Millaista allergiaa Chincillat aiheuttavat? Tarkoitan, että jos vaikka on allerginen kissoille ja kaneille, voiko ottaa chincillan?
Vastaukset 5
- Nohchin
Fakta on, että chinchilla voi allergisoida siinä, missä muutkin eläimet. Allergiaa aiheuttavat proteiinit eli hilse ja eritteet (sylki, virtsa, papanat jne). Tiheän turkin ansiosta chinchilla allergisoi ehkäpä keskimäärin vähemmän, mutta allergiat ovat yksilöllisiä ja toiselle chinchilla aiheuttaa pahoja oireita ja toiselle taas ei. Myös heinä sekä purun ja kylpyhiekan pöly saattaa aiheuttaa toisille oireita.
- chilling
voisin sanoa, että olen tosi allerginen ainakin kissoille ja kanille, mutta chinchilloista en ole saanut mitään oireita, vaikka meillä on ollut niitä jo vuoden. Heinäallergiat on sitten tietysti asia erikseen ja yleensäkin allergiathan on tosi yksilöllisiä. En ole kuitenkaan kuullut, että joku olisi chilloille allerginen...
- Nohchin
chilling kirjoitti:
voisin sanoa, että olen tosi allerginen ainakin kissoille ja kanille, mutta chinchilloista en ole saanut mitään oireita, vaikka meillä on ollut niitä jo vuoden. Heinäallergiat on sitten tietysti asia erikseen ja yleensäkin allergiathan on tosi yksilöllisiä. En ole kuitenkaan kuullut, että joku olisi chilloille allerginen...
Itse tiedän monia, jotka on allergisia chinchilloille (nimenomaan itse eläimelle) ja saa niistä rajuja oireita. Mutta vastaavasti tiedän ihmisiä, jotka on allergisia melkein "kaikille muille karvaisille eläimille", mutta chinchilla sopii. Jokainen voi kokeilla chinchillaa omalla vastullaan, mutta takuuta allergiavapaudesta kukaan EI voi antaa. Järkevää on vierailla useita kertoja paikassa, jossa on chinchilloja (esim. kasvatttajan luona) ja kokeilla tuleeko oireita. Toki allergia voi puhjeta sitten myöhemmin... Mutta tällä kokeilulla voidaan edes karsia jotain pois.
- Nohchin
chilling kirjoitti:
Tässä hyvä linkki:
http://myrskylyhdyn.com/forum/YaBB.pl?num=1175633576;start=all
Voitte lukea, että useampi SAA oireita chinchilloista, mutta monella taas on chinchilloja, vaikka muuten saa helposti oireita muista eläimistä.
- chonge
chinsut ei aiheuta allergiaa tai tosi harvoilla.Ainut on jos on allerginen heinälle ja purun pölylle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm691021- 55978
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s43936Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k55725Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21694Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.313664- 33635
Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44588Teköäly löytää teidät
Tästä on ollut ennenkin puhetta. Muistan Sergein tehneen aiheesta aloituksen, ja Disse analysoi minua ja kirjoituksiani177570Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi7546