sanottuna, olen tulokkaana aika hämmästynyt tämän palstan aihepiireistä, joskus tuntuu, että ovatko teinit täällä vierailulla ja vieläpä jatkuvasti. tietysti joukossa on jossain määrin provosointia (aika erikoista sekin), kasvammeko koskaan TODELLA AIKUSIKSI!? Joo, kuinkahan moni sanoo NYT, ettei todellakaan eds halua kasvaa AIKUISEKSI! Tarkoitan aikuisuudella esim. sitä, että täällä ei juurikaan kommentoida todellista maailmanmenoa,. mm. viime viikon 45min-ohjelmassa oli aiheita, joihin ainakin minä reagoin hyvin voimakaasti: hevoskuljetukset!
olenko pahasti erehtynyt, jos sanon, että täällä puidaan asioita, jotka ovat enemmän henkilökohtaisia kuin yhteiskunnallisia tai globaaleja. Eipä ole ihme, ettei niinkin suuri joukko, kuin eläkeläiset saa ääntään kuuluviin, kun kiinnostus pyöriin vain lähinnä oman navan seudulla!!Sorry, jo etukäteen!
Ihan suoraan
45
3989
Vastaukset
Sana on vapaa (ainakin pitäisi), jokainen saa tehdä aloituksia mistä aiheista haluaa.
Moni varmaan ottaa tämän paremmin ajanvietteenä, kuten minäkin, siksi ei täällä synny mitään henkeviä keskusteluja.
Lisäksi taitaa olla niin, että juuri ne keskustelijat, jotka tätä haluavat, ovat kyllästyneet ja lähteneet.
Mitä tulee siihen hevoskuljetusohjelmaan, oli niin kamalaa katsottavaa, että minä ainakin laitoin tv:n kiinni.- TalviOrvokki
minunkin teki mieleni, sulkea tv, mutta valitettavasti me olemme osallisia siinäkin, niin kuin muussakin ahneudessa, jota tämä maailma on pullollaan. Meidän pitäisi, aikuisten siis, nousta barrikaadeille tässäkin asiassa ja jättää salamit ostamatta. Se on vähintä, mitä voi tehdä.
TalviOrvokki kirjoitti:
minunkin teki mieleni, sulkea tv, mutta valitettavasti me olemme osallisia siinäkin, niin kuin muussakin ahneudessa, jota tämä maailma on pullollaan. Meidän pitäisi, aikuisten siis, nousta barrikaadeille tässäkin asiassa ja jättää salamit ostamatta. Se on vähintä, mitä voi tehdä.
Toivottavasti teet hyviä aloituksia, sillä niitä kaivataan. Ajoittain vain häiriköintiä palstalla on niin runsaasti, että moni hyvä kirjoittaja on väsynyt ja lopettanut kokonaan. Toivottavasti sinulle ei käy niin.
Kaikille pitäisi toki löytyä tilaa, mutta kaikkea ei jaksa. Tuskin kukaan tulee palstalle odotuksin, että tulee väärinkohdelluksi. Mielenkiintoisia aiheita kaivataan, mutta provosointia kannattaa välttää.
- OliviaKoo
Niin, miksi viestisi lopussa pyydät anteeksi? Tarkoititko tahallasi loukata lukijoita ja siksi varmistat etukäteen anteeksiannon? Jos taas tarkoituksesi ole loukata, miksi pyytää anteeksi?
Jokainen voi tosiaan tehdä oman mielensä mukaisen aloituksen. Miten siihen vastataan, on taas kiinni lukijoista ja aiheen mielenkiintoisuudesta.
Olet nyt tuohtunut asiasta, johon sinun mielestäsi pitäisi muidenkin reagoida. Meillä kaikilla muillakin on varmasti joskus samansuuntaisia ajatuksia.
Joskus ne tuodaan tänne ja joskus taas manataan niitä itsekseen.
Katsotaan nyt, miten sinä, uusi tulokas, nostat tämän palstan tasoa.- TalviOrvokki
olevinani nokkela, ennakoiva! :) en halua todellakaan loukata,vielä vähemmän pyydellä anteeksi sanomisiani. Tällä iällä jo tietää, että jokaista on mahdoton miellyttää, tekipä niin tai näin, aina joku tykää ja joku toinen taas ei ollenkaan...
Nostin viimeisen lauseesi otsikoksi, koska ihmettelin sitä.
Jotenkin ei voi ymmärtää sitä Sinun kirjoittamaksesi, mutta voihan olla että me molemmat olemme vuosien mittaan muuttuneet.- OliviaKoo
Tuoksuvattu kirjoitti:
Nostin viimeisen lauseesi otsikoksi, koska ihmettelin sitä.
Jotenkin ei voi ymmärtää sitä Sinun kirjoittamaksesi, mutta voihan olla että me molemmat olemme vuosien mittaan muuttuneet.Aloittaja kertoo itse viestissään olevansa uusi kirjoittaja palstalla.
Olen itse ollut mukana muutaman vuoden, milloin kirjoittajana, milloin pelkästään vain seurailijana.
Tänä aikana palstalle on tullut paljon uusia kirjoittajia. Se on hyvä asia.
Mutta se, mikä minua ihmetyttää, on, että 90% näistä uusista aloittaa kirjoittamisen suunnilleen samaan tyyliin. Moittimalla palstalla jo olevia ja ihmettelemällä "palstan tasoa".
Siitä syystä toivon, että jokainen uusi kirjoittaja, jolle nykyinen taso ei riitä, joko yrittää nostaa sitä omilla aloituksillaan tai kirjoittelee sitten sellaiselle palstalle, joka vastaa kirjoittajan tasoa.
On muitakin keinoja kehittää palstaa kuin agressiiviset aloitukset.
Olen joskus huvikseni laskenut sivun otsikkomäärän. Niitä taitaa olla nelisenkymmentä.
Siihen määrään mahtuu jo monenlaista aloitusta. - TalviOrvokki
OliviaKoo kirjoitti:
Aloittaja kertoo itse viestissään olevansa uusi kirjoittaja palstalla.
Olen itse ollut mukana muutaman vuoden, milloin kirjoittajana, milloin pelkästään vain seurailijana.
Tänä aikana palstalle on tullut paljon uusia kirjoittajia. Se on hyvä asia.
Mutta se, mikä minua ihmetyttää, on, että 90% näistä uusista aloittaa kirjoittamisen suunnilleen samaan tyyliin. Moittimalla palstalla jo olevia ja ihmettelemällä "palstan tasoa".
Siitä syystä toivon, että jokainen uusi kirjoittaja, jolle nykyinen taso ei riitä, joko yrittää nostaa sitä omilla aloituksillaan tai kirjoittelee sitten sellaiselle palstalle, joka vastaa kirjoittajan tasoa.
On muitakin keinoja kehittää palstaa kuin agressiiviset aloitukset.
Olen joskus huvikseni laskenut sivun otsikkomäärän. Niitä taitaa olla nelisenkymmentä.
Siihen määrään mahtuu jo monenlaista aloitusta.OliviaKoo, ihan oma oli tuo aloitukseni, mutta en todellakaan tullut tänne "nostamaan" tasoa vaan, laajentamaan aihepiiriä! 6-kymppisellä on jo niin paljon elämänkokemusta, että siinä riittää aloituksia joka lähtöön, mutta olen vieläkin sitä mieltä, että aika "aneemiselta" ja hengettömältä sivut näyttivät pari päivää sitten. Nyt ovat jotenkin piristyneet. :)Mistähän johtunee???
- KristaTee
TalviOrvokki kirjoitti:
OliviaKoo, ihan oma oli tuo aloitukseni, mutta en todellakaan tullut tänne "nostamaan" tasoa vaan, laajentamaan aihepiiriä! 6-kymppisellä on jo niin paljon elämänkokemusta, että siinä riittää aloituksia joka lähtöön, mutta olen vieläkin sitä mieltä, että aika "aneemiselta" ja hengettömältä sivut näyttivät pari päivää sitten. Nyt ovat jotenkin piristyneet. :)Mistähän johtunee???
"piristymisen" johtuvan aloituksestasi? Voi olla, mutta toisaalta voi olla että ei. Tämä on tällaista vuoristorataa. Välillä hiljaista ja sitten yht´äkkiä repeää. Eikä piristymiseen välttämättä mitään syitä tarvita. Kirjoittajia tulee ja menee.
Aneemiseksi en kuitenkaan lähtisi rakasta palstaamme kutsumaan. Me nyt vain olemme tällaisia. Ja tällaisina pysymme. - Pelle1Peloton
TalviOrvokki kirjoitti:
OliviaKoo, ihan oma oli tuo aloitukseni, mutta en todellakaan tullut tänne "nostamaan" tasoa vaan, laajentamaan aihepiiriä! 6-kymppisellä on jo niin paljon elämänkokemusta, että siinä riittää aloituksia joka lähtöön, mutta olen vieläkin sitä mieltä, että aika "aneemiselta" ja hengettömältä sivut näyttivät pari päivää sitten. Nyt ovat jotenkin piristyneet. :)Mistähän johtunee???
Johtuu/johtunee sivujen "aneemisuus" lyhytaikaisesta seurannastasi. saattaa todellakin olla parikin päivää, että merkittäviä aloituksia ei tule. Sitten taas ryöpsähtää!
Sinun tulemisesi nyt ainakin piristää palstaa, ihan oikeasti.
