Onko huoneessani joku?

karin

Lueskelin tätä palstaa täällä ihan muuten vaan, ja yhtäkkiä mieleeni tuli jotain.

Mietin tossa kun kerroitte kokemuksistanne että mulle ei oo sattunut ikinä mitään. Sitten ajattelin, että olisin mielestäni valmis hyvinkin johonkin....jonka jälkeen ajattelin, että ehkä en kuitenkaan ole, ehkä en vaan itse tajua kypsymättömyyttäni.

Sitten muistin jotain. Mulle on tapahtunut sama asia lukemattomia kertoja.

Nukun. Alan nähdä unta, jossa joku on huoneessani. Nousen puoli-istumaan tai vastaavaa, siis fyysinenkin ruumiini nousee. Sitten se feidautuu, eli mitä enemmän olen hereillä, sen vähemmän se hahmo on siinä. Ja lopulta kun olen ihan hereillä niin hahmoa ei ole. En ainakaan muista, että noita tapahtumia edeltäis joku erityinen uni, muutakuin että se hahmo on läsnä.

Onko tuo vaan uneskelua? Vai yrittääkö joku saada yhteyden? Jos, niin mikähän? Usein mua pelottaa vähän, siitäkö se johtuu että hahmo menee pois? Miten voisin päästä eteenpäin?

11

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pollux

      En osaa vastata sinulle onko huoneessasi joku vai ei, mutta itselläni on myös aiheeseen liittyviä kokemuksia jotka varjostivat nuoruuttani.

      N. 13-vuotiaasta kahden vuoden ajan minulla oli suuria vaikeuksia saada nukuttua omassa huoneessani. Päästyäni makuulle sänkyyni tuli minulle jatkuvasti ahdistava ja pelottava tunne, ikäänkuin joku olisi ollut huoneessani. Usein nukuin kasvot seinään päin enkä uskaltanut kääntyä, koska pelkäsin näkeväni jotain selittämättömissä olevaa. Ei minulla tällaisia kokemuksia missään muualla ollut, vain omassa huoneessani. Monta kertaa meninkin nukkumaan olohuoneen sohvalle, joskus jopa vanhempieni huoneeseen mikä oli tosi noloa. Monesti vanhempani ihmettelivätkin aamulla miksi nukuin olohuoneessa mutta ikinä en kehdannut kertoa todellista syytä.

      Erään kerran istuin omassa huoneessani lukemassa ruotsin kokeeseen, kun äkkiä minut valtasi paniikkikohtausta muistuttava tila (en kärsi paniikkihäiriöistä); pelkäsin kuolevani tai menettäväni itseni hallinnan ja tunsin etten saisi henkeä. Menin nopeasti olohuoneeseen ja rauhoittelin itseäni, hetken aikaa oli suhteellisen epätodellinen olo enkä voinut käsittää mitä oli tapahtunut. Enkä voi kyllä vieläkään. Yhteensä kolme kertaa olen kokenut huoneessani vastaavan, missään muualla en koskaan. Onneksi nämä tuntemukset katosivat sen myötä kun aloin seurustella ja tutustua nuorten yöelämään.

      Talossamme on tapahtunut muitakin outoja juttuja. Esimerkkinä tästä tapahtuma vuodelta -85, äitini kertoma.

      "Isoisäni oli kuollut kesällä ja seuraavana jouluna äidinäitini ja äidin sisko olivat meillä kylässä. Nämä kaksi ja äitini istuivat talomme toisessa päässä, minun huoneestani seuraavassa. Naiset juttelivat isoisästäni ja mummoni sanoi: "Kyllä se paapankin henki varmasti on täälä meidän läsnä". Samalla hetkellä oli huoneen ovelta kuulunut kaksi selkeää ja terävää koputusta, jonka kaikki huoneessaolijat olivat kuulleet. Tätini ryntäsi heti ovelle mutta sen takana ei ollut ketään ja me muut olimme istuneet koko ajan talon toisessa päässä olevassa olohuoneessa eikä kukaan ollut käynyt ovella."

