Eikö Joroisten ja Varkauden kannattaisi liittyä yhteen? Kuvansilaisten tilanne paranisi huomattavasti koska he voisivat käyttää Varkauden sairaalan palveluja eikä Savonlinnan ja muutkin kunnalliset asiat voisi hoitaa Varkaudessa. Joroinenkin olisi vahvempi yhdessä VArkauden kanssa vaikka Varkauden taloustilanne on tällä hetkellä huono.
Kuntaliitos Joroisten kanssa?
20
1345
Vastaukset
- -KGB-
...ja Varkauden kannattaisi liittyä kaikin puolin yhteen Kuopion kanssa, olisi edes jotain tulevaisuutta kuolevalla tehdaskylällä.
Eri asia sitten on, haluaisiko Kuopio koskaan Varkauden kauppalaa riippakivekseen :(- sawox
Eipä haudata vielä Varkautta elävänä. Kyllä tämä kaupunki on muutakin kuin tehdaskylä, lähinnä vahva metalliteollisuuskaupunki. Metalliteollisuusyritykset työllistävät kyllä enemmän ihmisiä Varkaudessa kuin yksi StoraEnso. Täällä on vain totuttu pitämään paperitehdasta kuin kirkkoa keskellä kylää. Ei Varkaus kuolisi vaikka paperinteko täällä loppuisi, työtä on monella muullakin alalla, eikä moni halua muuttaa pois kotiseudultaan. Kuopion kanssa kannattaa yhteistyötä tehdä mutta ensin kannattaa keskittyä lähemmäs.
- -abc-
No tuolla tavallahan se Varkauden väkilukukin kasvaisi.. :)
- virkakoneisto
(kaavoitus) muutin nimenomaan Varkaudesta muutama vuosi sitten Joroisiin, että saan rakentaa juuri sellaisen talon kuin haluan. Mikäli Joroinen tulisi liittymään joskus Varkauteen, niin muuttaisin sieltä heti esimerkiksi Leppävirralle. En halua enää koskaan kokea samanlaista pyrokratiaa mitä Varkaus kohdallani käytti. Tiedän monia perheitä täällä Joroisissa (Kuvansissa) jotka ovat muuttaneet Varkaudesta pois huonon kohtelun vuoksi (kaavoitus). Teillä ei ole mikään muuttunut siellä Varkaudessa, vaan pikemminkin asiat ovat vain pahentuneet. Ettekö päättäjät tajua siellä Varkaudessa jo vihdoinkin miksi ihmiset muuttavat sieltä pois. Minä yksinkertaistan teille asian ja se on: vasemmisto- ja demaripuolue joka yhdistetään vanhakantaiseen virkamies koneistoon.
- mieltä!!!!!!!!
virkakoneisto kirjoitti:
(kaavoitus) muutin nimenomaan Varkaudesta muutama vuosi sitten Joroisiin, että saan rakentaa juuri sellaisen talon kuin haluan. Mikäli Joroinen tulisi liittymään joskus Varkauteen, niin muuttaisin sieltä heti esimerkiksi Leppävirralle. En halua enää koskaan kokea samanlaista pyrokratiaa mitä Varkaus kohdallani käytti. Tiedän monia perheitä täällä Joroisissa (Kuvansissa) jotka ovat muuttaneet Varkaudesta pois huonon kohtelun vuoksi (kaavoitus). Teillä ei ole mikään muuttunut siellä Varkaudessa, vaan pikemminkin asiat ovat vain pahentuneet. Ettekö päättäjät tajua siellä Varkaudessa jo vihdoinkin miksi ihmiset muuttavat sieltä pois. Minä yksinkertaistan teille asian ja se on: vasemmisto- ja demaripuolue joka yhdistetään vanhakantaiseen virkamies koneistoon.
en halua enää koskaan olla Varkautelainen.
- me...
mieltä!!!!!!!! kirjoitti:
en halua enää koskaan olla Varkautelainen.
Varkautelaiset halua kaltaistesi tulevan tänne edes ohikulku matkalla.Kierrä kaukaa jotta tuollainen typeryys ei tarttuisi
- ollikuhtanen
virkakoneisto kirjoitti:
(kaavoitus) muutin nimenomaan Varkaudesta muutama vuosi sitten Joroisiin, että saan rakentaa juuri sellaisen talon kuin haluan. Mikäli Joroinen tulisi liittymään joskus Varkauteen, niin muuttaisin sieltä heti esimerkiksi Leppävirralle. En halua enää koskaan kokea samanlaista pyrokratiaa mitä Varkaus kohdallani käytti. Tiedän monia perheitä täällä Joroisissa (Kuvansissa) jotka ovat muuttaneet Varkaudesta pois huonon kohtelun vuoksi (kaavoitus). Teillä ei ole mikään muuttunut siellä Varkaudessa, vaan pikemminkin asiat ovat vain pahentuneet. Ettekö päättäjät tajua siellä Varkaudessa jo vihdoinkin miksi ihmiset muuttavat sieltä pois. Minä yksinkertaistan teille asian ja se on: vasemmisto- ja demaripuolue joka yhdistetään vanhakantaiseen virkamies koneistoon.
olla perääkin.
Mutta halvempien tonttien ja talojen perässä te "veropakolaiset" sinne olette menneet.
Käytte Varkaudessa työssä ja maksatte veronne Joroisiin. Katsoisit peiliin, sieltä voisi alkaa kehitys niin Varkaudelle kuin sinullekin. - teitä????
virkakoneisto kirjoitti:
(kaavoitus) muutin nimenomaan Varkaudesta muutama vuosi sitten Joroisiin, että saan rakentaa juuri sellaisen talon kuin haluan. Mikäli Joroinen tulisi liittymään joskus Varkauteen, niin muuttaisin sieltä heti esimerkiksi Leppävirralle. En halua enää koskaan kokea samanlaista pyrokratiaa mitä Varkaus kohdallani käytti. Tiedän monia perheitä täällä Joroisissa (Kuvansissa) jotka ovat muuttaneet Varkaudesta pois huonon kohtelun vuoksi (kaavoitus). Teillä ei ole mikään muuttunut siellä Varkaudessa, vaan pikemminkin asiat ovat vain pahentuneet. Ettekö päättäjät tajua siellä Varkaudessa jo vihdoinkin miksi ihmiset muuttavat sieltä pois. Minä yksinkertaistan teille asian ja se on: vasemmisto- ja demaripuolue joka yhdistetään vanhakantaiseen virkamies koneistoon.
veropakolaiset yhtään hävetä,miettikää mistä leipänne saatte,moniko kuvanssilainen kuvanssista tai joroisista,palvelua haette myös Varkaudesta,jota teillä siellä ei ole.Pankaa Varkaudessa veropakolaisille palvelut jumiin, hakekoot esim. terveyden hoidon Mikkelistä tai Savonlinnasta,niin näette miten suu pannaan.Ettäs kehtaatte.....
- Varkki
teitä???? kirjoitti:
veropakolaiset yhtään hävetä,miettikää mistä leipänne saatte,moniko kuvanssilainen kuvanssista tai joroisista,palvelua haette myös Varkaudesta,jota teillä siellä ei ole.Pankaa Varkaudessa veropakolaisille palvelut jumiin, hakekoot esim. terveyden hoidon Mikkelistä tai Savonlinnasta,niin näette miten suu pannaan.Ettäs kehtaatte.....
Ei saa kateellinen nyt kiihtyä..He käyttää rahansa vaikka veneenostoon, eikä talousvararikon partaalla olevan kaupungin rakettiloihin kuules. He on osanneet ratkaista asiansa oikein.
- Varkki
me... kirjoitti:
Varkautelaiset halua kaltaistesi tulevan tänne edes ohikulku matkalla.Kierrä kaukaa jotta tuollainen typeryys ei tarttuisi
Tiesitkö, että Joroisista tullut potilas maksaa Varkauden sairaalalle täyden korvauksen käynnistään (Joroinen kuuluu Savonlinnan kanssa samaan sairaanhoitopiiriin)...Kaikki muutkin palvelut ovat ulkopaikkakuntalaisille maksullisia, joten kannattaa ensin ottaa selvää ja sitten vasta huudella jotakin typeräksi.
- Varkki
ollikuhtanen kirjoitti:
olla perääkin.
Mutta halvempien tonttien ja talojen perässä te "veropakolaiset" sinne olette menneet.
Käytte Varkaudessa työssä ja maksatte veronne Joroisiin. Katsoisit peiliin, sieltä voisi alkaa kehitys niin Varkaudelle kuin sinullekin.palvelut vaan siellä Varkaudessa onnahtelee ja yskii...
- joo...
ollikuhtanen kirjoitti:
olla perääkin.
Mutta halvempien tonttien ja talojen perässä te "veropakolaiset" sinne olette menneet.
Käytte Varkaudessa työssä ja maksatte veronne Joroisiin. Katsoisit peiliin, sieltä voisi alkaa kehitys niin Varkaudelle kuin sinullekin.Eikös Suomi ole vielä vapaa maa liikkumisen, asumisen ja työssäkäynnin suhteen?? Ja kaipa noita töitäkin tehdään ihan molemmin puolin ja suuntaan jos toiseen. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa. Ja veropakolaisella oon luullu tähän asti tarkotettavan jotain aivan mUUta.
