Heti sodan jälkeen, säännöstelyaikana, isäntä tuli kyliltä kokonainen sian takajalka repussaan. Emäntä ihmettelemään, että ei sitä ainakaan laillisin keinoin ole hankittu. Isäntä selitti, että kauppiaalla oli oli ollut siankinkku tiskin alla ja siitä oli järjestetty miesten kesken mulukunmittuukilipailu. Se jolla on pisin, sai lihat. Emäntä tuskittelemaan, että miten hän nyt kylillä kehtaa kulkea, kun mies on kaluaan julkisesti näytellyt. Isäntä lohdutteli, sanoi näyttäneensä vain sen verran, että pärjäisi.
On kertoman mukaan paras Juice Leskisen kuulema savolaisvitsi. Se on Kalle Päätalon kirjasta.
Paras
24
998
Vastaukset
- Puidenhalaaja
Vitsiä ei nyt tule mieleen, mutta kerronpa tositarinan:
Exäni oli Savossa päin paikalliseen paperitehtaaseen tutustumassa.Kysyipä hän, montako ihmistä tehtaassa on töissä. "Yhtä eppäillään", ilmoitti opas. - tämä "vitsi"
sai osakseen syvää halveksuntaa kun ei kukaan siihen kommentoinut. Olisi saanut ollakin "O"
- RosaLiiin
"0" tulos mielestäsi vastauksen kohdalla aina "syvää halveksuntaa" aloitusta kohtaan???
Ei minusta mistään halveksunnasta voi olla kyse, ei vain ole kenelläkään ollut mitään kommentoitavaa.
Halveksunta on jo niin miinusmerkkinen tunnetila,
että tuskin kukaan täällä ajankulupalstalla edes vaivautuu moiseen.
Minä puolestani puolustan aina savolaisia, varsinkin jos
kyseistä vitsiä on arvottanut myös savolainen sanataiteen mestari Juice.
Mielestäni kyseinen ei ole paras savolaisvitsi,
mutta huonomuistisena en edes muista mikä se mahtaisi olla, se paras, valitettavasti.
Vitsitkin taitavat olla miestä myöten.. - mukanahan
RosaLiiin kirjoitti:
"0" tulos mielestäsi vastauksen kohdalla aina "syvää halveksuntaa" aloitusta kohtaan???
Ei minusta mistään halveksunnasta voi olla kyse, ei vain ole kenelläkään ollut mitään kommentoitavaa.
Halveksunta on jo niin miinusmerkkinen tunnetila,
että tuskin kukaan täällä ajankulupalstalla edes vaivautuu moiseen.
Minä puolestani puolustan aina savolaisia, varsinkin jos
kyseistä vitsiä on arvottanut myös savolainen sanataiteen mestari Juice.
Mielestäni kyseinen ei ole paras savolaisvitsi,
mutta huonomuistisena en edes muista mikä se mahtaisi olla, se paras, valitettavasti.
Vitsitkin taitavat olla miestä myöten..onkin helppoa olla vaikka mitä mieltä.. ei tule puremajälkiä sieluun
- namisuku
...tosi "naurettava";D
- n o
Nätti Jussi ja kelloton Korhonen löivät vetoa kumman nenälle kärpänen ensin istahtaa.
Jussi käytti vaivihkaa kättään selän jatkeella ja hieraisi nenäänsä.
Kohta kärpänen lennähtikin Jussin nenälle. Voitin vedon Jussi totesi.
- Vedit välistä Korhonen marisi. - jartsev
Savolaisukko seisoi tien reunassa kilometripylvään kohdalla, jossa oli numero kolme. Siihen ajoi kaksi turistia, pysäyttivät ukon kohdalle ja toinen kysyi:
- Mihinkä tästä mahtaa olla kolme kilometriä?
Ukko vilkaisi hämillään ympärilleen ja totesi:
- ihan joka suuntaan. - Mutta,.. tosi
..on että suuret ikäluokat syntyivät.
Koska miehet kaatuivat sukset jalassa
heti porstuassa muijan päälle.
Tässä on yksi mun Savossa käynti juttu. ;)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000016700610#22000000016700610 - Kaivanto
(nimet muutettu) lähtiit Kallaveellennii kalloo pyytämmeää, ja saevattii Kalle anopi soutammaa. Heittivätte verko vettee ja kaho, se tulj het täyttee silakkoo. Yhessäi totesivatten iloissaj, jotta kyllä nyt naarattoo, ja heittivätte verkon uuvvellee vettee. Kuinka ollakkee, uusj kalaaparvij täyttihe verko tuassiissa täpöselleej. Vua olj nii paenava, ett vene kuatua kahahtij nuri, ja anoppi hukku. Siihe tokasj Kalle ett "mut ny ei naarata".
