Mikä luppiksellani on vialla (naaras), kun huomasin sen virtsanneen verta "vessalaatikkoonsa"? Verta oli mielestäni melko paljon,lammikko, monen virtsa-annoksen verran. Ulkoisia haavoja kanilla ei ole, joten veri on tullut varmasti sisältä päin... Muuten kani on terveen näköinen ja virkeä, eikä mitään merkkiä näy ulkoisesti siitä, että jokin olisi vialla...??
kanini virtsaa verta,mikä vikana??
15
8694
Vastaukset
- Anonyymi
Eläinlääkäriin MARS MARS!!
- Janey
Kanin virtsa saattaa olla joskus punaista, johtuen ruokavaliosta. Jotkut ruoat värjäävät virtsaa. Kannattaa siis tämä selvittää ensin. Jos se on virtsaa, se on vaaratonta, mutta jos verta, sitten on suunta eläinlääkäriin.
- music
Janey kirjoitti:
Kanin virtsa saattaa olla joskus punaista, johtuen ruokavaliosta. Jotkut ruoat värjäävät virtsaa. Kannattaa siis tämä selvittää ensin. Jos se on virtsaa, se on vaaratonta, mutta jos verta, sitten on suunta eläinlääkäriin.
Oli se kyllä niin punaista, että en usko että voi olla muuta kuin verta. Nyt se on tosin loppunut, ja virtsa on normaalin näköistä. Kattelen nyt tilannetta; jos vielä punaista ilmestyy vessalaatikkoon, vien sitten pupun lääkäriin.
- Anonyymi
music kirjoitti:
Oli se kyllä niin punaista, että en usko että voi olla muuta kuin verta. Nyt se on tosin loppunut, ja virtsa on normaalin näköistä. Kattelen nyt tilannetta; jos vielä punaista ilmestyy vessalaatikkoon, vien sitten pupun lääkäriin.
Monikin hoitoa vaativa sairaus aiheuttaa veristä virtsaamista. Oireiden häviäminen ei ole sama asia kuin sairauden paraneminen! Seuraavalla kerralla voikin olla jo myöhäistä viedä kania lääkärille. Säälin kaniasi kun et välitä sen terveydestä lainkaan.
- kanili
music kirjoitti:
Uskonpa 99 % että se punainen on kuitenkin virtsaa vain. Kesällä kun kaneille syöttää ruohoa, voikukan lehtiä tms. virtsa muuttuu punaiseksi kuin veri. Säikähdin tätä itsekin kun näin sitä kanin häkissä ensikerran (ja luulin myös vereksi). Oletko syöttänyt maasta vihreää? Jos olet niin melko varmasti se on siis värjäytynyttä virtsaa. Joten sitten ei ole syytä huoleen. Mutta jos yhä epäilet/pelkäät niin käytä kania lääkärillä.
- jonna
kanili kirjoitti:
Uskonpa 99 % että se punainen on kuitenkin virtsaa vain. Kesällä kun kaneille syöttää ruohoa, voikukan lehtiä tms. virtsa muuttuu punaiseksi kuin veri. Säikähdin tätä itsekin kun näin sitä kanin häkissä ensikerran (ja luulin myös vereksi). Oletko syöttänyt maasta vihreää? Jos olet niin melko varmasti se on siis värjäytynyttä virtsaa. Joten sitten ei ole syytä huoleen. Mutta jos yhä epäilet/pelkäät niin käytä kania lääkärillä.
mä oon kuullut, että mitä enemmän antaa tuoretta ruohoa jne., sitä punaisempaa virtsa on.. meillä se ainakin on toisinaan (kesäisin) melko punaista.. mutta kysymys kuuluukin, että ootko antanu sille voikukan lehtiä jne..?
- ----
Munkin kanit pissas punasta.... mutta meni ihan ohi.. Se kyll varmaanki johtu just siitä ku antaa niitä voikukanlehtii yms..
- Katinka6
Huomasin juuri että meidän sisäkanin (hermeliini) pissa on aika lailla punaista. Meinasi paniikki iskeä mutta onneksi löysin tämä sivu mistä luin juttuja että esim. voikukan lehtiä saattaa värjätä pissan punaiseksi. Olen nyt muutaman päivän ajan syöttänyt kanille juuri näitä "vihanneksia" ja hän tietenkin rakastaa niitä. Toivottavasti tämä pissa-punainen-asia johtuu siitä. Huomenna kummiskin otan luurin käteen ja soitan eläinlääkäriin !!
- Aconite01
Kanini pissassa oli verta. Vietiin eläinlääkäriin ja kani oli kunnossa. Nyt kun siitä on mennyt päälle 2 kk nii verta on taas tullut... Kani on virkeä, syö ja juo normaalisti... Kanini on jo 6 vuotta eli voi olla ,että tämä liittyy vanhuuteen...
- Sedä
Todennäköisesti virtsatietulehdus, tarvitset antibiootit. Eikö edellinen lääkäri antanut mitään hoitoa?
- munpupu
mun pupuni virtsasi kanssa verta. oli saanut monta viikkoa jo voikukan lehtiä lähes joka päivä. tätä ongelmaa ei ole aiemmin ollut. aamulla menossa lääkäriin.
- HipsuTuisku
Help! Mun naaras kanin ( 10 kuukautta vanhan) kanin pissa on punaista,?!. Mikä olisi syynä kani ei ole syönyt ruohoa yms.. eika porkkanaa..... Mikä. On voiko liittyä siihen kun kani on ollut poika kanin kans yhdessä ja olisi tarkoitus että tulisi poikasia. Auttakaa jos voitte. KIITOS VASTANNEILLE
- eioovaarallist
Joo voikukanlehdet aiheuttaa, mutta niin myös MUSTIKKA! Mä itse annoin mustikanvarpuja mun kanille ekaa kertaa ja pelästyin kans tosi pahasti kun pelkäsin vereksi! Ei syytä paniikkiin jos kanisi käyttäytyy muuten normaalisti :) En kuitenkaan ole koskaan kuullut että punaisen virtsan aiheuttamana kani olisi menehtynyt.
No problem! ;) - Anonyymi
Huomasin itsekkin että kanini virtsa oli punaista onneksi löysin tämän sivun ja selvisin säikähdyksellä.
- Anonyymi
Voiko kani syödä voi kukan lehden iä jos virtsa värjäytyivät, onko siitä haittaa tykkää voi kukista ja lehdistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S202383Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3771391Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711321Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun2041000Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.7961Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n187937Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?
Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j88869Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o58849- 60843
Oulaskankaan päivystys loppuu
"Nyt on selityksen paikka alueen ihmisille, perussuomalaiset ja kokoomus: miksi ette puolustaneet Oulaskangasta?" Raa127780