Kurjuuden kuningas voitti

neuvoksen ensimmäisen kirjoituskilpailun!!!

ranta- Eeron kilipaeluun täötettä..
Kirjoittanut: Kurjuuden kuningas 5.10.2007 klo 16.53

   Perinteisellä tyylillä ruikuttaen


Kainuun väki vähäinen,
elää korvessa kärsien.
Raatanut käsin pellot ja kunnaat,
maksanut olostaan valtavat lunnaat.
Vaivat palkkana töistä noista,
ei kiitoksen sanaa kivikoista.
Käytössä uusi hallintomalli,
kustannuspainetta yhtään ei salli.
Käynnissä melkoinen amppariralli,
tyhjänä lojuu lääkärin palli.

Hommat kyykyssä kerrassaan,
silti pysyy suunnassaan,
tämä juna valoton,
ehkä myöskin kiskoton.

Ei kuulu torille selkosen huoli,
mukavalta tuntuu johtajan tuoli.
Korkeaa palkkaa maksetaan,
euroja tarkkaan lasketaan,
viisaita käskyjä jaetaan:
Ei onnistu budjetin alitus,
siis pois turha valitus!
Kalliiksi tulette korvessa siellä,
talouden nousun, kehityksen tiellä.

Siis kuulkaa vanhat; Herkko ja Lyyti,
tulossa teille viimeinen kyyti.
Parempi uskoa Pääkkösen Tomppaa,
vetäkää päälle lakkia, pomppaa.
Ruikutus tyyli nyt vaihdetaan pois,
se onnea, autuutta varmaankin tois.

Ei saa moittia, ei kritiikin sanaa,
muuten pääoma muualle ajaa.
Ei ole jarruja junassa tässä,
markkinahumun käyttämässä.
Kylmää on kyyti muutenkin,
housuissa risoissa populistin.

Mitä tekee kansa koloissaan,
käykö joukolla kapinaan?
Pelko kerrassaan turha on,
mielet suossa ahdingon.
Viinaa juodaan, relataan,
itseltä henkeä kelataan.
Hautoja kovasti täytetään,
näin mieltä osoitetaan, näytetään.
Papit saa kahvia juodakseen,
lehdet tuloja lööppeineen.    

   Vastaa tähän viestiin    
   Kerro kaverille tästä viestistä

2

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurjuuden kuningas

      Kiitoksie, kiitoksie!
      Kuhan muistat,Eero, toemittoa puolestani se lupaamasi palakinnon(mikä se sitten lieneekään) sinne Suomussalmen tk:n vuodeosastolle.. ja hyvät Joulut toevottele vielä!

      ps. tämä "kilipaelu runo" ei kelevannu Kainuun Sanomiin mielipitteisiin...

      • myös itsellesi lahjoituksestasi, osasto 2 vastaava sairaanhoitaja lupasi vastaanottaa lahjoituksesi ja oli kovasti kiitollinen.
        Ps, lahja luovutukseni jälkeen sinua vielä kiitellään erikseen, terveisin "RANTANEUVOS"
        Hyvää Joulua Kurjuuden kuningas ja terveyttä vuodelle 2008.
        Lahjoitus tulee olemaan 100 euroa osasto 2 virkistys toimintaan varten näin olen jo etukäteen sopinut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe