Sairaalassa maanneita?

002836

Elikkä löytyykös kokemuksia sairaalassa makaamisesta? Miksi jouduitte ja kauan olitte? Miten homma päättyi? Itse olen nyt 11 päivää makoillu sairaalassa. Istua ei saa ollenkaan, vessassa ja pesulla oon saanu käydä mutta muuten vaan makuulla.. 4.12 oli vuotoa ja sit todettiinki kohdunkaula erittäin kypsäksi ja kohdunsuu oli sormelle auki. Nyt ku viimeks katottiin niin levossa oli kohdunkaulaa jopa 3cm suljettuna, mutta ponnistukseen liittyen avautuminen oli selkeesti nähtävissä.. raskausviikkoja nyt 30 4. Kovasti kiinnostais tietää vastaavista kokemuksista. Kuinka kauan vaavi vois vielä masussa pysyä..?

7

2722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen -75

      Minä makasin 23 raskausviikoilta asti sairaalassa vauvan tuloon eli 37 5 asti. Syynä raskausmyrkytys. Välillä pääsin käymään muutamaksi tunniksi kotia mut aina takasin sairaalaan tulin. Kyseessä esikoinen. Synnytys käynnistettiin tuolloin 37 5 joka päättyi hätäsektioon vauvan sydänäänten loppumisen vuoksi. Saimme pienen keskostytön 2240g ja 44cm. Nyt jo reilu 5v ja tosi vilkas!!

    • aikoinani

      aika kauan. Olin liki puolivuotta sairaalassa esikoista odottaessa. Menin alku talvella ja pääsin pois toukokuun alussa pojan kanssa. Tämä raskaus oli -89-90. Minulla oli supistuksia joihin ei lääkkeet tarpeeksi tehonneet. Poika syntyi 35 viikolla. Onneksi siellä oli myös toinen pitkä aikainen odottaja johon ystävystyin. Saimme hyvää palvelua ja jopa vesisängyt kun olimme olleet jonkin aikaa. Tuntu että laitostui nopeasti. Kun menin sisään niin oli kylmä jo ja topattu takki. Taas kun pois pääsin niin oli 22 asteen helle ja minä kävelin toppatakissa ulos kun en muistanut mitä vaatteita oli ollut mukanani ja ne säilöttiin sairaalan vaatevarastossa:)

      1993 odotin toista lastani ja häneltä makasin noin 3kk ja hänkin syntyi rv35. 1996 odotin kolmatta ja häneltä en maannut kuin 2x1kk ja neitikin syntyi rv35.

      Minulla on kaksi kohtua, joten on ahtaat tilat vauvoilla masussa pötköttää kun vielä on ollut todellakin isokokoisia viikkoihin nähden. Eka oli 3500kg, toinen 2850kg ja kolmas 2960kg. Keskimmäinen joutui happikaappiin ja kärsi hapenvajauksesta kun keuhkot ei ollut kypsät viellä.

    • makasin

      4 viikkoa ennenkuin pojat syntyi! Elikkä sisälle jouduin supistuksien takia ja sectio tehtiin rv 34 kun synnytys käynnisty...Sain onneksi 2 tervettä poikaa ja ikää pojilla on nyt 1v!

    • Tuik

      makasin sairaalassa 2 viikkoa syynä lapsiveden meno..poika syntyi rv 35 2660g ja 46 cm oli keskolassa 2 viikkoa opettelemassa syömään ja matala pulssisuuden vuoksi! Nyt poika on 1v. 1kk ja erittäin vilkas yksilö, hyvin on kasvanut ja voinut!

      • Tuik

        poika synnytettiin... 5 pv käynnistyspillereillä ja kuudentena päivänä laitettiin tippa ja poika syntyi syynä tulehdusarvojen äkillinen nousu!


    • Makoilija myös

      Jouduin sisään samoihin aikoihin kuin sinäkin, makasin viikolle 34 jonka jälkeen kotiutettiin kun ei ollut enää lääketieteellisiä syitä estellä vauvaa syntymästä. Ja pari päivää ehdin kotona lepäillä kun lapsi päätti tulla maailmaan. Eli ainakin omalla kohdallani ilmeisen tuloksellista tuo lepohoito oli, vaikka tilanne sairaalaan tullessa ei näyttänyt kovin valoisalta.

      Tsemppiä ja jaksamista sinulle. Olet joka tapauksessa hyvillä raskausviikoilla jo!

    • 31 ja rapiat

      ota rauhallisesti. Noilla viikoilla on jo ihan turvallista, lapsenkin kannalta. Ja jos joku alkaa painaa mieltäsi, pyydä joku asiantuntija juttelemaan. Omakohtainen huonon hoidon kokemus jäi painamaan mieltä eikä siihen neuvolakaan puuttunut. Nyt sitten kannetaan sitä taakkaa, jonka hoitamaton masennus jätti. Harmit ei saa painaa tuoreen äidin mieltä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe