mitäs tehdä silloin,kun keinot on vähissä vaippaihottuman suhteen? tytö on 3 kk ja kärsinyt siitä jo 2 kk. sen luonteinen juttu on että välillä hellittää,välillä on ärhäkänpunainen,ja taas saan sen hellittämään,mutta en saa täysin parannetuksi sitä. ilmakylpyjä annan niin paljon,että likapyykkiä tulee 3 henkisessä perheessä 10 koneellista viikossa!-tyttö pissii ja kakkii ilmakylpyjen aikaan likapyyhkeitä niin paljon. omia syömisiä vahdin,kuten kehoitettiin,eli ei mausteita,suklaata,karkkia,jne. olen vaihtanut vaippamerkkejä kolmeen kertaan.olen vaihtanut myös pesuaine-ja huuhteluaine merkkiä. olen rasvannut ties monellako rasvalla-sibicortista lähtien.ja pelkällä vedellä pessyt runsaasti pyllyä. perunajauhoista ceridaliin olen kaikkea kokeillut,mutta missä on vika? vaikka kaikkeni teen tuntuu,että olen ihan avuton tämän ongelman kanssa kun en saa sitä kuriin.hyviäkin päiviä on,jolloin ihottuma ei ole paha,mutta taas seuraavana päivänä saattaa pylly olla lehahtanut taas punaiseksi. taipeilla ja kaulan alusella tuntuu kanssa olevan ongelmia vaikka pidän ne puhtaana ja kuivana. sibicortti auttaa niihin,mutta kun sitäkään ei saa rajattomasti käyttää! ensimmäiseni on,ja tuntuu siltä kuin raukka olisi kokeilukappale,kun kaikki tuntuu menevän pieleen:(
neuvoja vaippaihottumaan!!!
10
1370
Vastaukset
- korviketta?
Voi olla ettei siedä korviketta.
Tai kertakaikkiaan on niin herkkä "ahteristaan" että!
Kysele niitä hmmm...mitä ne on,niitä vaippahousu-systeemeitä...ootas haen linkin/vinkin... - muusta?
Kuten allergiasta. Käytä vauvaa lääkärillä ja kerro ongelmasta.
- 4:n äiti
Kuinka tuo syömistesi vahtiminen tapahtuu? Oman muistisi varassa vai kirjallisesti?
Minä suosittelen, että kirjoitat ylös joko paperille tai esim. excel-taulukkoon kaikki omat syömisesi, tarkasti, samoin lapsen oireilun, milloin iho on pahempana ja milloin huonompana. Ja tarkkaile syömiesi ruokien tuoteselosteita.
Oletko jo kokeillut kaikki vaippamerkit? Entä kestovaipat? Niissä eri pintamateriaalit? Ja huuhteluaine kokonaan pois lapsen vaatteiden pesusta. - ikävältä kuulostaa
Suosittelisin nyt kyllä lääkärikäyntiä, ja nimenomaan erikoistunutta allergialääkäriä. Tuo että oireita on myös taipeissa ja muualla kielisi kyllä allergiasta. Ja allergiakakka voi olla niin ärhäkkää iholle ettei siinä mitkään vaippamerkkien vaihdot tai rasvaukset auta :(
Jos tuo pyykkimäärä hirvittää, niin pientäkin vauvaa voi kyllä pissattaa pönttöön/lavuaariin/pottaan/vatiin tms. Ilmakylvyistä tulisi hiukan vähemmän pyykättävää jos pissattaminen onnistuisi vaikka heti riisuttua. Netistä löytyvät jutut koskevat lähinnä vaipattomuutta, esim. http://www.latteria.biz/vvv/
mutta pissattamista voi kyllä tehdä ihan vaipattomuuteen pyrkimättäkin. Ja tuollalailla se ihoa ärsyttävä kakka olisi harvemmin ihon kanssa kosketuksissa. - elomamma
Bebanthen voide vaippa ihottumaan jota aina välillä tulee. Samoin kasvojen ihottumaan (muut rasvat ja talkit ei). Mut en tiedä olet jo kokeillutkin kyseisen voiteen.
- että......
sun vauva voi hikoilla ne vapat jalassa kun on taipeissakin. kertakäytöt sisältää muovia. eli suosittelen kestoja jotka ei hikoilluta jos ei sisällä sitä muovia. kannattaa kysellä asiantuntevista liikkeistä, monesti kertakäyttö vaipat aiheuttaa sen vaippaihottuman. meillä käytetään vaan öisin kertsejä :)
- laittaa paksulti
sinkkivoidetta vaippa-alueelle? Tarkoitan siis sitä Natusanin paksua sinkkivoidetta. Sen joukkon voi myös sekoittaa Bepanthenia.
Oletko kokeillut ainakin pari päivää aina samaa salvaa/hoitoainetta? Jos joka kerta vaihtaa,niin vaikea on löytää sitä mikä sopii. Yksi ja kaksi kertaa kun ei välttämättä vielä näytä vaikutusta.
Ja jos tosiaan paha ongelma,niin käänny ihmeessä lääkärin puoleen. Omakin stressisi vähenee:) - hassu_esine
Meilläkin on kärsitty jo pitkään vaippaihottumasta, nyt tytöllä on ikää 4 kk. Tällä hetkellä tilanne on aika hyvä. On kokeiltu gentiana violetti penslauksia ja sibicorttia.Nyt mennään näin: monta kertaa päivässä ilmakylpyjä, kaupoissa myydään kertakäyttöisiä hoitoalustoja joita meillä käytetään ei tuu pyykkiä. Parhaaksi rasvaksi ollaan koettu apteekissa myytävä Decubal (todella rasvainen ja paksu). Bepanthen on myös hyvä voide. Muumi vaippoja käytetään pelkästään ja vaippa vaihdetaan usein. Peppu pestään vedellä eikä puhdistus lappuja käytetä enää ollenkaan.
- parani
Meillä loppui vaippaihottumat kun lopetin turhan pesemisen ja rasvaamisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 904114
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603198- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401780
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628