Hyvä Sinä! ja tervetuloa! - TalviOrvokki
KristaTee kirjoitti:
"piristymisen" johtuvan aloituksestasi? Voi olla, mutta toisaalta voi olla että ei. Tämä on tällaista vuoristorataa. Välillä hiljaista ja sitten yht´äkkiä repeää. Eikä piristymiseen välttämättä mitään syitä tarvita. Kirjoittajia tulee ja menee.
Aneemiseksi en kuitenkaan lähtisi rakasta palstaamme kutsumaan. Me nyt vain olemme tällaisia. Ja tällaisina pysymme.mitään luule, oli vaan ihan pakko pikkuisen "koettaa kepillä jäätä"! Mutta kuulostaa kyllä ihan vähän surulliselta, että "tällaisina haluatte pysyäkin", vaan mikäpä siinä, jos on oloonsa ja eloonsa tyytyväinen, niin kuin minäkin olen!
- wimmamamma
tulet palstalle noin hyökkäävällä asenteella?
Maailmanparantajia on kyllä muitakin aina silloin tällöin käynyt pyörähtämässä, kuka minkinlaisin tuloksin.
Palsta jatkaa kulkuaan. Omanlaisenaan.- TalviOrvokki
makuasia, onko asenteeni hyökkäävä. Niitä maailman parantajia tarvittaisiin paljon enemmän, omaan napaan tuijottajia on ihan liikaa. En pyri minkäälaisiin tuloksiin!!
- taitaa olla lähinnä
siksi käynkin mieluummin tuolla politiikka osastolla, että pysyy ajan tasalla.
- a-woman1
En ymmärrä, miksi tullaan valittamaan aloituksistamme. Eikö olisi helpompaa tehdä se aloitus mielenkiintoisena pitämästään aiheesta sensijaan, että morkkaa muita huonoista keskustelunaiheista?
Sellainenkin mahdollisuus on olemassa, että näistä ajankohtaisista aiheista juttelemme netin ulkopuolisessa elämässämme ja täällä puhumme kevyemmistä (ei aina ollenkaan huonommista) aiheista.
Meillä on täällä oikein mukavaa keskenämme ja mielestäni voimme olla vaikka naiiveja, jos se meitä miellyttää!- TalviOrvokki
"meillä on tällä niin mukavaa KESKENÄMME"!! Nyt kyllä, luvalla sanoen huvittaa. Naivi saa olla, mutta selän kääntäminen uusille asioille, ihmisille tai vaikeille asioille, on kyllä sekä pahansuopaa että välinpitämättömyyttä. Ja välinpitämättömyys on yksi
niistä "kuolemansynneistä"!! Vaikka en uskonnollinen olekaan...tästä on hyvä jatkaa! - Kysynkin?
Miksi et ottanut kantaa asiaan, hevoskuljetuksiin esim.
Heti huomautit kuinka tänne tullaan valittamaan, tuo asenne, tuon kaltainen muiltakin on juuri se joka ajaa kysyjän ja uuden palstalle tulevan peruuttamaan... kun... kuten sanot;
::::Meillä on täällä oikein mukavaa keskenämme ja mielestäni voimme olla vaikka naiiveja, jos se meitä miellyttää! ::::
koko vastauksen olin/olisit voinut jättää kirjoittamatta jos tarkoitus on että palstalle saadaan/toivotaan asiallistakin juttua, vai puhutaanko ne asiallise asiat vain netin ulkopuolella. - a-woman1
Kysynkin? kirjoitti:
Miksi et ottanut kantaa asiaan, hevoskuljetuksiin esim.
Heti huomautit kuinka tänne tullaan valittamaan, tuo asenne, tuon kaltainen muiltakin on juuri se joka ajaa kysyjän ja uuden palstalle tulevan peruuttamaan... kun... kuten sanot;
::::Meillä on täällä oikein mukavaa keskenämme ja mielestäni voimme olla vaikka naiiveja, jos se meitä miellyttää! ::::
koko vastauksen olin/olisit voinut jättää kirjoittamatta jos tarkoitus on että palstalle saadaan/toivotaan asiallistakin juttua, vai puhutaanko ne asiallise asiat vain netin ulkopuolella...en ole kyseistä, teitä huolestuttanutta ohjelmaa nähnyt. Olin viime viikon lapsenlasten luona ja siellä ei TV:tä tullut katsottua. En siis tiedä millaisista kuljetuksista on ollut kysymys.
Eikö minulla ole oikeutta huomauttaa valittamisesta? Tuo valittaminen on 'uusien luutien' yleisin tapa suhtautua tähän keskustelupalstaan ja se ilmeisesti on mielestänne ihan ok, vai?
Talviorvokki ei mielestäni alustanut puheenvuoroaan hevosista ja niiden kuljetuksista, koska ei kertonut miten niitä on kuljetettu. Hänen alustuksensa aihe oli tämän palstan keskustelijoiden morkkaaminen.
- hepuli
Olethan sinä oikeassa. Näin minäkin sen hevoskuljetuksia koskevan ohjelman kyyneleet silmissä - täynnä sekä surua, vihaa että ehkä vähän syyllisyyttäkin.
Mutta tässä maailmassa on niin paljon hirvittävän karmeita asioita, että saattaa olla, että ihmiset haluavat ajatella jotain muuta ja keskustella helpoimmista asioista välillä - tavallaan rentoutua - jaksaakseen eteenpäin. Joskus on pakko tehdä näin.
Minusta tällaiselle palstalle mahtuu kaikenlaisia aiheita laidasta laitaan, mutta keskustelun pitää olla asiallista ja objektiivista, ei hyökkäävää ja ilkeää. Nuo "rumat" sanat ovat minusta aivan turhia!
Mutta eikö anneta kaikkien - kauniiden - kukkien kukkia ja jatketa eteenpäin sovussa. Ihan mukavaa, että tuot uusia tuulia tänne, mutta älä kiltti katso muita niin nenänvarttasi pitkin!- TalviOrvokki
katso ertyisesti ketään "nenänvartta pitkin", minä ihmettelin vain yleisesti viestien kapea-alaisuutta. Ei ole mitenkään viisasta "heittää lasta pesuveden mukana", mutta voihan sitä aina vähän kysellä ja ehkä ravistella nykyistä käytäntöä!
TalviOrvokki kirjoitti:
katso ertyisesti ketään "nenänvartta pitkin", minä ihmettelin vain yleisesti viestien kapea-alaisuutta. Ei ole mitenkään viisasta "heittää lasta pesuveden mukana", mutta voihan sitä aina vähän kysellä ja ehkä ravistella nykyistä käytäntöä!
palstan ja kirjoittajien "morkkaaminen" ja ala tehdä oman mielesi mukaisia aloituksia.
Turha on muita syyttää palstan mitättömyydestä.
Taisin eilen jo sanoa siinä poistetussa viestissäni, että moni varmaan ottaa tämän ajanvietteenä, eikä siksi ala kovin syvällisiä ja henkeviä asioita täällä pohtimaan.- TalviOrvokki
Tellastiina kirjoitti:
palstan ja kirjoittajien "morkkaaminen" ja ala tehdä oman mielesi mukaisia aloituksia.
Turha on muita syyttää palstan mitättömyydestä.
Taisin eilen jo sanoa siinä poistetussa viestissäni, että moni varmaan ottaa tämän ajanvietteenä, eikä siksi ala kovin syvällisiä ja henkeviä asioita täällä pohtimaan.hankalaa lopettaa, jos ei ole aloittanutkaan! Nimittäin sitä "morkkaamista"!
- kuuntele kevättä.
Tuolla vanhan radio-ohjelman metodilla ainakin minä aikoinaan urani avasin.
Tämä palsta ollaan me, kaikki. Emme voi muita muuttaa.- Marjattainen
Olen melko uusi täällä. Olen joskus kommentoinut, pääasiassa vaan seuraillut.
Minua ei häiritse minkäänlaiset mielipiteet,minusta tänne mahtuu kaikenlaista.
Ihmettelen ja ihailen kuinka energisiä ihmisiä täällä on.
Viihdyn hyvin yksinkin, mutta ei seurakaan pahaa tee, riippuu siitä seurasta. Yhteydenotot puhelimella ja sähköpostilla ovat siitä mukavia, että saa itse määrätä ajan. Vanhat ystävät ovat yhö tärkeämpiä. En kykene enää hankkimaan uusia ystäviä, se on ikävää.Johtuu ehkä sitä, että liikun niin vähän.
Hoidin yhtä yksinäistä vanhusta samassa talossa. Nyt tämä minun ystäväni yllättäen kuoli. Kaipaan häntä kovin.Oli iloinen ja virkeä 83-vuotias, kovan elämän kokenut nainen.
Leivoin juuri kolme isoa joululimppua. Tuli ihana tuoksu asuntoon. Joka päivä jotakin.
Hyvää joulun odotusta kaikille. Tähtiä katseeseen.
- ketään,
tekemästä vaikka kuinka kantaaottavia aloituksia. Muut kirjoittajat sitten ottavat kantaa asiaan, tai eivät.
Aloitukset ovat kirjoittajien omia, jolloin ne kai kuvastavat kirjoittajien kiinnostuksen kohteita.
Itselleni tämä kirjoittelu on ajankulua, vapaata hengittämistä juttelussa. Arki vie muut voimani lähes tyystin.- Riusa
Hyvää se tekee pieni ravistelu, oikein "orvokki." Olen enimmäkseen selailija, lukea osaan, mutta kirjoittaminen on tökeröä.
Kyllä minustakin aiheet ovat enimmäkseen hömpän puolella, mutta mitäpä siitä, kukin toimii tarpeidensa, kykyjensä ja halujensa mukaan, on johdateltava tai sitten ei. Minusta siinä ei ole erikoista, erilaisiahan olemme.
Kummallista on, että eräät heittäytyvät palstan "johtajiksi ja omistajiksi", toivottavat tervetulleeksi - tai menneeksi, alkavat opastamaan ja kouluttamaan, takaa tulee esille pelko ,että tulee uusi kilpailija, sitä voi joukolla alkaa näpyttämään "häiriköksi." Niinpä tulee ryhmä "meillä täällä kaikki on hyvin.."
En kirjoita tätä valittaakseni. Tiedän suunnilleen oikeuteni; tulen kysymättä kirjoittamaan (jos seriffi sallii), lähden kun ei huvita tai kiinnosta. Riusa kirjoitti:
Hyvää se tekee pieni ravistelu, oikein "orvokki." Olen enimmäkseen selailija, lukea osaan, mutta kirjoittaminen on tökeröä.
Kyllä minustakin aiheet ovat enimmäkseen hömpän puolella, mutta mitäpä siitä, kukin toimii tarpeidensa, kykyjensä ja halujensa mukaan, on johdateltava tai sitten ei. Minusta siinä ei ole erikoista, erilaisiahan olemme.
Kummallista on, että eräät heittäytyvät palstan "johtajiksi ja omistajiksi", toivottavat tervetulleeksi - tai menneeksi, alkavat opastamaan ja kouluttamaan, takaa tulee esille pelko ,että tulee uusi kilpailija, sitä voi joukolla alkaa näpyttämään "häiriköksi." Niinpä tulee ryhmä "meillä täällä kaikki on hyvin.."
En kirjoita tätä valittaakseni. Tiedän suunnilleen oikeuteni; tulen kysymättä kirjoittamaan (jos seriffi sallii), lähden kun ei huvita tai kiinnosta."Kummallista on, että eräät heittäytyvät palstan "johtajiksi ja omistajiksi", toivottavat tervetulleeksi - tai menneeksi, alkavat opastamaan ja kouluttamaan, takaa tulee esille pelko ,että tulee uusi kilpailija, sitä voi joukolla alkaa näpyttämään "häiriköksi."
Tuota on ollut nähtävissä. :) Kun uusi tulokas tulee innokkaana, niin eikös palstan omistajat ala kouluttaa ja kovistella. Míkä heistä teki palstan johtajia? Uusi saattaa tehdä aloituksia, jollaisia on jo aikaisemmin käsitelty. So what? Onko ihan mahdotonta ohittaa omasta mielestään jo kaluttu aihe? Kysyn vain, sillä itsekin olen sain tervetuliaisiksi kunnolla päin näköä, kun uutena tulin palstalle. Ja varjelkoon, kun sättijöiden takia poistin koko aloitukseni, sekös vasta vihaksi pistikin, siitä piti oikein uusi aloitus tehdä, miten joku uskaltaa loukkaantua ja poistaa kirjoittajien kuolemattomat kommentit. Se nyt vain on aika inhimillistä loukkaantua, kun otetaan vastaan nyrkit ojossa.
Tervetuloa TalviOrvokki! Älä lannistu, vaan anna tulla, ihmettele ja kirjoittele ajatuksiasi. On vain hyvä, että joku huojuttaa palstan kaavoittuneita kulisseja. Miksi aloittajankaan pitäisi nöyristellä toisten mieliksi, jokaisella kun on täällä yhtäläinen oikeus kirjoittaa omia mielipiteitään.- Tuoksuvattu*
tinat kirjoitti:
"Kummallista on, että eräät heittäytyvät palstan "johtajiksi ja omistajiksi", toivottavat tervetulleeksi - tai menneeksi, alkavat opastamaan ja kouluttamaan, takaa tulee esille pelko ,että tulee uusi kilpailija, sitä voi joukolla alkaa näpyttämään "häiriköksi."
Tuota on ollut nähtävissä. :) Kun uusi tulokas tulee innokkaana, niin eikös palstan omistajat ala kouluttaa ja kovistella. Míkä heistä teki palstan johtajia? Uusi saattaa tehdä aloituksia, jollaisia on jo aikaisemmin käsitelty. So what? Onko ihan mahdotonta ohittaa omasta mielestään jo kaluttu aihe? Kysyn vain, sillä itsekin olen sain tervetuliaisiksi kunnolla päin näköä, kun uutena tulin palstalle. Ja varjelkoon, kun sättijöiden takia poistin koko aloitukseni, sekös vasta vihaksi pistikin, siitä piti oikein uusi aloitus tehdä, miten joku uskaltaa loukkaantua ja poistaa kirjoittajien kuolemattomat kommentit. Se nyt vain on aika inhimillistä loukkaantua, kun otetaan vastaan nyrkit ojossa.