- Otto-Vaan
Jos kerran Kallaveestä tulloo silakkoo.:))))
- Kaivanto
Otto-Vaan kirjoitti:
se olj ko vet vakaavaks nuaman?
Noh, kalstamisest Kallaveell en paljo mittää tiijä, mut sen tiijän, jotta kalajuttuihinnii ei olj ylleensäkkää luottamine. Otto-Vaan kirjoitti:
sekään viiskytluvun savolaispoika, joka hämäläistyttöä saatille pyytäessä kysäisi häneltä, "onkos neidillä pyörree"? "Ei oo kun soikee"! Huitas vielä laukulla vastauksensa pojan kalloon.
- kaiken
Otto-Vaan kirjoitti:
lisäksi vanhaakin vanhempi vitsi...
- herranen
emw34 kirjoitti:
sekään viiskytluvun savolaispoika, joka hämäläistyttöä saatille pyytäessä kysäisi häneltä, "onkos neidillä pyörree"? "Ei oo kun soikee"! Huitas vielä laukulla vastauksensa pojan kalloon.
aika; vitsit ei kun vanhenee, hoh hoijaa...
kaiken kirjoitti:
lisäksi vanhaakin vanhempi vitsi...
ovat vanhoja.
Samat kaavat/ lainalaisuudet ovat pohjana jokaisessa vitsissä.
Jos tiedät antaa esimerkin jostain "uudesta" vitsistä, niin olis mukava nähdä sellainen.herranen kirjoitti:
Missäs se sanottiin, minkä ikäinen vitsi pitää olla?
Tuolla alempana jo pyysin antamaan esimerkin jostain uudesta vitsistä.
Jos et ihan uutta vitsiä tiedä, niin kerroppa joku esimerkki uudemmasta vitsistä.
Analysoidaan se sitten, onko vain jokin variaatio vanhasta, niinkuin uskon?- Otto-Vaan
Kaivanto kirjoitti:
se olj ko vet vakaavaks nuaman?
Noh, kalstamisest Kallaveell en paljo mittää tiijä, mut sen tiijän, jotta kalajuttuihinnii ei olj ylleensäkkää luottamine.Sun jutussa oli kallaveestä pyyvetty silakkoo.
Millonhan meri veen kala on sinne asti kerinny.:)
Olis siinä kalamiehen naama mahtanut venähtää kun
täyven pyyvön olis silakoita kallasta saanut.:) - Otto-Vaan
herranen kirjoitti:
Mehän ei sitten vanheta olleskaa, ei niin.:)
- Kaivanto
emw34 kirjoitti:
ovat vanhoja.
Samat kaavat/ lainalaisuudet ovat pohjana jokaisessa vitsissä.
Jos tiedät antaa esimerkin jostain "uudesta" vitsistä, niin olis mukava nähdä sellainen.ovat vanhoja. Kaikki laulut on jo tehty. Kaikki taulut on jo maalattu. Jne. Kaikki muut ovat muunnelmia.
Mutta vain yksi voi olla paras. Ja se on sitten makuasia, josta taas ei kannata kiistellä. Makujahan on vain huonoja ja vieläkin huonompia, jos niin haluaa asian ajatella. Kysymys on asenteesta. Kaivanto kirjoitti:
ovat vanhoja. Kaikki laulut on jo tehty. Kaikki taulut on jo maalattu. Jne. Kaikki muut ovat muunnelmia.
Mutta vain yksi voi olla paras. Ja se on sitten makuasia, josta taas ei kannata kiistellä. Makujahan on vain huonoja ja vieläkin huonompia, jos niin haluaa asian ajatella. Kysymys on asenteesta.Muistatko, kuka näin totesi?
Tilanne komiikka oli minun työn teon ratto.
Sitä sopi hyvin viljellä, kun asiakkaat olivat tuttuja ja samaa ikäluokkaa.
Minun verstas oli toiselta nimeltä "sosiaali paja".
En sentään laskuttanut kuin psykiatri.;))- Asiasta
emw34 kirjoitti:
Muistatko, kuka näin totesi?
En sentään laskuttanut kuin psykiatri.;))..kolmanteen.
Kun muistin et me joskus "puhuttiin
täällä palstalla sukututkimuksesta.
Oletkos kerinnyt harrastaa tuota? - Kaivanto
emw34 kirjoitti:
Muistatko, kuka näin totesi?
En sentään laskuttanut kuin psykiatri.;))... unohtumaan... Kuka se oli?
Sosiaalipaja... hm... Kerrohan vähän tarkemmin, kun en nyt keksi. Laskuttava sosiaalipaja... mielenkiintoista... Uteliaisuuteni heräsi. Kaivanto kirjoitti:
... unohtumaan... Kuka se oli?
