onko kellää

bumbo !!!!

kokemusta millanen se bumbo istuin on??
selailin lastentarvikkeen kuvastoa ja näin kyseisen "tuolin".. tekis mieli ostaa pojalle (7kk kohta) kun ei oikeen viihdy missää ja tykkää istuskella mutta kun ei ilman apuja sitä osaa vielä..
kertokaahan te joilla on, onko ollu käytössä yms...??

12

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on

bumbo-istuin, poika 6.5kk ja tykkää istua siinä :) Käytän sitä ruokaillessa kun sitterissä ei enää pysy paikoillaan ja syöttötuolissa istuminen vielä hankalaa. Myös vauvauinnissa tosi kätsy :-) Kannan sitä myös mukana kyläillessä. Hyvä keksintö, mut nyt jo tuntuu et istuin jää kohta pieneksi, reisien kohdalta ainakin. Poitsu 10kg. Niin ja suihkussa ja saunassa istuin on myös kovassa käytössä :) kun ammeessa oleminen ei onnistu kun ei vielä itse istu ja äidillä ei papu riitä kannattelemaan enää.

• jepjep007

Mahtaakohan sinulla olla bumbo koska meidän bumbossa lukee takana selvällä ruotsin kielellä että ei saa käyttä veden kanssa!tai niinku vedessä. mutta mielestäni se tarkoittaa että ei saunaa eikä punkkaa/suihkua. ja kuka vaan sen ymmärtää jos jos joskus ruotsia on opiskellu.

Elikkä alkup.
        Meillä siis bumbo tuoli ja ollaan istutettu poikaa siinä 5kk asti (siis pikku hiljaa kerrallaan) ja poika vihtyy hirveen hyvin:) Meillä sitä käytetään, kun poika ei halua maata vaan istua ei sitten tarvii kokoajan pitää kiinni:) mutta mielestäni on kyl ollut oikeen hyvä vaikka hintaahan tolla tuolilla on ihan kivasti, mutta meillä ainakin käyttöä ollut:)
        Meillä kanssa poika pian 10kg ja reisistä ei niin hyvin enää mahdu mutta kun sitten taas siskon 1v3kk tyttö mahtuu sinne vieläkin=) että kai sit kun enempi "pyöreys" lähtee taas hyvin mahtuu=) meillä poika nyt 6kk 1vko

• Saara 31
        jepjep007 kirjoitti:

Mahtaakohan sinulla olla bumbo koska meidän bumbossa lukee takana selvällä ruotsin kielellä että ei saa käyttä veden kanssa!tai niinku vedessä. mutta mielestäni se tarkoittaa että ei saunaa eikä punkkaa/suihkua. ja kuka vaan sen ymmärtää jos jos joskus ruotsia on opiskellu.

Elikkä alkup.
        Meillä siis bumbo tuoli ja ollaan istutettu poikaa siinä 5kk asti (siis pikku hiljaa kerrallaan) ja poika vihtyy hirveen hyvin:) Meillä sitä käytetään, kun poika ei halua maata vaan istua ei sitten tarvii kokoajan pitää kiinni:) mutta mielestäni on kyl ollut oikeen hyvä vaikka hintaahan tolla tuolilla on ihan kivasti, mutta meillä ainakin käyttöä ollut:)
        Meillä kanssa poika pian 10kg ja reisistä ei niin hyvin enää mahdu mutta kun sitten taas siskon 1v3kk tyttö mahtuu sinne vieläkin=) että kai sit kun enempi "pyöreys" lähtee taas hyvin mahtuu=) meillä poika nyt 6kk 1vko

Mulla on Bumbo ja ainakin minä ymmärsin varoitukset siten, ettei sitä saa käyttää ammeessa kylpytukena (kelluttaa ja keikkaa nurin). Lastentarvikkeesta myytiin just sillä argumentilla, että sitä voi käyttää suihkussa ja saunassa.

Meidän typy ei viihdy siinä pitkiä aikoja, mutta pikkuasiat kerkee hoitamaan. Lapsi on jo kohta 9 kk ja ryömii eikä häntä voi jättää lattialle joka paikassa kotona. Mutta ei kestä kauaa kun meidän laiheliini pääsee siitä itse pois (73 cm 8 kg).

• Meillä on
        Saara 31 kirjoitti:

Mulla on Bumbo ja ainakin minä ymmärsin varoitukset siten, ettei sitä saa käyttää ammeessa kylpytukena (kelluttaa ja keikkaa nurin). Lastentarvikkeesta myytiin just sillä argumentilla, että sitä voi käyttää suihkussa ja saunassa.

Meidän typy ei viihdy siinä pitkiä aikoja, mutta pikkuasiat kerkee hoitamaan. Lapsi on jo kohta 9 kk ja ryömii eikä häntä voi jättää lattialle joka paikassa kotona. Mutta ei kestä kauaa kun meidän laiheliini pääsee siitä itse pois (73 cm 8 kg).

Eli en ole käyttänytkään kylvyssä, vaan suihkussa!
        Helppo suihkuttaa poika siinä, kun itse ei jaksa enää kannatella ammeessa, ENKÄ siis käytä bumboa kylpytukena! Ja olen ostanut sen pikkupinviinistä, bumbo kuin bumbo, tiedä sitten miten aito ja alkuperäinen..;)kuitenkin, Suosittelen, mielestäni hintansa väärti.

• sen istuimen
        Meillä on kirjoitti:

Eli en ole käyttänytkään kylvyssä, vaan suihkussa!
        Helppo suihkuttaa poika siinä, kun itse ei jaksa enää kannatella ammeessa, ENKÄ siis käytä bumboa kylpytukena! Ja olen ostanut sen pikkupinviinistä, bumbo kuin bumbo, tiedä sitten miten aito ja alkuperäinen..;)kuitenkin, Suosittelen, mielestäni hintansa väärti.

hinta on???? noin suurinpiirtein??

• riipuu mistä ostaa
        sen istuimen kirjoitti:

hinta on???? noin suurinpiirtein??

Halvimmillaan olen nähnyt jossain netissä 43 euroa, mutta itse ositin lastentarvikkeesta ja maksoi 49 euroa.

• Bumbojen
        riipuu mistä ostaa kirjoitti:

Halvimmillaan olen nähnyt jossain netissä 43 euroa, mutta itse ositin lastentarvikkeesta ja maksoi 49 euroa.

hintapyyntö alkaa 17.50:stä. Kannattanee ostaa sitä kautta,jos käytetty kelpaa.

• bumboa

yritettiin käyttää viitisen kertaa, yhteensä käyttöikää kertyi vajaat puoli tuntia. Neljäkuiselle pojalle tuolin ostin, kun Lastentarvikkeesta asiantuntevasti neuvoivat sen olevan paljon parempi sitteriä ja syöttötuolia suorastaan kielsivät käyttämästä sen ikäiselle..

Kokemukset: poika tuoliin, pari minuuttia, aloittaa "kiikkutuolikeinumisen", jolloin jalkojen välissä oleva tuki painaa mahaa ja tulee yrjöt. Ei oikein toimiva, varsinkaan syöttöyrityksissä =)

Ne mainostaa sitä, olisko ollu 14kk vanhallekin (jos en ihan väärin muista), mutta viimeisen kerran meidän poika mahtui siihen 6kk vanhana. Ei ole edes pullukka, pitkä kylläkin ja sitä myöten painava.

En voi suositella kenellekään. Etelä-afrikkalainen laatutuote, turhakkeista pahin!

Hanki Tripp Trapp, jos pojallesi tuolia haluat. Eikä se tule edes kalliiksi, kun ajattelee käyttöikää: säätöominaisuuksien vuoksi hankkivat niitä myös vanhainkoteihin =)

• bumbo

Meille se ei sopinut. Ainoastaan ihan pienenä, n. 4-7kk ikäisenä oli käytössä vähän enemmän, kun ei vielä muuten istunut. Mutta jäi käytöstä heti kun rupesi pysymään istuallaan kunnolla, ja uskalsi istuttaa "normaalissa" syöttötuolissa.

Minusta bumbo oli myös vaarallinen yhtään isommalla vauvalla. Kun poika oli oppinut konttaamaan, hän ei enää pysynyt bumbossa! Kiemurteli niin pitkään että pääsi itse pois, eli suunilleen putosi naamalleen. Itse piti olla edessä varmistamassa koko ajan, ja silti meinasi tulla vahinkoja. Kun poika oppi nousemaan seisomaan (n. 10-11kk) ei bumbon käyttö enää tullut kyseeseen ollenkaan. Ja siinä vaiheessa ei olisi enää edes siihen mahtunutkaan.

Eli meillä oli turha ostos, mutta toisaalta pienikokoiselle, vähän liikkuvalle ja pitkäpinnaiselle lapselle saataa olla ihan hyväkin!

• tykätty

Me hommattiin bumbo tytön ollessa n.7-8kk, eli sai jo istua mutta ei vielä itse pysynyt istualtaan. Oli tosi kätevä, kylppärissä oli helppo tyttö suihkutella siinä, helppo ottaa kylään mukaan, mökillä kävi syöttötuolista ja tyttö tykkää siinä muutenkin vain istuskella. Tytöllä nyt ikää 1v 2kk, mahtuu siihen vielä ja tykkää siinä välillä käydä istumassa. Leikeissä on myös tosi kiva, tyttö istuttaa siihen nukkejaan ja nallukoita=) Suosittelen kyllä vaikka käyttöikä saattaa joillain vauvoilla jäädä lyhyeksi.

• hjkulkiojkiuuij876

Mistäköhän ton bumbon vedenkestävyyden voi varmistaa? Olis meinaan tosi kätevä just suihkussa ja saunassa... Meillä on bumbo lainassa miehen serkun pojilta ja hän painotti ettei bumboa saa kastella... Mutta tarkoittaakohan tuo kylpykielto sitä ettei ole turvallinen esim ammeessa... Jotenkin otaksuin et bumbo on sellasta ainetta joka imee veden sit sisäänsä tms kun ei kerran saa ottaa esim suihkuun mukaan... Mut jos ei teillä muillakaan oo tuoli menny mikskään vaik ootte suihkussa sitä käyttäny niin oonkohan sit ymmärtäny väärin...

• tykätty
        hjkulkiojkiuuij876 kirjoitti:

Mistäköhän ton bumbon vedenkestävyyden voi varmistaa? Olis meinaan tosi kätevä just suihkussa ja saunassa... Meillä on bumbo lainassa miehen serkun pojilta ja hän painotti ettei bumboa saa kastella... Mutta tarkoittaakohan tuo kylpykielto sitä ettei ole turvallinen esim ammeessa... Jotenkin otaksuin et bumbo on sellasta ainetta joka imee veden sit sisäänsä tms kun ei kerran saa ottaa esim suihkuun mukaan... Mut jos ei teillä muillakaan oo tuoli menny mikskään vaik ootte suihkussa sitä käyttäny niin oonkohan sit ymmärtäny väärin...

Juu kyllä meidänkin bumbossa luki jotain ettei saa suihkussa käyttää mut ollaan käytetty eikä ole miksikään mennyt. Ei kyllä päälle päin huomaa ollenkaan että ois jotain "vaurioita" siihen tullut. Kuivaan ollaan jätetty suihkuhuoneen lattialle "väärinpäin".

Kokeileppa kastella niin huomaat että ei mene miksikään.

Ammeessa sitä ei varmaan saa käyttää just sen takia että saattaa keikata mut ainakaan meidän ammeeseen se ei edes mahtuis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe