Pirkka

Mielipidekysely

Mitä mieltä olet Pirkka-nimestä? Tuleeko siitä mieleen vain plussapisteet vai voisitko antaa lapselle nimen Pirkka?

Itse tunnen yhden aikuisen Pirkan, eikä minulle tule nimestä K-kauppa mieleen.

10

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja Petelius

      Pirkka-Pekka Petelius tuosta aina tulee mieleen. Pirkka on mielestäni hyvin neitimäinen nimi. Vaatii ihmiseltä aika paljon luonnetta, että pystyy kantamaan tuota nimeä. En antaisi omalle lapselle nimeksi.

      • *P*P*P*

        Pirkka on aina ollut liian Pirkkomainen ollakseen hyvä pojan nimi. Pirkka-Pekka taas henkilöityy täysin Peteliukseen eikä hän olisi oma itsensä pelkkänä Pirkkana.
        Pekka on mahtava pojan nimi!


      • oma mielipide

        Miten voit sanoa, että vaatii luonnetta kantaa tuollainen nimi?

        Nimi on sinun mielestäsi neitimäinen,
        mutta minusta ei!

        Pirkka on vanha nimi, eikä yhtään sen hullumpi kuin joku Aaro tai Einokaan!

        Miten kukaan voi edeltä käsin ennustaa, että joku tietty nimi on se,
        jota tullaan koulussa kiusaamaan?
        Ei lapset omaksu nimeä outona tai neitimäisenäm,
        elleivät kuule aikuisten sitä ihmettevän.


      • ja Petelius
        oma mielipide kirjoitti:

        Miten voit sanoa, että vaatii luonnetta kantaa tuollainen nimi?

        Nimi on sinun mielestäsi neitimäinen,
        mutta minusta ei!

        Pirkka on vanha nimi, eikä yhtään sen hullumpi kuin joku Aaro tai Einokaan!

        Miten kukaan voi edeltä käsin ennustaa, että joku tietty nimi on se,
        jota tullaan koulussa kiusaamaan?
        Ei lapset omaksu nimeä outona tai neitimäisenäm,
        elleivät kuule aikuisten sitä ihmettevän.

        Voin sanoa noin oikein helposti. Sinä saat pitää mielipiteesi ja varmaan sallit, että minulla taas on ihan oma mielipiteeni asiasta. Pirkasta tulee minulle tietty mielikuva hintelästä, neitimäisestä, punatukkaisesta ja pisamanaamaisesta pojasta eikä nimi sovi mielestäni ollenkaan esimerkiksi äijämäisellä ulkonäöllä varustetulle raksamiehelle. Tästä syystä vaatii mielestäni luonnetta, että pystyy kantamaan tuollaisen nimen, varsinkin jos ei ulkoisesti ole neitimäinen.

        Enkä minä väittänyt missään kohtaa, että lasta tultaisiin tuosta nimestä koulussa kiusaamaan. Mitä noihin muihin mainitsemiisi nimiin tulee, niin Aaro on oikein hyvä nimi. Eino ei.


      • puhutaan asiallisesti.
        ja Petelius kirjoitti:

        Voin sanoa noin oikein helposti. Sinä saat pitää mielipiteesi ja varmaan sallit, että minulla taas on ihan oma mielipiteeni asiasta. Pirkasta tulee minulle tietty mielikuva hintelästä, neitimäisestä, punatukkaisesta ja pisamanaamaisesta pojasta eikä nimi sovi mielestäni ollenkaan esimerkiksi äijämäisellä ulkonäöllä varustetulle raksamiehelle. Tästä syystä vaatii mielestäni luonnetta, että pystyy kantamaan tuollaisen nimen, varsinkin jos ei ulkoisesti ole neitimäinen.

        Enkä minä väittänyt missään kohtaa, että lasta tultaisiin tuosta nimestä koulussa kiusaamaan. Mitä noihin muihin mainitsemiisi nimiin tulee, niin Aaro on oikein hyvä nimi. Eino ei.

        Kyllä se vaan on niin,
        että kun lasta pienenestä vauvasta lähtien kutsutaan jollakin nimellä
        - olkoon se nimi mikä tahansa -
        niin se ihminen kasvaa "nimensä mukaiseksi".

        Tarkoitan tällä sitä, että esim. tämä Pirkka-nimi tuntuu sinusta NYT neitimäiseltä, kun et osaa kohdistaa sitä kehenkään muuhun kuin Peteliukseen.
        Niin jos esim. lapsenlapsesi tulisi olemaan Pirkka, sinä tottuisit nimeen, ja nimi alkaisi vaikuttaa mukavalta, ja täysin sopivalta juuri hänelle.

        Näin on käynyt monelle, ja joku nimi on alkanut siten vaikuttaa ihan siedettävälle, jopa hyvälle, vaikka on joskus ollut epämieluisa.

        Näinhän me näitä mielikuvia juuri saamme.
        Varsinkin harvinaisemmat nimet henkilöityvät jonkun tietyn sennimisen mukaan,
        kunnes vastaan tulee nimen "uusi käyttäjä",
        joku uusi tuttavuus:)


      • ja Petelius
        puhutaan asiallisesti. kirjoitti:

        Kyllä se vaan on niin,
        että kun lasta pienenestä vauvasta lähtien kutsutaan jollakin nimellä
        - olkoon se nimi mikä tahansa -
        niin se ihminen kasvaa "nimensä mukaiseksi".

        Tarkoitan tällä sitä, että esim. tämä Pirkka-nimi tuntuu sinusta NYT neitimäiseltä, kun et osaa kohdistaa sitä kehenkään muuhun kuin Peteliukseen.
        Niin jos esim. lapsenlapsesi tulisi olemaan Pirkka, sinä tottuisit nimeen, ja nimi alkaisi vaikuttaa mukavalta, ja täysin sopivalta juuri hänelle.

        Näin on käynyt monelle, ja joku nimi on alkanut siten vaikuttaa ihan siedettävälle, jopa hyvälle, vaikka on joskus ollut epämieluisa.

        Näinhän me näitä mielikuvia juuri saamme.
        Varsinkin harvinaisemmat nimet henkilöityvät jonkun tietyn sennimisen mukaan,
        kunnes vastaan tulee nimen "uusi käyttäjä",
        joku uusi tuttavuus:)

        Se on ihan sama mitä nimestä ja ihmisestä mahdollisesti voi tulla. Kun kysytään mielipidettä nimestä NYT, niin kerrotaan mielipide NYT. Kiitos, että kävit neuvomaan silti.


    • Jilla

      Minusta ihan kelpo nimi. Ei tule mieleen K-kauppa tms. Tiedän yhden aikuisen (nuoren) Pirkan.

    • Larva.

      Tulee mieleen tuotemerkki ja plussapisteet, mutta myös Pirkka-Pekka Petelius. Pirkka-Pekka yhdistelmänä on aika hauska, sopii koomikolle kuin nenä päähän.

      Jos joskus lisääntyisin, niin eipä olisi Pirkka-nimi nimiehdokaslistan kärkipäässä kun toukalle nimeä miettisin.

    • Oriveden sanomiset

      Ei pidä unohtaa yhtä maamme elinvoimaisimmista maakunnista, Pirkanmaata.

    • tzikiitta

      jos mulle va veljelleni olisi annettu se nimi jonka nimipäivä on omana syntymäpäivänä, minä olisin sirkka ja hän pirkka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      620
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe