Parketin hionta itse tehtynä

kokemuksia?

En ole mikään remontti reiska mutta ajattelin itse hioa parketin ja lakkaa päälle 5-6 kertaa. Onko kokemuksia - toimiiko? Paljonko mahtaa maksaa hiontalaite päiväksi?

9

5351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raksan reunalta

      Ei kylläkään omia - tuttu varmasti puutyötaitoinen kaveri vuokrasi hiomavehkeet.
      Tulos oli sutta ja sekundaa. Parkettiliike kävi sitten tekemässä homman uusiksi.
      Hyvä kun parketin hiomavarat juuri ja juuri riittivät.

      • olla...

        vaan itse parkettilikkeen edustaja?!
        toisin sanoen, älkää vaan tehkö itse, me hoidamme "edullisesti" hommat...


    • raksanreunalla on oikeessa, jos et ole ikinä parkeettikoneita käyttänyt, tai edes nähnyt, miten homma hoituu, niin en suosittele itse opettelemaan parketilla, vaan esim. umpipuisella mäntylattialla, pian siitä hommasta jyvälle pääsee, jos tahtoo...

      • se lakkaus, tiedätkös oikeat välineet, ja tekotavan? teräslasta, sellainen puuvartinen, siihen floteksi liimalla kiinni, lakkaa kaadetaan lattialle, ja tällä lastalla levitetään, ovet kiinni, ettei lakka vedä kurttuun itseensä, t muutaman tuhat neliöö lakannu..


      • Raksan reunalta

        Niin juuri.
        Massiivipuussa on opetteluvaraa, mutta kysyttiin parkettia.


      • onnistumisen suhteen
        Raksan reunalta kirjoitti:

        Niin juuri.
        Massiivipuussa on opetteluvaraa, mutta kysyttiin parkettia.

        että edes oudointa ja halvinta "parkettimiestä" ei kannata tilata työtä tekemään. Tälläkin palstalla on usein ollut valituksia, kun on menty tilaamaan työ sellaiselta mieheltä, jonka käyntikortissa on niin paljon eri työnimikkeitä, että omaa nimeä ei enää tahdo löytyä seasta.


    • tehdä jos

      et ole nähnyt miten homma tehdään. Nauhahiomakone ja reunahiomakone vuokraamossa noin 70-100 euroa/päivä ja lisäksi hiomapaperit. Lakat ja lakkausvälineet pari-kolmesataa euroa. Ainakaan lautaparketilla ei kannata alkaa opettelemaan sillä jos hiomakoneen tela unohtuu nostamatta ennen pysähdystä niin menee todennäköisesti läpi 3milliä paksusta pintamateriaalista. Kannattaa myös muistaa että kaikki hiomavirheet näkyy parhaiten vasta sitten kun lattia on lakattu. Mutta onhan siinä tietysti tekemisen ilo.

      • Hoh

        25 vuotta alan töitä tehneenä,en suosittele tee se itse miehille,hiomakoneen käyttöä ei opi kuin virheistä, koneiden telojen ja pyörien säädöistä nyt puhumattakaan,etenkään vuokrakoneiden ,
        (kolautettuja)
        Mutta onhan moni yrittänyt maalata autonsakin.


      • Nimetön
        Hoh kirjoitti:

        25 vuotta alan töitä tehneenä,en suosittele tee se itse miehille,hiomakoneen käyttöä ei opi kuin virheistä, koneiden telojen ja pyörien säädöistä nyt puhumattakaan,etenkään vuokrakoneiden ,
        (kolautettuja)
        Mutta onhan moni yrittänyt maalata autonsakin.

        kokonaan koska lähipiiri sen jälkeen yleensä tilaa ammattilaisen tekemään.Parasta mainosta ammattilaisille kun silloin tällöin joku tekee itse niin on mihin verrata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe