Kertokaa

steineriinko?

te vanhemmat, joilla on lapsia Steinerissa, oletteko tyytyväisiä? Onko siellä paljon antroposofiaa tyrkyttäviä opettajia? Ottavatko opettajat erilaiset uskomukset esim. indigolapsi-jutut tosissaan tai jopa opetuksessa huomioon? Onko siellä myös aivan tavallisia lihaasyöviä, evlut lapsia? Meillä on ihan tavallinen perhe, mutta haluaisimme lapsemme kouluun, jossa lapsista ollaan ihan aidosti kiinnostuneita.

19

2816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei steineriin

      Jos haluatte lapsenne kouluun, jossa heistä ollaan kiinnostuneita, niin silloin Steiner ei ole oikea paikka. Kaikenlainen kiusaaminen ja tappelut rehottaa. Opettajat eivät halua puuttua "vanhojen sielujen" välisiin riitoihin. Oikeastaan siellä ollaan ainoastaan kiinnostuneita erikoisen maailmankatsomuksen tuputtamisesta. Rahaa ja vapaa-aikaa meni, mutta vastinetta ei tullut. Vaihto peruskouluun avasi silmät ja lapsetkin ovat tämän jälkeen olleet onnellisempia.

    • steinernalle

      Suosittelen,

      välittämisen kulttuuri on korkealla ja opettajat paljolti kasvatusviisaita työhönsä paljon panostavia ammattilaisia. Ei ehkä voi yleistää, mutta näin yhdessä pääkaupunkiseudun steinereista.

      • tiedän

        steinerissä lapset pysyvät kauemmin lapsina, ovat yleisesti parempi käytöksisiä, mutta opetuksen taso on valitettavasti ihan p...stä. Eivät todellakaan ole samalla tasolla koulun päätyttyä kuin peruskoulun käyneet!


      • Perheellinen
        tiedän kirjoitti:

        steinerissä lapset pysyvät kauemmin lapsina, ovat yleisesti parempi käytöksisiä, mutta opetuksen taso on valitettavasti ihan p...stä. Eivät todellakaan ole samalla tasolla koulun päätyttyä kuin peruskoulun käyneet!

        Uskallan väittää, että sekä steinerkoulusta että peruskoulusta valmistuu taidoiltaan ja tietämykseltään monen tasoisia nuoria. Toiset menevät/pääsevät jatko-opintoihin ja toiset eivät. Steinerkoulussa lapsi kuitenkin hyväksytään sellaisenaan kuin hän on. Kautta aikojen toiset ovat omaksuneet oppeja ja asioita helpommin ja toiset kovalla työllä ja toiset eivät millään.


      • koulun käynyt
        tiedän kirjoitti:

        steinerissä lapset pysyvät kauemmin lapsina, ovat yleisesti parempi käytöksisiä, mutta opetuksen taso on valitettavasti ihan p...stä. Eivät todellakaan ole samalla tasolla koulun päätyttyä kuin peruskoulun käyneet!

        Olen itse käynyt steinerkoulun ja laittamassa myös omat lapseni ko. kouluun. En näe syytä miksi en laittaisi. On totta että vanhempien panostusta jonkinverran vaaditaan enkä tarkoita nyt koulun toimintaan osallistumista vaan lapsen oppimisen seurantaa, mutta kyllähän näin on myös peruskoulussa. Ehkä atk-taidot tulee opettaa kotona, oletan ettei tänäkäänpäivänä vielä sitä ole tarvittavan paljon nykypäivän elämään verrattuna. Miksi en laita peruskouluun...niin...lapsen pitää saada olla lapsi ja oppia asioita mielenkiintoisilla tavoilla loruina ja leikkeinä, kasvaa oman itsensä tahdissa eikä niinkuin peruskoulu vaatii: opi tai jäät luokalle, ja jos joku antaa huonot eväät elämälle niin murskatkaa ekaluokkalaisen tulevaisuus sillä että saa aina ja jatkuvasti olla selittämässä miksi on nuorempien kanssa samalla luokalla. Kyllä lapsi oppii steinerkoulussa samat asiat kuin peruskoulussa, mutta eritahdissa. Ja sitten voimme miettiä miksi steinerkoulusta kirjoitetaan suhteessa peruskoulua paremmat yo-tulokset, enpä usko että ainakaan huonon opetuksen vuoksi. Minä uskon vahvasti steinerkoulun menetelmiin. Antaa lapsen olla lapsi ja kasvaa ja kehittyä omaa tahtiaan. Täytyy muistaa ettei koulu tietenkään sovi kaikille, mutta entisten koulutovereiden joukosta ei löydy montaakaan jotka olisivat laittaneet tai laittamassa lastansa peruskouluun.


      • tutki tilastoja
        koulun käynyt kirjoitti:

        Olen itse käynyt steinerkoulun ja laittamassa myös omat lapseni ko. kouluun. En näe syytä miksi en laittaisi. On totta että vanhempien panostusta jonkinverran vaaditaan enkä tarkoita nyt koulun toimintaan osallistumista vaan lapsen oppimisen seurantaa, mutta kyllähän näin on myös peruskoulussa. Ehkä atk-taidot tulee opettaa kotona, oletan ettei tänäkäänpäivänä vielä sitä ole tarvittavan paljon nykypäivän elämään verrattuna. Miksi en laita peruskouluun...niin...lapsen pitää saada olla lapsi ja oppia asioita mielenkiintoisilla tavoilla loruina ja leikkeinä, kasvaa oman itsensä tahdissa eikä niinkuin peruskoulu vaatii: opi tai jäät luokalle, ja jos joku antaa huonot eväät elämälle niin murskatkaa ekaluokkalaisen tulevaisuus sillä että saa aina ja jatkuvasti olla selittämässä miksi on nuorempien kanssa samalla luokalla. Kyllä lapsi oppii steinerkoulussa samat asiat kuin peruskoulussa, mutta eritahdissa. Ja sitten voimme miettiä miksi steinerkoulusta kirjoitetaan suhteessa peruskoulua paremmat yo-tulokset, enpä usko että ainakaan huonon opetuksen vuoksi. Minä uskon vahvasti steinerkoulun menetelmiin. Antaa lapsen olla lapsi ja kasvaa ja kehittyä omaa tahtiaan. Täytyy muistaa ettei koulu tietenkään sovi kaikille, mutta entisten koulutovereiden joukosta ei löydy montaakaan jotka olisivat laittaneet tai laittamassa lastansa peruskouluun.

        "Ja sitten voimme miettiä miksi steinerkoulusta kirjoitetaan suhteessa peruskoulua paremmat yo-tulokset, enpä usko että ainakaan huonon opetuksen vuoksi."

        Ei pidä paikkaansa.

        Steinerista kirjoittavat abit ovat vuotta vanhempia kuin tavislukioista kirjoittavat. Ylimääräisen vuoden he opiskelevat hikipinkoina ylioppilaskirjoitusten knoppeja pärjätäkseen yo-kirjoituksissa. Sitä edellisenä vuonna (siis steinerlukion 3:nnen) he paneutuivat Graalin maljan etsimiseen paneutumalla Parsifalin taruun ja tekivät jonkin lapsellisen "tutkielman" valitsemastaan aiheesta.

        Tämmöinen valheellisen steiner-propagandan syöttäminen lukutaitoisille ihmisille on jokseenkin falskia.


      • kamalaa
        tutki tilastoja kirjoitti:

        "Ja sitten voimme miettiä miksi steinerkoulusta kirjoitetaan suhteessa peruskoulua paremmat yo-tulokset, enpä usko että ainakaan huonon opetuksen vuoksi."

        Ei pidä paikkaansa.

