Onko teillä tietoa asiasta?
minulla siis homma alkanut luisua käsistä- kierrot alle 20pv. terolutit menee ilman apua. ultrassa ei näy mitään, kilpirauhashormonit ok ja samoin prolaktiini.
Eikös tämä ole nuorten naisten sairaus? minä olen sentään jo 31v.. huolestuttaa kovasti- seuraavana vuorossa joku imunäyte kohdusta. papa otettu just ja ok.
millainen operaatio tuo imunäyte on ja mitä syitä tähän hommaan voi olla?
entisenä solumuutosten sairastajana olen pelko persiissä :-(((((
Liian tiheät kuukautiset?
12
3013
Vastaukset
- toinen vanha akka
se alkaa nuo vaihdevuodet lähestymään kovaa kyytiä ja tuo mukanaan kaikenlaista muuta mukavaa. (.)(.)
- elli12345
En kai minä nyt niin vanha ole?! Apua! Nuorimmainenkin lapsista (joita useampi) on vasta vuoden vanha.. Kuukautiset alkoivat synnytyksen jälkeen puoli vuotta ja nytkö ne meinaa tenää jo tehdä? Mummotautinen 31-vuotiaana?
- täälä
elli12345 kirjoitti:
En kai minä nyt niin vanha ole?! Apua! Nuorimmainenkin lapsista (joita useampi) on vasta vuoden vanha.. Kuukautiset alkoivat synnytyksen jälkeen puoli vuotta ja nytkö ne meinaa tenää jo tehdä? Mummotautinen 31-vuotiaana?
Mulla vuotojen väli on n.16 pvää ja alkaa mennä hermot. Mun yks tuttu lääkäri sano et mulla on tulehdus ja se pitää hoitaa antibiooteilla pois.
En tiedä mihin uskoa tressiä on kyllä ollut!
Papa on myös tehty tämän vuoden puolella ja oli puhdas. Minä olen nelikymppinen, voiskohan johtua iästä? - elli12345
täälä kirjoitti:
Mulla vuotojen väli on n.16 pvää ja alkaa mennä hermot. Mun yks tuttu lääkäri sano et mulla on tulehdus ja se pitää hoitaa antibiooteilla pois.
En tiedä mihin uskoa tressiä on kyllä ollut!
Papa on myös tehty tämän vuoden puolella ja oli puhdas. Minä olen nelikymppinen, voiskohan johtua iästä?Minä olen googlannut ihan hurjapäisenä ja tullut siihen tulokseen että kyseessä voisi hyvinkin olla adenomyoosi- yksi endometrioosin alalaji ja hyvin yleinen...
soitto lääkärille huomenna ja jatkoja miettimään taas.. - ..............................
elli12345 kirjoitti:
Minä olen googlannut ihan hurjapäisenä ja tullut siihen tulokseen että kyseessä voisi hyvinkin olla adenomyoosi- yksi endometrioosin alalaji ja hyvin yleinen...
soitto lääkärille huomenna ja jatkoja miettimään taas..itsellä silloin tällöin samaa vaivaa, olen 24 v. minun kohdallani johtuu keltarauhashormonin puutoksesta. Voi johtua sinunkin kohdallasi!!
- täälä
.............................. kirjoitti:
itsellä silloin tällöin samaa vaivaa, olen 24 v. minun kohdallani johtuu keltarauhashormonin puutoksesta. Voi johtua sinunkin kohdallasi!!
Minä kävin mun tutulla gynellä, tutkittiin ultralla ja otettiin verikokeet ja sisätutkimus. Mulla on gynen mukaan joku tulehdus. Sain Azithromycin ratiopharm 250mg antibiootteja 3 pvän kuuri ja sitten myös Flagyl Comp. puikkoja, joita pyysin kyllä itse, koska pelkään hiivaa joka tulee helposti antibiootien jälkeen. Mulla ei kai siis johdu keltarauhashormoneista, eikä myös muistakaan edellä olevista syistä.
Gyne sano että aina kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa, jos ilmaantuu jotain ongelmia.
Mä kokeilen nyt tätä hoitoa ja jos kierrot edelleen heittää niin kyllä syy on joku muu. - täälä
täälä kirjoitti:
Minä kävin mun tutulla gynellä, tutkittiin ultralla ja otettiin verikokeet ja sisätutkimus. Mulla on gynen mukaan joku tulehdus. Sain Azithromycin ratiopharm 250mg antibiootteja 3 pvän kuuri ja sitten myös Flagyl Comp. puikkoja, joita pyysin kyllä itse, koska pelkään hiivaa joka tulee helposti antibiootien jälkeen. Mulla ei kai siis johdu keltarauhashormoneista, eikä myös muistakaan edellä olevista syistä.
Gyne sano että aina kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa, jos ilmaantuu jotain ongelmia.
Mä kokeilen nyt tätä hoitoa ja jos kierrot edelleen heittää niin kyllä syy on joku muu.Mä olen nyt syönyt mun lääkkeet ja taas alko menkat ja kierto edelleen 17 pvää. Ehkä se on nyt tää kohtalo ja ikä!!! Sitä tässä mietin että onkohan edes ollu mitään tulehdusta, vaikka gyne niin väitti?
- Tomppeli21
täälä kirjoitti:
Mä olen nyt syönyt mun lääkkeet ja taas alko menkat ja kierto edelleen 17 pvää. Ehkä se on nyt tää kohtalo ja ikä!!! Sitä tässä mietin että onkohan edes ollu mitään tulehdusta, vaikka gyne niin väitti?
Gynekologi kusetti sua, se oli sulle oikein.
- ei kai vielä vaihdev
.............................. kirjoitti:
itsellä silloin tällöin samaa vaivaa, olen 24 v. minun kohdallani johtuu keltarauhashormonin puutoksesta. Voi johtua sinunkin kohdallasi!!
Sulla ilmeisesti taitaa olla sama kuin minulla, eli munasolu ei aina irtoa? Kannattaako sitä lääkärin mukaan hoitaa? Onko sinulla ehkäisyä käytössä? Mikä ehkäisy?
- ei kai vieä vaihdevu
Mulla näyttää olevan samalaisia ongelmia, sillä erolla, että en laske tätä verenvuotoa kuukautisiksi, vaan välivuodoksi. Välivuoto johtuu ilmeisesti munasolun irtoamattomuudesta. Voisikohan sulla olla sama ongelma?
- Kauanko?
Moi! Mulla ollut koko ajan säännölliset, mutta nyt ilman syytä (en ole laihtunut, en masentunut, ei lääkityksiä, en ole ollut raskaana) 25v iässä kuukautiseni tulevat kahden viikon välein, ja hermo meinaa mennä! Ei siis mitään pientä välitiputtelua.. Gynellä olen viimeksi käynyt melkein kymmenen vuotta sitten, jolloin hain pillerit (käytin vuoden ja lopetin, eivät sopineet minulle). Lääkäreitä kammoan, siksi en mielelläni käy, mutta nyt siis kysymys: Kuinka kauan uskallan "turvallisesti" seurata näitä kahden viikon välein uusiutuvia menkkoja?
Kiitos nyt jo kaikille vastaajille- YKS VAAN.
Hei!
Älä pitkitä lääkärille menoa kauaa.Vaarana on nimittäin anemia ja pitkät vuodot kannattaa aina tutkituttaa.Jos lääkäri ei löydä vikaa niin kokeile e-vitamiinia
kuurina,mutta noudata saamiasi ohjeita. E-vitamiinia löytyy esim.luontaistuote
kaupoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417034
- 323958
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402068