Oviksen jälkeen

Äityli -78

onko kellään ollut tällaisia oireita oviksen aikana/ heti sen jälkeen.. Käsittääkseni ovis oli ja meni eli alkoi kolme pv sitte alavatsakivuilla ja erityisellä liman erityksellä. Nyt eilisestä alkaen juoksuttanut veskissä, tuntuu kuin maha olisi sekaisin mutta ei ole. Aamulla oli lämpö koholla (37,1) Koko päivän, etenkin aamupäivällä kuvottanut, nälkä koko ajan, välillä horkka pääl vaikkei just nyt lämpöilyä. Jos on ihme tapahtunut ja vaikka jo toissapäivänä munasolu hedelmöittynyt, niin voiko ns. raskausoireita jo ilmaantua vai tekeekö ovis vaan näitä oireita? Olisin kiitollinen jos joku vastaisi! =) Niin ja vielä se, että maha pömpöttää ja on vähän arka,samoin rinnat...

2

4416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en voi..

.. sanoa mutta epäilen että ovulaatio ja siihen liittyvät hormonaaliset muutokset aiheuttavat kuvailemaasi oloa. Lisäksi tietyt ruoka aineetkin voi tehdä tepposia, sipuli, omena jne aiheuttaa turvotusta. Muistan lukeneeni että ovulaation jälkeen energiaa kuluu enemmän ja sehän voi vaikutaa aineet vaihduntaan eli nälättää ja pissattaa tavallista enemmän. Keho horkkailee että lämpö nousee, minulla myös "hikoilu kohtaus" ennen ovista ja menkkoja kun lämmöt laskee... Toivon mukaan munasolu on hedelmöittynyt kaikesta tästä huolimatta ja ainakin sinulla ovulaatio oireilee :) Uskon kuitenkin että raskaus ei vielä oireile.

• jo ½ vuotta yritystä

Nuo kuvaamasi oireet johtuvat siitä että ovulaation jälkeen follikkelin eli munarakkulan paikalle muodostuu keltarauhanen joka alkaa tuottaa hormonia nimeltä progesteroni. Progesteronin lisääntyminen verenkierrossa aiheuttaa rintojen arkuutta, lämmön nousua, pahoinvointia ym alkuraskauden tuntemusten kaltaisia oloja. Progesteroni on toinen hormoni estrogeenin lisäksi joka vahvistaa ja valmistaa kohdun limakalvoa alkion kiinnittymistä varten.
      Jos munasolusi on hedelmöittynyt, se kiinnittyy vasta noin viikon kuluttua ovulaatiosta. Varsinaiset raskausoireet tulevat herkimmillä pian kiinnittymisen jälkeen, yleensä kuitenkin vasta sen jälkeen kun kuukautisen ovat jääneet pois.
      keltarauhanen toimii noin kaksi viikko ja jos et ole raskaana se surkastuu -> hormonipitoisuus veressä romahtaa -> kohdun limakalvo valuu kuukautisina pois.
      Tsemppiä ja malttia teille yritykseen!!
      Tässä on itsekin tullut kuviteltua kaikenlaiset oireet kun yritystä on kestänyt jo näinkin pitkään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe