mikä on maksimi aika pitää hamsteria häkissä?
Kysyttävää ... :)
5
281
Vastaukset
- ei...
Suositella häkkiä, vaan terraariota joka on lasista, tai plekistä, tai sitten duna
Onpa erikoinen kysymys. :D
Noh, hamsterihan elää koko elämänsä häkissä, joten se on siellä niin kauan kuin se on elossa. Jos hamsteri on halukas pääsemään ulos häkistä (puree pinnoja, pyrkii luukusta ulos tms.), sen voi päästää valvotusti huoneeseen vapaaksi. Tällöin kaikki sähköjohdot ja lattiaan asti ulottuvat kankaat, kuten verhot, sängynpeitot yms., pitää nostaa hamsterin ulottumattomiin, ettei se aiheuta itselleen hengenvaaraa.- <3
meillä päästetään hamsut joka ilta vähän jalottelemaan isonpaan tilaan, joko huoneeseen tai sitten isonpaan tilaan (johonkin sankoon ym.) kannattaa pitää kunnolla silmällä vapaata hamsteria (varsinkin jos se on kääpiö), kokemusta löytyy xD
- hmmmm.....
Olin aika yllättyny kun luin vastauksia. Meillä hamsteri on aina automaattiesti päästetty isoon huoneeseen joka on sille täysin turvallinen. Siellä se juoksee joskus kello kuudesta kello kahteentoista, en tiedä onko se ihan järkevää, mutta hamsumme ainakin on tosi iloinen!
Luulisin että suositusaika pitää häkissä yhteenmenoon on muutama päivä, riippuen vähän hamsterin vilkkaudesta ja häkin koosta. Ja kuten joku jo sanoi, mikäli hamsteri halajaa ulos häkistä, se on hyvä päästääkkin juoksentelemaan - siis tietenkin valvotusti ;) - taasen
Sanko ei ole riittävän tilava, eihän se eläin saa yhtään liikkua jossain sangossa tai laatikossa, miettikää nyt hyvät lapset kuinka monta kilometriä ne luonnossa vipeltävät, jokin pieni sanko tai typerä pahvilaatikko ei todellakaan korvaa kunnon vapaana juoksua turvallisessa huoneessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921786- 851262
- 1101123
- 72975
- 105909
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 36742
- 47741
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47691- 33673