Mitä mieltä olet Pirkka-nimestä? Tuleeko siitä mieleen vain plussapisteet vai voisitko antaa lapselle nimen Pirkka?
Itse tunnen yhden aikuisen Pirkan, eikä minulle tule nimestä K-kauppa mieleen.
Pirkka
10
1585
Vastaukset
- ja Petelius
Pirkka-Pekka Petelius tuosta aina tulee mieleen. Pirkka on mielestäni hyvin neitimäinen nimi. Vaatii ihmiseltä aika paljon luonnetta, että pystyy kantamaan tuota nimeä. En antaisi omalle lapselle nimeksi.
- *P*P*P*
Pirkka on aina ollut liian Pirkkomainen ollakseen hyvä pojan nimi. Pirkka-Pekka taas henkilöityy täysin Peteliukseen eikä hän olisi oma itsensä pelkkänä Pirkkana.
Pekka on mahtava pojan nimi! - oma mielipide
Miten voit sanoa, että vaatii luonnetta kantaa tuollainen nimi?
Nimi on sinun mielestäsi neitimäinen,
mutta minusta ei!
Pirkka on vanha nimi, eikä yhtään sen hullumpi kuin joku Aaro tai Einokaan!
Miten kukaan voi edeltä käsin ennustaa, että joku tietty nimi on se,
jota tullaan koulussa kiusaamaan?
Ei lapset omaksu nimeä outona tai neitimäisenäm,
elleivät kuule aikuisten sitä ihmettevän. - ja Petelius
oma mielipide kirjoitti:
Miten voit sanoa, että vaatii luonnetta kantaa tuollainen nimi?
Nimi on sinun mielestäsi neitimäinen,
mutta minusta ei!
Pirkka on vanha nimi, eikä yhtään sen hullumpi kuin joku Aaro tai Einokaan!
Miten kukaan voi edeltä käsin ennustaa, että joku tietty nimi on se,
jota tullaan koulussa kiusaamaan?
Ei lapset omaksu nimeä outona tai neitimäisenäm,
elleivät kuule aikuisten sitä ihmettevän.Voin sanoa noin oikein helposti. Sinä saat pitää mielipiteesi ja varmaan sallit, että minulla taas on ihan oma mielipiteeni asiasta. Pirkasta tulee minulle tietty mielikuva hintelästä, neitimäisestä, punatukkaisesta ja pisamanaamaisesta pojasta eikä nimi sovi mielestäni ollenkaan esimerkiksi äijämäisellä ulkonäöllä varustetulle raksamiehelle. Tästä syystä vaatii mielestäni luonnetta, että pystyy kantamaan tuollaisen nimen, varsinkin jos ei ulkoisesti ole neitimäinen.
Enkä minä väittänyt missään kohtaa, että lasta tultaisiin tuosta nimestä koulussa kiusaamaan. Mitä noihin muihin mainitsemiisi nimiin tulee, niin Aaro on oikein hyvä nimi. Eino ei. - puhutaan asiallisesti.
ja Petelius kirjoitti:
Voin sanoa noin oikein helposti. Sinä saat pitää mielipiteesi ja varmaan sallit, että minulla taas on ihan oma mielipiteeni asiasta. Pirkasta tulee minulle tietty mielikuva hintelästä, neitimäisestä, punatukkaisesta ja pisamanaamaisesta pojasta eikä nimi sovi mielestäni ollenkaan esimerkiksi äijämäisellä ulkonäöllä varustetulle raksamiehelle. Tästä syystä vaatii mielestäni luonnetta, että pystyy kantamaan tuollaisen nimen, varsinkin jos ei ulkoisesti ole neitimäinen.
Enkä minä väittänyt missään kohtaa, että lasta tultaisiin tuosta nimestä koulussa kiusaamaan. Mitä noihin muihin mainitsemiisi nimiin tulee, niin Aaro on oikein hyvä nimi. Eino ei.Kyllä se vaan on niin,
että kun lasta pienenestä vauvasta lähtien kutsutaan jollakin nimellä
- olkoon se nimi mikä tahansa -
niin se ihminen kasvaa "nimensä mukaiseksi".
Tarkoitan tällä sitä, että esim. tämä Pirkka-nimi tuntuu sinusta NYT neitimäiseltä, kun et osaa kohdistaa sitä kehenkään muuhun kuin Peteliukseen.
Niin jos esim. lapsenlapsesi tulisi olemaan Pirkka, sinä tottuisit nimeen, ja nimi alkaisi vaikuttaa mukavalta, ja täysin sopivalta juuri hänelle.
Näin on käynyt monelle, ja joku nimi on alkanut siten vaikuttaa ihan siedettävälle, jopa hyvälle, vaikka on joskus ollut epämieluisa.
Näinhän me näitä mielikuvia juuri saamme.
Varsinkin harvinaisemmat nimet henkilöityvät jonkun tietyn sennimisen mukaan,
kunnes vastaan tulee nimen "uusi käyttäjä",
joku uusi tuttavuus:) - ja Petelius
puhutaan asiallisesti. kirjoitti:
Kyllä se vaan on niin,
että kun lasta pienenestä vauvasta lähtien kutsutaan jollakin nimellä
- olkoon se nimi mikä tahansa -
niin se ihminen kasvaa "nimensä mukaiseksi".
Tarkoitan tällä sitä, että esim. tämä Pirkka-nimi tuntuu sinusta NYT neitimäiseltä, kun et osaa kohdistaa sitä kehenkään muuhun kuin Peteliukseen.
Niin jos esim. lapsenlapsesi tulisi olemaan Pirkka, sinä tottuisit nimeen, ja nimi alkaisi vaikuttaa mukavalta, ja täysin sopivalta juuri hänelle.
Näin on käynyt monelle, ja joku nimi on alkanut siten vaikuttaa ihan siedettävälle, jopa hyvälle, vaikka on joskus ollut epämieluisa.
Näinhän me näitä mielikuvia juuri saamme.
Varsinkin harvinaisemmat nimet henkilöityvät jonkun tietyn sennimisen mukaan,
kunnes vastaan tulee nimen "uusi käyttäjä",
joku uusi tuttavuus:)Se on ihan sama mitä nimestä ja ihmisestä mahdollisesti voi tulla. Kun kysytään mielipidettä nimestä NYT, niin kerrotaan mielipide NYT. Kiitos, että kävit neuvomaan silti.
- Jilla
Minusta ihan kelpo nimi. Ei tule mieleen K-kauppa tms. Tiedän yhden aikuisen (nuoren) Pirkan.
- Larva.
Tulee mieleen tuotemerkki ja plussapisteet, mutta myös Pirkka-Pekka Petelius. Pirkka-Pekka yhdistelmänä on aika hauska, sopii koomikolle kuin nenä päähän.
Jos joskus lisääntyisin, niin eipä olisi Pirkka-nimi nimiehdokaslistan kärkipäässä kun toukalle nimeä miettisin. - Oriveden sanomiset
Ei pidä unohtaa yhtä maamme elinvoimaisimmista maakunnista, Pirkanmaata.
- tzikiitta
jos mulle va veljelleni olisi annettu se nimi jonka nimipäivä on omana syntymäpäivänä, minä olisin sirkka ja hän pirkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 39620
- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446