koneen osto

teukka36

elikkä uus kone pitäis ostaa tai kaveri kasais sen jos osat tilaan ehdotelkaapa mulle hyviä osia
sais olla suht hyvä ettei heti tarvi alkaa päivitteleen uutta tavaraa. näytönohjaimen ei tarvi olla mikään huippu kun en ruukaa pelailla(eli halvimmasta päästä) ja kovalevy joku 500Gt ja ainaki 2Gt 800Mhz muistia ja joku tehokas 2 ytiminen prossu
en tarvis näyttöä hiirtä enkä näppistä enkä muutakaan oheislaitteita
hintaa sais olla 500€-650€

ehdotelkaapas kokoonpanoja

antec sonata III kotelo ois nätti onkohan hyvä?

ja ei paljoa yli sais mennä tuosta 650€:stä.
mikähän käyttöjärjestelmä sit ois hyvä?

11

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Täytyy sanoa ettet tuohon hintaan mitään tehomyllyä saa, mutta pistetään nyt perstuntumalta joku lista, jota ei heti tarvitse olla päivittämässä:

      -Emolevy: Asus P5K (100-127€)
      -Prosessori: Intel Core2Duo E6550 (148-195€)
      -Näytönohjain: Sapphire Radeon HD 2900 GT 256 Mt (154-178€)
      -Kotelo: Antec Sonata III (69-130€)
      -Muistit: 2x BUFFALO 1GB DDRII 800 MHZ PC2-6400 (20-30€/kpl)
      -Levyasema: Samsung 20x saria-ata DVD /-RW Dual Layer (SH-S203) (29-35€)
      -Kiintolevy: Samsung T166 (500 Gt, 7200 RPM, sarja-ata II) HD501LJ (93-103€)

      YHTEENSÄ: 633-828€ postikulut

      Ei kai siihen muuta tule?

      Jos ei kelpaa, niin sinuna kuitenkin pitäisin kiinni tuosta emolevystä ja prosessorista. ;)

      Suosittelisin melkein tilaamaan jonkun tietokoneliikkeen kautta, niin saat säästettyä postikuluissa ja hyvällä tuurilla saat tingattua kasauksen kaupan päälle ja näinollen et ole itse vastuussa jos jotain on mennyt paskaksi kasauksen yhteydessä (kauppa korvaa sulle uuden osan). Jos päätät kasauttaa kaupassa, niin ota tuolle prosessorille joku hyvä cooleri (Zalman CNPS9700 NT tai Thermalright Ultra120 eXtreme) ~50€.

      • teukka36

        emolevystä sen verran että onko kumpi parempi tuo
        Asus P5K vai Abit IP35? oon kuullut että tuo abit olis suosittu mutta onko tuo asus parempi?

        ja suorittimesta että oisko Intel Core 2 Duo E6750 parempi tuota E6550 kun se ei olis paljo kalliimpi?


      • ...
        teukka36 kirjoitti:

        emolevystä sen verran että onko kumpi parempi tuo
        Asus P5K vai Abit IP35? oon kuullut että tuo abit olis suosittu mutta onko tuo asus parempi?

        ja suorittimesta että oisko Intel Core 2 Duo E6750 parempi tuota E6550 kun se ei olis paljo kalliimpi?

        Tuossa Asuksen P5K:ssa on paljon enemmän laajennusvaraa kuin Abitin IP35 tai edes IP35 pro:ssa. Parempi prosessori- ja muistituki yms.

        Täytyy kyllä mainita, että tuon P5K:n äänipiiri on ihan kuraa. Jos meinaat jotain hifistely kotiteatteriviritelmiä tehdä, niin siihen pitää hankkia erillinen äänikortti. Ei tosin ole tietoa onko noissa Abitin lankuissa yhtään parempia, joten pitäis löytää jotain testitietoa.

        Prossuista tietty tuo E6750 on tehokkaampi. Se E6550 oli vaan MB-netin hintaseurannasta poimittu. Näköjään tuo E6750 osuu samanlaiseen hintaloveen (molemmin puolin tehokkaammat ja huonommat mallit paljon kalliimpia), joten kyllä se on varmaan kannattava hankinta.

        Huh saakohan tuosta sepustuksesta mitään selvää.. O_o


      • teukka36
        ... kirjoitti:

        Tuossa Asuksen P5K:ssa on paljon enemmän laajennusvaraa kuin Abitin IP35 tai edes IP35 pro:ssa. Parempi prosessori- ja muistituki yms.

