Minkälainen on työnantajana Servisole? Pääsisin Servisolelle sairaalasiivousyksikköön töihin. Kävin haastattelussa ja soittivat minulle juuri sieltä. Nyt askarruttaa, minkälainen työnantaja on kyseessä. Minulle ainakin täysin tuntematon entuudestaan. Osaisitteko te alalla jo pidempään toimineet kertoa mitään kyseisestä firmasta? Millaisia ovat esimiehet, palkkaus ja onko työn mitoitus riittävä työaikaan nähden? Olisin kiitollinen tiedoista.
Servisole
6
1778
Vastaukset
- MoppiSanko0
Servisole Oy on pääkaupunkiseudulla toimiva, parhaaseen palveluun ja laatuun panostava puhtauspalvelualan yritys.
Koulutettu erikoisjoukkomme koostuu yli 250 suomalaisesta työtään arvostavasta siivous- ja saneerausalan ammattilaisesta
Hae lisää www.google.fi - kokenut..
tarkka firma.jos yksikin pienikin valitus tulee jostain,vaikka ei ole tahallinen työn laiminlyönti niin aluetta pienennetään tai työntekijä siirretään:esimerkki:iso alue ja uusi työntekijälle(alimitoitettu)jää yksi roskis tyhjentämättä.esimies soittaa ja sanoo:no niin nyt asiakas sanoo kohteen kohta irti.nyt joku muu tekee puolet alueesta.eli naps ja puolta pienempi palkka.tätä tapahtui useallekin.eli ei saa tulla erehdyksiä tms.palkat maksettiin ajallaan ja oikein.kiometri siirtymiä emme itse ymmärtäneet kysyä.joten ei näitä neuvottukaan.eli ei saannut niitä.omaa tyhmyyttäkin toki.mutta työntekijöitä siirretään eri paikkoihin ilman varotusaikaa tuosta vain.eli tulevaa palkkaa ei osannut ennakoida.yhden kerran emme vastaanottaneet ylityötä kun ei jaksanut omien töiden lisäksi(ylityötä otimme aina muuten vastaan)tästä yhdestä kerrasta joka ei sopinut meille niin loukkaannuttiin ja suututtiin oikein kunnolla.ja pomo joka enemmän toimistolla kuin kentällä.ei asiaa anteeksi antanut)ulossavustus alkoi heti.
työnjohtaja oli mukava.piti työntekijöiden puolia jne.mutta lopetti kun väsähti liikaa.
kännykkää vaativat pidettäväksi päällä aamusta yöhön.vaikka olisi esim.kolme tuntia ilta aluetta.eli tiukka firma.mutta palkat tulee ajallaan.itse en palaisi takaisin.- viiti kommentoida,
mutta jos kännykkää vaaditaan pidettäväksi päällä, niin vaatikaa myös varallaolokorvausta, eli ns. päivystyslisää!! Jos ei onnaa, niin kännykät kiinni.
- firman kännykkä
viiti kommentoida, kirjoitti:
mutta jos kännykkää vaaditaan pidettäväksi päällä, niin vaatikaa myös varallaolokorvausta, eli ns. päivystyslisää!! Jos ei onnaa, niin kännykät kiinni.
Olen jostain ymmärtänyt ettei työnantaja voi vaatia pitämään omaa siviilikännykkää päällä tai olemaan siinä tavoitettavissa kokoajan. Aina jos on ollut työantajan puhelin se on ollut päällä työaikana ja sen ulkopuolella riippuen työnkuvasta, eli jos voi tulla extra keikkoja.
Voin on väärässäkin mutta näin olen itse tehnyt eikä ongelmia ole ollut.
Aika monissa siivousfirmoissa joissa olen ollut töissä on kännykkäpolitiikka se, että sillä saa soittaa vain työpuheluita eikä omia, siksi kaksi erillistä kännykkää koko ajan täytyy kantaa mukana:) Ehkä se jollain isommilla sallii sen ottamisen ns. luontaiseduksi? - Servisole
firman kännykkä kirjoitti:
Olen jostain ymmärtänyt ettei työnantaja voi vaatia pitämään omaa siviilikännykkää päällä tai olemaan siinä tavoitettavissa kokoajan. Aina jos on ollut työantajan puhelin se on ollut päällä työaikana ja sen ulkopuolella riippuen työnkuvasta, eli jos voi tulla extra keikkoja.
Voin on väärässäkin mutta näin olen itse tehnyt eikä ongelmia ole ollut.
Aika monissa siivousfirmoissa joissa olen ollut töissä on kännykkäpolitiikka se, että sillä saa soittaa vain työpuheluita eikä omia, siksi kaksi erillistä kännykkää koko ajan täytyy kantaa mukana:) Ehkä se jollain isommilla sallii sen ottamisen ns. luontaiseduksi?Ei meillä siivoojien missään tapauksessa tarvitse pitää omaa kännykkää auki yötä, päivää.. Tarkoitus on AINA etsiä kohteelle vakituinen siivooja, ei ole kenenkään edun mukaista vaihtaa paikkaa. Asiakkaalle monessa sopimuksessa jo luvataan vakituinen siivooja, siivoojalle pyritään heti perehdytettämään tuuraaja. Palkka tulee ajallaan, mikäli työntekijä palauttaa tuntilistansa kuten pitää. Itse olen ollut 12 vuotta kohta Servisolella. Vakavarainen yritys, RTK Palvelut ostivat 2012 mutta toimimme omana yksikkönä. Mikäli esimies ei kohtele oikein, pitää siitä ottaa yhteyttä ylemmälle tasolle. Alueilla palveluohjaaja, siivoojan lähin esimies. Hänen toimenkuvaan kuuluu kiertää kohteissa, valvoa laatua, toimittaa tarvikkeita ja muutoinkin käydä siivoojaa tapaamassa. Esimies hoitaa asiakaskäynnit, tekee toimistolla erilaisia töitä, ei niinkään käy palveluohjaajan tavoin kentällä kiertämässä niin usein. Tiimipalaverit pidetään kahdesti vuodessa kaikissa yksiköissä. Siellä erialueiden työntekijät tapaavat toisiaan, voivat vaihtaa kokemuksia ja muutoinkin esimies ja päällikkö paikalla heitä varten. Päällikön ja esimiehen toimenkuva on asiakaslähtöinen, ohjaaja siivoojaa varten. Hyvin vähän on vaihtuvuutta, mikä on tarkoitus. Koulutukseen pääsee, koulutamme laitoshuoltajia, ohjaajia sekä tekniikoita. EA kurssit, hygieniapassi ja turvallisuuskorttikoulutus on kaikilla pakollinen. EA koulutus vapaaehtoinen, riippuen kohteesta. Hyvä työnantaja. Aina kaikki ei ole niin yksiselitteistä, erimielisyyksiä tulee, ne ratkaistaan yhdessä. Luottamusmies on myös työntekijöitä varten mikäli sellaiseen tarvetta ! Hyvää alkanutta kevättä :)
- servisolelainen
Kohta kymmenen vuotta Servisolella olleena pakko yhtyä edelliseen;
homma toimii asiallisesti ja lain puitteissa. Näihin vuosiin mahtuu tietenkin kaikenlaista pientä vääntöä ( joskus palkka väärin tms. ), mutta pääsääntöisesti
hyvä työnantaja. Tiedotus nyt ei toimi lainkaan, esim. noista koulutuksista ei tule tietoa työntekijöille, vaan kaikki pitää nyhtää erikseen esimieheltä, mutta missä puljussa tieto välittyisi hyvin? Lisäksi alan riesana tämä monikulttuurisuus ja -kielisyys, tietoa pitäisi olla saatavana kaikilla mahdollisilla kissannau'uilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879