      Eräästä tapauksesta, ns. varjomiehestä olen kertonut aikaisemmassa kirjoituksessani (sama nimimerkki), muistaakseni sen yläotsikko oli 'Yhtenä iltana..' tai jotain muuta vastaavaa. Samaisessa tekstissä kerron myös talomme/tonttimme historiasta, joka on ihan mielenkiintoinen.

      Edellä mainitsemani kokemukset olivat todella pelottavia ja sijoittuivan ainoastaan omaan huoneeseeni. Olen onnellinen ettei kohdalleni ole enää vanhemmalla iällä tullut vastaavia kokemuksia, vaikka minulla on aina ollut ja on edelleen kuudes aisti, kuten äitini minulle tapaa sanoa. Epäilijöille vakuutan että joka sana jonka olen kirjoittanut on totta. Enkä myöskään ole sekaisin, vaikka joku lukija nyt saattaakin olla sitä mieltä.

      Toivottavasti joku osaa vastata kysymykseesi, Karin. Koitahan jaksella ja oikein hyvää kesän jatkoa sinulle ja kaikille muillekin!

      • Jack

        Jos ne kuolleet vielä hiippailee talossa, niin ei ne kuitenkaan sen vaarallisempia ole kuolleina kuin elävinäkään. Eihän kukaan pelkää omaa isoisäänsä elävänä, niin miksi sitten kuolleena?


      • Pollux
        Jack kirjoitti:

        Jos ne kuolleet vielä hiippailee talossa, niin ei ne kuitenkaan sen vaarallisempia ole kuolleina kuin elävinäkään. Eihän kukaan pelkää omaa isoisäänsä elävänä, niin miksi sitten kuolleena?

        ..mutta harva meistä varmaan osaisi suhtautua tyynesti kohdatessaan jotain mikä niin sanotusti ei käy järkeen. Tai tiedä häntä, mutta itse en ainakaan haluaisi kohdata mitään pöyröötä =)

        Ja sitäpaitsi, jos oletetaan että isoisäni henki jossain pörräsi niin se on mummolassani eli n. 35km kodistani. Siellä useampi henkilö väittää nähneensä kyseisen henkilön tämän kuoleman jälkeen. Äitini mukaan myös allekirjoittanut 5-vuotiaana vaikka en itse kyseisestä tapahatumasta mitään muistakaan.
        Mutta eipä ole mummon kuoleman jälkeen enää isoisäänikään näkynyt.


      • maria

        he haluavat vain suojella meitä ja ovat meidän apunamme täällä maan päällä. Kuten mekin sitten aikanaan joudumme olemaan, joillekin fyysisille ihmisille, kun aika jättää, kuten sanotaan. Ihmisille vain yleensä tulee tuollaisia pelkotiloja jolleivät he tiedä mistä on kysymys. No sehän on normaalia joten ottakaa se siltä kantilta seuraavilla kerroilla. Ihmisen fysiikka on vain sen verran kummallinen, kun se pelkää sille tulee ahdistava olo ja tuntuu ettei henki kulje tai muuta vastaavaa. Koittakaa sopeutua vain siihen tosiasiaan että emme todellakaan ole täällä yksin.


      • maria
        Pollux kirjoitti:

        ..mutta harva meistä varmaan osaisi suhtautua tyynesti kohdatessaan jotain mikä niin sanotusti ei käy järkeen. Tai tiedä häntä, mutta itse en ainakaan haluaisi kohdata mitään pöyröötä =)

        Ja sitäpaitsi, jos oletetaan että isoisäni henki jossain pörräsi niin se on mummolassani eli n. 35km kodistani. Siellä useampi henkilö väittää nähneensä kyseisen henkilön tämän kuoleman jälkeen. Äitini mukaan myös allekirjoittanut 5-vuotiaana vaikka en itse kyseisestä tapahatumasta mitään muistakaan.
        Mutta eipä ole mummon kuoleman jälkeen enää isoisäänikään näkynyt.

        sylissäsi, etkä sitä tietäisi. Että hän pääsee nyt ihan minne vain tahtonee mennä. Ja oleskelee kyllä omiensa parissa varmasti enimmäkseen jos vanhat merkit paikkaansa pitää. Taitaa kumminkin viihtyä isoäitisi kanssa enimmän aikaa. Ja jos tulee teille niin minkäs sinä siihen mahdat. Kun et kerta voi häntä nähdä etkä kuulla. :)
        Totuus nyt kuitenkin on se että henkimaailma on tässä ja nyt.