        Steinerista kirjoittavat abit ovat vuotta vanhempia kuin tavislukioista kirjoittavat. Ylimääräisen vuoden he opiskelevat hikipinkoina ylioppilaskirjoitusten knoppeja pärjätäkseen yo-kirjoituksissa. Sitä edellisenä vuonna (siis steinerlukion 3:nnen) he paneutuivat Graalin maljan etsimiseen paneutumalla Parsifalin taruun ja tekivät jonkin lapsellisen "tutkielman" valitsemastaan aiheesta.

        Tämmöinen valheellisen steiner-propagandan syöttäminen lukutaitoisille ihmisille on jokseenkin falskia.

        "Sitä edellisenä vuonna (siis steinerlukion 3:nnen) he paneutuivat Graalin maljan etsimiseen paneutumalla Parsifalin taruun"

        - Keksi parempia falskiuksia tilastoja hutkiessasi!


      • voi tietenkin olla
        tutki tilastoja kirjoitti:

        "Ja sitten voimme miettiä miksi steinerkoulusta kirjoitetaan suhteessa peruskoulua paremmat yo-tulokset, enpä usko että ainakaan huonon opetuksen vuoksi."

        Ei pidä paikkaansa.

        Steinerista kirjoittavat abit ovat vuotta vanhempia kuin tavislukioista kirjoittavat. Ylimääräisen vuoden he opiskelevat hikipinkoina ylioppilaskirjoitusten knoppeja pärjätäkseen yo-kirjoituksissa. Sitä edellisenä vuonna (siis steinerlukion 3:nnen) he paneutuivat Graalin maljan etsimiseen paneutumalla Parsifalin taruun ja tekivät jonkin lapsellisen "tutkielman" valitsemastaan aiheesta.

        Tämmöinen valheellisen steiner-propagandan syöttäminen lukutaitoisille ihmisille on jokseenkin falskia.

        jonkun toisen mielestä. Mutta ajattelepa sitä hommaa ja prosessia, minkä nuori käy läpi sitä tehdessään ja mitä siinä oppii?
        Ja kaikki tekevät sen päättötyönsä tavalla tai toisella, toiset käytännön- tai taiteellisia töitä, toiset tutkielmia, jotkut molempia. Myös sellaiset oppilaat tekevät, jotka peruskouluputkessa olisi kaikesta tuon kaltaisesta "vapautettu" kauan sitten.


    • tyytyväisiä

      Koulu on vallan mainio. Lapset viihtyvät ja opettajat ovat oikein hyviä.
      Olemme tavallinen perhe myös. Steinerissa on paljon yrittäjien, taiteilijoiden ja akateemisesti koulutettujen lapsia. Meistä vain toinen on maisteri.

    • ap.

      antroposofismi? Indigot? Kristallit? Ovatko ne koulussa läsnä?

      • Vaihto parempaan

        Henkimaailman hömppä oli jatkuvasti läsnä. Synkkää uskontoa tuputtamaan on kyseinen koulu perustettu. Siksipä vaihdoimme pois.


      • Raakel
        Vaihto parempaan kirjoitti:

        Henkimaailman hömppä oli jatkuvasti läsnä. Synkkää uskontoa tuputtamaan on kyseinen koulu perustettu. Siksipä vaihdoimme pois.

        Steiner-koulun käyneenä valtiotieteen tohtorina voin sinulle kertoa, että Steiner-koulun opintojen aikana en mihinkään tuollaiseen ole törmännyt :D :D !! Ainakin Helsingin Rudolf Steiner-koulu vastaa lähes normaalia koulua ja lukiota. Isona plussana yläluokilla tehtävä suuri näytelmä projekti! Aivan mahtava kokemus! Minulla ei ainakaan yliopistossa ollut minkäänlaisia vaikeuksia tai poikkeavuuksia muihin opiskelijoihin. Omat lapseni menevät ainakin Steiner-kouluun! Täällä idiotismin huipentumat kyllä kukoistavat:D Onnea vaan kuitenkin valintoihisi! Ei se peruskoulukaan varmasti voi huono olla(itse kävin 9-luokan peruskoulussa ja koin se olevan aikast helppo!:)) Itselläni ainakin todella hyviä kokemuksia ja avuja jotka kantavat vielä tänäkin päivänä.


      • Psykologivanhempi
        Raakel kirjoitti:

        Steiner-koulun käyneenä valtiotieteen tohtorina voin sinulle kertoa, että Steiner-koulun opintojen aikana en mihinkään tuollaiseen ole törmännyt :D :D !! Ainakin Helsingin Rudolf Steiner-koulu vastaa lähes normaalia koulua ja lukiota. Isona plussana yläluokilla tehtävä suuri näytelmä projekti! Aivan mahtava kokemus! Minulla ei ainakaan yliopistossa ollut minkäänlaisia vaikeuksia tai poikkeavuuksia muihin opiskelijoihin. Omat lapseni menevät ainakin Steiner-kouluun! Täällä idiotismin huipentumat kyllä kukoistavat:D Onnea vaan kuitenkin valintoihisi! Ei se peruskoulukaan varmasti voi huono olla(itse kävin 9-luokan peruskoulussa ja koin se olevan aikast helppo!:)) Itselläni ainakin todella hyviä kokemuksia ja avuja jotka kantavat vielä tänäkin päivänä.

        Narsistissävytteisellä ja epäasiallisella kirjoituksellasi varmistit juuri sen, että lapsemme eivät mene Steinerkouluun. Kiitos kirjoituksestasi!


    • vaihtajat

      lapsemme kävi kolme vuotta steiner-koulussa ja sitten vaihdoimme peruskouluun. Opetus steinerissa oli huonoa ja luokassa oli todella paljon lapsia, jotka olisi todellisuudessa tarvinnut pienluokan. Opettajalta taisi mennä heidän kanssa lähes kaikki aika niin akateemisisten-, kuin sosiaalistentaitojen opettelussa. Niinpä nämä "normaalit" hyvin käyttäytyvät jäivät täysin huomiotta. Lapsemme sai ikätoverinsakiinni peruskoulussa kun ensimmäisen vuoden ahersi ahkerasti. Mutta mitä enemmän vuosia tulee väliin sen haastellisemmaksi näen vaihdon, koska steinerissa todella hidas opetus. Lyhkäisyydessäni en siis suosittele kyseistä koulua, mikäli haluatte lapsellenne hyvät perustaidot.

      • koululainen

        olen viidennellä luokalla,eikä minulla ole mitään valittamista.
        opet on kivoi,tänä vuonna tehään näytelmä.Seinerissä ei lueta miten peruna kylvetään,vaan talsitaan pellolle kylvetään ite!
        meillä ei oo tonnin painavii kirjoi,vaan vihot,joihin piirretään kansi,kuvat,kirjoitetaan tekstit...
        opetus on perusteellista ja hidasta,sen takia että,SEN ON TARKOITUS JÄÄDÄ PÄÄHÄN!!

        huomautan vielä että, poika joka pisti rinnakkaisluokkalaistaan vatsaan,oli tullut VASTA tänä syksynä LIUKUHIHNAKOULUSTA,ossa kaikki on samanlaista!!!!!

        TE haukutte Steiner koulua vai siksi että ette TIEDÄ!!!!


      • pitäisi
        koululainen kirjoitti:

        olen viidennellä luokalla,eikä minulla ole mitään valittamista.
        opet on kivoi,tänä vuonna tehään näytelmä.Seinerissä ei lueta miten peruna kylvetään,vaan talsitaan pellolle kylvetään ite!
        meillä ei oo tonnin painavii kirjoi,vaan vihot,joihin piirretään kansi,kuvat,kirjoitetaan tekstit...
        opetus on perusteellista ja hidasta,sen takia että,SEN ON TARKOITUS JÄÄDÄ PÄÄHÄN!!

        huomautan vielä että, poika joka pisti rinnakkaisluokkalaistaan vatsaan,oli tullut VASTA tänä syksynä LIUKUHIHNAKOULUSTA,ossa kaikki on samanlaista!!!!!

        TE haukutte Steiner koulua vai siksi että ette TIEDÄ!!!!

        käydä peruskoulussa opiskelemassa, että oppisit kirjoittamaan oikein.


    • lämpimästi

      silloin kun omt lapseni olivat astumassa koulumaailmaan, peruskoulussa vallitsi kaaos.koulut oli ylitäynnä ja varaopettajan sijaisuuksia hoiti lapsille pyörivät videot.Ilman valvontaa.
      en halunnut sitä.
      Lapsistani toinen on 9 llä ja toinen 4 llä luokalla.on leivottu omista kasvattamista jyvistä leipää, rakennettu leikkimökkiä päiväkodin pihalle,isät ja äiditkin mukana talkoissa,tehty näytelmää ja lavasteita,käyty norjassa tai Islannissa luokkaretkellä vaeltelemassa.
      Hurmaava koulu ja varsinkin Tampereen koulu ,joka nyt valmistui ,on upea!
      lihaa syödään ja pizzaakin.lähi / tai luomuruokaa jos mahdollista.kasvisruokaa on myös saatavilla.
      kukaan ei ole koskaan tuputtanut yhtään mitään minulle!!
      Olen äärettömän iloinen että tyttöni ja poikani saa tutustua maailmaan hieman rauhallisemmin askelein kuin peruskoulun kiireeseen ja suoriutumispakkoiseen tahtiin nojautuen.

    • Helma

      En oikein ymmärrä sitä, mistä toisten steinerlasten vanhemmille on tullut se kuva, että lapsensa ovat oppineet liian hitaasti ollessaan steinerissa. Ja hitaan oppimisen jälkeen sitten siirtäneet lapsensa peruskouluun oppimaan.

      Olen itse käynyt steineria esikoulusta yhdeksännen loppuun. Lukiotasoinen opetus ei silloin kiinnostanut ja siirryin ammattikouluun. 36 oppilaan luokalta meitä lähti viisi. Olin vielä aika epämotivoitunut ylemmillä luokilla ja keskiarvoni hipoi seiskan tasoa päättötodistuksessa.

      Kuitenkin menin sitten myöhemmin iltalukioon ja kirjoitin ylioppilaaksi kahden vuoden lukiopintojen jälkeen. Kirjoitusten kanssa samanaikaisesti kävin jo yo-merkonomilinjaa. Huomasin lukiotason opiskelun ja opistotason olevan helppoa siihen opiskeluun verrattuna, johon olin varhaisina kouluvuosina tottunut.

      Minä olin kuvitellut olleeni koko kouluiän jossain erikoisessa lastentarhassa. Nyt vasta huomaan, että sain erittäin hyvän pohjan koko elämänmittaiseen opiskeluun ja lisäksi avaran maailmankatsomuksen. Minulta ei ole todellakaan puuttunut mitään tiedollisia taitoja, vaikka steineria kävin.

      Huomautus huomauttelijalle!! On erittäin ala-arvoista kommentoida toisten kirjoituksista kirjoitusvirheitä tai sananmuotoja, kuten täällä joku ahkerasti tekee. Toivon mukaan peruskoulussakin opetetaan hyväksymään ihmiset sellaisina kuin ovat, jokainen omine virheineen!!!

      • olet...

        aikuisella iällä käynyt ILTAlukion, ei ole mitenkään verrattavissa siihen, että olisit suoraan mennyt tavalliseen lukioon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27890
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17807
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      354
      9341
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4183
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3781
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      32
      1925
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1235
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      51
      1177
    Aihe