Argentiinaan maaliskuussa

-p-

Hei!
Tahtoisin kovasti lähteä maaliskuun lopulla Buenos Airesiin, mutta millaiset kelit siellä on silloin?
Sataako kovinkin paljon?
Mulla ois noin kaksi viikkoa.. Ehtiikö siinä ajassa mitään?

16

4732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • once

      Maaliskuussa kesää on vielä roimasti jäljellä. Eli shortsit ja aurinkorasva ovat tarpeen.
      2 viikossa ehtii vaikka mitä ja Buenos Airesista löytyy vaikka mitä. Riippuu ihan siitä millaista aktiviteettia kaipaat. BsAs voi olla likaisuudessaan ja metelissään aika uuvuttava kokemus. Jos haluat leputtaa hermojasi kannattaa painella bussilla San Isidroon ja sieltä jokilaivalla tutustumaan Tigren suistoalueeseen. Asunnot ovat tolppion nokassa, jokilaivasta saa kylmää Quilmesta tai mitä ikinä mielesi tekee ja ennen kaikkea hermot lepää.

      • -p-

        No kiva kiva.. kiitos rohkaisusta, kyllä mä sit sinne yritän!
        Olin ajatellu parin päivän retkeä Montevideoon, jonne menee joku paatti?
        Laita ihmeessä muitakin hyviä vinkkejä!!


      • ma tkaaja
        -p- kirjoitti:

        No kiva kiva.. kiitos rohkaisusta, kyllä mä sit sinne yritän!
        Olin ajatellu parin päivän retkeä Montevideoon, jonne menee joku paatti?
        Laita ihmeessä muitakin hyviä vinkkejä!!

        Itse menin ba:sta lautalla muistaakseni coloniaan, ja sielta n. 3 tuntia bussilla montevideoon.
        Lautta oli aika samanlainen kun esim. talliinnaan menevä katamaraani (super sea cat ym..)


    • -p-

      Edullisempia en ole onnistunut tuolle ajalle löytämään :( kaiken voinee varailla paikanpäällä, jos nyt eka majoituksen varais netistä? Onko paikalliset matkajärjestäjät luotettavia, vai tuntuuko turistista että huijataan?
      Onko argentiinalaiset kovin ylpeitä ja kylmiä? Jostain luin moista. Miten suhtautuvat turisteihin?
      Entä muu turvallisuus maassa (yksin matkaava nainen)?

      • once

        Aika vakio hinta. Halvimmillaan olen tainut lentää n.800 meno-paluu. Majoituksien suhteen en osaa neuvoa koska omat kämpät ovat järjestyneet aina jonkin tutun tai sukulaisen kautta. Mutta en uskoisi tuon olevan ongelma järjestää paikan päällä. Joka tapauksessa, jos et kaipaa 5 tähden maijoitusta niin uskoisin 100-200 pesoa viikossa riittävän.
        Ylpeä ja kylmä eivät ole ne sanat jotka minulle tulee ekana mieleen. Vieraat auttavat ja kuluttavat omaa aikaansa ihmeellisen paljon jotta gringon ongelmat selviää. Kyyti voi löytyä hyvinkin pitkälle taipaleelle ilman sen suurempia korvauksia ja kaikkea pitää aina maistaa. Yleisesti ottaen ulkomaalaisista ollaan kiinnostuneita ja ollaan hyvin ystävällisiä.
        Vaaleaihoisena naisena tulet samaan hyvin paljon huomiota. Koko kadun liikenne saattaa pysähtyä takiasi, tulet tottumaan tähän.
        Turvallisuudesta sen verran että pitämällä kamoistaan huolta ja järki kädessä ongelmia tuskin tulee. Omalla kohdallani ei ole tapahtunut mitään negatiivista reisuillani vaikka mukana on kulkenut aina järjestelmäkamera muuta varkaita kiinnostavaa. Tämä ei tosin tarkoita sitä että klo 01 yöllä kannattaa mennä ottamaan kuvia Oncen bussiasemalle. Eli hyvin sulkeutuva, tukevalla hihnalla varustettu laukku ja pari vetoketjullista taskua pitänee varkaat loitolla. Ja noin yleensä illalla tai epämääräisessä paikassa liikkuessa kannattaa olla läsnä, eikä kuljeskella kenkiinsä tuijotellen. Itse olen tavannut pitää myös 200 dollarin hätäkassaa erillään muista kamoista. Kopiot passista vaikka gmailiin tallennettuna on myös kova juttu.


      • -p-
        once kirjoitti:

        Aika vakio hinta. Halvimmillaan olen tainut lentää n.800 meno-paluu. Majoituksien suhteen en osaa neuvoa koska omat kämpät ovat järjestyneet aina jonkin tutun tai sukulaisen kautta. Mutta en uskoisi tuon olevan ongelma järjestää paikan päällä. Joka tapauksessa, jos et kaipaa 5 tähden maijoitusta niin uskoisin 100-200 pesoa viikossa riittävän.
        Ylpeä ja kylmä eivät ole ne sanat jotka minulle tulee ekana mieleen. Vieraat auttavat ja kuluttavat omaa aikaansa ihmeellisen paljon jotta gringon ongelmat selviää. Kyyti voi löytyä hyvinkin pitkälle taipaleelle ilman sen suurempia korvauksia ja kaikkea pitää aina maistaa. Yleisesti ottaen ulkomaalaisista ollaan kiinnostuneita ja ollaan hyvin ystävällisiä.
        Vaaleaihoisena naisena tulet samaan hyvin paljon huomiota. Koko kadun liikenne saattaa pysähtyä takiasi, tulet tottumaan tähän.
        Turvallisuudesta sen verran että pitämällä kamoistaan huolta ja järki kädessä ongelmia tuskin tulee. Omalla kohdallani ei ole tapahtunut mitään negatiivista reisuillani vaikka mukana on kulkenut aina järjestelmäkamera muuta varkaita kiinnostavaa. Tämä ei tosin tarkoita sitä että klo 01 yöllä kannattaa mennä ottamaan kuvia Oncen bussiasemalle. Eli hyvin sulkeutuva, tukevalla hihnalla varustettu laukku ja pari vetoketjullista taskua pitänee varkaat loitolla. Ja noin yleensä illalla tai epämääräisessä paikassa liikkuessa kannattaa olla läsnä, eikä kuljeskella kenkiinsä tuijotellen. Itse olen tavannut pitää myös 200 dollarin hätäkassaa erillään muista kamoista. Kopiot passista vaikka gmailiin tallennettuna on myös kova juttu.

        Ok, kuulostaa tutulta. Kun olen kerran selvinnyt Mexico Citystäkin yksin, niin kaiketi siis tuollakin.
        Hieno kuulla, että paikalliset ovat ystävällisiä, mistä lie luin muita väitteitä.
        Onneksi olen tumma, niin en aivan täysin sekoita kylää :)
        Jos tulee muita vinkkejä mieleesi tai jos jostain voi lukea matkakertomuksiasi, lukisin mielelläni.


      • once
        -p- kirjoitti:

        Ok, kuulostaa tutulta. Kun olen kerran selvinnyt Mexico Citystäkin yksin, niin kaiketi siis tuollakin.
        Hieno kuulla, että paikalliset ovat ystävällisiä, mistä lie luin muita väitteitä.
        Onneksi olen tumma, niin en aivan täysin sekoita kylää :)
        Jos tulee muita vinkkejä mieleesi tai jos jostain voi lukea matkakertomuksiasi, lukisin mielelläni.

        Mitäpä tähän vielä lisäisi. Metro ja tramit ovat parhaat tavat liikkua pitkin keskustaa. Busseihin nouseminen vaatii hieman enempi rohkeutta mutta yleensä pysäkiltä löytyy joku ketä ohjaa sinut oikeaan jonoon. Pikkurahaa kanattaa siis pitää taskuissa julkisia kulkuneuvoja varten. Julkisissa tuppaa olemaan tiivistunnelma ja minäkin sain kirppuja viimereissulla. Yömyöhään Remis on turvallinen vaihtoehto. Pitkät siirtymät Argentiinassa tapahtuvat huippuluokan busseissa ällistyttävän halvalla. Vai miltä kuulostaa 700 km siirtymä makuuosastolla ja ruokatarjoilulla hintaan 10€ per lärvä!
        Buenos Airesisin kohteista minulle jäi parhaiten mieleen Jardin Botanico. Ei niinkään upeiden kasviensa takia vaan enemmänkin rauhallisena ja viileänä keitaana keskellä kuumaa ja meluisaa kaupunkia. Myös Palermon eläintarha on mielenkiintoinen kohde vapaanajuoksevina elukoineen. Turistit viedään usein Bocan alueelle jossa on värikkäitä rakennuksia, tangoesityksiä ja HELVETIN kallista. Itse välttäisin tätä paikkaa. Ruotsalaisia ja venäläisiä näkee tarpeeksi kotosuomessakin.
        Muista juoda paaaaaljon viiniä, Asadoa, choripaneja ja mitä kaikkea mahdollista elukan sisuskalua eteesi tuodaankaan.
        Matkakertomusta en laiskana ihmisenä ole jaksanut tehdä mutta kuvia viime reissusta putkahtelee blogiini http://poopyspix.blogspot.com/ sitä mukaa kun saan niitä kehitettyä.


      • Matkustaja

        Olen myös tyttöystäväni kanssa suunnittelemassa Etelä-Amerikan matkaa, ja päädyin alustavasti siihen tulokseen että ensin jollakin halpislentoyhtiöllä esim. Barcelonaan, ja sieltä Atlantin yli. Viime kerralla sain menopaluun hinnaksi n. 800e, halvemmallakin voi päästä jos kokeilee välilaskua muidenkin maiden/kaupunkien kautta ja jaksaa etsiä halvimman lentoyhtiön. Yleensä hinnat kuitenkin ovat lähempänä tonnia.


      • -p-
        Matkustaja kirjoitti:

        Olen myös tyttöystäväni kanssa suunnittelemassa Etelä-Amerikan matkaa, ja päädyin alustavasti siihen tulokseen että ensin jollakin halpislentoyhtiöllä esim. Barcelonaan, ja sieltä Atlantin yli. Viime kerralla sain menopaluun hinnaksi n. 800e, halvemmallakin voi päästä jos kokeilee välilaskua muidenkin maiden/kaupunkien kautta ja jaksaa etsiä halvimman lentoyhtiön. Yleensä hinnat kuitenkin ovat lähempänä tonnia.

        Jep, itse tutkiskelin näitä halpis vaihtoehtoja myös, mutta päädyin kalliimpiin yhden lentoyhtiön yhden välilaskun lentoihin. Välilasku on nyt vain Pariisissa, kokonaismatka-aika vähän alle 20h, perjantai-ilta lähtö ja sunnuntai paluu, 1050 euroa.
        Halpiksissa ongelma oli aikataulujen yhteensopimattomuus ja melkeinpä olisi ees taas joutunut yöpymään Barcelonassa tai Madridissa, lisäksi lennot stoppasivat Rio De Janeirossa tai jossain muussa cityssä amerikoissa.. Mä en saanu sopimaan näitä kaikkia mun tiiviiseen parin viikon matkaan, lisäksi lennot HKI-Barcelona-HKI oli halvimmillaankin reilun satasen, ni eipä se sitten ois kannattanu. Nyt pääsen nopeesti perille ja loppujen lopuksi vain noin satasen kalliimmalla.
        Huomenna on lähtö! Jee!
        Paljonhan riippuu sesongeista mitä hintoja löytää. Ja kun nyt alotatte jo lentojen haun syksylle on hyvät mahikset löytää hyvät ja halvat yhteydet!


      • Matkustaja
        -p- kirjoitti:

        Jep, itse tutkiskelin näitä halpis vaihtoehtoja myös, mutta päädyin kalliimpiin yhden lentoyhtiön yhden välilaskun lentoihin. Välilasku on nyt vain Pariisissa, kokonaismatka-aika vähän alle 20h, perjantai-ilta lähtö ja sunnuntai paluu, 1050 euroa.
        Halpiksissa ongelma oli aikataulujen yhteensopimattomuus ja melkeinpä olisi ees taas joutunut yöpymään Barcelonassa tai Madridissa, lisäksi lennot stoppasivat Rio De Janeirossa tai jossain muussa cityssä amerikoissa.. Mä en saanu sopimaan näitä kaikkia mun tiiviiseen parin viikon matkaan, lisäksi lennot HKI-Barcelona-HKI oli halvimmillaankin reilun satasen, ni eipä se sitten ois kannattanu. Nyt pääsen nopeesti perille ja loppujen lopuksi vain noin satasen kalliimmalla.
        Huomenna on lähtö! Jee!
        Paljonhan riippuu sesongeista mitä hintoja löytää. Ja kun nyt alotatte jo lentojen haun syksylle on hyvät mahikset löytää hyvät ja halvat yhteydet!

        Jep, lyhyemmällä aikavälillä tietysti maksaa mielellään siitä että pääsee nopeammin perille ja yhteydet toimii. Itselläni on sellainen tilanne, että pääsemme Barcelonassa kavereiden luokse yöksi jos tarvii (varmaan järjestämme niin että joka tapauksessa pääsemme:) ja matkalle olemme varanneet aikaa n. 2-3 kuukautta. Saa nähdä miten asiat sovitaan työnantajan kanssa, mutta jos ei muuten onnistu niin edessä on irtisanoutuminen, kämpän vuokraaminen ja auton myyminen :) Ei muuta sitten kuin hyvää matkaa, toivottavasti kerrot täällä matkakokemuksistasi!


    • B-A

      Moi! Ihan hyviä vinkkejä olitkin jo saanut. itse asustanut aiemmin bairesissa puolisen vuotta, ja muutaman päivän kuluttua taas pariksi-kolmeksi kuukaudeksi pitäisi lähteä. Asustelin itse vanha kaupunki San Telmossa. Majoituksista sen verran että ihan hyvä yhden hengen huone omalla kylpyhuoneella pikku hotellista irtoaa jo n.10 eurolla vuorokausi. Myös hyviä vaihtoehtoja asumiseen ovat ns. host families majoitukset. Elikkä yleensä yksin asuvat vanhat tädit tai pariskunnat vuokraavat suuresta asunnostaan huonetta tai huoneita. itse olen aina vuokrannut oman asunnon.

      Paikalliset matkanjärjestäjät ovat yleensä ihan ok. tietysti omatoimisesti pääsee hieman halvemmalla.

      Coloniaan ja sitä kautta Montevideoon kannattaa mennä suoraan Buquebussin terminaaliin Puerto Maderoon (www.buquebus.com) ja ostaa sieltä matkamyynnistä liput. Välillä tosi hyviä pakettitarjouksia johon kuuluu laivaliput ba-colonia-ba, sekä bussimatka colonia-montevideo-colonia sekä listalta valitsemasi hotelli ***-**** montevideossa.

      Ja suosittelemisen arvoinen paikka on myös valtavat ja kauniit Iquazun putoukset pohjoisessa argentiinan ja brasilian rajalla. Bussimatka kestää n.16 tuntia suunta ba:sta. Parhaalla bussilla ja kunnon makuupaikalla (supercama) bussimatka ba-puerto iquazu-ba maksaa noin 85 €

      Turvallisuus on Buenos airesissa hyvä. Itsellä ei ollut koskaan mitään ongelmia.

      Autan ja vastaan myös mielelläni kysymyksiin/ongelmiin jos niitä vielä ilmenee.

    • B-A

      Tosin kahden viikon aikana ei oikein ehdi eikä kannatakaan kiirehtiä jokapaikkaan. Esim Montevideoon ja iquazuun on turha yrittää keritä molempiin. Buenos airesissa saa kyllä ajan kulumaan loistavasti ja vähän liiankin nopeasti. Shoppailumahdollisuuksia ja yöelämää katsos kun löytyy.

    • friend09

      Eiköhän parissa viikossa ehdi nähdä vaikka mitä.

      • -p-

        Alustavasti en ollut aatellut mennä Iguazulle tällä kertaa, tietty se kiinnostaisi kovasti, mutta en viitsis käyttää niin montaa tuntia bussissa.. Luulenpa, että kattelen BA:n ympäristön ja Montevideota. Ens kerralla sitten muuta.

        Kotimajoitus kuulostaa kivalle. Jos on näistä jotain konkreettisia vinkkejä/linkkejä laitelkaa ihmeessä. Tai muista majoituksista, tuo n. 10 egee/yö on just hyvä budjetti...

        Kiitos kovasti kaikille neuvojille!


      • Tammikuussa.
        -p- kirjoitti:

        Alustavasti en ollut aatellut mennä Iguazulle tällä kertaa, tietty se kiinnostaisi kovasti, mutta en viitsis käyttää niin montaa tuntia bussissa.. Luulenpa, että kattelen BA:n ympäristön ja Montevideota. Ens kerralla sitten muuta.

        Kotimajoitus kuulostaa kivalle. Jos on näistä jotain konkreettisia vinkkejä/linkkejä laitelkaa ihmeessä. Tai muista majoituksista, tuo n. 10 egee/yö on just hyvä budjetti...

        Kiitos kovasti kaikille neuvojille!

        Onko kenelläkään hostellien/hotellien nimiä muistissa?


      • Wack2
        Tammikuussa. kirjoitti:

        Onko kenelläkään hostellien/hotellien nimiä muistissa?

        Elefante Rose Hostel ja Milhouse Hostel aika ydinkeskustan tuntumassa, molemmissa on tuttavia yöpynyt ja hyvin viihtyivät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe