Elikkä lääkäri ehdotti tätä minulle kun olen terve nuori 4 lapsen äiti, ainut tällä hetkellä oleva vika on siis toi kova ylipaino..
Hän ehdotti sitä leikkausta minulle kun haluaa että saan itselleni jonkunlaisen kunnon elämän.
No olen koko päivän ajatellut asiaa ja ruvennut jo harkitsemaan sitä leikkausta. Mutta se joka pistää hanttiin on sen leikkauksen suuruus ja se että se on varmaan aika vaarallinen! Onkohan siellä ketään joka olis käynyt läpi tämmösen leikkauksen? Tieto olis iso apu minun päätökseen...Kiitos!=)
mahalaukun pienennysleikkaus
24
5576
Vastaukset
- rs50
Hei vaan !
Kirjaudu osoitteeseen www.laihdutusleikkaus.com, sieltä löydät vertaistukea ja tietoa, jo leikatuilta. Itse olen menossa alkuvuodesta -08 leikkaukseen ja parhaan tiedon olen saanut ko. foorumilta. Suosittelen - ---
Oliko joku syy, miksi lääkäri ei ehdottanut järkevien ravintotottumusten opettelua?
- elivii
Ei kannata kommentoida asiaa joka ei koske omaa elämää ja josta ei tiedä mitään. Laihdutusleikkausta suositteleva lääkäri on kyllä perehtynyt potilaan aikaisempaan laihdutushistoriaan. Näitä leikkauksia tehdään vieläkin liian vähän Suomessa verrattuna muihin maihin. Tämä on alan erikoislääkärin mielipide.
- ahmimista
elivii kirjoitti:
Ei kannata kommentoida asiaa joka ei koske omaa elämää ja josta ei tiedä mitään. Laihdutusleikkausta suositteleva lääkäri on kyllä perehtynyt potilaan aikaisempaan laihdutushistoriaan. Näitä leikkauksia tehdään vieläkin liian vähän Suomessa verrattuna muihin maihin. Tämä on alan erikoislääkärin mielipide.
paljon terveellisempi keino vähentää kuin lähteä leikkauksiin.Oisko itsekuri paikallaan!!!
- alkup..
ahmimista kirjoitti:
paljon terveellisempi keino vähentää kuin lähteä leikkauksiin.Oisko itsekuri paikallaan!!!
voi lopettaa ilkeilemästä? Älä tule mitään sanomaan kun et tiedä tilanteesta yhtään mitään!
Ja ihan vaan tiedoks kaikille niille jotka haukkuu lihavia ja patistaa laihuttamaan. Se ei ole helppoa varsinkaan jos painoa on tullut paljon! Jos itse ei ikinä ole ollut lihava niin ei voi todellakaan tietää asiasta mitään! Miten te kehtaatte arvostella tosia? Onko teillä tietoa että monesti esim.läheisen kuolema voi johtaa sihhen että lohtua saa syömällä? JOtkut taas ottaa pullon käteen ja jotkut ottaa huumeita! Kaikilla ihmisillä on oma tapa hoitaa omia suruja/masennuksia jne,, Ei siis ole mitään järkee tulla ja haukkua ihmisiä! Ja kiitos teille jotka vastasitte minulle asiallisesti! - vee-e
ahmimista kirjoitti:
nythän tuo ongelma ratkesikin. kiitos.
mutta entäpä sinun ongelmasi ?
- Suuret riskit
Leikkaus on vasta viimeinen keino.Oletko edes yrittänyt pudottaa painoa? Entäs painonvartijat? Tiedän, mitä on painon pudottaminen, sain siirrettyä tekonivelleikkausta painon pudotuksella.