        Täytyy kyllä mainita, että tuon P5K:n äänipiiri on ihan kuraa. Jos meinaat jotain hifistely kotiteatteriviritelmiä tehdä, niin siihen pitää hankkia erillinen äänikortti. Ei tosin ole tietoa onko noissa Abitin lankuissa yhtään parempia, joten pitäis löytää jotain testitietoa.

        Prossuista tietty tuo E6750 on tehokkaampi. Se E6550 oli vaan MB-netin hintaseurannasta poimittu. Näköjään tuo E6750 osuu samanlaiseen hintaloveen (molemmin puolin tehokkaammat ja huonommat mallit paljon kalliimpia), joten kyllä se on varmaan kannattava hankinta.

        Huh saakohan tuosta sepustuksesta mitään selvää.. O_o

        joo saihan tuosta selvää taidan laittaa sitten tuon asuksen emon kiitoksia tiedoista


      • ...
        teukka36 kirjoitti:

        joo saihan tuosta selvää taidan laittaa sitten tuon asuksen emon kiitoksia tiedoista

        Toivottavasti projekti menee ilman ongelmia. :P


    • merkkituotetta

      Läppäri Anttilasta/citymarketista tai muulta massakauppiaalta onnistuu jopa all4e tuon hintatason. Voit ottaa vehkeen mukaasi minne vain ja myös ilmaista nettiyhteyttä löytyy vaikka mistä. Laadussa tai toiminnassa et huomaa mitään eroa johonkin itseviritelmään.
      Ostin aikoinaan sellaisen kokoelmahökötyksen ja päätin että ei ikinä enää.

      Sanokoon joku mitä hyvänsä tavaratalovehkeistä, niin voin vain todeta, että ovat olleet tosi laatutuotteita. Ei ole tarvinnut vikojen takia huollossa käyttää. Päihittää mennentullen muunlaiset viritelmät. Ainoa ehkä haitta on, että joudut ottamaan koneen niillä ohjelmilla, mitä myyjä tarjoaa.

      Merkkituoteläppäri on valintani aina tästä eteenpäin.

      • ...

        Niin paskoja ja kalliitahan niistä itse kasatuista tulee jos ei osaa valita oikeita osia.

        Jos katsot tuonne apua aloittelijalle osioon, niin huomaat, että lähes kaikki kysymykset koskevat kuppaisten pakettikoneiden hajoilua. Erityisesti laitteisto päivityksen tai laajennuksen yhteydessä ne tuntuu posahtelevan. Voimme ehkä päätellä siitä jotain?

        Läppäreitä ei vielä nykyään kannata alkaa itse kasailemaan irto osista, joten valmiit "paketit" ovat ainut järkevä vaihtoehto.


      • teukka36

        niin onhan se semmosta että läppäritkin on hyviä mutta halvemmaksi tulee kun itse kasaa pöytäkoneen ja pystyy päivittään helpommasti mitä läppäriä...
        yhden kerran olen pakettikoneen ostanut maksoi silloin 10000 mk ja hyvähän se oli ja on edelleen kakkos koneena mutta sillon olisin saanut yhtä tehokkaan koneen paljon halvemmalla kun olisi osista kasannut


      • (markka-)aikoja ne
        teukka36 kirjoitti:

        niin onhan se semmosta että läppäritkin on hyviä mutta halvemmaksi tulee kun itse kasaa pöytäkoneen ja pystyy päivittään helpommasti mitä läppäriä...
        yhden kerran olen pakettikoneen ostanut maksoi silloin 10000 mk ja hyvähän se oli ja on edelleen kakkos koneena mutta sillon olisin saanut yhtä tehokkaan koneen paljon halvemmalla kun olisi osista kasannut

        Minullakin on toistakymmentätuhatta maksanut kone, tehoja kai 160MHz, muistia 30Mt ja kiintolevy jotain 4 Gt. Pyörii vieläkin W95:lla ilman vaikeuksia. Toimii näppäränä varakoneena, eikä viruksetkaan iske enää vanhukseen! Toivottavasti?


    • kiinnostaapi

      Olen päätynyt läppärin ostoon uudeksi koneeksi. Paljon on puhetta yhden ja toisenkin koneen huonoista puolista ja eduista. Yhtä A:lla alkavaa merkkiä on moitittu huonosta huollosta. Onko se enää huonoa vaiko vaan kilpailijan pabettelua?

      Hinta halpa ja takuut pitkät. Ei kai tarvinne murehtia?

      Mielelläni ostan sen, ellei jollain ole aivan ratkaisevan hyvää neuvoa sen hylkäämiseksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1505
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1203
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      947
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      870
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      793
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      59
      725
    Aihe