Tervetuloa TalviOrvokki! Älä lannistu, vaan anna tulla, ihmettele ja kirjoittele ajatuksiasi. On vain hyvä, että joku huojuttaa palstan kaavoittuneita kulisseja. Miksi aloittajankaan pitäisi nöyristellä toisten mieliksi, jokaisella kun on täällä yhtäläinen oikeus kirjoittaa omia mielipiteitään.Hyvä. En voi olla kiittämättä mielipiteestäsi ja rehellisyydestäsi.
Mikäli me kaikki pokkuroimme jotakuta toista ja pyydämme anteeksi olemassaoloamme kyllä nämäkin palstat pian kuivuvat omaan mahdottomuuteensa.
Vai jääkö jäljelle tuo nyt pinnalla oleva "uuden kouluttaminen" jos joku uskaltaa mukaan liittyä.
Toivotaan että uusia ilmaantuu, moitteineen tai kehuineen kunhan palstoilla on elämää. Tuoksuvattu* kirjoitti:
Hyvä. En voi olla kiittämättä mielipiteestäsi ja rehellisyydestäsi.
Mikäli me kaikki pokkuroimme jotakuta toista ja pyydämme anteeksi olemassaoloamme kyllä nämäkin palstat pian kuivuvat omaan mahdottomuuteensa.
Vai jääkö jäljelle tuo nyt pinnalla oleva "uuden kouluttaminen" jos joku uskaltaa mukaan liittyä.
Toivotaan että uusia ilmaantuu, moitteineen tai kehuineen kunhan palstoilla on elämää.Rangaistukseni seuraa varmasti aika välittömästi. :) Hyvä että ainakin joku on samaa mieltä.
- KristaTee
tinat kirjoitti:
"Kummallista on, että eräät heittäytyvät palstan "johtajiksi ja omistajiksi", toivottavat tervetulleeksi - tai menneeksi, alkavat opastamaan ja kouluttamaan, takaa tulee esille pelko ,että tulee uusi kilpailija, sitä voi joukolla alkaa näpyttämään "häiriköksi."
Tervetuloa TalviOrvokki! Älä lannistu, vaan anna tulla, ihmettele ja kirjoittele ajatuksiasi. On vain hyvä, että joku huojuttaa palstan kaavoittuneita kulisseja. Miksi aloittajankaan pitäisi nöyristellä toisten mieliksi, jokaisella kun on täällä yhtäläinen oikeus kirjoittaa omia mielipiteitään.saivartelijaksi, mutta itsekin toivotit tervetulleeksi. Se muuten kyllä on pelkkää kohteliaisuutta. Ja tämän palstan omistaa Eniro, ei kukaan muu. Johtajakin löytyy muualta.
Enkä ole huomannut minkäänlaista kilpailua täällä. Eihän sellainen edes toimisi, on meitä sellainen liuta. Mitään kouluttamistakaan en ole nähnyt, hyväntahtoisia vinkkejä kyllä. Ystävällisiä.
Ja ainakin joskus on ollut kirjoittamaton sääntö, että tulokas ensin katselee ja ihmettelee, Ei heti ala moittimaan. Vaan ehkäpä sekin vanha tapa on kuopattu. KristaTee kirjoitti:
saivartelijaksi, mutta itsekin toivotit tervetulleeksi. Se muuten kyllä on pelkkää kohteliaisuutta. Ja tämän palstan omistaa Eniro, ei kukaan muu. Johtajakin löytyy muualta.
Enkä ole huomannut minkäänlaista kilpailua täällä. Eihän sellainen edes toimisi, on meitä sellainen liuta. Mitään kouluttamistakaan en ole nähnyt, hyväntahtoisia vinkkejä kyllä. Ystävällisiä.
Ja ainakin joskus on ollut kirjoittamaton sääntö, että tulokas ensin katselee ja ihmettelee, Ei heti ala moittimaan. Vaan ehkäpä sekin vanha tapa on kuopattu."... saivartelijaksi, mutta itsekin toivotit tervetulleeksi. Se muuten kyllä on pelkkää kohteliaisuutta."
Pelkkää kohteliaisuutta? En ymmärtänyt, mutta haitanneeko tuo mitään. Jos on mielestäsi niin, niin olkoon sinulle asia sitten niin. Tästä asiasta en aio saivarrella. :) Sanathan ovat jokaiselle niin kuin ne luetaan.- KristaTee
tinat kirjoitti:
"... saivartelijaksi, mutta itsekin toivotit tervetulleeksi. Se muuten kyllä on pelkkää kohteliaisuutta."
