Viikonloppu Vilnassa

aulikki1

Perjantaiaamuna Air Balticin koneella Hesasta Vilnaan ja sunnntaina illalla takaisin. Noin 50 euroa edestakas. Mennessä jotakuinkin aikataulussa, paluu muutaman tunnin myöhässä. Väliäkös tuolla...isommatkin myöhästelee.
Koneessa myydän samoja voileipiä kuin muillakin halpalennoilla. Joten omiakin eväitä kannattaa harkita, jos epäilee matkalla tulevan nälkä.

Yövyimme Rudninku Vartai hotellissa. Maksoi nettitarjouksena 52 euroa kahden hengen huone per yö. Hintaan sisältyi aamiainen (kahvi/tee, tuoremehu, kanamunia,leipää,leikkeleitä,muroja ja jugurttia). Valitsimme pienen huoneen kylpyammeella. Isommassa huoneessa olisi ollut vain suihku. Hotelli on pieni, siisti ja palvelu ystävällistä ja erinomaista. Sijaitsee vanhan kaupungin reunamilla. Hyvät bussiyhteydet keskustaan. Jonne toki voi myös kävellä.

Kävimme Juutalaismuseossa ja KGP:n museossa. Varsinkin jälkimmäistä voi suositella kaikille, jotka ovat (lähi)historiasta kiinnostuneita. Panee kyllä miettimään montaa asiaa ihmisistä ja ihmisyydestä...Kannatta myös ottaa kuulokkeet, joissa englanninkielinen selotus.

Jouluostoksia teimme sekä Eurooppa centerissä että Akropoliksessa. Akropolikseen kannattaa mennä kun vielä jaksaa kävellä. Se on valtava shoppng mecca ja siellä saa helposti kulumaan vaikka kokonaisen päivän! Vilnassa on erittäin edullista käyttää julkisia kulkuvälneitä.Esim. Akropolikseen kalliimpi pikkubussi maksoi 3 litiä (vähän alle euron) tavallinen bussi olisi maksanut vain 1,4 litiä.

Ruoka on myös Liettuassa halpaa. Sekä kaupoissa että ravintoloissa.Ja sitäpaitsi hyvää. Englanninkielellä pärjää, enimmäkseen... Kiva kaupunki, jota voi suositella viikonloppukohteeksi kaikille, jotka ovat jo muut suositut kaupunkikohteet nähneet. Vilna ei ole varsinainen turistikaupunki ja toki heillä on vielä opittavaa länsimaisesta palvelukulttuurista... Mutta toisaalta jos on itsellä oikea asenne niin kyllä viikonlopusta jää mukava muisto. Ehkä jopa joskus vielä uudestaan...

1

1086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HoundDog

Hyva kirjoitus, matkailijalla on ollut oikea asenne, luen mielellani hyvia konmmentteja kotikaupungistani, tervetuloa uudestaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3834
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3415
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2791
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2428
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1869
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1799
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1746
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      386
      1449
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1447
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1228
    Aihe