Gerbiilini puree mitä teen?

gerbiilin omistaja

miten voisin opettaa gerbiililleni ettei hän purisi minua?Gerbiilini ei pure jos se on sylissä mutta jos vaihdan ruokaa tai avaan häkin se on heti valmis puremaan!Mitä tehdä?

22

3351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellu89

      Jotkut gerbiilit saattaa tuntea itsensä uhatuks jos joku tulee sorkkimaan ylhäältä päin, itsesuojelu vaistoo villeiltä gerbiileilt petoja vastaa. Varsinki jos terraario on lattial. Mun entine gerbiili puri yhes vaihees koko ajan ku se ei oikei tykänny ihmisist ja osoitti sil haluavansa takaisin häkkii. Mut mä annoinki sen sitte purra mua ja näykkii kui haluaa mut en reagoinu siihe ollenkaa nii kappas se lopetti sen. Ja lopulta oppi luottamaanki muhun. mut en tiiä ku ei kaikki halua varmaa kiduttaa itseensä tolleen ja en tiiä tehooko muilla gerbiileil.

      • -kyösti

        Varmaa aika tehokas keino mut eikö satu aikalailla :SSS


      • Cimma
        -kyösti kirjoitti:

        Varmaa aika tehokas keino mut eikö satu aikalailla :SSS

        Se sattuu, mutta se on sen väärti. Meilläkin asui musta gerbiilinaaras, joka puri koko ajan, mutta oppi onneksi.


    • voiääli

      jos gerbiili puree, työnnä sitä hieman kauemmaksi mutta ei väkivaltaisesti. mutta muista opettaa gerbiilille että sinun kätesi jakaa vain hellyyttä. miusta osoittaa käsilläsi hellyyttä gerbiilille niin ei se enää pure. mutta anna sen itse tulla haistelemaan kättäsi ja jos se tulee ja puraisee niin taas hieman työnnät vain gerbiiliä kauemmaksi. mutta anna niiden tutustua rauhassa.

    • Puffeli

      Gerbiilini eivät yleensä pure mutta sen jälkeen kun olin lukenut tän, menin huoneeseeni juoksuttaan gerbuja ja toinen niistä puri että verta tuli. Nyt tässä laastari kädessä pohdin asiaa... Minä itse olen huomannut että gerbuillani on suosikkijyviä. Ne ne aina nappaavat ja syövät ekoina. No, annan niille joskus niitä herkkuja niin, että laitan herkun käteen. Sitten ne hakevat sen. On toiminut. Luulen että oma gerbuni puri minua, koska se oli peloissaan. se oli nimittäin silloin sylissäni ja oli juuri ollut pikkusiskoni kädessä.

      • gerbiilimobiilin omistaja

        kiitos vaan vinkeistä ja neuvoista.. mutta jos pidän gerbiiliäni kädessä se puree edelleen ja sormeni on kohta poikki :'(


      • Cimma
        gerbiilimobiilin omistaja kirjoitti:

        kiitos vaan vinkeistä ja neuvoista.. mutta jos pidän gerbiiliäni kädessä se puree edelleen ja sormeni on kohta poikki :'(

        vain pitää sitä. Sä et saa heti päästää sitä pois antamalla sille ruokaa.
        Pidät sen kädessä (vaikka hanskoilla) niin kauan että se lopettaa..

        Muutamia keinoja;
        x pese kädet ennenkuin menet terralle
        x pöyhi terrassa puruja
        x käsittele toista elukkaa


      • Tarvin apua
        Cimma kirjoitti:

        vain pitää sitä. Sä et saa heti päästää sitä pois antamalla sille ruokaa.
        Pidät sen kädessä (vaikka hanskoilla) niin kauan että se lopettaa..

        Muutamia keinoja;
        x pese kädet ennenkuin menet terralle
        x pöyhi terrassa puruja
        x käsittele toista elukkaa

        Mulla on kaks gerbua. Kummatki poikia. Olen ottanu toisen (ruskean mongoliangerbun) käteen. Kun silittelen sitä tai annan sen kävellä kädellani se alkaa näykkimään, näykkinyt jo ainakin sata kertaa. Ensimmäinen kerta kun se puri, tuli haava. Ei kovin syvä mutta kipeä. Olen siitä lähtien pitänyt hanskoja kädessä, että se ei purisi, mutta nyt ne hanskat on jo rikki. :D Voisiko joku kertoa mitä teen gerbulle tai mitä pitää tehdä että se ei enää purisi??? Olen uittanut käsiäni purussa, että ne ei haisisi minulle vaan niille. APUA! Vastatkaa pian!


    • gerpsufani97

      no siis .. ensinnäkin MOI mun nimi on kaarina ja oon ihan älytön gerbsu-fani

      • joku vaa...

        Minunkin gerbiilini puree minua en tiedä mikä siinä on syynä voisko joku pliis autta? vastatkaa pian.


    • tyu5678umnyu765rvhtr

      Gerbiiliä ei saa missään nimessä mennä lyömään tai läpsimään naamaan/kuonoon, taikka sitten jättää ilman ruokaa!

      Pitää olla kyllä melkoinen idiootti, nimittäin gerbiili ei sinua ymmärrä, miksi jätät sen ilman ruokaa.. Eti se ruuvi sieltä maasta, kun luulen sen tippuvan sinulta.

    • kerbu

      Mulla on kolme kerbiiliä emo ja kaks poikasta muuten ihan normaaleja mut käsittelyssä jos ne tahtoo pois ja ennen kun ehin päästää ne niin puree ja jos teillä on tämmöinen ongelma niin lertokaa ihmees osaako joku neuvoo et mitä teen?

