teen siivoustyötä päivätyönä arkisin. kuulin, että arkipyhä esim. itsenäisyyspäivä olisi palkallinen vapaapäivä. Pitääkö tämä paikkansa? onko tästä mainintaa Tessissä?
palkallinen
5
1574
Vastaukset
- Kaikki arkipyhät
ovat palkallisia vapaapäiviä. Jos olet töissä kys. päivinä, niin saat tuplapalkan!! EHDOITTA!!!
- moppi2
palkkalainen?korvattavat arkipyhät ovat kiinteistön tessissä:
uudenvuoden päivä
loppiainen
pitkäperjantai
2.pääsiäispäivä
vapunpäivä
helatorstai
juhannusaatto
itsenäisyyspäivä
jouluaatto,päivä,ja tapaninpäivä
tuntipalkkaa nauttivilla on oikeus näihin korvauksiin jos työsuhde on kestänyt väh.3kk. ennen arkipyhää paisi ITSENÄISYYSPÄIVÄ jolloin korvataan kun työsuhde on kestänyt yli 6 työpäivää.kaikki tämä koskee tuntipalkkalaisia, kuukausipalkkalaiset eivät saa erillistä arkipyhäkorvausta.- vääntöä...
Selkokielellä nuo arkipyhät ovat siis palkallisia vapaapäiviä kaikille. Siis sekä tuntipalkkalaisille, että kuukausipalkkalaisille.
Jos joudut työskentelemään kyseisinä päivinä, niis saat normaalin päiväpalkan lisäksi vielä päiväpalkan. Eli kaikki pyhätyö on 100%, siis tuplapalkka, jos olet töissä kys. päivinä. - edelliseen...
vääntöä... kirjoitti:
Selkokielellä nuo arkipyhät ovat siis palkallisia vapaapäiviä kaikille. Siis sekä tuntipalkkalaisille, että kuukausipalkkalaisille.
Jos joudut työskentelemään kyseisinä päivinä, niis saat normaalin päiväpalkan lisäksi vielä päiväpalkan. Eli kaikki pyhätyö on 100%, siis tuplapalkka, jos olet töissä kys. päivinä.Siis tietenkin edellyttäen, että muuten työssäoloehdot täyttyvät, siis tysuhteen kesto.
- aloitttaja
edelliseen... kirjoitti:
Siis tietenkin edellyttäen, että muuten työssäoloehdot täyttyvät, siis tysuhteen kesto.
työsuhteeni on alkanut marraskuun alussa eli periaatteessa mulla on oikeus saada korvaus itsenäisyyspäivästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351