Gerbiilin ikä?

haaa

Gerbiilithän elää normaalisti 3-5 vuotta ja sanotaan ettei tuota vanhempikaan ole harvinaisuus. Mutta mikä on se yläraja, minkä ikänen on kaikkein vanhin gerbiili ollu? Itselläni kaks gerbiiliä eli 5 vuotta.

15

3499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimmariini

      Kyllä 5 v gerbu on aika harvineinen!
      Ja sitä vanhemmist en oo kuullukkaan!!

      • Gebu80

        Harvinaista tai ei, miksei gerbu voisi elää 5v tai sitä vanhemmaksi? Täytyykö kaiken todellisen nyt olla niin "yleistä"? Kyllä 6v gerbujakin on, vaikket sinä ole niistä kuullutkaan ;) Erään ystäväni gerbu eli 6v.

        Olen kuullut erään gerbun eläneen 10v, uskomatonta, eikö totta ;D


      • öööööö..
        Gebu80 kirjoitti:

        Harvinaista tai ei, miksei gerbu voisi elää 5v tai sitä vanhemmaksi? Täytyykö kaiken todellisen nyt olla niin "yleistä"? Kyllä 6v gerbujakin on, vaikket sinä ole niistä kuullutkaan ;) Erään ystäväni gerbu eli 6v.

        Olen kuullut erään gerbun eläneen 10v, uskomatonta, eikö totta ;D

        No on se on kyllä kumma jos elää kauemmin kun jotkut lemmikkikoirarodut.. Ja toisaalta, miltähän siitä gerbiilistä tuntuu elää vanhana niin monta vuotta. Tuskin sellaista ikuisesti nuori- gerbiilioloa koko ajan on. Mutta niin..mistäs sitä tietää. Geenit, elämäntavat ym. vaikuttaa.. Mutta että 10 vuotta. Puppua sanon minä :D


      • Gerbiili

        Minulla on gerbiili joka eläessään täyttää tänä vuonna syyskuun alussa 7 vuotta


    • *Löytäjä*

      Gerbiili voi elää 5, vuotiaaksi, mutta yleisin ikä on 2-4.

      Luinpas tuossa ennätyskirjaa ja siellä on Gerbiili elänyt 12 vuotiaaksi =)

      Aika jännä juttu, mutta totta.

      • Moimoi gerbiili♥

        Aika paljon ittelläni on gerbiili mutta se on kohta 4 ja toivon että hän elää vielä kauan :)


      • eläintenystävä

        Mullakin on gerbiili se on jo 7 tai 8 vuotias ja se on mun eka gerbiili ei niissä ole hiveä hoitaminen . Mutta mulla se vähän sotkee ja puruja potkii <3☆


    • gerbulityttö

      kaikista vanhoin häkki gerbiili 8w. ja akvaariossaasuva 10w. (ei ole minun vaan nää on ennäyksiä)

    • iäkäsgerbiili

      Gerbiilin yleisin ikä on 2,5 - 3,5 vuotta. Vanhin on ollut 8-vuotias. Yli 9 -11 vuotiasta EI OLE koskaan ollut, kaverini isosiskon gerbiili eli n. 6v
      Jos gerbiili kuolee alle 3-vuotiaana niin syy on omistajassa/eläimestä/huonosta hoidosta!

    • gerbulityttö

      Jos gerbu kuolee alle 3w ni ei se tarkota että syy on omistajassa, koska gerbut voi kuolla sairauteen .
      Omani kuoli eilen halvauskhtaukseen vaikka oli enää 8kk että ois ollu 3w.
      Sitäpaitsi silä mun gerbulla oli jonkinsorttinen mielisairaus.

    • eläintenystävä

      《Mulla se on häkki gerbiili se ei tykänny yhtään ennen olla sylissä se puri mut me opetettiin se olee sylissä nyt se on jo aika kiltti☆♡<3》

    • eläintenystävä

      Nyt kävi niin että mun gerbiili jäi vessapaperirullaan ja kuoli sinne me piettiin hautajaiset sille. olisi kivaa että jos se olisi kerkeet juosta ulkona kesällä aitaiuksessa. Oli kyllä tosi rakas ): ♡

    • Anonyymi

      Onko normaalia, että mun kaverin kaksi gerbiiliä eli 7 vuotiaiksi (sisarukset).

    • Anonyymi

      Mulla on kaks gerbiiliä ja ne on siskoja, syntyny 12.9.2022 eli nyt melkeen 14kk. On ne aika nuoria kun vasta vähän yli 1v mutta toivon että eläisi pitkään💞⭐️🫶🏻

    • Anonyymi

      Kiva meidän gerbiilit on kaks ja kolme

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      8919
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      379
      3688
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2775
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      84
      2565
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2475
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2464
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      150
      1747
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      64
      1564
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1550
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1383
    Aihe