Pelkkää kohteliaisuutta? En ymmärtänyt, mutta haitanneeko tuo mitään. Jos on mielestäsi niin, niin olkoon sinulle asia sitten niin. Tästä asiasta en aio saivarrella. :) Sanathan ovat jokaiselle niin kuin ne luetaan.Hyvin sekavaa. Emme siis ymmärrätoisiamme ja olkoon niin. Kinata en jaksa. Se ei ole alaani. :)
KristaTee kirjoitti:
Hyvin sekavaa. Emme siis ymmärrätoisiamme ja olkoon niin. Kinata en jaksa. Se ei ole alaani. :)
Ei minullakaan kinaamisen halua ole, varsinkaan Krista-nimisen kanssa, sillä oman tyttäreni nimi on ihan oikeestikin Krista, sinusta en tiedä oletko "aito" Krista, mutta Hyvät Joulut sinulle. :)
- Mandi55
tinat kirjoitti:
Rangaistukseni seuraa varmasti aika välittömästi. :) Hyvä että ainakin joku on samaa mieltä.
Opin viimeisimmässä ketjussa, että on syytä varoa kiitosta. Sain pari (hyvin harvinaista) kannustavaa kannanottoa kirjoitukseeni, mutta toinen osoittautuikin kiusanteoksi. Kiitos ja hyväksyntä on kaikille meille tärkeää, mutta kun minä kiitin olinkin itsekäs, omahyväinen.
Mandi - Nehän olivat---
Mandi55 kirjoitti:
Opin viimeisimmässä ketjussa, että on syytä varoa kiitosta. Sain pari (hyvin harvinaista) kannustavaa kannanottoa kirjoitukseeni, mutta toinen osoittautuikin kiusanteoksi. Kiitos ja hyväksyntä on kaikille meille tärkeää, mutta kun minä kiitin olinkin itsekäs, omahyväinen.
Mandi---molemmat saman ihmisen kirjoittamia. Hyvää joulua vilpittömästi.
- tv-tön
45 mituuttista, mutta iät ajat on näitä eläinten kuljetuksiin liittyviä ongelmia ollut.Ihminen on peto, omalle lajilleen ja toisille lajeille, ei se viisastu.
Muistan lapsuudesta kun kauhulla katselin hevosten pieksämistä. Metsätyöt tehtiin hevosilla, lunta oli enempi kuin hevosen vatsan alle mahtui, siinä se ressukka yritti vetää isoa puukuormaa, kiroilun ja hakkaamisen saattelemana.
Sitten aloittajalle,ihmettelit 60 teinimäistä käytöstä. Jos lueskelet noita vastauksiasi, poikkeaako ne jotenkin muiden 60 kirjoituksista? Vasta eilen näin 45 min. -ohjelmassa aloittajan mainitsemasta raa'asta eläinkuljetuksesta otteita. Ymmärrän täysin järkytyksesi, sillä oli se hirveätä katsottavaa eläinten ystävälle! Tuli avuton raivo, kun ei konkreettisesti ollut mahdollisuutta mennä kiljumaan ja raivoamaan hevosten kiduttajille. Onneksi asiasta on noussut jo todellinen häly! On käsittämätöntä, että vielä nykyaikana jossain voidaan toimia noin tunteettomasti. Mutta Etelä-Euroopassa monin paikoin koiria ja kissojakin heitellään kivillä ja kohdellaan todella raa'asti.
- Hurjaaa.A
Tulisipa kevät ja aurinko, kyllä se sulattaa meidän mielen ja posket, tulee hyvä mieli ja hymykin pääsee esille.....muutavat vaan haluavat olla best!
- Käväisen joskus
Aika tutunomaista tekstiä.
Lieneeköhän vain nikki uusi.
Voin olla väärässä palsta-ikäsi suhteen, mutta juuri tuollaista saa lukea täällä ainakin kerran viikossa.
Paitsi hevoset.
Onneksi en nähnyt ohjelmaa.
Tiedän että ei silmien sulkeminen tuollaiselta ole hyvä asia, en vain pysty katsomaan ohjelmia missä pulustuskyvyttömät luojanluomat joutuvat kärsimään ihmisen julmuudesta. - Luokalle jäänyt
Hämmästelen mm. sitä, että sheriffin pitää jatkuvasti muistuttaa tämänikäisiä ihmisiä käyttäytymissäännöistä. Häiriköitä siis riittää paljon. Myös aiheiden tietynlainen naiivius eli että ulkomaailma ei oikeasti näytä kiinnostavan, on itse asiassa kovin surullista: osa porukasta on mökkiytynyt.
Suuri osa tätä ikäluokkaa edustavista on toki vielä työssä eikä varmasti ehdi palstoilla luurailla päivisin. Luulen,että työelämä uuvuttaa nykyisin sen verran, että tuskin illallakaan on enää mielenkiintoa naputella aatoksiaan jollakin palstalla. Silti sairaus ja irtisanomiset ovat pistäneet monet ennen eläkeikää eläkkeelle. Raskaita asioita molemmat, ehkä silloin kiinnostavat vain keveät jutut, koska elämä muuten on kivirekeä. Silloin saattaa myös olla kiusaus kasata haukkumisten muodossa omaa taakkaa sivulliselle. Vaikeuksien koittaessa on monelle suuri kiusaus ryhtyä uhmaikäiseksi jälleen.
