Kaupallinen taide

Todellinen taiteilija ei myy teoksiaan. Toistan: Todellinen taiteilia ei myy teoksiaan. Hän
järjestää taidenäyttelyn jotta ihmiset pääsisivät katsomaan hänen tuotoksiaan.


"Sold out"


MarttyyriMallari-TTt

9

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pittore

      että toistit sanomasi, noin yksinkertainen ajatus vaatiikin ainakin kaksinkertaisen sanomisen.

    • merisuti

      Enpä ole moista tajunnut,itse on todellakaan pidä näyttelyistä.maalauksiani ostavat tulevat
      ateljeen tiloihin ja keskustelevat kanssani.En edes kaikille myy taulujani.Usein annan taulun
      mukaan ja kehoitan katselemaan sitä siinä paikassa mihin ovat aikeissa sen sijoittaa.Vielä ei ole palautuksia tullut , vaan haettu toinenkin
      joskus jopa useita silmän ja mielen iloksi kotiin.Turhaan se on ketään neuvoa mitä teoksillaan tekee ja sen mukaan luoda käsitystä jostain henkilöstä,että onko hän taiteilija vai ei.Ota itse suti käteen ja toimi omien käsitystesi mukaan....niin johan selkenee.

      • todellinen taiteilja. Todellinen taiteilija ei tee taidetta myydäkseen sitä, vaan hän tekee sitä luomisen halusta. Todellinen taiteilija
        voi lahjoittaa taulun vaikkapa museoon. TODELLINEN TAITEILIJA EI TEE TAIDETTA RAHASTA!!!


        "Not for sale"


        MarttyyriMallari-TTt


      • .........
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        todellinen taiteilja. Todellinen taiteilija ei tee taidetta myydäkseen sitä, vaan hän tekee sitä luomisen halusta. Todellinen taiteilija
        voi lahjoittaa taulun vaikkapa museoon. TODELLINEN TAITEILIJA EI TEE TAIDETTA RAHASTA!!!


        "Not for sale"


        MarttyyriMallari-TTt

        Moni taiteilija lahjoittaisi jonkun työnsä museolle jos museo sen huolisi kokoelmiinsa. Komealta näyttää cv:ssä ;)


    • galleriakulut

      Pelkät galleriakulut - esim. kuopiolaisella galleria Kapriisilla 37 % pakottavat myyntisuuntautuneeksi.

      • lisäksi...

        Gallerian vuokra, joka Helsingissä on kolmelta viikolta 2500 eurosta ylöspäin. Siinä saa myydä aika paljon jos työstään vielä palkankin haluaa saada.


    • Nimetön

      itsekin silloin tällöin.

      Halusit varmaankin vain ärsyttää tällä väitteelläsi.
      Moni on käynyt koulujakin oppiakseen tekniikoita.
      Eihän ole väärin pyytää tauluistaan rahallista vastinetta.

      Omaksi ilokseen yleensä maalaillaan ja mukava, jos joku kelpuuttaa ja ostaa.

      Mikä tahansa on kaupallista, jos saa palkan.
      Arkkitehtikin voisi piirrellä hienoja taloja ja sitten vain esitellä muille, mutta ei sitten toteuttaa niitä .
      Sairaanhoitajatkin kutsumusammatissaan voisi siis myös hoitaa palkatta ihmisiä?



      Yleensä tuollaisen ajatuksen kuvittelisi kuulevan ihmiseltä.
      , joka ei itse maalaa tauluja.
      He haluavatkin "ostaa" taulun itselleen pilkkahinnalla ,mieluiten ilmaiseksi kiitos-periaatteella. Tuo asenne on itselleni aiheuttanut sen, että en lupaa maalata kenellekään enää,vaikka ympärillä kyselijöitä on ollut.
      En ainakaan tilaustöitä enää.

      Kyselijät eivät ymmärrä taulujen arvoa ollenkaan.
      Minun pitäisi myydä julistehinnalla aitoja öljyväritaulujani.
      Olen nolona selitellyt, etten tee tilaustöitä.
      Maalailen niitä sitten lahjoiksi sopivassa tilanteessa (ilmaiseksi kun erittäin hyvin kelpaavat ja tuntuvat taulua munulta odottavankin)


      Miten oikein kuvittelet ammatikseen taiteilevan elävän, jos taulujaan ei saisi myydä. Hän siis ei mielestäsi ole taiteilija, jos myy?

      • Noinhan se asia on. Olen täällä ihmetellyt, miksi taiteilija ei saisi puhua rahasta, kun elääkseen pitää syödäkin.
        Ja tuosta öljymaalausten ja ylipäätään maalausten arvosta ihmiset eivät todellakaan usein tiedä mitään. Jatkuvasti ollaan kyllä himoitsemassa töitä, mutta ihan kenelle tahansa ei viitsi ilmaiseksi tai nimellisellä hinnalla luovuttaa. En tee työkseni vaan harrastuksena enkä siis välttämättä syödäkseni lisää rahaa tarvitsekaan, mutta työtä niissä on ollut. Kun itse ei maalaa, se näyttänee nii-iin helpolta: pensseli ja paletti vain käteen ja hetkessä tulee tulosta.


      • Nimetön
        tinat kirjoitti:

        Noinhan se asia on. Olen täällä ihmetellyt, miksi taiteilija ei saisi puhua rahasta, kun elääkseen pitää syödäkin.
        Ja tuosta öljymaalausten ja ylipäätään maalausten arvosta ihmiset eivät todellakaan usein tiedä mitään. Jatkuvasti ollaan kyllä himoitsemassa töitä, mutta ihan kenelle tahansa ei viitsi ilmaiseksi tai nimellisellä hinnalla luovuttaa. En tee työkseni vaan harrastuksena enkä siis välttämättä syödäkseni lisää rahaa tarvitsekaan, mutta työtä niissä on ollut. Kun itse ei maalaa, se näyttänee nii-iin helpolta: pensseli ja paletti vain käteen ja hetkessä tulee tulosta.

        itsekin" tässä taas..
        Harrastelija olen myös.

        Ystävät ne pahimpia pyytäjiä ovat. He eivät halua maksaa mitään, vaikka kysyvät hintaa heti alkuun.
        Joskus huomasin heidän VAIN utelevan hintoja.
        Yleensä pistinkin överiksi hintani, niin eivät sitten tienneet, puhunko totta vai en.
        Olen kyllä perään heti sanonut, etten tee tilaustöitä.

        Turha on pyytää taulustaan pariakymppiä, kun siitäkin heillä nousee huokaus huulilta ja mietitään heti perään ,kun ne kehyksetkin on aika kalliita.
        Miten noille nyt selittää mitään...

        Pitäisi heti kylmästi pyytää reipas hinta, mutta sitten alan murehtia, olenko kohtuuton.
        En muutenkaan ole itsevarma.

        Siksi olen päätynyt kieltäytymään tilauksista.

        Voivat sitten ostaa taulunsa muualta.
        Heillä seinille onkin ilmestynyt halpoja markettien tauluja (jotakin paperia vain) ja maksavat niistäkin melkein mitä pyysin aidosta.!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe