olen menossa lähipäivinä katsomaan tuollaista peliä, vm-71? rekisteröity -72, ihan ostomielessä.
Eipä mulla noista oikeastaan ole mitään kokemusta, 70 luvun vehkeistä ainoastaan massey fergusoneista.
noh natikoista tietävät, kertokaapa mitä asioita pitäisi tarkastaa, onko jotain tyyppivikaa? Pikkujutut eivät tietenkään haittaa, hintakin on sitä luokkaa, mutta moottorin/vaihteiston/hdrauliikan...
Millainen on lähtemään kylmänä käyntiin (ilman hehkua/hehkulla) ym ym?????
international 434 ???
8
9201
Vastaukset
- ...
On se ainakin varustettu tuon tyyppisellä moottorilla, joten ei varmaankaan ilman hehkutusta käyntiin lähde oikein millään säällä.
Muuten kait aikalailla OK-traktori, vaihteita riittävästi, nostolaitteen nostoteho luokkaa 1200 kg. - Juxu
Heikko kohta on moottori: Tarkista, onko jäähdytysneste ruosteista, jos on , on todennäköistä, että sylinteriputken alapäät ovat ruostuneet, ja "vesi menee pesään". Tämä on rakennevika, suunnitteluvirhe moottorissa. Vesitilavuus märkien sylinteriputkien ympärillä on turhan suuri, jolloin vesi ei kierrä riittävän tehokkaasti sen ympärillä, vaan sylinteriputken ulkoseinämässä tapahtuu pientä keittämistä raskaassa ajossa. Pikkunatikkaan onkin hyvä vaihtaa pakkasnesteet viimeistään kolmen vuoden välein, niin sitä ei tapahdu
Aivan hyvä peli on muuten!- mökinpoika
elikkä voivat olla putkien alapäät niin syöpyneet että vettä menee kampikammioon? Pitäisi kai näkyä öljyssä, jos on vettä? Entäs moottorin lämmöt, kai pelissä lämpömittari vedelle on. luulisi että lämpö ei pysy kurissa jos vesipuolen paine karkaa (vuotaa??). Noh, menen tiistaina katsomaan... kiitos paljon vinkeistä kaikille.
- Juxu
mökinpoika kirjoitti:
elikkä voivat olla putkien alapäät niin syöpyneet että vettä menee kampikammioon? Pitäisi kai näkyä öljyssä, jos on vettä? Entäs moottorin lämmöt, kai pelissä lämpömittari vedelle on. luulisi että lämpö ei pysy kurissa jos vesipuolen paine karkaa (vuotaa??). Noh, menen tiistaina katsomaan... kiitos paljon vinkeistä kaikille.
Sitä juuri tarkoitin. Lämpömittari on, mutta se kiehuminen sylinteriputken ympärillä ei näy lämpömittarissa, se kun on sellaista paikallista. Liian hitaan kierron vuoksi neste kuplii seinämässä, tarkoittaa nesteen hapettumista, jolloin korroosio iskee, mutta ei mitään huolta, jos kone on kevyellä käytöllä ja nesteen vaihdosta huolehditaan. Moottori on hyvä käynnistymään kylmästäkin, jos hehkut ja suuttimet ovat kunnossa. Kylmänä käy eksoottisesti röpöttäen ja sinittää, niinkuin etukammiokone aina. Hydrauliikka toimii luotettavasti ja voisi sanoa,että on vahvakin aikalaisekseen.
Näiden 21 v:n aikana, mitä minulla on ollut pikkunatikka, on myös katkennut yksi vetoakseli. Toki kone oli alkuun oikein aktiivityössäkin ja paikkasi paljon isomman koneen jäljet.. - mökinpoika
Juxu kirjoitti:
Sitä juuri tarkoitin. Lämpömittari on, mutta se kiehuminen sylinteriputken ympärillä ei näy lämpömittarissa, se kun on sellaista paikallista. Liian hitaan kierron vuoksi neste kuplii seinämässä, tarkoittaa nesteen hapettumista, jolloin korroosio iskee, mutta ei mitään huolta, jos kone on kevyellä käytöllä ja nesteen vaihdosta huolehditaan. Moottori on hyvä käynnistymään kylmästäkin, jos hehkut ja suuttimet ovat kunnossa. Kylmänä käy eksoottisesti röpöttäen ja sinittää, niinkuin etukammiokone aina. Hydrauliikka toimii luotettavasti ja voisi sanoa,että on vahvakin aikalaisekseen.
Näiden 21 v:n aikana, mitä minulla on ollut pikkunatikka, on myös katkennut yksi vetoakseli. Toki kone oli alkuun oikein aktiivityössäkin ja paikkasi paljon isomman koneen jäljet..ja sinittäminen" kylmänä oli hyvä tieto, en "säikähdä sitten". Traktorilla on tarkoitus ajaa vain silloin tällöin, kevyttä hommaa kuten veneen vetämistä yms, ei joudu lujille.
- oli 5 vuotta
oli minulla aikoinaan varmakäyntiin lähtijä kun hehkut on kunnossa olis hyvä katsoa kampiakselin liukulaakerit missä kunnossa itselläni meni akselipoikki kun en huolehtinut asiasta lumilinkouksessa ei kovin hyvä kun ei voi isolla perällä ajaa pyörii liian nopeasti muuten hyvä peli vaihda vaihtovirta laturi tasurin tilalle
- mökinpoika
kampiakselin laakerit niin väljät että klappi "tuntui" hihnapyörästä kokeilemalla? Vai selvisikö laakerien kunto sulle vasta sitten kun akseli katkesi? oliko käyntiäänessä "kilkettä, kalinaa kolketta"? Ei varmaan myyjä anna ennen kaupantekoa purkaa konetta?
- sylinterin
alapäät ruostuu.vetoakselit piukoisa hommissa.erinomainen lähteen käyntiin jos hehkut kunnossa.32- ja laakin peli.vie vähän ainenta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388