terve!
Löytyykö netistä mistään hyvää opetusvideota lumilautailusta tai muita hyviä vinkkejä?
lumilautailu
18
9380
Vastaukset
- näitä videoita
http://www.youtube.com/watch?v=Pq8nG8hBWv0&feature=related
Ihan aloittelija treenaa ensi kaatumaan eteen ja taaksepäin ilma lautaa. Eteepäin kaadutaa ensin polvilleen ja sitten käsivarsilleen. Ranteilla ei saa koskaan ottaa vastaan. Taaksepäin kaadutaan tekemällä kuperkeikka takaperin kädet sylissä leuka kiinni rinnassa.
Lautaan aloittelija ottaa tuntumaa ensin skeittaamalla tasaisella, etujalka kiinni siteessä ja takajalka antaa vauhtia.
Siteet laitetaan oikeaan stanssiin siten että hypätään tasajalkaa pienessä haara-asennossa,, niin saadaan siteiden paikka selville.
Sitten voikin hakea hyvää laskuasentoa, jalat vähän polvistettuina, selkä suorana ja nenä ja molemmat kädet kylkeen painettuna osoittamaan menosuuntaan.
Kirjastossa on useita kirjoja aiheesta, itse ostin netistä The Illustrated Guide To Snowboarding:
http://1570281440.latestpowertools.com/p-the-illustrated-guide-to-snowboarding.html
Opettelin lajin perusteet tämä kirjan avulla 30-kymppisenä. Heti alkuun kannattaa opetella laskemaan kumpikin jalka edellä, niin jaksaa laskea pidempään. Sitten voikin mennä halfpaippia ja 180 hyppyjä kokeilemaan.- Talvi.nen
Mutta entäs mistä tietää kumpiko jalka on se etujalka vai onko se ihan vaan kokeilukysymys =) ite oon koittanu molemmilla mutta ei kumpikaan jalka tunnu sen viisaammalta xD vai johtuisko vaan siitä että kun ei nyt aluks meinaa ees pystyssä kestää =) Sitten ihan väkisin se vetää sen painon sinne takajalalle ja sit ollaanki taas turvallaan.... =) on se nii vaikeeta aluks xD
- hanna-a
Talvi.nen kirjoitti:
Mutta entäs mistä tietää kumpiko jalka on se etujalka vai onko se ihan vaan kokeilukysymys =) ite oon koittanu molemmilla mutta ei kumpikaan jalka tunnu sen viisaammalta xD vai johtuisko vaan siitä että kun ei nyt aluks meinaa ees pystyssä kestää =) Sitten ihan väkisin se vetää sen painon sinne takajalalle ja sit ollaanki taas turvallaan.... =) on se nii vaikeeta aluks xD
Minä ja mun kaveri testattiin sitä jalka hommaa silleen että etittiin joku liukas latttia tai "tehtiin" siitä liukas ja sitte pistettiin villasukat jalkaan otettiin vähä vauhtia ja liuttiin ja se kumpi jalka meni edelle ni sit se jalka lasketaanki edellä.. mut jos kokeilet monta kertaa ni ei sit taija onnistuu toi keino mut kokeila vaikka pari kertaa liukuu ja sit jos tulee kummallaki vaikka oikee jalka ni sit lasket se jalka edellä.. yritä saada selvää tästä :D jaja mä lasken oikee jalka edellä.kannattaa myös kattoo että kummankätinen oot ni sit siitäk8i voi jotai päätellä että kummalla ois helpompi..
- edellä?
Talvi.nen kirjoitti:
seisot suorassa ja käsket jonkun tuupata sua, oot vaikka silmät kiinni, silä jalalla jolla otat vastaan ettet kaadu on etujalkasi.
Yleisimmin se on vasen jalka, mutta minullakin oikea jalka. - Talvi.nen
edellä? kirjoitti:
seisot suorassa ja käsket jonkun tuupata sua, oot vaikka silmät kiinni, silä jalalla jolla otat vastaan ettet kaadu on etujalkasi.
Yleisimmin se on vasen jalka, mutta minullakin oikea jalka.OK, testasin tuotakin ja kyl se vasen jalka on mikä eteen tulee mut jotenkin sit tuntuu että se on heikompi jalka...onko se niin ? tuntuu tällein ajateltuna että mie laskisin edellä kumpi jalka tahansa xD mut tuskin se käytännössä on sama.... pitää varmaan vaan kokeilla kummalla on helpompaa...se paino vaan tahtoo aina mennä sinne takajalalle vaikka EI pitäs.... =) mistä kummasta sekin johtuu....?
- ...menee...
edellä? kirjoitti:
Yleisimmin se on vasen jalka, mutta minullakin oikea jalka....molemmilla yhtä paljon, mutta olen vasen jalka edellä.
- ...se..
...menee... kirjoitti:
...molemmilla yhtä paljon, mutta olen vasen jalka edellä.
...melkein on vasen jalka se vaan on luonottomampi mutta kummiski
- snow^
...se.. kirjoitti:
...melkein on vasen jalka se vaan on luonottomampi mutta kummiski
moro. tartteis lumilauta pakettii lauta sais olla 155 pitkä ja siteet ja kengät kokoo 44 ja mieluiten läheltä joensuuta.:)
- liope
edellä? kirjoitti:
Yleisimmin se on vasen jalka, mutta minullakin oikea jalka.Minun käsittääkseni aika tasan jakautuvat "vasen- ja oikeajalkaiset", kun tukijalkaa testataan. Omaa kokemusta on vain liikuntatunneilta, joilla lapset jakautuvat ryhmiin melko tasan - "oikeajalkaisia" on ehkä jopa hieman vasenjalkaisia enemmän. Etujalka lautailussa on kylläkin usein sitten sama kuin tuo "ponnistusjalka". Ihan yksiin se ei kuitenkaan mene, ja jossakin on todettu niinkin, että molempi parempi.
- Lautailuja 4ever
liope kirjoitti:
Minun käsittääkseni aika tasan jakautuvat "vasen- ja oikeajalkaiset", kun tukijalkaa testataan. Omaa kokemusta on vain liikuntatunneilta, joilla lapset jakautuvat ryhmiin melko tasan - "oikeajalkaisia" on ehkä jopa hieman vasenjalkaisia enemmän. Etujalka lautailussa on kylläkin usein sitten sama kuin tuo "ponnistusjalka". Ihan yksiin se ei kuitenkaan mene, ja jossakin on todettu niinkin, että molempi parempi.
Hiihtokoulu on paras apu lautailun opetteluun. Ammattilainen antaa oikeat ohjeet ja seuraa sivusta laskemistasi.
Kyllä vasen jalka edellä laskevia on tähän mennessä näkynyt enemmän. Tämä näin hiihdonopettajan näkökulmasta - FirstTime
Lautailuja 4ever kirjoitti:
Hiihtokoulu on paras apu lautailun opetteluun. Ammattilainen antaa oikeat ohjeet ja seuraa sivusta laskemistasi.
Kyllä vasen jalka edellä laskevia on tähän mennessä näkynyt enemmän. Tämä näin hiihdonopettajan näkökulmastaKävin paripäivää sitten ensimmäistä kertaa elämässäni laskettelemassa, ja voin sanoa et kyllä tästä lähtie käyn aina. Laudalla opettelussa meni noin 1-1,5h eli siis vähemmän mitä osasin kuvitella. Aluksi oli vähän kankeaa kun tuntu ettei jalat liiku mihinkää, mutta sitten kun tajus sen jujun et millä ruuminosilla tehään mitäkin, niin se alko jo sujua sen verran et tultiin isompaakin mäkeä alas kaatumatta. Itseänikin kyllä häiritsee se et mikä jalka on se etujalka. Kun kattoi kavereita ja muita laudalla laskioita niin tuntu et kaikki meni vasenjalka edellä. Itse harjottelin kumpikin jalka edellä, mutta oikeajalka edellä tuntuu jotenki luonollisemalta kun olen oikeajalkainen. Seuraavaksi on vuorossa oman laudan ostaminen.
M23
Tsemppiä kaikille alotteleville Se ei ole niin vaikeea miltä se näyttää. Jos kaadut älä lannistu, ylös ja taas menoks.
- Muhimo
Täältä vinkkiä laskettelukohteisiin
http://kisa.matkapaikka.fi/laskettelijat - mghk
haistakaa paska
- lautailija1
Tässä hyvä opetusvideo :)
http://www.youtube.com/watch?v=SqY2dSXY_lM&feature=youtu.be - julle-
Ite alotan lumilautailun täs pian (: Varasin yhen yksityistunnin sveitsist (: oon 13 tyttö :D ja uskon et lumilautailun oppii aik nopee (;
- lumilautailija333
Minulla on kääntenen toi etujalka :) olen oikeajalkainen mutta pituushypyssä ponnistan vasemmalla ja lasken laudalla vasen edellä, mistähän tämäki johtuu.....oikea jalka edessä tuntuu että ruumiini ei sostu kääntymään sinne suuntaan:eli lasken puolisokona kun ruumiini on näkökentän edessä melkeinpä kokoajan. Voi myös olla että en uskalla kääntää vartaloani enempää kuin pitäis.
- ihte ainakin
harjottele molemmilla
- siispäniin
jalkapalloa potkaistaessa, se joka jää tukijalaksi, on luultavasti se etujalka. näin ainakin minulle opetettiin lumilautailukoulussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409