Sosiaalipaja... hm... Kerrohan vähän tarkemmin, kun en nyt keksi. Laskuttava sosiaalipaja... mielenkiintoista... Uteliaisuuteni heräsi.Artturi Reinikainen näin usein aloitti repliikkinsä.
Raskaskone korjaamo/ teräsrakennetyöt, niillä se elanto tuli hankittua.
Siinä työn ohessa hoidettiin sosiaaliset kanssakäymiset, kun asiakkaista lähes kaikki oli yrittäjiä.
Ja tunnettuahan on, että varsinkin koneyrittäjillä työ vie vuorokaudesta lähes kaiken sen ajan kun ollaan valveilla.
Eräästä asiasta olen todella ylpeä. Yli kahdenkymmenen vuoden kestäneen toiminnan aikana ei kukaan asiakas jättänyt laskua maksamatta, vaikka oli lama-aika yhdeksänkyt luvun alussa.
Eipä taida olla montakaan yritystä, joka ei olisi kärsinyt luottotappioita syystä toisesta.
Myöskään ei tullut yhtään yhteydenottoa/reklamaatiota laskun loppusummasta tai kyselyä, mistä työstä/tarv/raaka-aineista laskun loppusumma muodostui.
Vaikka olin ns. yksityisyrittäjä, niin liikevaihto/laskutus oli 500 tuh.- 3 milj.mk.n. vuositasoa.
jk.Tosin, jätin muutamalta yrittäjälta laskuttamatta, koska tiesin heidän tukalan tilanteensa.
Heistäkin moni olisi maksanut(ja kyennyt maksamaan) laskun, vaikka 'omistaan'. Se ei minulle sopinut, koska työ on työtä ja oma yksityinen elämä varoineen on jo ansaittua korvausta, joka kuului heidän perheilleen. eikä ne kaikkineen n.35tuh, mk.anteeksiannot muutamalle vuodelle jakautuneena vaikuttanut leipääni sen kummempaa.
Siinä 'sosiaali paja' 'pähkinänkuoressa'.- Kaivanto
emw34 kirjoitti:
Artturi Reinikainen näin usein aloitti repliikkinsä.
Raskaskone korjaamo/ teräsrakennetyöt, niillä se elanto tuli hankittua.
Siinä työn ohessa hoidettiin sosiaaliset kanssakäymiset, kun asiakkaista lähes kaikki oli yrittäjiä.
Ja tunnettuahan on, että varsinkin koneyrittäjillä työ vie vuorokaudesta lähes kaiken sen ajan kun ollaan valveilla.
Eräästä asiasta olen todella ylpeä. Yli kahdenkymmenen vuoden kestäneen toiminnan aikana ei kukaan asiakas jättänyt laskua maksamatta, vaikka oli lama-aika yhdeksänkyt luvun alussa.
Eipä taida olla montakaan yritystä, joka ei olisi kärsinyt luottotappioita syystä toisesta.
Myöskään ei tullut yhtään yhteydenottoa/reklamaatiota laskun loppusummasta tai kyselyä, mistä työstä/tarv/raaka-aineista laskun loppusumma muodostui.
Vaikka olin ns. yksityisyrittäjä, niin liikevaihto/laskutus oli 500 tuh.- 3 milj.mk.n. vuositasoa.
jk.Tosin, jätin muutamalta yrittäjälta laskuttamatta, koska tiesin heidän tukalan tilanteensa.
Heistäkin moni olisi maksanut(ja kyennyt maksamaan) laskun, vaikka 'omistaan'. Se ei minulle sopinut, koska työ on työtä ja oma yksityinen elämä varoineen on jo ansaittua korvausta, joka kuului heidän perheilleen. eikä ne kaikkineen n.35tuh, mk.anteeksiannot muutamalle vuodelle jakautuneena vaikuttanut leipääni sen kummempaa.
Siinä 'sosiaali paja' 'pähkinänkuoressa'.nyt ymmärrän. Onnittelen! Itsekin lyhyen ajan yrittäjänä toimineena tiedän tuon paja-asian.
Toisaalta alasi on ollut sellainen, että monen yrittäjän toiminta olis tyssännyt siihen paikkaan ilman apuasi, joten ei ole varmaan ollutkaan mitään syytä murista laskusta tai jättää maksamatta. Kaikesta päätellen olet kuitenkin hyvää työtä tehnyt, reklamaatioilta säästynyt. Ja olet nyt sitten oloneuvoksen tittelin ansainnut?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5522800Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892542Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211611Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771542Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480- 691394
Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔421385- 271298
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3091276Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901173