Millaista allergiaa Chincillat aiheuttavat? Tarkoitan, että jos vaikka on allerginen kissoille ja kaneille, voiko ottaa chincillan?
Vastaukset 5
- Nohchin
Fakta on, että chinchilla voi allergisoida siinä, missä muutkin eläimet. Allergiaa aiheuttavat proteiinit eli hilse ja eritteet (sylki, virtsa, papanat jne). Tiheän turkin ansiosta chinchilla allergisoi ehkäpä keskimäärin vähemmän, mutta allergiat ovat yksilöllisiä ja toiselle chinchilla aiheuttaa pahoja oireita ja toiselle taas ei. Myös heinä sekä purun ja kylpyhiekan pöly saattaa aiheuttaa toisille oireita.
- chilling
voisin sanoa, että olen tosi allerginen ainakin kissoille ja kanille, mutta chinchilloista en ole saanut mitään oireita, vaikka meillä on ollut niitä jo vuoden. Heinäallergiat on sitten tietysti asia erikseen ja yleensäkin allergiathan on tosi yksilöllisiä. En ole kuitenkaan kuullut, että joku olisi chilloille allerginen...
- Nohchin
chilling kirjoitti:
voisin sanoa, että olen tosi allerginen ainakin kissoille ja kanille, mutta chinchilloista en ole saanut mitään oireita, vaikka meillä on ollut niitä jo vuoden. Heinäallergiat on sitten tietysti asia erikseen ja yleensäkin allergiathan on tosi yksilöllisiä. En ole kuitenkaan kuullut, että joku olisi chilloille allerginen...
Itse tiedän monia, jotka on allergisia chinchilloille (nimenomaan itse eläimelle) ja saa niistä rajuja oireita. Mutta vastaavasti tiedän ihmisiä, jotka on allergisia melkein "kaikille muille karvaisille eläimille", mutta chinchilla sopii. Jokainen voi kokeilla chinchillaa omalla vastullaan, mutta takuuta allergiavapaudesta kukaan EI voi antaa. Järkevää on vierailla useita kertoja paikassa, jossa on chinchilloja (esim. kasvatttajan luona) ja kokeilla tuleeko oireita. Toki allergia voi puhjeta sitten myöhemmin... Mutta tällä kokeilulla voidaan edes karsia jotain pois.
- Nohchin
chilling kirjoitti:
Tässä hyvä linkki:
http://myrskylyhdyn.com/forum/YaBB.pl?num=1175633576;start=all
Voitte lukea, että useampi SAA oireita chinchilloista, mutta monella taas on chinchilloja, vaikka muuten saa helposti oireita muista eläimistä.
- chonge
chinsut ei aiheuta allergiaa tai tosi harvoilla.Ainut on jos on allerginen heinälle ja purun pölylle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241395
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain951315Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411269Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2441189Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571056- 68981
Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492515932- 83891
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S42720- 66714
- 42620
- 37608
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin15578- 101567
- 34565
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28549- 65518
Suolahden ostokeskus
Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.41503En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39495- 92495