Minkälainen talja kannattaisi vauvalle hankkia? Vai onko se turha hankinta?
TALJA
2
263
Vastaukset
- ällikkä
"Luomutaljassa", joita myydään vaikkapa toreilla on kaikki eläinhilse mukana.
Meille tuli sellainen saksalainen puhdistettu ja käsitelty talja. Sitä on käytetty vaunuissa pohjalla ja kotona lattialla. Menee varmaan isompana pulkassakin,jos vain lunta sattuisi olemaan. Hinta oli jotain 55,- - 60,- € www.minikids.fi nettimyymälässä. - sfghhj
minä taas en mistään hinnasta ottaisi mitään saksalaista superkäsiteltyä taljaa vaan nimenomaan suomalaisen luomutaljan. Eikä noita toreilla myytäviä taljoja suinkaan ole suoraan lampaan selästä siihen myyntipöytään lyöty, vaan kyllä ne on muokattu ja pesty turkismuokkaamossa. Ja siinähän se pointti juuri taljassa onkin, että se on eläimen nahka ja karva jossa on eläimen luontaisia rasvoja tallella(lanoliini), eli siinä on hyvä lämmöneristyskyky talvella ja kesällä se viilentää.
Ainkain nuo ulkomaiset ja sillätavalla muokatut ja viimeistellyt taljat, jotka kestävät jopa konepesun ovat, ovat aivan erituntuisia kuin suomalaiset luomutaljat, Suomalaiset todella pehmeitä.
Meillä ainakin käytetty todella paljon taljaa ensimmäisestä talvesta lähtien rattaissa, pulkassa ja silloin pienenä vauva köllötteli nakupellenä taljan päällä:D Silloin kun vauva oli pieni käytimme taljaa melkein kesään saakka rattaissa. Ja muostathan että turkiksia tulisi kesän ajan säilyttää viileässä paikassa paperipussiin pakattuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835