Reippaat, terveet ja elinvoimaiset kuusikymppiset eläkeläiset ovat liikkeellä, eivät niinkään palstoilla. Kirjoittaminen ja ajatusten ilmaiseminen kirjallisesti ei ole myöskään tälle ikäryhmälle kovin helppoa, keskustelusta puhumattakaan.
Haukkumisesta ja analysoinnista eivät asiat kuitenkaan muutu. Itse voin vain muuttaa itseäni. Jos haluan ja siinäpä se onkin - jos - kun ei ole pakko.
Elämästä joko oppii tai sitten ei, yhtälailla elämänkoulussa jäädään luokalle ja saadaan ehtoja. Sodat ja niiden jälkeinen aika, jolloin harvempi tuli toimeen yksin ja omillaan, oli kova koulu vanhemmillemme ihmisyydestä ja auttamisesta. Me emme tätä osaa vielä. Revimme toisiamme, emme rakenna.- KristaTee
viitsi sanojasi toistaa, mutta mielestäni olet ainakin yhdessä asiassa väärässä. Reippaat jne. eläkeläiset kyllä käyvät palstoilla. Oman elämänsä ohella tietysti. Kirjoittaminenkin suurimmalta osalta sujuu. Ja keskustellakin osaamme. Kyllä tähän ikään mennessä on mainitut taidot opittu.
Oikeassa varmaan olet siinä että kun elämä kolhaisee, on pieni kevennys paikallaan. Ei silloin raskaat, rutikuivat poliittiset keskustelut juuri kiinnosta. Ja varmaan on houkuttelevaa kiukutella muille, jos kotona ei uhria ole.
En nyt missään tapauksessa halua yleistää, omasta puolestani puhun. :)
Voisiko olla niin, etteivät häiriköt edes kuulu meidän ikäluokkaan? Pääseehän tänne kuka tahansa. - OliviaKoo
Tämän palstan rikkaus tai puute - ihan miten vain - on sen rajaamattomissa aiheissa eli palsta on yleispalsta.
Jos olet seurannut palstaa, olet todennäköisesti huomannut, että on todella paljon aiheita, jotka täältä kylmästi joko kokonaan poistetaan tai siirretään niiden aihealue-palstoille.
Täällä on ollut mielenkiintoisia keskusteluja kirjallisuudesta; siirretty kirjallisuuspalstalle, politiikasta; poistettu tai siirretty.
Eivät ainakaan vähänkin useammin palstalle kirjoittavat viitsi/halua tehdä enää aloituksia, joiden tietävät joutuvan ihan jonnekin muualle, mistä niitä ei joko enää voi etsiä tai on mahdoton löytää.
Mielestäni hieman aliarvioit ikäistemme keskustelu- ja kirjoitustaitoa. Uskallan väittää, että molempia löytyy, kun ja jos niille annetaan oikea kanava.
Seikka, jonka pitäisi tehdä palstalle tulo helpoksi, so yleispalsta, onkin joissakin tapauksissa osoittautunut rajoitukseksi.
Ei ole enää ihme, että aloitukset ovat kesyjä ja hyvää-päivää-kirvesvartta-tyylisiä.
Sinnikkäinkin lannistetaan nopeasti, eikä aina pelkästään analysoimalla kirjoittajaa tai kirjoitusta.
- TÄHTIANNIKKI
http://www.yle.fi/uutiset/artikkelikuvat/id78198-etukuva.jpg
Suomalaistutkijoitten kuvaama kolmen galaksin yhteentörmäys.- eivät sano
Miksiköhän ne eivät mainitse, että nuo yhteentörmäävät galaksit tapauksena on jo tapahtunut kauan sitten, kun se kuva kulkee niin hitaasti.
- Atolfia
että täällä onkin tarkoitus puhua keveistä aiheista. Kaikkea mieltä pahoittavaa vältetään, paitsi tuollainen toisten mollaaminen on vallannut täällä alaa.
Mainitsit nuo teurashevosten kuljetukset. Ohjelma oli karmeudessaan pöyristyttävä. Ihmettelen, miksi ei EU tartu moisiin vääryyksiin. Siellä pyörii varmasti isot rahat ja voi olla mukana hyvinkin "isokenköisiä", joitten varpaille ei uskalleta hypätä.
On kuitenkin hyvä, että asiasta on nostettu keskustelua. Toivotaan, että se ennen pitkää tuo tulosta. Eihän tuollainen voi jatkua.
Ketjusta on poistettu 58 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458510Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472399Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272210- 361872
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811727Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211272Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531015