- joo...taas!
teitä???? kirjoitti:
veropakolaiset yhtään hävetä,miettikää mistä leipänne saatte,moniko kuvanssilainen kuvanssista tai joroisista,palvelua haette myös Varkaudesta,jota teillä siellä ei ole.Pankaa Varkaudessa veropakolaisille palvelut jumiin, hakekoot esim. terveyden hoidon Mikkelistä tai Savonlinnasta,niin näette miten suu pannaan.Ettäs kehtaatte.....
Missä viemärissä näitä tämmösiä ääliöitä kloonataan? Kyllä tuommosten pitäs mennä hakemaan oma hoitonsa jostain Niuvasta...Ei tarvii miettiä miten Varkaudesta on tullut näinkin tympee kaupunki, jos ajatusmaailma on tuota luokkaa.
- kasvava kaupunki
Minusta varkautelaisten pitäisi
lähettää muita enemmän Joulutervehdyksiä
ja liittää niihin kutsu saapua kesällä
käymään Varkaudessa !
Tiedän todella moni ihmisiä joilla ei
ole mitään käsitystä että millainen
paikka Varkaus on !
Ei Varkauden imagoa tee virkamiehet vaan
ihmiset 20.000 jotka asuvat itse kaupungissa ! - Joulua
virkakoneisto kirjoitti:
(kaavoitus) muutin nimenomaan Varkaudesta muutama vuosi sitten Joroisiin, että saan rakentaa juuri sellaisen talon kuin haluan. Mikäli Joroinen tulisi liittymään joskus Varkauteen, niin muuttaisin sieltä heti esimerkiksi Leppävirralle. En halua enää koskaan kokea samanlaista pyrokratiaa mitä Varkaus kohdallani käytti. Tiedän monia perheitä täällä Joroisissa (Kuvansissa) jotka ovat muuttaneet Varkaudesta pois huonon kohtelun vuoksi (kaavoitus). Teillä ei ole mikään muuttunut siellä Varkaudessa, vaan pikemminkin asiat ovat vain pahentuneet. Ettekö päättäjät tajua siellä Varkaudessa jo vihdoinkin miksi ihmiset muuttavat sieltä pois. Minä yksinkertaistan teille asian ja se on: vasemmisto- ja demaripuolue joka yhdistetään vanhakantaiseen virkamies koneistoon.
Onnittelen valinnastasi! Toivottavasti pysyt myös Joroisten palveluissa ja työpaikoissa!
- vastarannan kiiski
kasvava kaupunki kirjoitti:
Minusta varkautelaisten pitäisi
lähettää muita enemmän Joulutervehdyksiä
ja liittää niihin kutsu saapua kesällä
käymään Varkaudessa !
Tiedän todella moni ihmisiä joilla ei
ole mitään käsitystä että millainen
paikka Varkaus on !
Ei Varkauden imagoa tee virkamiehet vaan
ihmiset 20.000 jotka asuvat itse kaupungissa !tännekkö kaupungiin jossa asuu 20.000 sisäsiittoista ihmistä! Ainaista valitusta ja kurjuudessa rypemistä.
Kuopion kanssa ei kannattaisi tehdä mitään yhteistyötä. Hyvä esim. Valtion yksiköt liittivät koko itäsuomessa ja siirsivät Kuopioon. Ainakin yksi joka erehtyi muuttamaan karjalasta painostettiin henkisesti eläkkeelle. Toisinsanoen sen jälkeen Varkaus olisi suomen suurin mielialalääkkeitä käyttävä kaupunginosa. Tälläkin palstalla on kokoajan näitä mielen vikaisia Kuopiolaisia kommentoimassa kun niiden oma sivu ei riitä. Kaupungin velka-asia ei ole este yhdistymiselle senhän voi sopia miten se järjestetään. Kyllä 60000 Varkaus kuulostaisi jo kaupungilta ja maakuntaraja kirouskin olisi poissa. Sitä rajaa käyttää sekä Mikkeli että Kuopio kun Helsingin suuntaan maakunta-asioita vievät meidän tappioksi.
- Kyläläinen
Liitetään Varkaus Joroisiin jolloin kunnan nimeksi tulee vaikkapa Uusi Joroinen. Ehdottaisin kuitenkin ensin pohjoisosien palauttamista Leppävirran kuntaan vanhoja rajoja noudattaen.
- Anonyymi
vanha kanava
sekä moderni - Anonyymi
luunappi
kuntopolku
kaakeli
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90825
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519