt. Siellä voi maksaa usein myös dollareilla. Hotelli Golden Paradisessa ja Ravintola Miraguassa (jossa Finnmatkojen "toimisto") voi vaíhtaa rahaa pimeästi ja kurssi on siellä parempi kuin virallisissa paikoissa. Kadulla ei kannata ikinä vaihtaa rahaa, ainoastaan "kiinteissä" paikoissa.


      • perhelomailija
        Heli kirjoitti:

        Saattaa olla, että noi säät ovat vain mun huonoa säkää. Edellisellä viikolla siellä oli ollut kauniimpaa ja sateita oli tullut vain öisin. Lämpöä riittää 30. Kiva ranta siellä eteläosassa on Playa El Yaque ja me maksoimme sinne taksista 50000 bolivaria yhteen suuntaan. Se kiva rantaosuus on euurinpiirtein Hotelli El Yaque Paradisen kohdalla.

        Jotelli Golden paradise vaikutti ihan turvalliselta. Kannattaa kuitenkin oittaa turvalokero, jossa säilyttää arvokkaampaa omaisuutta. Hotellin pöperöt olivat syötäviä, mutta eivät mielettömän hyviä. Kävin jollain ostosreissuillani syömässä myös muualla. Hotellissa on kaksi uima-allasta. Toinen ihan pieni ja toinen hiukan suurempi. Ne ovat lähinnä sellaisia kastautumispaikkoja. Ranta on tien toisella puolella ja Ravintola Golden Fishin kohdalla rantatuolit ovat ilmaisia hotellin asiakkaille.

        Vaihdoin Suomessa rahaa 100 euroa, mutta vähempikin olisi alkuun riittänyt. Siellä voi maksaa usein myös dollareilla. Hotelli Golden Paradisessa ja Ravintola Miraguassa (jossa Finnmatkojen "toimisto") voi vaíhtaa rahaa pimeästi ja kurssi on siellä parempi kuin virallisissa paikoissa. Kadulla ei kannata ikinä vaihtaa rahaa, ainoastaan "kiinteissä" paikoissa.

        Onko kenelläkään kokemusta tai muuten tietoa, millaista on viettää Isla de Margaritalla joulun ja uuden vuoden aikaa? Onko rauhattomampaa kuin muulloin? Me olemme menossa hotelli Portofinoon.


      • mäkin haluaisin
        perhelomailija kirjoitti:

        Onko kenelläkään kokemusta tai muuten tietoa, millaista on viettää Isla de Margaritalla joulun ja uuden vuoden aikaa? Onko rauhattomampaa kuin muulloin? Me olemme menossa hotelli Portofinoon.

        Siellä juhlitaan joulu ja välipäivät uuteenvuoteen asti eli luvassa allasbileitä joka ilta/yö!! Kuohuviiniä kuluu ja pauketta riittää eli jos huone sattuu oleen altaan lähistöllä varaa perheelle korvatulpat!


      • ior
        mäkin haluaisin kirjoitti:

        Siellä juhlitaan joulu ja välipäivät uuteenvuoteen asti eli luvassa allasbileitä joka ilta/yö!! Kuohuviiniä kuluu ja pauketta riittää eli jos huone sattuu oleen altaan lähistöllä varaa perheelle korvatulpat!

        Olin viime joulu ja uusivuosi Isla Margaritalla, ja voin kertoa että meteli on hirvittävä. Eikä sitä meteliä pääse pakoon. Ota korvatulpat ehdottomasti mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe