Työ vuodeosastolla

Kyllästynyt..

olen vielä lähihoitajaopiskelija, mutta silti olen ollut töissä vuodeosastolla kesästä lähtien. Kesän tein kokonaan töitä, syksyn mittaan sijaisuuksia, ja nyt joulukuun alussa aloitin reilun kuukauden työt.

Suunnittelin ennen koulun loppumista, että jos jonkin verran saisi töitä, että kuitenki vähän saa lomaa pitää ja rentoutua kun on ollut rankka syksy. paljon tenttejä ja paljon työharjoitteluita. Ilmoitin olevani käytettävissä joulukuun alusta tammikuun alkupäiville. mainitsin, että haluan myös pitää lomaa ja minua tunnuttiin ymmärtävän.

Miksi silti teen 7 päivän työputkia? Miksi olen jouluaaton, joulupäivän, uudenvuoden ja loppiaisen töissä? Miksi joudun olemaan välillä vastuuvuoroissa YKSIN, jolloin olen vastuussa yli 30 ihmisen hengestä? Miksi saan haukut, kun en tiedä ulkonäöltä kaikkia lääkkeitä? Miksi kahvitunneilla haukutaan ystäväni ja osa sukulaisistani? Eilenkin sain kuulla ystäväni perheeseen liittyen "ei ihme, että ukko tappo ittensä kun on sen kanssa naimisissa", katson ihmeissäni kyseistä hoitajaa ja tämä tyytyy sanomaan, että "Ai, sori vaan".

Ette usko kuinka kyllästynyt olen tähän työhön! Tänään on vielä töihin meno (kuten myös monena muunakin tulevana päivänä.. taas). Samat hommat, samat naamat, samat paskan jauhamiset. Ei tunnu mukavalta olla töissä paikassa, jossa kaikki höpöttävät keskenään, opiskelija, eli minä, istun vaan nurkkapöydässä, syön evääni ja lähden istumaan kansliaan. Ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella enää. Kaduttaa kohta että koko alaa olen lähtenyt opiskelemaan. Kiva kun saa rahaa, mutta töistä pitäisi pystyä myös nauttimaan! Mutta minä en saa kohta enää minkäänlaista iloa tuosta työstä.

Se on varma, etten ikinä jää tuollaiseen paikkaan töihin. Mutta opiskelijana on pakko uhrata lomansa töihin.