    • gerbiili-ihminen

      Niinku tossa aikasemmin jo sanottiinki; gerbiilit puree, kun ne tuntee itsensä uhatuks.

      Jos gerbiili on uusi, eli se on vasta muuttanut kotiin, niin se saattaa purra omistajaa. Se on yleistä ja "uudet" gerbiilit tekevät sitä lähes aina. Ne haluavat "maistaa'. Se ei ole vaarallista, mutta sattuu hieman. (:

    • sormetArvilla

      Ihmisissä on idiootteja, samoin eläimissä, gerbiileissäkin. Yksi nykyisistä gerbiileistäni tulee luo, ja vapaaehtoisesti käteen, tajuaa pääsevänsä juoksemaan ja saavansa ruokaa käden kautta. Toinen hyökkää hampaineen kimppuun heti, kun vain käden terraansa laittaa. Idiootti-gerbu. Putsasin juuri terransa ja gerbun ulosotto juoksemaan ja siivous vaati 5 syvää puremaa, vaikka kaikki yritettiin, eläimen ehdoilla. Viime viikolla puri ko. gerbiili kolmasti tytärtäni, yllättäin ja äkkiarvaamatta. Kyseinen gerbu ei ole tottunut käsittelyyn, pelkää kaikkea ja kaikkia, aina vain. Puree syvälle, luuhun asti, jää roikkumaan pitkäksi ajaksi ihmisen sormeen, lihaan, kun vain tilaisuuden saa. 3,5 v tuota nyt katseltu. Tänään tilasin ajan lopetukseen ko. gerbiililille. Itsekästä ihmiseltä pitää lemmikkejä, hyväksyä vain ne älykkäimmät, mutta toisaalta: valikointi vie aina lajia eteempäin. Lajia kuin lajia. Ja vihainen, pureva gerbumme elänyt sentään jo 3,5 v hyvää elämää.

      Ei tule ikävä kyseistä purijaa.

    • Nepa5678

      Mitä teen kun gerbiileistä toinen puree aina mooonta kertaa, jos yritän kokeilla ottaa sitä kädelle, gerbut on nyt ollyt meillä n. Kolme vk ja ei vaan, ne vaan puree. Se ei sinäänsä satu, mutta ne pistää hampaan kuitenkin heti😔 olisiko jotain apuja?

    • Help

      Siis APUA mitä teem gerbut on ollu mulla jo 2kuukautta ja niistä toinen sen kuin vain pureskelee tuntuu et oon kokeillut jo kaikkea ja tuntuu ettei mikään auta olisko kellään ideoita 😥🙏🏻

      • Gerbutin

        Sun kannattaa ns aloittaa puhtaalta pöydältä. Ensiksi sun pitää pistää käsi terraan ja odottaa että gerbu tulee haistelemaan. Jos gerbu puree työnnä sitä hellästi taaksepäin, ei väkivallalla. Sitten kun gerbu on haistellut kättäsi purematta, niin anna sille herkku. Ja kokeile noin päivittäin.


      • Anonyymi
        Gerbutin kirjoitti:

        Sun kannattaa ns aloittaa puhtaalta pöydältä. Ensiksi sun pitää pistää käsi terraan ja odottaa että gerbu tulee haistelemaan. Jos gerbu puree työnnä sitä hellästi taaksepäin, ei väkivallalla. Sitten kun gerbu on haistellut kättäsi purematta, niin anna sille herkku. Ja kokeile noin päivittäin.

        Mitä teen? Gerbiilini puri kun siirsin sen yhtä mökkiä kun oli vesipullon tiellä, niin otin sen mökin pois ja nuorempi gerbiilini oli heti hyökkäämässä ja puri että verta tuli. Mulla oli aikaisemmin luottamus ongelmia sen nuoremman kanssa ja se ei enää pure mutta aina kun siirrän jotain mökkiä niin se tulee puree


    • Anonyymi

      Mullakin on gerbiilejä ja se yksi ei yleensä pure mutta joskus se vain alkaa näykkiä peukaloani vaikka se ei tuoksuisi ruolta ei se niinku satu tai ei oo kertaakaan tullu verta mutta sen hampaat tuntuu silti terävältä ja joskus pelottaa että se purisi vielä kovempaa gerbiilit on ollut meillä kohta 2 viikkoa ja ne on minun ensimmäiset joten en oikein tiedä mitä tehdä!!
      Auttakaa mua

    • Anonyymi

      Kun gerbiili puree älä missään nimessä laita sitä takaisin terraan koska silloin se oppii että pääsee heti takaisin kun puree. Kun se puree anna sille "rangaistus" esim ota se ns gerbiilin terveyden tarkastus asentoon ja katso vaikka hampaita ja koska siitä gerbiili ei tykkää se oppii ettei pure koska ei pidä siitä että vaikkapa hampaita katsotaan.

    • Anonyymi

      Ja gerbiilini ei enää pure

    • Anonyymi

      Olen myös kouluttanut gerbiilini heti siitä alkaen ku tuli ja oli luovutus ikäisiä ettei saa purra tai edes näykkiä ja gerbiilit oppii todella nopeasti. Itselläni ei ollut aikaisemmin gerbiileitä ollut mutta siinä oppii kun touhua niiden kanssa. Nykyään voin luottaa että vaikka mitä tekisin niin minua ne ei ainakaan pure koska tunnistaa omistajansa hajusta ja vietän aikaa gerbiilieni kanssa paljon esim. Kun istun sohvalla otan ne sohvalle kanssani ja annan niiden juoksennella ympäri sohvaa ja vartaloani. Ja kun moni ihminen ja lapset ja aikuiset on niiden kanssa ne tottuu ihmisiin oppii luottamaan ellei niillä ole traumoja ihmisten vääränlaisesta käsittelystä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe