Voiko Suomessa syntyneelle lapselle antaa nimeksi Ahma? Nimi on arabiankielinen ja isä tätä haluaa, mutta aiheuttaako sen merkitys Suomessa ongelmia?
Ahma
5
1026
Vastaukset
- lkjgeölj
Yksi poika tuon nimen on jo Suomessa saanut. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa nimeksi tuollaista, kun se Suomessa tarkoittaa niin selkeästi eläintä. Ehkä isänkin pitäisi ymmärtää asia. Tosin jos aiotte koko elämänne asua jossain muualla kuin Suomessa, niin sitten ei liene mitään väliä onko pojalla nimenä eläin.
Tuo aiemmin Suomessa annettu Ahma on kyllä annettu ennen nimilakia, joten voi olla, että Suomessa tuota nimeä ei anneta lapselle rekisteröidä. Mitä jos yrittäisitte miettiä jonkin muun nimen?
ps. Ahma on Suomessa käytössä myös sukunimenä. - minä vielä
Oho, huomasin vasta, että olet kirjoittanut tämän "tyttöjen nimet"-palstalle, joten ilmeisesti lapsikin on tyttö. Vielä omituisempaa. En usko, että tulee menemään nimilautakunnassa läpi.
- Marilyn.
En kyllä antaisi nimeksi noin selkeästi eläimen nimeä, jos siis Suomessa asutte.
Miten olisi joku kirjoitusasultaan samantapainen, kuten Alma? - Kukkakimppu I
Kobra-nimisenkin tytön, mutta hänen molemmat vanhempansa ovat ulkomaalaisia, eli he eivät ole ymmärtäneet nimen suomenkielistä merkitystä - eivätkä varmaan tyttöä nimetessään ole arvanneet päätyvänsä Suomeen.
Jos aiotte asua Suomessa, en suosittelisi tytölle nimeä Ahma. Poika voisi tietysti olla Ahmad. Arabialaisperäisten tytönnimien joukossa on monia sopivampia a-alkuisia nimiä alkaen Aishasta. Adila, Alia, Alima, Amene, Amina, Amira. Myös Aini, Alma ja Amber.
Mitä muuten arabiankielinen nimi Ahma merkitsee suomeksi? - Anonyymi
Osmo ei olisi yhtä leimaava ja ”eläimellinen”, mutta tarkoittaa myös ahmaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1657365Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142698Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk502013Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141491Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901395Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.611224Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271169- 711157
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631133- 1141071