- Tietoa
Leikkaushoito
* Lihavuuden leikkaushoidon aiheet ovat
o painoindeksi yli 40 kg/m2 (tai yli 35 kg/m2 jos lisäksi laihduttamista edellyttävä sairaus)
o ikä 20–60 vuotta
o asiallinen perushoito, erittäin niukkaenergiainen ruokavalio ja lääkehoito eivät ole tuottaneet tulosta
o potilaan arvioidaan kykenevän muuttamaan syömistottumuksiaan leikkauksen edellyttämällä tavalla
o ei kliinistä ahmimisoireyhtymää.
käypähoito.fi - alkup..
tietonen riskeistä, kysyn täältä vaan neuvoja koska lääkäri sitä leikkausta ehdotti! Siis minä itse en ole siitä kysynyt! Ja sitten tohon toiseen kysymykseen; Ennenkuin tulin raskaaksi tyttäreni kanssa laihuin 39 kg ilman erityistä apua...ikävä kyllä sain koko ihanuuden takas raskauden aikana...Tämä tapahtui 2002, sen jälkeen olen ollut raskaana 3 kertaa ja käynyt läpi yhden ison tyräleikkauksen...En siis ole oikein kerennyt päästä uudestaan laihutukseen kiinni!Elikkä kysyin vaan tosta leikkauksesta kun se sitä ehdotti.En sanonut että menen siihen vaan ajattelen asiaa!
- Minä.vaan.
alkup.. kirjoitti:
tietonen riskeistä, kysyn täältä vaan neuvoja koska lääkäri sitä leikkausta ehdotti! Siis minä itse en ole siitä kysynyt! Ja sitten tohon toiseen kysymykseen; Ennenkuin tulin raskaaksi tyttäreni kanssa laihuin 39 kg ilman erityistä apua...ikävä kyllä sain koko ihanuuden takas raskauden aikana...Tämä tapahtui 2002, sen jälkeen olen ollut raskaana 3 kertaa ja käynyt läpi yhden ison tyräleikkauksen...En siis ole oikein kerennyt päästä uudestaan laihutukseen kiinni!Elikkä kysyin vaan tosta leikkauksesta kun se sitä ehdotti.En sanonut että menen siihen vaan ajattelen asiaa!
Kyseessä on suuri leikkaus jossa tulokset ovat hyviä mutta on myös potentiaalisia suuria riskejä aina menehtymistä myöten. Aivan pienen lasten äidille en suosittelisi kyseistä toimenpidettä ja en fyysisesti huonokuntoisille sekä monisairaille. "Tavallinen" ylipainoinen potilas jolla ei ole sepelvaltimotautia tai sydänvikaa, keuhkoahtaumatautia tai diabetesta on varmasti riittävän hyväkuntoinen leikkaukseen.
- alkup..
Minä.vaan. kirjoitti:
Kyseessä on suuri leikkaus jossa tulokset ovat hyviä mutta on myös potentiaalisia suuria riskejä aina menehtymistä myöten. Aivan pienen lasten äidille en suosittelisi kyseistä toimenpidettä ja en fyysisesti huonokuntoisille sekä monisairaille. "Tavallinen" ylipainoinen potilas jolla ei ole sepelvaltimotautia tai sydänvikaa, keuhkoahtaumatautia tai diabetesta on varmasti riittävän hyväkuntoinen leikkaukseen.
leikkaukseen!... En kyllä minun tietääkseni ole mitenkääm muuten sairas mutta en halua ottaa turhia riskejä! Jaksan kuitenkin lenkkelillä ja tiedän tasan tarkkaan mitä saan syödä...Täytyy vaan ottaa itseään niskasat kiinni!
- elivii
alkup.. kirjoitti:
leikkaukseen!... En kyllä minun tietääkseni ole mitenkääm muuten sairas mutta en halua ottaa turhia riskejä! Jaksan kuitenkin lenkkelillä ja tiedän tasan tarkkaan mitä saan syödä...Täytyy vaan ottaa itseään niskasat kiinni!
Olen itsekin monesti miettinyt kyseistä leikkausta. En kuitenkaan ole koskaan halunnut siihen. Ehkä perimmäisenä syynä ollut se etten ole koskaan kokenut lihavuuttani sairautena. Olen ollut koko ikäni lihava ja se on osa persoonaani. Lisäksi kammoan ajatusta että tervettä ihmistä leikellään.
- Hyviä tuloksia
alkup.. kirjoitti:
Oletko ajatellut painonvartijoita,siellä on varmasti useita, joilla on enemmän pudotettavaa.
- Pantaleikattu
Hyviä tuloksia kirjoitti:
Oletko ajatellut painonvartijoita,siellä on varmasti useita, joilla on enemmän pudotettavaa.
Itse pantaleikkauksen läpikäyneenä olen sitä mieltä jotta on jokaisen oma ja henkilökohtainen asia meneekö leikkaukseen vai ei. Jos päättää mennä sinne niin ei kannata suinpäin sinne rientää vain ajatella ja sulatella asiaa että on sitte henkisesti valmis kun ja jos se aika koittaa että on menossa leikkaukseen. itse pähkäilin asiaa kauan yksikseni ennen kuin kotiväellekkää puhuin asiasta. Asia oli tosi helppo kun olin henkisesti sinut asian kanssa. painoa sain leikkauksella tippumaan 85kg ja olen tyytyväinen leikkaukseen ja menisin kyllä uudelleen jos pitäis valita. Sairauksia ei ollu viä ehtiny tulla isosta painosta huolimatta. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle mut tuo oli mun juttu. Tuskin olisin saanu tuollaista määrää ikinä putoamaan ja ainaki pysymään pois.Leikkauksesta on kohta 10 vuotta ja tyytyväinen olen. En suosittele leikkausta jos et todella ole sitoutunut juttuun ja uskot muuten pärjääväsi, johon musta ei ollut.
- Kaikki eivät ole pantaleikk...
Pantaleikattu kirjoitti:
Itse pantaleikkauksen läpikäyneenä olen sitä mieltä jotta on jokaisen oma ja henkilökohtainen asia meneekö leikkaukseen vai ei. Jos päättää mennä sinne niin ei kannata suinpäin sinne rientää vain ajatella ja sulatella asiaa että on sitte henkisesti valmis kun ja jos se aika koittaa että on menossa leikkaukseen. itse pähkäilin asiaa kauan yksikseni ennen kuin kotiväellekkää puhuin asiasta. Asia oli tosi helppo kun olin henkisesti sinut asian kanssa. painoa sain leikkauksella tippumaan 85kg ja olen tyytyväinen leikkaukseen ja menisin kyllä uudelleen jos pitäis valita. Sairauksia ei ollu viä ehtiny tulla isosta painosta huolimatta. Mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle mut tuo oli mun juttu. Tuskin olisin saanu tuollaista määrää ikinä putoamaan ja ainaki pysymään pois.Leikkauksesta on kohta 10 vuotta ja tyytyväinen olen. En suosittele leikkausta jos et todella ole sitoutunut juttuun ja uskot muuten pärjääväsi, johon musta ei ollut.
Mahtaako ap:lla olla noin paljon ylipainoa, epäilen. Oletko tietoinen, että kaikki eivät ole pantaleikkauksia? Mielestäni se itsestä kiinni, antaako painon nousta, luonteenlujuutta se vaatii, muuta on turhaa selittää. Itse siirsin tekonivelleikkausta painonpudotuksella. Ortopedi kertoi, että harvat pystyvät, mutta olenkin tosi lujatahtoinen.
- kokemusta itselläkin
Itse en pidä Painonvartioita kovin hyvänä vaihtoehtona. Kun lopetat pisteiden popsimisen ja siirryt tavalliseen TERVEELLISEEN ruokavalioon niin kas vain kilot hiipivät takaisin... :( Ikävä kyllä todella monella näin käynyt...
- Nimetön
olin itse painonvartijoissa vuosi sitten, kun lopetin, painoa tullut tuplasti sen mitä pudotin... eli painonvartijat toimii, jos sitoutuu elämään elämänsä pisteitä laskien, koska jos söin parikin pistettä viikossa liikaa, painoa tuli heti lisää, eikä siihen tarvitse kuin pari juustosiivua...! itselläni se ei onnistu.
- menenkö vai en?
Minä.vaan. kirjoitti:
Kyselin lääkäriltä ko. leikkauksesta ja hän suositteli leikkausta minulle. Sairasatan diabetesta ja selkä lopussa.Paino ollut ongelma koko ikäni, olen 50.Sairatuin basedovintautiin ja se oli viimeisin painon nostaja. Paino ensinputosi ja sit nousi mahdottomiin. Et mitähän tekis?
- mamma1984
kokemusta itselläkin kirjoitti:
Itse en pidä Painonvartioita kovin hyvänä vaihtoehtona. Kun lopetat pisteiden popsimisen ja siirryt tavalliseen TERVEELLISEEN ruokavalioon niin kas vain kilot hiipivät takaisin... :( Ikävä kyllä todella monella näin käynyt...
itelle käyny kans niin, että kun sain pudotettua painoa ryhmässä, niin heti, kun töiden takia estyin ravaamasta kokouksissa joka viikko, paino tuli yli kaksinkertaisena takaisin, normaalista ruokatavoista riippumatta. eli se auttaa vain, jos olet sitoutunut syömään lopun elämäsi pisteitä laskien
- rapsakka
Hei, olen itse menossa operaatioon helmikuun ekalla viikolla.Minä olen kärsinyt ylipainosta koko ikäni, en jaksa enää yksin taistella ylipainoa vastaan. Haluan saada lapsen, täytän kohta 42 vuotta. Ajattele lapsiasi ja ennenkaikkea Itseäsi, minulla oli suuri ajatus että minulle ei tapahdu terveydessä mitään ikinä, ihminen on ikuinen. Tilanteeni on tällähetkellä: polvet on sököt, menen tekonivel-leikkaukseen, kummatkin polvet leikataan,ala-selässä on nikama rappeumia ja selkänikamat on lytyssä-välilevypullistumia on kaksi,maksa on turpea ja rasvottunut pahasti, verenpaine lääkitys on aloitettu vuosi sitten. Ylipaino tappaa hitaasti mutta varmasti,myös psyyke on lääkityksellä. Minulla menee noin 20-25 tablettia päivässä, valehtelen tutuille mikä minua oikeasti vaivaa. Minua pelottaa valtavasti mahalaukun sliveleikkaus,ja sen jälkeinen elämä, muu ei auta. Olen kokeillut kaikki konstit ja dieetit.Toivon että mietit elämänlaatuasi rehellisesti ja avoimesti, ole malli lapsillesi. Hoida itsesi kuntoon.
- jonossa jo
kertoisitko miten meni ja miten nyt voit, jos olet jo leikattu? moni haluaisi varmaan tietoa lisää, ihan käytännönkin sellaista.Mitä kautta pääsit ja missä leikattiin, oliko kivuliasta ym.
- ikiläski
jonossa jo kirjoitti:
kertoisitko miten meni ja miten nyt voit, jos olet jo leikattu? moni haluaisi varmaan tietoa lisää, ihan käytännönkin sellaista.Mitä kautta pääsit ja missä leikattiin, oliko kivuliasta ym.
Nimenomaan, kerro kuinka elämä korjaantuu, Rapsakka !!!
- Taxu
Pelkään ihan kamalasti onnistuuko leikkaus , jäänkö leikkauspöydälle. Mulla 9v tyttö.
- Anne 51
Hei vaan!
Mulle tehtiin vatsalaukun pienennys 7viikkoa sitten. Suosittelen sitä kaikille joilla on sairauksia niin kuin minulla oli. Eli verenpainetta sokeritauti uniapneaa (kuorsaus oli ihan mahdotonta) ja samantien hävisi yskän kohtaukset en tieteenkään ole varma hävisikö se yskä sen takia mutta olen itse ajatellut pienessä päässäni että läskit jotenkin paino kurkun aluetta. Nämä kaikki sairaudet minulta kuitenkin hävisi. Ainoa ikävä puoli oli tässä leikkaus aikaa hakiessani oli odottaminen noin vuoden ja vatsalaukun tähystäminen sen verran teki ikävää että vedin letkun ensimmäisellä kerralla kurkustani pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713