      • veke
        maria kirjoitti:

        he haluavat vain suojella meitä ja ovat meidän apunamme täällä maan päällä. Kuten mekin sitten aikanaan joudumme olemaan, joillekin fyysisille ihmisille, kun aika jättää, kuten sanotaan. Ihmisille vain yleensä tulee tuollaisia pelkotiloja jolleivät he tiedä mistä on kysymys. No sehän on normaalia joten ottakaa se siltä kantilta seuraavilla kerroilla. Ihmisen fysiikka on vain sen verran kummallinen, kun se pelkää sille tulee ahdistava olo ja tuntuu ettei henki kulje tai muuta vastaavaa. Koittakaa sopeutua vain siihen tosiasiaan että emme todellakaan ole täällä yksin.

        alussa ne vievät vaivihkaa kaikki vessapaperit huusista. sitten ne alkavat vainoamaan kahvinkeitintä. lopuksi ne jahottavat talon kokonaan ja tekevät siitä juhannuskokon.
        henkien kanssa ei kannata velmuilla.


      • karin
        maria kirjoitti:

        he haluavat vain suojella meitä ja ovat meidän apunamme täällä maan päällä. Kuten mekin sitten aikanaan joudumme olemaan, joillekin fyysisille ihmisille, kun aika jättää, kuten sanotaan. Ihmisille vain yleensä tulee tuollaisia pelkotiloja jolleivät he tiedä mistä on kysymys. No sehän on normaalia joten ottakaa se siltä kantilta seuraavilla kerroilla. Ihmisen fysiikka on vain sen verran kummallinen, kun se pelkää sille tulee ahdistava olo ja tuntuu ettei henki kulje tai muuta vastaavaa. Koittakaa sopeutua vain siihen tosiasiaan että emme todellakaan ole täällä yksin.

        ...minä en suinkaan pelännyt, tai ainakin yritin olla pelkäämättä niin paljon kuin mitä biologialtani pystyin. Haluaisin vaan tietää.....


      • salainenen

        mullakin oli ennen omassa huoneessa sellanen tunne että jos käännään pään ja katson oveen päin niin siinä seisoo joku. ja sitten joskus yllättäen on tullut samanlainen kohtaus kuin sulle että on tullut kova hiki ja oon juossu vanhempien makuu huoneeseen. mutta mitään ihmeellistä ei oo meidän talossa mun tietääkseni ennen tapahtunu...tai ehkei mulle vaan oo kerrottu.


    • Rhea of Cöos

      Aika isolla osalla ihmisiä on varmasti samanmoisia kokemuksia. Äitini väittää nähneensä pienenä tyttönä enkelin, joka seisoi hänen huoneensa ovella. Isäni kerran kännissä tunnusti minulle, että välillä hän herää keskellä yötä siihen, että hänen selkänsä takana seisoo joku, eikä hän uskalla kääntyä siihen suuntaan katsoakseen. Itselleni on tuota myös tapahtunut.

      Monasti tällaisiin tapauksiin liittyy joku tunnetila. Joinain kertoina (kuten entisessä asunnossani) se oli lähinnä pakokauhun sekainen olo, kun taas joskus olen haistanut edesmenneen isoäitini käyttämän hajuveden huoneessani tuntiessani etten ole yksin.

      Joissain posteissa sanottiin, ettei henkimaailmaa kannata pelätä. Olen tästä periaatteessa samaa mieltä. Ole rohkea, mutta älä tyhmänrohkea!

      --Rhea of Cöos

      • maria

        ole yksin. Aina henkimaailma kulkee kanssamme ja seuraa tekemisiämme. Voi kunpa kaikki ihmiset oppisivat tämän asian tietämään niin varmasti maailma muuttuisi paremmaksi paikaksi elää.


    • koira edessä

      mun takana on joku

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe