ef-kielimatkalle maltalle

emu.....

hei! olen ensi kesänä menossa ef:n kielimatkalle maltalle, joten te jotka olette siellä ennen käyneet (siis ihan muuten vaan tai kielimatkalla)niin kertokaa vähän millainen paikka se on, missä kannattaa käydä...jne...? kohde kaupunkini on St.Julians, et jos erityisesti siitä on kerrottavaa, niin kertokaa ihmeessä, niin plussia kuin miinuksiakin!!!! kiitos jo etukäteen!!!

12

1649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöpö1

      mihin aikaa oot menossa (: minäkin olen menossa st. julianssiin nyt kesällä :D

      • Nimetön

        joo 2.7 lähös...sä?


      • pakeeeee
        Nimetön kirjoitti:

        joo 2.7 lähös...sä?

        nii miäki :D 2.7


      • Nimetön
        pakeeeee kirjoitti:

        nii miäki :D 2.7

        Jee!!! ooks tulos globaliin vai...? entä mille kurssille...? olisko sul kuvii irc-gallerias tai jossai..?


      • pakeee
        Nimetön kirjoitti:

        Jee!!! ooks tulos globaliin vai...? entä mille kurssille...? olisko sul kuvii irc-gallerias tai jossai..?

        juuh (: on mulla ii2 ja gallerias kuvii :D
        oon sit sama henkilö ku toi pöpö1 en vaa muistan et kirjotin sil nimimerkil eka :D


      • Nimetön
        pakeee kirjoitti:

        juuh (: on mulla ii2 ja gallerias kuvii :D
        oon sit sama henkilö ku toi pöpö1 en vaa muistan et kirjotin sil nimimerkil eka :D

        ii2...? millä nimel..? voisin siä kommata sulle?


      • pakeee
        Nimetön kirjoitti:

        ii2...? millä nimel..? voisin siä kommata sulle?

        ii2 nikki on pakee- :D kommaa vaa


      • -emu^^
        pakeee kirjoitti:

        ii2 nikki on pakee- :D kommaa vaa

        onks toi ihan väliviiva ja kaks e:tä..? ku en löydä...!? vai ookko just vähä aika sit vaihtanu??


      • pakeedsg
        -emu^^ kirjoitti:

        onks toi ihan väliviiva ja kaks e:tä..? ku en löydä...!? vai ookko just vähä aika sit vaihtanu??

        ii2 nikki: pakee- ja gallerian nikki: -pauliiiina-


    • tytsäläinen

      Moi, olin viime kesänä St. Julianssissa kielikurssilla. Tosi kiva paikka, paljon baareja siinä baarikadulla. Suosittelen ainakin Empireä ja Street Fellowssia. jeij!
      Mäkissä tulee syötyä liian usein, mutta silti siellä laihtuu :D kannattaa käydä Comino by daylla ja Gozolla, Ef järjestää niille retket jos ootte sillä menossa. jaa. Siellä on aika sotkuista, mutta siihen tottuu :D Kuuma on, ja kandee varaa sit oikeen hyvää aurinkorasvaa mukaan. kovin halpaa siellä ei kyllä oo, että itel meni jtn 700 e kolmessa viikossa, joinkin kyllä ainakin 4 kertaa viikossa :D

      • maltalle

        Heippa te maltalla kielikoulussa olleet!
        Ois kiva kuulla vielä lisää jotain kokemuksia reissuistanne.
        Oon itte ajatellu mennä maltalle ens kesänä/syksynä, ef 2viikon yleiskurssille, mutta toi on vielä vähän auki, että meniskö asumaan asuntolaan vai isäntäperheeseen, mitä eroja niillä on? Onko ne asuntolat lähellä koulua yms.
        Kaikkia muitakin vinkkejä olisi tosi kiva kuulla!


      • nimt
        maltalle kirjoitti:

        Heippa te maltalla kielikoulussa olleet!
        Ois kiva kuulla vielä lisää jotain kokemuksia reissuistanne.
        Oon itte ajatellu mennä maltalle ens kesänä/syksynä, ef 2viikon yleiskurssille, mutta toi on vielä vähän auki, että meniskö asumaan asuntolaan vai isäntäperheeseen, mitä eroja niillä on? Onko ne asuntolat lähellä koulua yms.
        Kaikkia muitakin vinkkejä olisi tosi kiva kuulla!

        Moikka!
        Kyllä on kokemuksen arvoinen reissu! Itse olin myöhäis syksyllä St.Juliansin kielikoulussa muutaman viikon. Syksymmällä oli mielestäni mukavampi mennä ilmojen puolesta sekä ns. turistikauden mentyä jo ohi, joten paikka ei ollut tupaten täynnä porukkaa.
        Kummassakin asuinvaihtoehdossa on hyvät puolensa. 7 apartments ja gorgianis ovat ns. baari kadulla joten jos satut baarikadun puoleiseen huoneistoon voi nukkumiset jäädä vähille kovan musiikin takia,jota siis on joka yö aamuun asti, tosin unenlahjoistahan se riippuu ja menojalasta (moni biletti joka pvä joten ei muusiikista ollut haittaa :D) Tosin vähän kauempana baarikadusta on hotelli Spinola (en ole täysin varma nimestä) missä myös moni ef oppilas yöpyi ja missä ei musiikki häiritse. Käsittääkseni spinola ja gorgianis ovat vain makuuhuone tyyppisiä huoneita, mutta 7apartmentissa on 'keittonurkkaus' joten jos tykkää laittaa itse ruokaa välillä eikä noiden 2 majoitus vaihtoehdon muutaman ruuan samainen ruokalista innosta on 7apartments ok vaihtoehto. Asuntolat on aivan lähellä koulua, gorgianis melkein vastapäätä ja 7apartments melkein nurkan takana, spinola on sitten hieman kauempana n.10min kävelymatkan päässä, joten ei sekään kaukana.
        Itse olin isäntäperheessä, mikä oli mukava vaihtoehto, siitähän ei tarvitse maksaa enempää kuin mitä kurssimaksu on sekä pääsee tutustumaan lähemmin maltalaisten elämään. Isäntäperheet sijaitsevat yleensä n.15-30min kävelymatkan päästä koululta. Tosin välillä harmitti isäntäperheessä asuminen, koska asuntolat olisivat olleet lähempänä kaikkea joten edestakas käveleminen meni välillä hankalaksi 'keskustan' ja kodin välillä ja periaatteessa asuntolassa asuminen olisi ehkä ollut hieman vapaampaa. Itselläni oli hyvä onni, että perhe oli mukava, mutta perheissäkin on eroja. Kuulin parista tapauksesta joissa perheet olivat todella välinpitämättömiä joten oleskelu perheessä oli kyseisille henkilöille todella epämukavaa,mutta kuulin myös perheistä jotka olivat todella mukavia ja luulen että nämä epämukavat perheet koskevat vain muutamia.

        tuossa nyt jotain mietteitä näin alkuun, en tiedä tosin tiedä tuliko mikään uutena tietona :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      285
      3023
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      216
      1921
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1582
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1370
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1241
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      266
      1178
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1041
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      981
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      841
    Aihe